مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی پیکاپ چینی LDV T60: رقیبی تازه!

پیکاپ‌ها در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارند و بازار داغ استرالیا به محلی برای قدرت‌نمایی انواع خودروها در این کلاس، تبدیل شده. در سال گذشته هایلوکس به‌عنوان برترین و پرفروش‌ترین پیکاپ استرالیا، پاسخگوی خوبی برای رفع نیاز ساکنان این منطقه بود و همین باعث شد تا سایر شرکت‌ها، این خودرو را به‌عنوان یک شاگرد ممتاز، مدنظر قرار دهند تا بتوانند یک خودرو در حد و اندازه هایلوکس، تولید کنند. کمپانی LDV، یک نماینده از چین در بازار استرالیا است که با خودروی T60 به این کشور سفر کرده. مدل ۲۰۱۸، پیکاپ T60 مدتی هست که به استرالیا برده شده اما عرضه آن از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد. کمپانی LDV با تولید این پیکاپ وارد رقابت با خودروهایی مانند تویوتا هایلوکس، فورد رنجر و فولکس واگن آماروک شده که به‌نظر می‌رسد کار سختی برای رسیدن به آنها داشته باشد. با توجه به تجربه بیشتر رقبا، برتری آنها قابل قبول و درک است اما نباید فراموش کرد که مدل معرفی شده اولین نسل از خودروهای T60 را نمایش می‌دهد.

2018-ldv-t60-review-quick-driveAO7I8130

LDV تحت حمایت کمپانی چینی بزرگ سایک موتور قرار دارد که MG یکی دیگر از شرکت‌های این برند محسوب می‌شود. سایک موتور با محصولات مختلف و تحت نام شرکت‌های متفاوت در استرالیا حضور دارد، بنابراین مردم این کشور با سایک، آشنایی دارند. کارشناسان استرالیایی برای اولین چالش این خودرو را به یک مسیر پر پیچ‌ و خم و S مانند، بردند تا میزان کارآیی T60 را بسنجند. این جاده به کارشناسان اجازه می‌داد تا خودروی چینی را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهند.

2018-ldv-t60-review-quick-driveAO7I8132

T60 از یک پیشرانه‌ی توربودیزل چهار سیلندر با حجم ۲.۸ لیتر بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. این خودرو با گیربکس‌های ۶ سرعته دستی و اتومات قابل سفارش خواهد بود. T60 در آغاز استارت شروع کار، چندان عملکرد سریع و هیجان‌انگیزی ندارد اما سواری خوبی را در آغاز مسیر برای کارشناسان فراهم کرد. صدای چندانی به داخل کابین وارد نمی‌شود و گیربکس ۶ سرعته اتومات در پیچ‌های شدید نیز، تعویض‌دنده دقیق و هوشمندانه‌ای دارد. T60 در پیچ‌های تند، چسبندگی خوبی به زمین دارد اما تلو‌تلو خوردن این پیکاپ در سر پیچ‌ها قابل لمس است. خودرو به  تغییر مسیرهای ناگهانی واکنش خوبی نشان می‌دهد و سیستم کنترل کشش نیز به‌خوبی از انحراف T60 جلوگیری می‌کند.

2017_ldv_t60_04

کارشناسان این خودرو را به یک مسیر جدید هدایت کردند که تشکیل شده از مسیر مستقیم و پیچ‌های تند است. عملکرد T60 در این جاده نیز بسیار فراتر از انتظار بود و بدون کوچکترین مشکل، موانع را از سر راه خود بر می‌داشت. در زمان بررسی در کنار T60 یک دستگاه MG GS را مورد قضاوت قرار دادند که عملکرد T60 بسیار جلب توجه می‌کرد. ترمز تمام چرخ‌های این خودرو به‌صورت دیسکی انتخاب شده‌اند که واکنش خوبی به فشرده شدن پدال دارند. زمانی که وارد کابین T60 می‌شوید، کابین پلاستیکی اولین چیزی هست که شما را مایوس می‌کند و شباهتی با رقبا ندارد. بخش‌های چرمی داخل کابین با دوخت قرمز، زیبایی کابین را تضمین کرده‌اند و راحتی خوبی نیز دارند. نشستن طولانی مدت بر روی صندلی داخل کابین، سرنشینان را ناراحت نخواهد کرد، چرا که جنس صندلی‌ها مرغوب است.

2018-ldv-t60-review-quick-driveSEAN0428

در صندلی عقب، فضا برای استقرار ۲ سرنشین بالغ، کافیست اما زمانی که بحث نفر سوم مطرح می شود، شرایط تغییر می‌کند و فضای کافی در دسترس، نخواهد بود. سرنشینان ردیف دوم می‌توانند از خروجی تهویه هوا نهایت لذت را ببرند که در اکثر خودروهای هم کلاس، چنین چیزی وجود ندارد.  از جمله امکانات T60، می‌توان به، شش کیسه‌ی هوای ایمنی، صفحه نمایش سرگرمی ۱۰ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین دنده عقب و سیستم هشدار خروج از خط، اشاره کرد. احتمالا با این سطح از تجهیزات، T60 از آزمون موسسه ایمنی ANCAP، بتواند ۵ ستاره را دریافت کند.

2017_ldv_t60_06

خریداران در کشور استرالیا می‌توانند در ۲ تیپ، T60 را سفارش دهند که مجهز به سیستم دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ متحرک باشد. باتوجه به اینکه شرکت چینی سازنده T60 به‌تازگی وارد این بازار شده، این خودرو یک موفقیت برای آنها محسوب می‌شود و عرضه T60 با قیمت عادلانه، می‌تواند طیف وسیعی از خریداران را جذب کند. ما امیدواریم با توجه به سطح علاقه شرکت‌های ایرانی برای واردات و عرضه خودروهای چینی، T60 به‌عنوان یک پیکاپ زیبا و کارآمد با قیمت نهایی مناسب، در کشورمان عرضه شود. هنوز قیمت T60 در بازار استرالیا مشخص نشده، اما بنظر می‌رسد، LVD قیمتی را برای آن درنظر بگیرد که مشتریان را جذب کند.

بدها خوبها
شروع کند
چراغ‌های کوچک

کابین پلاستیکی
تاخیر در قیمت‌گذاری
کابین ساکت و آرام
ترمزهای خوب
هندلینگ مناسب
کابین جادار
کیفیت ساخت خوب
صفحه نمایش سرگرمی بزرگ

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا