Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی نیویورک 2017

دوج، جیپ، هیوندا، هوندا، سوبارو، جنسیس، تویوتا و بسیاری کمپانی‌های دیگر، در منهتن نیویورک از محصولات جدید خود شامل کامپکت‌های مفهومی، سدان‌های تولیدی و SUV های فول سایز رونمایی کردند.

در این مقاله قصد داریم 10 مورد از برترین خودروهای به نمایش درآمده در نیویورک را به اجمال معرفی کنیم.

  1. هیوندا سوناتا 2018

2018-Hyundai-Sonata

یکی از محصولات نه چندان هیجان‌انگیز در این لیست، هیوندا سوناتا 2018 است. مهندسین تصمیم بر این گرفتند که تغییرات کمی را بر روی این سدان خانوادگی کره‌ای اعمال کرده و در کنار تغییر جزئی در طراحی، شاسی را تقویت کرده و ویژگی‌های اندک جدیدی به آن اضافه کنند. موتور 2.0 لیتری توربوشارژ این خودرو 245 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما با یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک جدید همراه شده که عملکرد و کارایی بهتری خواهد داشت.

  1. کانسپت سوبارو ایسنت

Subaru-Ascent-Concept

گزینه بعدی، کانسپت جدید سوبارو است. کمپانی خودروسازی ژاپنی، در نیویورک از ایسنت، شاسی بلند خود با سه ردیف صندلی رونمایی کرد که می‌تواند شباهت زیادی به مدل تولیدی داشته باشد. این خودرو مخصوص بازار آمریکا بوده و برای رقابت با خودروهایی چون فورد اکسپلورر و نیسان پت فایندر آماده می‌شود. سوبارو ایسنت، قوای محرکه خود را از یک موتور توربوشارژ تخت کاملا جدید تامین خواهد کرد.

  1. کانسپت اینفینیتی QX80 مونوگراف

Infiniti-QX80-Monogram

مانند سوبارو، اینفینیتی هم تصمیم به معرفی یک کانسپت جدید با کارایی بالا گرفته است. QX80 مونوگراف نمایی کلی از SUV بعدی این کمپانی ارائه می‌کند. باوجود طراحی برجسته و آیرودینامیک عالی و گلگیرهای بزرگ، این خودرو از ابهت بالایی برخوردار است. چرخ‌های آن 24 اینچی بوده و ویژگی‌های لازم برای آفرود را هم دارد. اطلاعات پیشرانه و مشخصات فنی آن اعلام نشده است.

  1. جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

Jeep-Grand-Cherokee-Trackhawk

وقتی خودرویی با یک موتور 8 لیتری سوپرشارژ به نام جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک در اختیار داشته باشید، دیگر کمبودی نخواهید داشت! این خودرو قادر است با قدرتی بیش از 700 اسب بخار، در عرض 3.5 ثانیه شتاب 0 تا 100 را پر کرده و تا سرعت 290 کیلومتر بر ساعت پیش برود. بنابر اعلام جیپ، زمان لازم برای طی کردن ¼ مایل در این خودرو، 11.5 ثانیه است در حالی که باوجود ترمزهای برمبو، هیچ نگرانی بابت توقف مطمئن آن وجود نخواهد داشت.

  1. بیوک انکلیو

2018-Buick-Enclave

برای آن دسته از افرادی که به خودرویی معقول‌تر می‌اندیشند و نیازی به یک شاسی‌بلند با عملکردی در حد سوپر اتومبیل‌ها ندارند، بیوک انکلیو یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود. این خودرو یک ساختار کاملا جدید داشته و در داخل فضای کافی برای 7 سرنشین را فراهم می‌کند. البته فضای بار آن هم از رقبایی چون آکورا MDX، آئودی Q7 و اینفینیتی QX60 بیشتر است. موتور 3.6 لیتری 6 سیلندر انکلیو، 302 اسب بخار قدرت تولیدمی‌کند.

  1. آکورا TLX 2018

2018-Acura-TLX

سدان میان‌رده آکورا برای سال 2018، به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده تا آماده رقابتی مهیج شود. ازجمله تغییرات مهم در TLX، تغییر در نمای جلو و عقب و گلگیرها است. مالکان می‌توانند از میان دو موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر و موتور 6 سیلندر با 290 اسب بخار قدرت و 362 نیوتن‌متر گشتاور انتخاب کنند. گزینه چهار چرخ متحرک هم در دسترس است.

  1. کانسپت جنسیس GV80

Genesis-GV80

جنسیس، برند زیرمجموعه هیوندا در نیویورک از شاسی‌بلند لوکس خود پرده‌برداری کرد. GV80 از یک قوای محرک هیدروژنی پلاگین هیبرید بهره می‌برد که با رینگ‌های بزرگ 23 اینچی همراه شده است. در داخل خودرو هم شاهد یک نمایشگر بزرگ و کشیده و تریم چرم زیبا هستیم که بسیار لوکس جلوه می‌کند. آن‌طور که از شایعات برمی‌آید، اولین شاسی‌بلند جنسیس در سال 2020 به بازار عرضه خواهد شد.

  1. کانسپت تویوتا FT-4X

Toyota-FT-4X-Concept

کمپانی تویوتا هم در این نمایشگاه از یک کانسپت کراس‌اور با نام FT-4X رونمایی کرد. این خودرو در رده Y خودروهای شهری جای گرفته که با طراحی منحصربه‌فرد خود، نگاه‌های زیادی را به سمت شما جلب می‌کند. البته نباید از طراحی داخلی عجیب و غریب این خودرو به همراه قابلیت‌های فوق‌العاده برای آفرود غافل شویم. به دلیل استفاده از معماری جدید ساخت تویوتا، FT-4X اشتراکات زیادی با تویوتا C-HR دارد. نکته جالب درباره این خودرو این است که می‌توانید با خواباندن صندلی‌های عقب، فضای بار خود را افزایش دهید.

  1. لینکلن نویگیتور 2018

2018-Lincoln-Navigator-1

کمپانی لینکلن، پس از یک دهه انتظار، نویگیتور کاملا جدید خود را در نیویورک مرفی کرد. یک SUV فول‌سایز کاملا لوکس که با استفاده از موتور 6 سیلندر توربو خود، قادر به تولید 450 اسب بخار قدرت است که با یک جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک، نویدبخش عملکردی عالی است. در مقایسه با نسل کنونی، نویگیتور 2018، 90 کیلوگرم وزن کمتری دارد که به لطف بدنه آلومینیومی حاصل شده است. اما در داخل هم سرنشینان با انبوهی از امکانات و طراحی بسیار زیبا روبه‌رو هستند که یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود.

  1. دوج چلنجر SRT دمون

Dodge-Challenger-SRT-Demon

به جرات می‌توان گفت که برترین و جذاب‌ترین خودروی معرفی شده در نمایشگاه نیویورک 2017، دوج چلنجر SRT دمون است که یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان خواهد بود. دمون با بهره گیری از همان موتور 6.2 لیتری 8 سیلندر به کار رفته در هلکت که بهبودهایی را تجربه کرده، توانایی تولید 840 اسب بخار قدرت را دارد. این نیرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر از حالت سکون در عرض 2.3 ثانیه و طی کردن مسیر ¼ مایل در کمتر از 10 ثانیه کافی است که البته برای یک خودروی تیراژ بالا، دیوانه‌وار به نظر می‌رسد! تولید دمون تنها به 3300 نسخه محدود شده که 3000 عدد آن هم به بازار آمریکا اختصاص دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.