مکمل بنزین
گوناگونخبر

تولید بی‌ام‌و سری ۶ متوقف شد و سری ۸ بزودی خواهد آمد!

به‌تازگی خبری منتشر شد که براساس آن مدل فورته کوپه کیا دیگر تولید نخواهد شد و بعد از آن، اکنون بی‌ام‌و، اعلام کرد سری ۶ کوپه، دیگر تولید نخواهد شد. این خبر به‌طور رسمی از سوی سخنگوی شرکت مذکور تایید شده است و براساس اعلام این کمپانی، عدم تولید این خودرو به ماه فوریه مربوط می‌شود. براساس اخبار منتشر شده مدل‌های کانورتیبل و گرن کوپه، بر روی خط تولید باقی خواهند ماند و فقط سری کوپه از گردونه خارج می‌شود. عدم تولید یک مدل می‌تواند به‌دلیل استقبال کم خریداران از آن مدل باشد که بر همین اساس کوپه لوکس بی‌ام‌و، نتوانسته نظر مشتریان را جلب کند. در بخش کوپه‌های لوکس، می‌توان گفت تنها مرسدس بنز کوپه کلاس E باقی مانده و دیگر رقیب قدرتمندی نخواهد داشت و به تنهایی می‌تواند یکه‌تازی کند. البته رقابت بین خودروهای لوکس سایز کوچک‌تر بسیار داغ‌ و نفس‌گیر است و هیچکدام از شرکت‌ها قصد جدایی از این بخش را ندارند.

BMW-6-Series-2018-800-03

همزمان با انتشار توقف تولید بی‌ام‌و سری ۶ کوپه، بی‌ام‌و خبری را منتشر کرد که باعث شد کام علاقه‌مندان بی‌ام‌و، شیرین شود. بی‌ام‌و کوپه‌ قدرتمند و لوکس سری ۸ را دوباره آماده عرضه کرده و از سال آینده میلادی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. این خبر نشان می‌دهد که بی‌ام‌و به بازار کوپه‌ها علاقه زیادی دارد و به این راحتی شانه خالی نخواهد کرد. بی‌ام‌و سری ۸ به‌طور رسمی ۲ هفته دیگر در یک رویداد ویژه با نام Concorso d’Eleganza Villa d’Este رونمایی خواهد شد.

3d364166-8318-40ad-bb47-2d832ea0a114

سری ۸ از انتهای سال ۲۰۱۸ قابل خریداری خواهد بود و مدل‌های روباز و با پکیج M نیز بعد آن عرضه خواهند شد. پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندری رولزرویس گزینه احتمالی بی‌ام‌و برای سری ۸ خواهد بود که از توانایی بالایی برخوردار است. این کوپه قیمتی بیش از ۱۶۵ هزار دلار خواهد داشت، بنابراین نمی‌توان آن را در دسته خودروهای معمولی قرار داد و سری ۸ خودروی لوکس میلیاردرها خواهد بود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا