مکمل بنزین
گوناگونخبر

با سریع‌ترین دوچرخه در مسابقات سه‌گانه جهان، آشنا شوید

برای بسیاری از مردم، نام “دایموندبک (Diamondback)” دوچرخه کوهستان BMX را یادآوری می‌کند. این شرکت در سالهای اخیر تلاش زیادی برای رشد و پیشرفت، دوچرخه‌های جاده‌ای نموده و این هفته در مسابقات قهرمانی جهان در Kona، هاوایی، سریع‌ترین دوچرخه حاضر در مسابقات سه‌گانه جهان را به نمایش گذاشت.

diamondback-andean-2

این دوچرخه در بازی‌های المپیک در اختیار مایکل وایس، برنده چندین مسابقه جهانی قرار خواهد گرفت. آند که در دوسال گذشته تلاش زیادی برای رشد آن انجام شده، یک وسیله کاملا کاربردی خواهد بود. شرکت سازنده این دوچرخه در این پروژه از امکانات تست تونل باد در دانشگاه تورنتو که به موسسه مطالعات هوا و فضا، اختصاص دارد، استفاده نموده که در آزمایشات ادعا شده این دوچرخه در برابر مدل‌های رقابتی، بسیار قوی‌تر ظاهر خواهد شد.

diamondback-andean-3

همانطور که در تصاویر دیده می‌شود، بدنه فیبر کربنی در تمام قسمت‌های این دوچرخه استفاده شده. نوع طراحی، سریعترین دوچرخه جهان به‌گونه‌ای است که باعث می‌شود اصطکاک هوا کمترین نقش را در برخورد با بدنه داشته باشد و سرعت دوچرخه چندان تحت تاثیر این نیرو نخواهد بود. پر کردن فضای خالی در بخش‌های مختلف این دوچرخه در افزایش بهره‌وری بسیار موثر بوده است. همچنین شرکت سازنده برای قرار گیری مایحتاج مورد نیاز در طول این مسابقات، بخش‌های مختلفی را به شکلی خاص، تعبیه کرده است. این دوچرخه ۹.۳ کیلوگرمی، بین 4،779.99 الی 8،069.99 دلار قیمت‌گذاری شده است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا