مکمل بنزین
خبر

کوراندو ۲۰۱۷ معرفی شد!

شاسی‌بلند نام‌آشنای سانگ‌یانگ، یکبار دیگر جان‌تازه‌ای گرفت و آماده عرضه در بازارهای جهانی و احتمالا ایران شده است. کوراندو به‌عنوان یک خودرو ۲ دیفرانسیل شاسی‌بلند، مدت‌هاست که در ایران عرضه شده، اگرچه استقبال از این خودرو چندان پر رنگ نبوده اما این فروش کم، چندان تقصیر کوراندو نیست و یک دلیل مهم آن، نمایندگی سانگ‌یانگ در ایران و قیمت‌گذاری این خودرو بوده است.

از گذشته که چشم‌پوشی کنیم، سانگ‌یانگ، نسل جدید این خودرو را آماده عرضه کرده و برای اولین مقصد قرار است در انگلستان، با قیمت ۱۷ هزار پوند، عرضه شود. البته ناگفته نماند که این قیمت مخصوص مدل کم‌آپشن کوراندو با سیستم دیفرانسیل جلو می‌شود و شما برای نسخه ۴ چرخ متحرک این خودرو باید در حدود ۱۸.۵ هزار پوند هزینه کنید.

SsangYong-Korando-2017-800-04

مدل فول آپشن کوراندو، در حدود ۳۱ هزار پوند قیمت خواهد داشت که بیشترین سطح تجهیزات خودروهای سانگ‌یانگ، بر روی این مدل سوار شده است. از لحاظ ظاهری کوراندو ۲۰۱۷، نسبت به گذشته تغییرات مثبتی داشته و جذاب‌تر از قبل در دسترس قرار داده شده است. جلوپنجره‌ها و چراغ‌ها کمی شبیه با تیوولی طراحی شده که می‌تواند استقبال خوب از طراحی تیوولی را نشان دهد. چراغ‌های روشنایی روز LED بخش جدید نمای ظاهری کوراندو است که در قدرتمندشدن این چهره نقش به‌سزایی داشته‌اند.

SsangYong-Korando-2017-800-0c

خیلی‌ها طراحی بخش عقب کوراندو را دوست نداشتند اما سانگ‌یانگ باز هم از همان طراحی در این بخش استفاده نموده. این شرکت کره‌ای، هندی، بخش داخلی این خودرو را نیز تغییر داده و به‌جرات می‌توان گفت، این بخش تاثیرات مثبت اثر گذار داشته است. کابین کوراندو شاید بهتر از خودروهای روز دنیا و سایر هموطنان خود نباشد اما در ایران بدون شک در رقابت با خودروهای گران‌قیمت چینی، برنده خواهد بود. آینه‌های اتوماتیک جمع شونده، مانیتور ۷ اینچی با طراحی بروز و شیک، و امکانات سرگرمی با کیفیت، از جمله تغییرات دیگر کوراندو هستند.

SsangYong-Korando-2017-800-0d

مدل فول‌آپشن کوراندو علاوه بر تجهیزات استاندارد، از رینگ‌های اسپرت ۱۸ اینچی، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، سیستم ناوبری TOMTOM، صندلی‌های چرمی مجهز به گرمکن، بهره می‌برد. سانگ‌یانگ از لحاظ پیشرانه ترجیح داده مانند گذشته از موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۹۵ نیوتن‌متر بهره بگیرد. بسیاری از کارشناسان حوزه خودرو اعتقاد دارند این بخش می‌توانست تغییر کند و پیشرانه قدرتمندتری داشته باشد. گیربکس ۶ سرعته آیسن ژاپن، وظیفه انتقال قدرت کوراندو ۲۰۱۷ را بر عهده خواهد داشت و این خودرو با گیربکس این شرکت، شتاب صفر تا ۱۰۰، ۱۱.۸ ثانیه‌ای را ثبت کرده است. کوراندو شاید از لحاظ طراحی و سطح کیفیت در حد بهترین‌های دنیا نباشد اما نسبت به خودروهای چینی موجود در ایران و برخی از شاسی‌بلندهای سایر کشورها، بهتر ظاهر خواهد شد و قابلیت اطمینان بیشتری دارد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا