مکمل بنزین
گوناگونخبر

پینینفارینا همکاری با گروه صنعتی ایران خودرو را آغاز کرد!

شرکت طراحی خودرو و بدنه سازی ایتالیایی پینینفارینا به دلیل محصولات باکیفیت و خوب رهبری کردن پروژه‌هایش و به سرانجام رساندن آن‌ها توانسته شهرتی معتبر در میان خودروسازان جهانی بدست آورد. هفته پیش این کمپانی با گروه صنعتی ایران خودرو پروژه‌ای با هزینه ۷۶ میلیون دلار را امضا کردند که تا سه سال آینده با هم همکاری مشترک خواهند داشت.

در حال حاضر پینینفارینا یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی ماهیندرا هندوستان است. امسال این کمپانی توانست درخشش خوبی از خود در نمایشگاه خودرو شانگهای برای طراحی خودروهای کانسپت برقی نشان دهد و حالا این کمپانی با گروه صنعتی ایران خودرو (یکی از بزرگترین گروه‌های خودروسازی در خاورمیانه) قرارداد همکاری برای ساخت و طراحی پلتفرم‌ جدیدی را منعقد کرده است.

pininfarina-h600-concept

مونتاژ خودروهای تولید شده روی پلتفرم طراحی شده بر روی شاسی توسط پینینفارینا برای حداقل چهار وسیله نقلیه جدید ساخته خواهند شد. خودروی اول اتومبیل مسافربری با سایز متوسط است که می‌تواند تیپ سدان یا شاسی‌بلند کوچک باشد. مهندسان پینینفارینا تنها طراحی پلتفرم جدید را برعهده ندارند بلکه مسئولیت‌هایی مانند معماری کانسپت، طراحی بدنه و مراحل تولید محصول مانند تاییدیه حضور در بازار را نیز در دست خواهند داشت.

2017-pininfarina-h600-concept

این همکاری بین ایران خودرو و پینینفارینا نشان از رشد حضور این کمپانی ایتالیایی در خاورمیانه و جاده ابریشم جدید دارد. بعد از انتشار خبر این توافق تجاری سهام گروه صنعتی ایران خودرو در بازار بورس ۶ درصد رشد داشت و به ۳ یورو و ۳۲ سنت رسید. البته این اولین همکاری پینینفارینا با ایران خودرو نیست بلکه این کمپانی در سال‌های گذشته توانست خودروی پژو پارس را از روی پژو ۴۰۵ ارائه بدهد. به علاوه پینینفارینا در حال حاضر با همکاری کمپانی چینی Hybrid Kinetic Group توانسته خودروی سدان H600 را طراحی کند که در سال ۲۰۲۰ میلادی وارد بازار جهانی خواهد شد (تصاویر داخل مطلب متعلق به خودروی مذکور است).

قدرت این خودروی سوپراسپرت برقی معادل ۶۰۰ اسب بخار (۴۴۷ کیلووات) است. از سوی دیگر گروه صنعتی ماهیندرا تایید کرده که در حال کار کردن بر روی تولید خودروی برقی جدیدی برای بازار ایالات متحده آمریکا است. نظر شما درباره همکاری ایران خودرو با پینینفارینا چیست؟ آیا می‌توان در چندین سال آینده خودروهای جدیدی از گروه صنعتی ایران خودرو ببینیم؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا