مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

4 دلیل برای آنکه تویوتا کمری نخرید!

تویوتا کمری به‌عنوان یک سدان مقرون به‌صرفه و کارآمد، محبوبیت زیادی در تمام دنیا دارد. کمری در بازارهای معتبر و رقابتی، در دسته خودروهای پرفروش قرار دارد، به‌طوری که در آمریکا توانست مقام چهارم پر فروش‌ترین خودروی سال را دریافت کند. کمری از سال ۱۹۸۲، بر روی خط تولید تویوتا رفت و هر سال با تغییرات هوشمندانه روانه بازار می‌شود. تویوتا، کمری را به‌عنوان یک سدان میان‌رده برای کسانی که خواهان یک ماشین بادوام و قدرتمند هستند، عرضه کرده است. اما این خودروی با کیفیت، چندان هم بدون نقص نیست و انتقاداتی به آن وارد شده که برخی از آنها ممکن است برای تویوتا مشکل‌ساز شود.

در کشور ما تویوتا کمری ۲۰۱۶ در چند تیپ قابل تهیه است و ایرتویا فروش مدل ۲۰۱۶ را متوقف کرده. این توقف فروش را می‌توان دلیل آماده شدن برای عرضه کمری ۲۰۱۷ دانست، اما باید صبر کنیم تا ببینیم این نمایندگی محصولات تویوتا در ایران، چه سیاستی را در قبال کمری اتخاذ می‌کند.

امروز با بررسی نقاط ضعف تویوتا کمری ۲۰۱۶ با شما همراه هستیم. لازم به‌ذکر است که ضعف‌های بیان شده براساس سایت‌های معتبر خارجی تهیه شده است. لطفا با ما همراه باشید…

۱. طراحی تکراری و کمی کسل‌کننده

2016-Toyota-Camry-RZ-59

بسیاری از کارشناسان خارجی اعتقاد دارند، طراحی کمری چندسالی است که بسیار سرد شده و نمی‌توان چندان با آن ارتباط برقرار کرد. تویوتا بیشتر سعی نموده ساختار کلی کمری را حفظ کند و نزدیک شدن طراحی این مدل با تویوتا کرولا، کمی مایوس‌کننده است. در کشوری مثل ایران که مردم علاقه‌مند به خرید خودروهای به‌روز هستند و تنها چند گزینه ژاپنی، کره‌ای و فرانسوی وجود دارد، کمری شانس پیروزی چندانی ندارد، حتی اگر یک کمپانی معروف و محبوب مانند تویوتا، کیفیت این خودرو را تضمین کرده باشد. البته چهره محافظه‌کارانه کمری در مدل ۲۰۱۷ جای خود را به یک طراحی اسپورت و هیجان‌انگیزتر داده و تویوتا سیاست خود را در مدل ۲۰۱۷ تغییر داده است.

۲. سیستم صوتی و تصویری قدیمی

2016-Toyota-Camry-RZ-62

تویوتا کمری مجهز به سیستم صوتی و تصویری با صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی و ۷ اینچی است که به ۶ بلنگو متصل شده است. در دنیای امروز خودروها، نوع رابط کاربری سیستم سرگرمی اتومبیل و همچنین کیفیت صدای این سیستم اهمیت زیادی دارد. متاسفانه سیستم بکارگیری شده در کمری چندان بروز نیست و امکانات اتصالی جدید دنیا را ندارد همچنین از لحاظ پخش در بین رقبا حرف چندانی برای گفتن ندارد.

۳. طراحی داخلی یکنواخت و باز هم کسل‌کننده

2016-Toyota-Camry-Atara-SL-Hybrid-23

طراحی داخلی کمری ۲۰۱۶ کمی بیش از حد قدیمی و ساده به‌نظر می رسد، اگر بخواهیم این خودرو را با رنو تلیسمان و یا خودروهای اپتیما و آزرا مقایسه کنیم، از لحاظ طراحی داخلی چندان حرفی برای گفتن ندارد. کیفیت متریال داخلی کمری ۲۰۱۶ نسبت به نسل گذشته رشد چندانی نداشته و از لحاظ متریال نیز مانند نمونه‌های قبلی است. البته ناگفته نماند که بسیاری همین کابین تکراری را به خیلی از خودروهای شیک و به‌روز ترجیح می‌دهند و بدون شک علت آن فقط یک نکته است، وجود نام تویوتا قبل از اسم کمری!

۴. قیمت

2016-Toyota-Camry-Atara-SL-Hybrid-42

تویوتا کمری ۲۰۱۶ در مدل فول در حدود ۲۱۷ میلیون تومان قیمت دارد، این مبلغ برای این خودروی ۱۸۱ اسب‌بخاری کمی بیش از حد زیاد است. در حالی که می‌توان با این مبلغ مدل‌های دیگر خودروهای به‌روز اروپایی و کره‌ای را با آپشن‌های بسیار بیشتر سفارش داد. در اینکه تویوتا یک برند درجه ۱ در جهان است، شکی وجود ندارد اما نباید فقط براساس اسم، یک محصول را انتخاب کنیم، مخصوصا زمانی که بحث قیمت مطرح می‌شود. بد نیست نگاهی به برخی از رقبای این خودرو بیاندازیم.

کیا اپتیما

Kia-Optima_PHEV_UK-Version-2017-800-01

کیا اپتیما ۲۰۱۷ از پیشرانه ۲۴۰۰ سی‌سی و ۱۷۲ اسب‌بخاری بهره می‌برد، اگر چه از لحاظ طراحی خارجی، داخلی و متریال بکار رفته این خودرو می‌تواند از کمری بهتر باشد اما از لحاظ فنی در مقابل کمری، نمی‌تواند عملکرد مطمئنی داشته باشد و کمری برتر از اپتیما ۲۰۱۷ خواهد بود. اپتیما از سوی اطلس خودرو با قیمت ۱۷۳ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد که اختلاف قیمت زیادی نسبت به کمری محسوب می‌شود و همین باعث می‌گردد بازار داغ‌تری داشته باشد.

رنو تلیسمان

Renault-Talisman-2016-800-01

شاید اگر بحث کمپانی مطرح باشد، تویوتا چندین پله بالاتر از رنو باشد اما رنو با عرضه تلیسمان شرایط را برای کمری سخت کرده است. از لحاظ طراحی، تلیسمان بسیار جذاب‌تر از کمری است و از نظر تجهیزات نیز باز هم برتری دارد. این خودرو مجهز به پیشرانه 1618سی سی توربو (کم استهلاک، مصرف سوخت پایین) با قدرت ۱۹۰ اسب‌بخار است. نباید هیجان رانندگی با پیشرانه‌های توربو را فراموش کرد و قدرت بیشتر این پیشرانه بدون شک در مقابل کمری حس خواهد شد. تلیسمان از سوی نمایندگی رنو در ایران یعنی نگین خودرو با قیمتی در حدود ۱۹۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. بنابراین تلیسمان با موتور قوی و به‌روز، تجهیزات جذاب، طراحی فوق‌العاده و قیمت کمتر، بسیار دوست‌داشتنی‌تر از کمری خواهد بود. زمانی که به ارائه خدمات نگین خودرو و ایرتویا نگاه می‌کنیم، نگین خودرو بیشتر به‌فکر رضایت مشتریان خود است و این را می‌توان در بحث شرایط فروش، قیمت و عرضه به‌روز محصولات رنو به‌طور واضح دید.

جمع‌بندی

2016-Toyota-Camry-Atara-SL-Hybrid-51

تویوتا از لحاظ کیفیت ساخت، بهترین خودروها را برای مصرف‌کنندگان می‌سازد اما اگر قصد خریداران از خرید خودرو، به‌دست‌آوردن آپشن و یک محصول زیباست، کمری نمی‌تواند پیشنهاد خوبی برای آن‌ها باشد. ایرتویا از لحاظ قیمت‌گذاری خودروها کمی ضعیف عمل می‌کند، امری که در مورد راو4 هم دیده‌ایم و انتظار می‌رود برند معتبری مانند تویوتا، شرایط نمایندگی خود را کمی سر و سامان ببخشد تا خریداران ایرانی بتوانند مانند ساکنان ایالات متحده، از خودروهای تویوتا رضایت کافی داشته باشند. منفعت طلبی عرضه‌کنندگان خودرو در ایران، به یک عادت برای مردم تبدیل شده، اما برخی از نمایندگی‌ها کمی بیش از حد به‌فکر خود هستند!

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫39 دیدگاه ها

  1. اره منم موافقم نمایندگی های داخل ایران نیسان و تویوتا تو قیمت گذاری خیلی فاجعه هستن

  2. نظر…پس چرا مرسدس بنز کلاس Cکه هم رده لکسوس IS هستش و در بازارهای جهانی در یک رده قیمتی هستن در ایران باید اینجوری قیمت گذاری بشه که از هم رده هاش مثل لکسوس و بی ام و گرونتر باشه پس ایراد رو باید جاهای دیگر جست

  3. بازی با دم شیر هم بازی!!!!تویوتا!!!!!!
    ۵دلیل.برای اینکه #تویوتا# نخرید!!!!!!!!!!
    خودتون از این مطلب گریتون نمیگیره؟؟؟
    انگار دارین از طراحی ساینا یا کابین پیکان باردو حرف میزنید؟!؟!؟!!
    سیستم صوتیش بده!
    کابینش.تکراریه؟؟؟؟
    کابین پارس و ۴۰۵ و روآ و وانت آریسان تکراری نیست؟
    تویوتا کمری نخرید چون برنده جایزه ۲۰۱۷ آمریکا شد امسال هم مثل سالهای قبل
    چه کیفیت ساختی این محصول داره که ۵سال گارانتی هست در ایران؟؟؟؟؟
    و ۲۲۰ هزار کیلوتر در آمریکا و اروپا!!یعنی به اندازه کل عمر پیکان خدابیامرز!
    اونوقت می‌فرماید برید رنو بخرید یا اوپتیما؟
    ببخشبد یه سوال؟
    آیا اطلاع دارین ورود محصولات فرانسه به دلیل نداشان کیفیت به آمریکا و کانادا ممنوع هست؟؟؟
    اگر باور ندارین به چندتا از دوستانتون اونور یه زنگی.بزنید یا داخل یکی از سایت های فروش.ماشبن دسته دو یه سرچ کنید یه مگان بخرید یا تلیسمان!!!!!

    1. دوست عزیز سلام!
      نمیدونم چرا اینقدر عصبانی شدین شما!

      کسی مگر اینجا تویوتا کمری رو با روآ و وانت آریسان مقایسه کرده؟!

      یعنی می فرمایید کسی که یخواد روآ بخره، بیاد کمری بخره؟!

      هر خودرویی توی رنج خودش مشکلات خودش رو داره در مقایسه با رقبای موجود!

      اینجا ما نگفتیم کمری نخرید و جای پراید بگیرید!

    2. داداش پژو قیمت 30 تومنه و کمری 300 تومن.بعد اومدی داری مقایسه شون میکنی؟خب حق دارن دیگه.سیستم صوتی هارمن کاردن که یمیش قبل گرونیا 1 میلیون تمام پولش بود درمقایسه با سیستم صوتی کمری واقعا…

      توی این بازار شوما مطمئنا یه ماشینو 2 سال سوار نمیشی که بخوای باهش 250-300 هزار کیلومتر رانندگی کنی.نهایتا 150 هزار تا اونم حالا اگه خیلی از ماشین خوشت بیاد.تا اون موقع هم هییچ مشکلی پیش نمیاد.

      درمورد بحث فنی باید بگم که شرکت نیسان با تویوتا توی سال 2015 یه سری قرارداد هایی بست که موتور و گیربکس ساخت ژاپن باشه و طراحی مال رنو.پس تالیسمان دست کمی از کمری و کولیوس دست کمری از نیسان ایکس تریل ندارن.چون موتور و گیربکس ژاپنیه و کم استهلاک. لطفا لطفا لطفا اینقدررررر تعصب بیجا نداشته باشید.

      ممنون از سایت خوبِ ((چرخان))

    3. این مطالب هم مافیا داره که جوری جلوه بدن ماجرا رو که افراد برن 405 بخر یا اریسون.
      نمیدونم اون کسی که این عراجیف و مینویسه چرا 1درصد فکر نمیکنه مردم عقل دارن فهم دارن شعور دارن

    4. شاید تنها خودرویی که تو ایران و باشرایط اقتصاری فعلی میشه بهش اعتماد کرد و ارزش خرید داره و از نظر راحتی و استحکام و استهلاک و هزینه نگهداری منطقی باشه فقط برند تویوتاست.

  4. شاید ولی در مقایسه با رنو ولی از اونجایی که قیمت بنزین تو اروپا گرونه رنو موتورای ماشین رو ضعیف میزنه

  5. این نویسنده کاملا غیر علمی صحبت کرده که اصلا مورد پسند افراد حرفه ای در کار خودرو سازی نیست! چرا نویسنده در مورد استهلاک کم خودروی کمری صحبتی نکرده که با هزینه نگهداری بسیار کم سالهای سال براتون عین روز اول کار میکنه و آخ نمیگه!!! خود امریکایی ها میگن اگه میخوای پول جمع کنی یه خونه۹۹ ساله قسطی بخر و یه خودروی ژاپنی دسته دوم سگ جونم بخر. حالا خودروهای پر خرج و پر استهلاک فرانسوی و امریکایی شد خودرو!؟!؟!؟؟
    کل دنیا میدونن که خودروهای تویوتا یعنی استهلاک کم و سگ جون بودن حالا نویسنده کلا نمیدونه تویوتا برای چی معروفه؟؟!

  6. به هیچ وجه با دوست عزیزمون ، جناب نویسنده موافق نیستم، شما باید مینوشتی که چرا تمام دنیا دارن تویوتا سوار میشن؟ حتی خود آمریکایی ها که صنعت خودروسازیشون خیلی قویه ماشینای تولید داخل خودشونو زیاد سوار نمیشن و رو آوردن به تویوتا، بعد شما میگی چند تا دلیل که تویوتا نخریم؟ خوبی داداش؟؟؟

  7. باشه داداش، تویوتا نمیخریم، به احتمال زیاد یا پراید میخریم یا 405، هردوتاشون ماشینای به روزی هستن با کلیه امکانات ! مگه تویوتا عیب هم داره؟؟؟ احتمالا شما (جناب نویسنده) تازه با مقوله خودرو آشنا شدی ؟ !!!

  8. ظاهرا نويسنده از دوستان وارد كننده و كساني هست كه بايد آشغالهاي فرانسوي پر خرج و مزخرف رو بندازن به مردم
    استاد من كمري دارم ٢٠١٤ GLX
    اينقدر اين ماشين عاليه با وجود اينكه پولشو هم دارم نخواستم عوضش كنم هم شتابش كافيه هم راحته و هم اينكه تا حالا پس از ٣ سال كار مداوم يك ريال هزينه غير بنزين و روغن ندادم
    من قبلا بنز ب ام و داشتم خرجشون افتضاح بالا هست نسبت به تويوتا
    اخوي ظاهرا سود شما در نوشتن اين خزعبلات هست كه مردم رو گمراه كني

  9. واقعا بعيد ميدونم كسي كه اين مقاله رو نوشته كمري رو از نزديك ديده باشه تا حالا!
    برادر شما از مصرف سوخت و كيفيت و نرمي و لذت رانندگي كمري اگر خبر داشتي اسم تاليسمان يا اپتيمارو در اين مقاله نمياوردي
    طراحي كسل كننده؟؟كيفيت پايين سيستم صوتي؟؟؟داشبورد قديمي؟!!برام خنده دار بود هر دليلي كه آورديد
    حداقل قبل از نوشتن مقاله يه بار سوار ماشين بشيد بعد شروع كنيد به نوشتن!! دقيقا عكس تمام مواردي كه گفتين صحت داره
    البته تويوتا اعتبارش در حدي هست كه نيازي به تاييد نويسنده ي گرامي نداشته باشه! ولي گمراه كردن مردم درست نيست.

    1. با سلام/ ضمن تشکر از همراهی و انتقاد شما، لازم تذکر است که بدانید کمری اگر چه پرفروش‌ترین خودروی آمریکا ست اما دلیل نمی‌شود که بدون ایراد باشد. ایرادات ذکر شده کاملا مشاهده شده و حتی در سایت‌های خارجی در صورت تسلط بر زبان انگلیسی می‌توانید مطالعه فرمایید. انشالله که با تحقیق بیشتر منصفانه انتقاد کنید نه صرفا با توجه به آنکه شما طرفدار یک برند هستید

    2. سلام یه کمری 2007 دارم میخرم .یکشنبه می خوام قولنامه کنم .رنگ 20سانت کاپوت داره دیگه همه چیز سالمه سانروف پرده عقب .بنظرتون قیمت چنده .صاحبش از 87 اومده رو 85 تومن .نظرتون اعلام کنید .احتیاج به راهنمایی دارم

      1. کمری 2008 دست چندم تمیز را 4 سال پیش وقتی 83 هزار کار کرده بود خریدم. حالا هم کارکردش 155 هزار است. تا حالا به جز تعویض روغن و یک جفت لاستیک فقط یک بار تیغه برف پاک کن عوض کرده ام و یک واترپمپ که بدون صدا و کم آب شدن کار میکرد و فقط محض احتیاط عوض کردم. شمعها هنوز شمع کارخانه است. لنتها را هم نمیدانم صاحب قبلی عوض کرده یا نه. ولی من که تو 70 هزار کیلومتر که رفتم هنوز خوبه و بی صدا و بدون باز شدن یک پیچ از سر موتور تا به حال.

  10. طراحی داخلی تویوتا کمری 2007 تا 2011 و همچنین 2012 به بعد عالیه . واقعا آدم محو تماشای وقار و سنگینی طراحی داخلی آن می شود .

    1. 2007 تا 2011 خوبه.بعدش خیلی خط کشی شده س.

      طراحی داشبورد تالیسمان از همه ی همه بهتره با وقار. با کلاس .چشم گیر.با کیفیت .و………..

  11. سلام دوستان ارتفاع کف کمری از سطح زمین به نسبت مزدا ۳ چطوره؟

  12. نویسنده درمورد قیمت درست میگه چرا باید اینچوری مردم رو بچاپن این وارد کننده های کلاهبردار که میخان راه صدساله رو یکشبه برن! مردم ما هم به جای اینکه نخرن هر چی گرونتر بهشون بدن بیشتر میرن طرفش،
    واقعا از نظر زیبایی در مقابل تلیسمان خیلی کم میاره

  13. خوشم میاد هیچ ایرادی به ذهنتون نرسید از تویوتا و سدان موفقش (کمری) بگیرید ، رو آوردید به سیستم صوتی و طراحی !! خخخ
    عظمت تویوتا رو ببین نمیشه ازش ایراد گرفت … همین کافیه که به بهترین بودنش ایمان بیاریم

  14. شما اصلا چيكاره اي كه توصيه ميكني كمري نخريم شما چي ميدونيكه اصلا تويوتا چي هست طراحان تويوتا اگر فكر شان مثل شما كار ميكرد كه خودرو ساز برتر جهان نميشد برو اقاي محترم تو خوابت براي خودت نظر بده شما فرق ارابه با ماشين رو نميدوني تا چه رسد به اينكه راجع به كمري نظر بدي

  15. أسب رو با أسب مقايسه ميكنند نه خر اصلا مقايسه كمري با اين ماشينا بدور از عقلانيت هست

  16. سلام اقای منتقد تویوتا من کمری گرند دارم 10 ساله سوار میشم 315000 تا کارکرده تا حالا فقط لنت جلو و عقب عوض کردم اگر 100 تا تالیسمان و از این جور ماشینها بهم بدی با آرم تویوتام محض اطلاعت عوض نمیکنم قبلش هم بنز سی داشتم نگی ماشین سوار نیست ولی تویوتا با بنز هم عوض نمیکنم چه برسه آشغالهای فرانسه

  17. قیمت کمری نسبت به کیفیت قطعاتش اصلا بالا نیست،برای مثال از کسانی که متخصص گیربکس هستند بپرسید که گیربکس کمری ۲۰۰۷ نسبت به لکسوس RX350 که حدود یک میلیارد تومان هست چند برابر بهتره واکه صافی وروغن گیربکس را به موقع عوض کنید تا یک میلیون کیلومتر بدون مشکلی کارایی داره درحالی که گیربکس ماشین های سوناتا وآزرا شما درصورت خراب شدن گیربکس قادر به تعویض صافی گیربکس هستید یعنی نهایتا تا ۳۰۰هزارتا خراب میشود

  18. قیمت کمری نسبت به کیفیت قطعاتش اصلا بالا نیست،برای مثال از کسانی که متخصص گیربکس هستند بپرسید که گیربکس کمری ۲۰۰۷ نسبت به لکسوس RX350 که حدود یک میلیارد تومان هست چند برابر بهتره واکه صافی وروغن گیربکس را به موقع عوض کنید تا یک میلیون کیلومتر بدون مشکلی کارایی داره درحالی که گیربکس ماشین های سوناتا وآزرا شما درصورت خراب شدن گیربکس قادر به تعویض صافی گیربکس هستید یعنی نهایتا تا ۳۰۰هزارتا خراب میشود

  19. من سوناتا 2012 خشک خریدم. بعد از مدتی موتورش مرتب اذیت میکرد. دوساله پیش فروختم و کمری 2008 خریدم. خیییلی راضی م. نرم وکم خرج وعالی. اینقدر نرم دنده عوض میکنه که اصلا متوجه نمیشم. ولی سوناتا خشک تره و موقع تعویض دنده هم میکوبه. به نظر شخصی بنده فقط وفقط تویوتا. مسلما اگه پول داشته باشیم ماشینای المانی و امریکایی حرف نداره. ولی با رنج هزینه تویوتا و هیوندا وکیا ومحصولات رنو، فقط وفقط وفقط تویوتا. به عبارتی بین خوب وخوبتر، تویوتا خوبترینه. مخلص دوستان.

  20. ما تو پرایدش موندیم.شما دارین سر تویوتا بحث میکنینخوش بحالتون

  21. سلام از خانواده کمری مدل ۲۰۰۸ تا۲۰۱۴ کدام مدل بهترین و کم هزینه هست ..میخام بخرم ممنون میشم راهنمایی کنید

  22. سلام از خانواده کمری مدل ۲۰۰۸ تا۲۰۱۴ کدام مدل بهترین و کم هزینه هست ..میخام بخرم ممنون میشم راهنمایی کنید

  23. با سلام کل مطلب بدون اعلام نظر کارشناسی و حرف بی ارزش بود

  24. با سلام
    با این اعلام نظر پوچ فقط یه فضای اینترنت رو حروم کردید.

  25. بقول بچه های ماشین سوار ترکمنستان فقط تایاتا میگن یاتجق دکچه قمپچا کمپچه بولسن تایاتا بولسن میگن ۵سال با قصد خیانت هم سوار بشی خراب نشی

  26. سلام با حدود يك و نيم ميليارد چه ماشيني بخرم الان ال نود دارم خودم تويوتا دوست دارم ممنونم از راهنماييتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا