مکمل بنزین
خبر

کدام شرکت‌ها از جریمه فولکس‌واگن استقبال خواهند کرد

همانطورکه می‌دانید، در صنعت بزرگی مانند خودرو، رقابت شدیدی بین کمپانی‌ها وجود دارد، برخی از برندها با هم همکاری می‌کنند تا برتر شوند و بعضی در این جنگ هر روشی را بکار می‌گیرند تا پشت رقیب خود را به خاک بمالند. فولکس واگن به‌عنوان بزرگترین کمپانی خودروسازی در جهان، شرکت‌های موفقی را در زیرمجموعه خود جای داده و همین باعث شده سایر برندها نگاه خاصی به فولکس‌واگن داشته باشند. هوندا، هیوندایی و تویوتا برای رقابت با این خودروساز که با بحران روبرو شده با هم متحد شده‌اند تا جایگاه فولکس‌واگن را به خود اختصاص دهند. این خودروسازان ویژگی مشترک زیادی با هم ندارند اما همه آنها در ساخت و گسترش خودروهای هیدروژنی، هم عقیده هستند.

Toyota-i_Concept-2017-800-01

این کمپانی‌ها از ایالت کالیفرنیا درخواست نموده‌اند تا بخش قابل‌توجهی از جریمه‌ رسوایی فولکس‌واگن در تقلب تست آلایندگی را به رشد جایگاه‌های هیدروژنی اختصاص دهند. هوندا، هیوندایی و تویوتا معتقدند، فولکس‌واگن که خودروی هیدروژنی تولید نمی‌کند باید برای جذاب‌تر شدن خودروهای شرکت‌های یاد شده، ایستگاه‌های مدرن سوخت‌گیری بسازد. شاید ساخت محل سوختگیری خودروهای هیدروژنی برای تویوتا و سایر شرکت‌ها خوب باشد، اما فولکس‌واگن بهره چندانی از آنها نخواهد برد. این برند آلمانی قصد دارد، سرمایه‌گذاری کلانی بر روی جایگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی انجام دهد.

Honda-NeuV_Concept-2017-800-01

البته فولکس‌واگن قصد دارد به‌طور جدی وارد بازار خودروهای الکتریکی شود و عرضه گلف الکتریکی این گفته‌ها را تایید می‌کند اما جالب است که بدانید برخی از برندهای معتبر مانند فورد، تمایل چندانی به ورود گسترده فولکس‌واگن به جایگاه‌های سوخت خودروهای هیدروژنی ندارند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا