مکمل بنزین
گوناگونخبر

جیلی از یک محصول جدید با پلتفرم MPV پرده برداشت

نمایشگاه شانگهای، فرصتی شده تا خودروسازان چینی، به دنیا نشان دهند که پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند. جیلی یکی از این برندهاست که یک مدل کانسپت با پلتفرم MPV را به‌ این نمایشگاه آورده است. این خودرو فعلا نام اختصاصی ندارد و با نام Geely MPV، در معرض نمایش قرار داده شده.

geely-mpv-2-1

کانسپت جدید جیلی، یک خودروی مطمئن با طراحی ظاهری شیک به‌نظر می‌رسد. ظاهر این محصول سبک جدیدی از طراحی را نشان می‌دهد که شیارهای عمیق و خطوطی قوی دارد. جیلی هیچ مطلبی در ارتباط با جزئیات این خودرو را اعلام نکرده و در نمایشگاه سعی نموده فقط از لحاظ ظاهری این خودرو را به‌نمایش بگذارد اما بنظر می‌رسد این خودرو بیش از ۴.۸ متر طول داشته باشد و Geely MPV از جمله محصولات چینی خواهد بود که از لاستیک‌های استاندارد با ابعاد مناسب برخوردار است.

انتظار می‌رود این محصول بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ عرضه شود. قیمت کانسپت بی‌نام و نشان جیلی احتمالا بین ۱۲۰ الی ۱۶۰ هزار یوان خواهد بود و پیشرانه‌های ۱.۸ لیتری ۱۳۳ اسب بخاری، ۱.۸ لیتری توربو ۱۶۳ اسب‌بخاری و هیبریدی، می‌توانند گزینه خوبی برای کانسپت جیلی باشند. این کمپانی چشم بادامی‌ها با طراحی یک کابین ساده سعی کرده، سبک جدیدی را وارد خودروهای چینی کند که بیشتر شرکت‌های هم‌وطن این برند تمایلی به کابین‌های خلوت ندارند. در کابین Geely MPV، از مواد با کیفیت و طراحی آرگونومیک استفاده شده که تقریبا فاقد هرگونه دکمه سخت افزاری است. در داخل این کابین مدرن، یک صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی باکیفیت تعبیه شده. چیدمان صندلی‌ها نیز به صورت ۲.۲.۲ است، یعنی در هر ردیف ۲ صندلی قرار داده شده.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا