مکمل بنزین
گوناگونخبر

بنتلی روکش صندلی‌هایش را از پوست قارچ تامین خواهد کرد!

کارخانه خودروسازی بنتلی استراتژی جدیدی برای نشان دادن حمایت خود از بخش خودروهای سبز را در پیش گرفته است؛ اما منظور ما ساخت پیشرانه‌ای برقی یا هیبریدی نیست! با وجود اینکه در سال‌های آتی این کمپانی تصمیم دارد خودروهای تمام برقی خودش را بسازد ولی به تازگی این مسئولان بنتلی اعلام کرده‌اند جنس صندلی‌های داخل کابین را از چرم قارچ (پوست قارچ) در نظر خواهند گرفت و این کار را برای نشان دادن حمایت از جامعه گیاه خواران و خام خواران انجام می‌دهند.

سرپرست بخش طراحی خودروهای بنتلی «استفان سیالف» در مصاحبه‌ای با فایننشیال تایمز اعلام کرد که این گزینه تنها برای دوستداران محیط زیست و خام خواران در نظر گرفته خواهد شد. وی در ادامه اعلام کرده که بنتلی قادر نیست به مشتریان وگان (Vegan) محصولی را بفروشد که بیش از ۲۰ نوع چرم حیوانی در آن به کار رفته است. این کمپانی با مشتریانش وگان در ایالت کالیفرنیای آمریکا صحبت کرده و آن‌ها درخواست خودرویی را کرده‌اند که از محصول حیوانی در آن استفاده نشده باشد. این کمپانی می‌تواند روکش‌های صندلی از مواد پلاستیکی را بسازد ولی به دلیل خاص بودن خودروهای بنتلی، این کمپانی تصمیم گرفته از پوست قارچ برای تولید صندلی‌های چرم استفاده کند.2017-bentley-bentayga-diesel-first-drive-2

هنوز جزئیات روند ساخت روکش‌های صندلی با پوست قارچ مشخص نشده است و یا اینکه چه زمانی این صندلی‌های مخصوص وارد بازار جهانی خواهند شد. مسلم است که در حال حاضر مهندسان این کمپانی در حال تحقیق بر روی ساخت و طراحی این نوع صندلی‌ها هستند.

وی در ادامه صحبت‌هایش ادامه داده مشتریان داخل این خودروهای لوکس حس متفاوتی خواهند داشت و به احتمال زیاد بنتلی از چرم‌های پروتئینی، چرم قارچی یا موادی از عروس دریایی را برای ساخت صندلی‌ها و تزئینات داخل کابین به کار خواهد برد. یکی دیگر از ایده‌های جالب و جدید متعلق به کارخانه آمریکایی فورد است که این کمپانی در نظر دارد با استفاده از درخت بامبو و ترکیب پلاستیک داخل خودروها را تزئین کند که مقاومتی بیشتر از چوب، آجر یا بتون دارد. بامبو یکی از محصولات طبیعی است که قیمت ارزانی دارد و به سرعت در طی دو تا پنج سال رشد می‌کند.bentley-bentayga-mulliner

به علاوه اواخر سال گذشته میلادی یکی از فعالان حقوق حیوانات در نامه‌ای به مدیرعامل کارخانه جنرال موتورز «ماری بارا» درخواست استفاده از مواد طبیعی را برای شورولت بولت و ولت داده بود. این دو خودروی مذکور خودروهای برقی هستند که بسیاری از افراد وگان به دنبال خرید آن‌ها هستند. نظر شما درباره این رویکرد جدید خودروسازان مطرح در جهان چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا