مکمل بنزین
گوناگونخبر

چری، به آینده نگاه متفاوتی دارد!

نمایشگاه شانگهای با هدف معرفی دستاوردهای صنعت خودروسازی چین، برگزار شد و رشد خودروسازان چینی در این فستیوال کاملا واضح و غیرقابل انکار بود. یکی از شرکت‌هایی که ما ایرانی‌ها با محصولات آن آشنایی کامل داریم، در این نمایشگاه محصول ویژه‌ای را معرفی کرد. چری باعث شد، نگاه ها به سمت این محصول چینی، بچرخد. خودروهای خودران از حالت، کامپیوتری در بازی‌های رایانه‌ای، در آینده به سطح شهرها خواهند آمد و چری نیز به‌دنبال ساخت یک محصول بی‌نقص در همین بخش است.

6073f5b8-704e-49ed-88d3-36f4e02a4ac6

کانسپت تیگو، نماینده چری در شانگهای بود که آینده سری خودروهای تیگوی این شرکت را نشان می‌دهد. این محصول که به فناوری خودران مجهز خواهد بود، از فرمانی بهره می‌برد که علاوه بر رانندگی، این امکان را مهیا می‌کند تا در هنگام استفاده از سیستم خودران، شما از غربیلک فرمان به‌عنوان کنترل بازی ویدئویی استفاده کنید. بازی مورد نظر علاوه بر صفحه‌نمایش‌های موجود بر روی داشبورد از طریق آینه‌های هوشمند وسط و کناری، نیز قابل مشاهده خواهد بود. چری قصد دارد امکان استفاده از این سیستم را با عینک‌های واقعیت مجازی فراهم کند تا سرنشین تیگو، تجربه متفاوتی داشته باشد. می‌توان گفت که تیگو یک بازی چند بعدی را برای شما فراهم خواهد کرد.

7e1d0ec5-947f-42b1-bb9f-e0110bbb70fd

البته تا عرضه دقیق و بدون نقص این محصول، زمان زیادی باقی مانده و چری باید بداند که فناوری خودران، شوخی بردار نیست و ممکن است جان سرنشینان وسایل نقلیه حاضر در جاده تهدید شود. این سیستم محاسن خود را نیز دارد و چری با رشد چشمگیر خود، زمینه اعتمادسازی مشتریان خود را فراهم خواهد کرد. تولید این خودرو مراحل قانونی سختی برای اخذ مجوز دارد که باید منتظر بمانیم و ببینیم چری از پس این ایده بزرگ چگونه بر خواهد آمد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا