مکمل بنزین
خبر

فراخوان 51 هزار پورشه ماکان به دلیل نشت سوخت!

کمپانی پورشه 51497 دستگاه از انواع مدل‌های ماکان شامل؛ ماکان S، ماکان GTS و ماکان توربو را به دلیل نشت سوخت در ایالات‌متحده آمریکا فراخوان کرده است. علاوه بر این 8346 دستگاه از انواع مد‌لهای پورشه ماکان در کانادا نیز به دلیل مشکلات مشابه با همتایان آمریکایی خود فراخوان شده‌اند. خودروهای مذکور از تاریخ 4 مارس 2014 تا تاریخ 14 آوریل 2017 تولید شده‌اند.

porsche-macan-turbo-with-performance-package

به گفته مسئولان این خودروساز آلمانی احتمالا ترک‌های ریزی برروی فیلتر پمپ بنزین پورشه ماکان وجود دارد. اگر این موضوع صحت داشته باشد؛ باید گفت که مقدار کمی از بنزین پورشه ماکان به هدر رفته و بوی بنزین در اطراف آن احساس می‌شود.

porsche-macan-turbo-with-performance-package1

پورشه می‌گوید که هیچ حادثه‌ای ناشی از مشکل پورشه ماکان گزارش نشده است. تمام نمایندگی‌های پورشه باید به بررسی سیستم سوخت  پورشه ماکان بپردازند و در صورت لزوم فیلتر بنزین آن را تعویض نمایند.

porsche-macan-turbo-with-performance-package2

براساس آمار اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه؛ این بزرگترین فراخوان پورشه ماکان در آمریکاست. پیش از این در سال 2015 بیش از 21835 دستگاه از مدل‌های 2015 و 2016 ماکان S و توربو به دلیل فشار پایین سوخت در موتور فراخوان شده بودند.

porsche-macan-turbo-with-performance-package3

امسال نیز پورشه 17871 دستگاه از مدل‌های 2015 و 2016 ماکان S و توربو را فراخوان کرده است. علاوه بر اینها مدل 2017  پورشه  GTSبه دلیل مشکل در سنسور تشخیصی سرنشینان که به غیر فعال شدن کیسه‌های هوا کمک می‌کرد؛ فراخوان شد.

porsche-macan-turbo-with-performance-package5

پورشه ماکان بالاترین آمار فروش کمپانی پورشه در ایالات‌متحده آمریکا را به خود اختصاص داده و تنها تا آوریل سال 2017 میلادی، پیش از 7037 دستگاه از مدل‌های مختلف آن به مشتریان آمریکایی تحویل داده شده؛ که این میزان در سال گذشته میلادی تنها 5481 دستگاه بوده است. در سال 2016 میلادی تنها 19332 دستگاه پورشه ماکان برای بازار ایالات‌متحده آمریکا تولید شد؛ که بخش عمده‌ای از حجم 54280 دستگاهی پورشه ماکان در آمریکا را تشکیل می‌دهد.

porsche-macan-turbo-with-performance-package4

هم اکنون تصاویر جاسوسی نشان می‌دهدکه پورشه به دنبال آماده‌سازی نسل جدید ماکان است. ماکان جدید از نظر بصری بهبود یافته و احتمالا فنر بندی و چراغ‌های عقب و جلوی جدیدی خواهد داشت. هیچ تصویری از محیط داخلی پورشه ماکان جدید منتشر نشده؛ اما به احتمال زیاد تکنولوژی‌های به کار گرفته شده در فضای داخلی پورشه ماکان بروزرسانی شده‌اند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا