مکمل بنزین
گوناگونخبر

iS6، برای رقابت با تسلا ۳ آماده شده است!

شرکت چینی Singulato یک کراس‌اوور الکتریکی جذاب با چراغ‌های زیبا را در نمایشگاه شانگهای به‌نمایش گذاشت. این شرکت که تحت حمایت یک کمپانی دیگر با نام Zhiche فعالیت می‌کند، در پکن، پایتخت چین حضور دارد. تولید محدود iS6 از اواخر امسال آغاز می‌شود و شرکت در سال ۲۰۱۸ تولید انبوه آن را آغاز خواهد کرد.

singulato-is6-2

قیمت این خودرو در بازه 200.000-300.000 یوان (30.000 – 43.000 دلار) متغیر خواهد بود، که هدف از ارائه iS6 با این قیمت، رقابت با تسلا ۳ عنوان شده است. در بخش جلوپنجره این خودرو صفحه نمایشی قرار داده شده که راننده می‌تواند نوشته آن را تغییر دهد و اگر شرایط ایده‌آل و قدرتی کافی داشته باشد، iS6 می‌تواند یک خودروی خوب برای پلیس باشد.

singulato-is6-1a

شرکت سازنده ادعا می‌کند iS6 با یکبار شارژ بیش از ۴۰۰ کیلومتر را طی خواهد کرد و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز ۴ ثانیه خواهد بود. در بخش باتری این وسیله چهارچرخ جذاب، از یک منبع انرژی 18650 لتیوم یونی بهره گرفته شده. Singulato هنوز مشخصات فنی این خودرو را منتشر نکرده اما همین جزئیات نشان می‌دهند که پای یک محصول قوی در میان است.

singulato-is6-2a

این خودرو در ۲ نسخه ۵ و ۷ صندلی عرضه خواهد شد. البته در این نمایشگاه مدل ۵ صندلی در دسترس قرار داده شده. نمای جلویی خودرو طراحی خوبی دارد اما برآمدگی بخش عقب چندان جالب نیست و چراغ‌های عقب نیز می‌توانستند طراحی بهتری داشته باشند. در داخل کابین چند بخش خوب و بد وجود دارد.

singulato-is6-4

تریم داخلی و جنس متریال عالی با غربیلک فرمان زیبا و خوش دست نقاط قوت این بخش از iS6 هستند. اما صفحه نمایش لمسی بیش از حد بزرگ اصلا گزینه جالبی نیست و دید راننده را مسدود کرده است. صفحه نمایش اصلی 15.6 اینچ ابعاد دارد و  پانل ابزار 12.3 اینچی نیز در تصاویر دیده می شود، اما یک صفحه نمایش 16.3 اینچی بالای سر (HUD) وجود دارد که در تصویر مشخص نیست و ممکن است باعث از بین رفتن تمرکز راننده شود.

singulato-is6-9

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا