مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروهای هیبریدی K550 و K750، وارد بازار خودروهای خاص خواهند شد!

کمپانی Kinetic در گذشته با خودروی کانسپت H600 در نمایشگاه ژنو، توجهات را به خود جلب کرد. Kinetic در نمایشگاه شانگهای، خودروهای K550 و K750 را به‌ترتیب با ۵ و ۶ صندلی، به دنیای خودروهای هیبریدی معرفی نمود. نوع‌طراحی زیبای این محصولات را که کمی هم آشنا بنظر می‌رسند، بسیار می‌توان دوست داشت.

hybrid-kinetic-8

در نمای جلویی، جلوپنجره مشبک بزرگ با خطوط کرومی و چراغ‌های کشیده باریک، یک خودروی تهاجمی و خشمگین را به‌نمایش می‌گذارند. این خودروها، در کلاس محصولات بزرگ‌سایز قرار خواهند گرفت و از لحاظ ابعادی، بیش از 5.5 متر طول و دو متر عرض دارند. اگرچه در نمایشگاه مدل شش صندلی در معرض دید تماشاچیان قرار داده شده بود، اما نسخه تولیدی با ۷ صندلی عرضه خواهد شد.

نام تجاری Kinetic، شاید یک خودروساز چینی به‌نظر برسد اما محل استقرار این شرکت، در هنگ‌کنگ است. بیشتر فعالیت این شرکت در زمینه تولید و گسترش فناوری خودروهای الکتریکی است. پینین‌فارینا طراحی سدان H600، این کمپانی هنگ‌کنگی را بر عهده داشته و قرار است این محصول تا سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شود. شاسی‌بلندهای معرفی شده در شانگهای، بعد از تولید سدان این برند هنگ‌کنگی، به‌طور مستقل در چین تولید خواهند شد. قرار گیری لوگوی پینین‌فارینا بر روی غربیلک‌فرمان، نشان می‌دهد که این شرکت ایتالیایی نقش زیادی در تولید خودروهای مذکور داشته است.

hybrid-kinetic-9

در داخل خودروهای K550 و K750، شما با کابینی زیبا و با کیفیت روبرو خواهید شد که به‌طور سخاوتمندانه‌ای از صفحه‌نمایش‌های لمسی با کیفیت در ابعاد بزرگ در آن استفاده شده است. سرنشینان این خودروها می‌توانند از تبلت‌های قرار داده شده در کابین نهایت لذت را ببرند که می‌توانید نمونه‌ای از این صفحه‌نمایش‌های سرگرمی را در پشت‌سری، صندلی‌های عقب ببینید. براساس گفته‌های شرکت سازنده، مدل K750 در حدود ۸۱۶ اسب‌بخار قدرت خواهد داشت، این میزان قدرت برای این شاسی بلند زیبا، یعنی نهایت لذت از رانندگی با یک محصول ایده‌آل که هرگز با مشکل قدرت روبرو نخواهد شد. K550 با ابعاد کوچکتر، ۶۸۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. باید ببینیم که باتوجه به سابقه نه‌چندان طولانی هنگ‌کنگ در زمینه تولید خودرو، Kinetic می‌تواند سرمایه کافی برای تولید انبوه این خودروها و رشد در بازار جهانی را مهیا کند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا