مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند چانگ‌فنگ Liebao CS9 وارد بازار چین شد!

کارخانه خودروسازی چانگ‌فنگ از سال ۲۰۰۸ میلادی با کامیون‌های سبک‌ وزن خود وارد بازار چین شد. این خودروسازی به عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه GAC (گروه اتومبیل گوانژو) فعالیت می‌کند. به علاوه این کمپانی توانسته گواهی ساخت میتسوبیشی پاجرو و نسخه‌های مختلفش را از این کارخانه ژاپنی بگیرد.

changfeng-liebao-cs9-2

به تازگی این کمپانی چینی شاسی‌بلند جدیدی به نام Liebao CS9 را وارد بازار چین کرده که با استقبال خوبی روبرو شده است. این خودرو شاسی‌بلند سایز کوچکی دارد و شاید یکی از بهترین Liebao ساخته شده از نسل‌های قبلی‌اش باشد. قیمت این خودرو از ۱۱ هزار دلار شروع شده و به ۱۷ هزار دلار هم می‌رسد که باعث رقابتی‌تر شدن بازار خودروهای شاسی‌بلند کامپکت در چین می‌شود.

changfeng-liebao-cs9-4

ظاهر این شاسی‌بلند با چرخ‌های مشکی و رینگ‌های پنج‌ پرش، ستون‌های B، C و D مشکی رنگ و سقف شیبدارش اسپرت به نظر می‌رسد. پیشرانه این خودرو از موتورهای ۱.۵ لیتری میتسوبیشی با ۱۲۲ اسب بخار قدرت به کار گرفته شده که متصل به جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک یا دستی خواهد بود. نسخه دیگری از این شاسی‌بلند با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو به زودی وارد بازار چین خواهد شد. محور این شاسی‌بلند در چرخ‌های جلو قرار گرفته شده است؛ به علاوه ابعادی به طول ۴۳۱۵، عرض ۱۸۴۰، ارتفاع ۱۶۵۰ و فاصله بین دو محور ۲۶۰۰ میلی‌متر دارد.

changfeng-liebao-cs9-8

سقف این خودرو کشیده شده به طوریکه در عقب خودرو نواری کشیده در بالا، شیشه عقب را کاملا پوشانده است. طراحی درب صندوق عقب این خودرو دارای منحنی داخلی (تو رفتگی در وسط صندوق) است. و در زیر درب صندوق عقب سپری خاکستری رنگ مشاهده می‌شود. داخل کابین نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی مابین راننده و شاگرد راننده جلوی کنسول قرار گرفته است. مهندسان چانگ‌فنگ خلاقیت و نوآوری خاصی برای فرمان این شاسی‌بلند در نظر نگرفته‌اند که نسبت به دیگر خودروسازان چینی که همیشه به طراحی فرمان خودرو اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

changfeng-liebao-cs9-13

یکی از نکات جالب سیستم infotainment این خودرو داشتن فناوری تشخیص صدا است که دیگر نیازی به استفاده از انگشت برای کار کردن و انتخاب موزیک یا اپلیکیشن خاصی ندارید. به علاوه دوخت صندلی‌های این خودرو نیز اسپرت است که زیبایی دو چندانی به این شاسی‌بلند اسپرت داده و در کنار تمام این ویژگیها سقف سانروف کشیده نیز برای این خودرو ابتکار جالبی از سوی خودروسازان چانگ‌فنگ بوده است.

changfeng-liebao-cs9-10

در آخر باید بگوییم که Liebao  در زبان چینی به معنای پلنگ است که هماهنگی خاصی با ظاهر و مشخصات فنی این خودروی جدید دارد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا