مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

چرا نباید به خودروهای لیفان در ایران اعتماد کنیم؟

خودروسازی چین، شباهت زیادی به ورود این کشور به بازار تلفن همراه دارد. در گذشته نه‌چندان دور، چین با گوشی‌هایی قدم به دنیای تلفن همراه گذاشت که اصلا کیفیت نداشتند و برخی از آن‌ها مانند محصولات NEC، تاریخ مصرف محدودی داشتند.

با گذشت زمان، اکنون این کشور به بزرگ‌ترین تولید کننده تلفن همراه در دنیا تبدیل شده است. سامسونگ، اپل، اوپو، هواوی، شیائومی و… کمپانی‌هایی هستند که یا اصالت خارجی دارند و در چین مونتاژ می‌شوند و یا کاملا چینی هستند. این برندها بازار تلفن‌های همراه را کاملا در اختیار گرفته‌اند. شرایط خودروسازی چین هم مشابه است.

در ابتدا، کشوری که موتورهای ۳ چرخ به‌عنوان بهترین تولیدات آن‌ها حساب می‌شد، اکنون خودروهای بنز، بی‌ام‌و و… را مونتاژ می‌کند و چند شرکت خودروسازی بومی بزرگ دارد. متاسفانه به‌دلیل مدیریت نادرست صنعت خودروسازی در ایران، کشور ما بسیار به چین وابسته شده و بدون این کشور تقریبا بازار خودروهای کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان ایران بدون تنوع می‌شود. محصولات چینی موجود در ایران را بر اساس شرکت تولید کننده می‌توان به ۳ دسته، بد، متوسط و خوب، تقسیم‌بندی کرد.

Front

یکی از ضعیف‌ترین برندهای چینی در ایران، لیفان نام دارد. ما با تولیدات فعلی این خودروساز در چین کاری نداریم و محصولات این کمپانی در ایران مد نظر است. از جمله خودروهای موجود لیفان در ایران می‌توان به مدل‌های 820، ایکس ۶۰، ایکس ۵۰ و ۶۲۰ اشاره کرد.

به‌جز یک مورد از این خودروها، سایر آن‌ها در دسته بی‌کیفیت‌ترین خودروهای ایران قرار خواهند گرفت که ارزش خریدشان بسیار کم است. بیایید ابتدا نگاهی به شرایط کلی کمپانی لیفان بیاندازیم.

لیفان یک شرکت تولید کننده خودروی خصوصی در چین است که عرضه محصولات آن در کشورهایی که صنعت خودروسازی چندان خوبی ندارند، باعث شده تا یکی از صادر کنندگان اصلی اتومبیل در چین باشد. این کمپانی در ابتدا موتورسیکلت تولید می‌کرد و در سال ۲۰۰۵ اولین نمونه از خودروهای خود را معرفی کرد. این خودروساز چینی در سال ۲۰۱۳ موفق شد 188,993 دستگاه از محصولات خود را به‌فروش برساند.

lifan-headquarters-chongqing

لیفان از لحاظ فروش محصولات خودرویی در چین شرایط خوبی ندارد و در سال جاری، هیچ یک از خودروهای این برند از لحاظ آمار فروش نتوانست به جدول ۱۰۰ خودروی برتر موجود در چین راه پیدا کنند.

لازم به ذکر است که جیلی یکی از کمپانی‌های محبوب در چین محسوب می‌شود. بنابراین لیفان در کشور خود هم چندان طرفدار ندارد و احتمالا فقط ایران بازار خوبی برای خودروهای این شرکت است! محصولات لیفان در ایران از طریق کرمان‌خودرو مونتاژ و عرضه می‌گردد که در سبد محصولات این شرکت، برندهای هیوندایی و جک نیز وجود دارند.

عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب

photo_2017-05-18_23-53-45

این ضعف به‌نوعی مربوط به اکثر خودروهای کرمان‌خودرو می‌شود که اتومبیل‌های لیفان بخشی از محصولات این شرکت هستند. زمانی که به نمایندگی‌های این خودروساز کرمانی برای خدمات پس از فروش مراجعه می‌کنید، همراه داشتن یک بانک در جیب شما تقریبا الزامی‌ست! سرویس‌های دوره‌ای این خودروساز هزینه‌های چند صد هزار تومانی به‌همراه دارد و زمانی که برای خودروی شما مشکلی ایجاد شود، باید چند برابر هزینه بیشتری را نسبت به مغازه‌های ارائه دهنده خدمات مکانیکی، تحمل کنید.

بازدید اولیه این خودروها به تعویض روغن‌ بخش‌های مختلف خودرو منجر می‌شود که این تعویض روغن اجباری‌ست تا در مقابل شما فیش نجومی قرار دهند. در برخی از موارد تعویض ساده‌ترین بخش‌های خودرو که دچار آسب شده، وقفه‌ای چندین روزه را برای شما به‌همراه دارد. بطور مثال برای تعویض بخشی از پلاستیک شکسته شده صندلی، در صورت عدم موجود بودن قطعه باید چند روز صبر کنید! عدم تشخیص درست مشکل توسط کارشناسان کرمان‌موتور بسیار دیده شده و اگر از مشتریان این خودروساز سوال بپرسید، حتما با این مشکل روبرو شده‌اند.

کیفیت مونتاژ نه‌چندان جالب

photo_2017-05-18_23-52-30

در بسیاری از خودروهای لیفان، ضعف مونتاژ به‌راحتی قابل مشاهده است. صدای اضافی از برخی قسمت‌ها به‌گوش می‌رسد و ایراداتی ناشی از کیفیت پایین مونتاژ کاملا مشخص است.

به یاد دارم که سری اول خودروهای پر طرفدار جک که از سوی کرمان‌خودرو عرضه می‌شد، ایراداتی مانند رنگ و مونتاژ داشت که بعدها کمی تغییر کرد اما شرایط برای اکثر خودروهای لیفان همچنان مانند گذشته است. در برخی از موارد مشاهده شده که برخی از قسمت‌های داخلی خودرو به‌دلیل ضعف مونتاژ با کوچکترین تماس دچار مشکل می‌شوند که کلیدهای کنترلی یکی از این بخش‌ها را تشکیل می‌دهند. حال به‌سراغ محصولات لیفان در ایران می‌رویم تا ببینیم چه ضعف‌هایی دارند.

لیفان 620

1

این‌خودرو از پیشرانه 1794 سی‌سی  بهره می‌برد که بنابر اعلام شرکت، ۱۳۱ اسب‌بخار قدرت دارد. در عمل قدرت موتور این خودرو کمتر به‌نظر می‌رسد که شتاب خودرو را تحت تاثیر قرار داده است. اگر بخواهیم عملکرد این خودرو را با مدل‌های داخلی مقایسه کنیم، باید بگوییم که از لحاظ قدرت، لیفان ۶۲۰ عملکردی کمی قوی‌تر از سمندهای ملی دارد. علاوه بر این‌ها، صدای زیاد موتور در داخل کابین بسیار آزار دهنده است و شما در هنگام رانندگی با لیفان ۶۲۰، آسایش نخواهید داشت.

1۷۸۶۷۵۶

یکی دیگر از ضعف‌های لیفان ۶۲۰، کیفیت بد متریال داخلی است که باعث ایجاد صداهای اضافی در فضای داخل کابین می‌شود و بدون شک شما را بعد از مدتی خسته خواهد کرد. با خرید ۶۲۰ یک کابین سرشار از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت بدست خواهید آورد. رنگ خودرو نیز با ضعف روبرو است و اگر کوچکترین تجربه‌ای در تشخیص رنگ داشته باشید، متوجه کیفیت پایین این بخش خواهید شد.

کیفیت پایین سواری و هندلینگ، بخش ناامید کننده دیگر ۶۲۰ است. کنترل این خودرو در پیچ‌ها کمی از دست راننده خارج می‌شود و در اصطلاح تلوتلو خوردن بیش از حد باعث از بین رفتن تمرکز خواهد شد. البته ضعف‌های جزئی دیگری نیز در ۶۲۰ دیده شده و یکی از معایب اصلی این خودرو را می‌توان کمبود قطعات یدکی دانست و افت کیفیت این خودرو با گذشت زمان بسیار زیاد است و بعد از چند سال، یک خودروی از کار افتاده را در پارکینگ خانه خواهید داشت!

لیفان X50

4

اکثر ایرادات خودروهای لیفان، بسیار شبیه به هم هستند. ایکس ۵۰ به‌عنوان یک خودروی کراس‌اوور نما وارد بازار ایران شد که به دلیل شکل‌ظاهری کپی شده از روی خودروهای آلفارومئو، توجهات را به‌خود جلب کرد. این خودرو نیز بی‌نقص نیست و مشکلات آن ممکن است گریبان‌گیر شما شود. لیفان ایکس ۵۰ از پیشرانه 1498سی‌سی با ۱۰۲ اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد. این پیشرانه چندان مناسب وزن 1175 کیلوگرمی نبوده و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مخصوصا زمانی که خودروی شما گیربکس اتومات داشته باشد، تعویض دنده نامناسب، این ضعف را عیان می‌کند.

3۰

کیفیت بد متریال داخلی و ضعف گیربکس در این خودرو چند عیب دیگر محسوب می‌شود. ارتفاع کم در داخل کابین باعث شده تا افراد قد بلند احساس خوبی نداشته باشند و با مشکل فضا روبرو شوند. البته منظور ما از افراد قد بلند، ستاره‌های بسکتبالیست نیست! عدم دید کافی در داخل خودرو نیز کاملا مشخص است. از لحاظ کیفیت ساخت، لیفان ایکس ۵۰ حرفی برای گفتن ندارد و شرایط بهتری نسبت به ایکس ۶۰ با ۱ ستاره کیفیت کسب نمی‌کند. لیفان ایکس ۵۰ از بازار دست دوم‌های کم رونقی نیز بهره می‌برد؛ بنابراین احتمالا صاحب اول و آخر این خودرو، خود خریدار خواهد بود.

لیفان X60

3

علاقه شدید ایرانی‌ها به خودروهای شاسی بلند باعث شده تا ایرادات این خودروها را نبینند. لیفان ایکس ۶۰ یک گزینه برای آن‌هایی بوده که فقط صرفا یک خودروی شاسی‌بلند می‌خواهند.

این اتومبیل بدترین محصول حال حاضر لیفان در ایران است! پیشرانه این خودرو دقیقا همان موتور لیفان ۶۲۰ است که ۱۳۱ اسب‌بخار قدرت دارد و بر روی یک بدنه سنگین و حجیم سوار شده و همین افت قدرت ایکس ۶۰ بر روی جاده را نشان می‌دهد. در سربالایی‌ها با این خودرو دچار مشکل خواهید شد و صدای موتور، آرامش شما را به‌طور کل از بین می‌برد. صدایی را هم در داخل این کابین خواهید شنید که تقریبا در هیچ خودرویی مشابه آن وجود ندارد!

۲۲۲۲

کیفیت بد متریال داخلی و مونتاژ در کنار هم، یک فضای داخلی نا امید کننده را ایجاد کرده است. از لحاظ دید در داخل کابین نیز شرایط بسیار بد خواهد بود و شما نمی‌توانید به خوبی با این خودرو رانندگی کنید. ایراد دیسک و صفحه نیز در بسیاری از X60ها دیده شده است. بدون شک لیفان ایکس ۶۰ نمی‌تواند به‌عنوان یک خودروی خانوادگی مدت زیادی به شما خدمات رسانی کند و خیلی زود یک خودروی پیر و از کار افتاده خواهد شد.

کلام آخر

۱۱

لیفان ۸۲۰ به دلیل آنکه در ایران یک خودروی جدید محسوب می‌شود و قیمت بالاتری نسبت به سایر خودروهای لیفان دارد، در این لیست قرار نگرفته و این به‌معنای بی‌نقص بودن این خودرو نیست. امیدواریم با افزایش کیفیت خودروهای چینی، شرکت‌های ایرانی نیز کیفیت مونتاژ و ساخت خود را بالا ببرند و از خودروهای با کیفیت‌تر چینی در بازار ایران استفاده کنند، نه محصولات پایین رده یا ضعیفی چون لیفان!

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫75 دیدگاه ها

  1. ۴ دلیل برای اینکه تندر نخریم،۵ تا دلیل برا اینکه سراتو نخریم، ۶ تا دلیل برا اینکه کمری نخریم،۷ تا دلیل برای اینکه ساندرو نخریم و …. به نظرتان عناوین سایتتان مشمئز کنندگان نشده. امروز هم که لیفان شده لجن اونم با حرفهای سطحی و عامیانه بقیه مردم. البته لیفان یا لکسوس تفاوتی نداره باید حساب شده تر و منطقی تر بنویسیم و برای گفته هایمان مدرک و سند ارائه کنیم

    1. سلام، ممنون از حضور شما دوست عزیز

      به طور کلی تعریف از برندها و خودروهای موجود در بازار ایران، خیلی هنر نبوده و البته تازگی هم ندارد!

      این مثال هایی که زدید، همگی حالت دیگر و مثبتی هم دارند، برای اکثر خودروها دلایل خرید هم ذکر شده که با جست و جو در قسمت مشاوره پیداشون خواهید کرد!

      ولی مشکل ما ایرانیان این نیست، اینه که وقتی میبینیم از محصولی که داریم تعریف شده، سرمست و خوشحال مطلب و تا آخر میخونیم و هیچ کامنتی ام نمیذاریم و میریم ! ولی وقتی میبنیم از محصولی که داریم انتقاد شده، شاکی و میشیم و حاضریم به خودمون اجازه بدیم همه گونه توهینی ام انجام بدیم و هزار تا دلیل بیاریم که این مطلب غلطه !!!

      سعی کنید، با هر بندی که مخالف هستید، به صورت منطقی ردش کنید تا منتشر کنیم!

      موفق و موید باشید

      1. من که این ماشینها رو ندارم. راستش جرات خرید اونا رو هم ندارم گرچه تا حدود ۸۵ می تونم هزینه کنم.ولی خداییش کدوم ماشین خوبه ما بخریم تا فردا تیتر نزنین ۵ دلیل برای نخریدن فلان؟ حداقل نگفتین مثلا مثل من چی به نفعشه؟ اگه چینی بخرم کیفیت میگید نداره، اگر داخلی بخرم همشون یکی هستن فقط آب و لعابشون فرق کرده، بنز و لکسوس هم که پولش نداریم. خوب شما منطقی بگین برای اینقدر مایه این خوبه. تازه از کجا معلوم هست که هر خودرویی که میرسه میگین داشبوردش از پلاستیکش نامرغوبه؟
        به هرجهت امیدوارم شما رو نرنجونده باشم.
        یاحق

        1. با سلام. شما با بررسی مقالات مشاوره‌ای ما می‌توانید متوجه شوید کدام محصول نقاط ضعف کمتری دارد و دقیقا در تمام خودروهای ارزان قیمت، جنس پلاستیک خشک و بی کیفیت قابل مشاهده است. شما با بررسی کیفیت روکش داشبورد ۲۰۶ با خودروهای مورد نظر خود، متوجه تفاوت خواهید شد.

        2. بیش از 5 سال است که لیفان ایکس 60 سوار می شوم تا کنون هیچ قطعه ای را عوض نکردم حتی صفحه کلاچ و لنت و شمع ..
          بسیار راضی هستم و شکل وشمایل ان خوشم میادشبیه بی ام دبلیو است و خیلیا با بی ام دبلیو اشتباه میگیرند رانندگی باهاش راحت هستم و اصلا خسته نمی شوم و در کورس با بسیاری از ماشینها حتی در سربالایی حال کردم باید راننده باشی

      2. من فکر میکنم شما یه پدر کشتگی با لیفان داری . صد درد صد

        دل پر دردی داری . لااقل یه جور انتقاد کن که غرض ورزی توش انقدر تابلو نباشه .

        1. والا ایشون کاملا درست نوشته،پدرم رفت لیفان X60 خرید و الان در بدر دنبال فروختنشم چون آشغاله تو این چینی ها

  2. با سلام
    احتراما این تحلیل شماا صرفا یک عقیده شخصی و به دور از کارشناسی لازمه ، جهت انتقاد باید کمی حرفه ای تر عمل می کردید و طوری بیان کنید که خود مردم در نهایت جهت خرید یا عدم اون تصمیم بگیرن نه به صورتی بیان کنید که جنبه دستوری داشته باشه..
    چون به نظر بنده هر خودرویی هم محاسن داره و هم معایب حتی خودروهای آلمانی. شمااا فقط جنبه منفی رو بیان کردید که خواننده حس میکنه شماا بجای پیشنهاد دارین مغرضانه تخریب میکنید.
    ممنون از اینکه نظر شخصیتون رو در اختیار ما گذاشتین….

  3. اقا من با این چیزایی که این بالا نوشتن دقیقا موافقم چون من خودم لیفان داشتم .
    ولی یه سوال چرا همیشه میایید مینویسید چرا لیفان نخریم .چرا جک نخریم.چرا اینو نخریم چرا اونو نخریم چرا تا حالا من هرجارو گشتم ندیدم تیتری که نوشته باشه چرا از ایران خودرو ماشین نخریم دلیلاشم بنویسن یا چه میدونم چند دلیل واسه اینکه پراید ۷ میلیونیو ۲۰ میلیون نخرید و هزاران چرای دیگه من نمیگم لیفان خوبه یا بده من فقط خواهش میکنم مسئولین به فکر ما قشر ضعیف جامعه باشن از ایران خودرو ماشین میخری یجور بدبختی ماشین چینی میخری یجور دیگه بدبختی لطفا مسئولین یکم بخودشون بیان اجازه ورود و اجازه فروش هر اشغالیو صادر نکنن

    1. سلام دوست عزیز ….

      فکر میکنم خوب توی سایت ما سرچ نفرمودید …. لینک های زیر نمونه مورد درخواست شماست:

      ۶ دلیل برای نخریدن سایپا کوییک! https://charkhan.com/36477

      ۵ دلیل برای آنکه سراتوی سایپا را نخریم https://charkhan.com/30954/

      ۷ دلیل برای آنکه ساینا نخریم! https://charkhan.com/23138/

      و ده ها مطلب دیگه دوست عزیز

    2. باهات موافقم چرا حرفی از پراید و پپو نیست فقط فقط ما ایرانی های بدبخت اشغال های ایرانی سوار شی هزینهاشون سرسام اور اخه ما چه فرقی با این اروپایی ها یا عرب ها میکنیم که باید این ماشین ها رو سوار شیم که یا خرابن یا مشکل دارن و هرروز تو تعمیرگاهن و هزینه هاشون سرسام اوره ماشین های چینی خوبن هر کی خریده راضی بوده این مطالب هم توسط ایران خودرو و سایپا نوشته میشه که ما بریم پراید و پپو بخریم انشالله فرقی تو کیفیت این خودردوها بشود به امید ان روز

      1. من لیفان ایکس 60مدل 93دارم و کاملا راضی هستم ببخشید انتظارات بعضی ها خیلی بیجاست هر چی پول بدی آش میخوری این تبلیغات منفی صرفا و فقط جهت خریدن و بازرا گرمی برای خودروهای ایران خودرو هست

  4. والا من ۳ ساله لیفان ۶۲۰ دارم و هیچ کدام از معایبی رو که گفتین ندیدم! ۹ سال ۲۰۶ داشتم از لیفان بسیار راضی ترم تا ۲۰۶ ،مخصوصا اون قسمت هندلینگ که ۶۲۰ سرپیچ ها بسیار ایمن تر و راحت تر کنترل میشود.صدای موتورش بسیار کمتر از ۲۰۶ به ویژه اگر دور موتور کمتر از ۳۰۰۰ باشه.دید کافی ،ترمزهای به مراتب بهتر،امکانات صوتی و تصویری عالی ،صندلی های چرم و بسیاری موارد دیگر از محسنات این خودروست.ضمن اینکه تا الان که نزدیک ۵۰۰۰۰کارکرده هیچ واقعا هیچ صدای اضافی داخل کابین ندارد واقعا میگم.ای کاش شما نویسنده محترم داخل پژو پارس و سمند و ال نود بعد هم لیفان ۶۲۰ بشینی و یه دستی روی داشبورد بکشی اونوقت به متریال و… انتقاد کنی.موفق باشید.

    1. آقای شیرعلی درموردقدرت موتور و وزن دوخودرو_لیفانx50 وبرلیانسh230که هردوبا۱۴۹۸ccو۱۰۳اسب بخار قدرت دارند، وزن ۱۱۷۵رابرای لیفانx50نسبت به قدرت موتور سنگین ونامناسب دانسته که عملکرد این خودرو راتضعیف می‌کند اما وزن ۱۱۹۴کیلوگرم باهمین موتوروهمین قدرت برای برلیانسh230مناسب ارزیابی کرده است،چطورچنین چیزی ممکن است؟

      1. سلام، لطفا قدرت تولیدی بر اساس تعداد دور بر دقیقه و گشتاور هر ۲ محصول را نیز با هم بررسی کنید. به تفاوت خودرو پی خواهید برد. همچنین توجه کنید که در تمام پیشرانه‌های موجود در دنیا گاهی اوقات جزئیات باعث برتر شدن عملکرد یک خودرو می‌شود. در تست انجام شده عملکرد برلیانس بهتر از لیفان بوده و زمانی متوجه خواهید شد که هر ۲ خودرو را از نزدیک بررسی کنید.

  5. متن نوشته شده بنظر بنده مغرضانست و ابدا کارشناسی نیست…
    من تجربه داشتن انواع خودرو داخلی رو داشتم و همینطور خودرو لیفان ۶۲۰
    .
    بدون تعصب عرض میکنم:
    مطمعن باشید لیفان ۶۲۰ نسبت به مبلغی که میپردازید واقعا ارزش داره و لذت رانندگی و امنیت و اپشنال بودن اون بمراتب بالاتر از محصولات همرده داخلی خودشه، مصرف این ماشین در رده خودروهای ۱۸۰۰ سی سی بسیار مناسبه و همینطور کیفیت قطعات بنسبت قیمت ماشین مناسبه
    ایرادهای مطرح شده بسیار کلی هستند که همه ماشینهای تولید داخل رو شامل میشه و اصلا ملاک سنجش مناسبی نیستند….

  6. تنها سایتی که بدون رودربایسی بررسی میکنه این سایت من لذت میبرم از نقداش
    بزرگترین مشکل ما ایرانی ها اینه نمیدونیم حقمون چیه. کسی که از پشت پراید ۴۰۵ یا روا میشیننن پشت این اشغالا کلی هم حال میکنن تقصیری هم ندارن. من عاشق ماشینم واسه همین ماشین های زیادی عوض کردم. تعریف بیش از حد همین آدمای باعث شد دنا صفر بخرم. بعدا فهمیدم چیکار کردم. زجری کشیدم که واقعا حد نداره به معنای واقعی اسباب بازی بود. الان که از دارندگان دنا سوال میکنم میگن خیلی راضی هستم. بعدش که میپرسم قبلش چه ماشینی داشتی متوجه میشم این ماشین حکم ماشین خارجی داره برای طرف…

    1. سلام. مرسی از تعریف شما. امیدواریم در انتخاب آگاهانه شما و سایرین نقش موثر داشته باشیم

    2. دقیقا همینطوره مخصوصا قسمت (بعدش که میپرسم قبلش چه ماشینی داشتی متوجه میشم این ماشین حکم ماشین خارجی داره برای طرف…)

  7. من سال ۹۳ یه لیفان ایکس ۶۰ خریدن به هوای اینکه مثلن شاسی بلنده! سرطاااان بود. همش خرلب. موتور کشش نداشت و پر صدا و خلاصه با کلی ضرر فروختمش.
    اسم.لیفان میاد تنم میلرزه

    1. سلام متاسفانه برخی تعصب شدیدی به خودروی خود دارند و ایرادات آن را نمی‌بینند و برای همین دیگران نیز گمراه می‌شوند، قصد ما آگاهی بخشیدن به مردم است. موفق باشید

      1. نه واقعا اینجوری نیست .من پارس خریدم همش جلوبندی خراب میشود.اتاق پر از سر وصدا.صدای موتور داخل اتاق فراوان.اخر هم با اینکه من اصلا اهل سرعت وفشار به خودرو نیستم .واشر سوزاند.ولی قبلش پژو ۴۰۵ فرانسه داشتم عالی .ام وی ام ۳۱۵ هاچبک هم داشتم عالی بدون سر وصدا .فقط جاده نداره همش ته ماشین میپره بالا.اما پراید ۱۳۲ داشتم عالی بود عالی بدون هیچ خرجی ۴ سال سوار شدم.فقط مصرفی بنزین و روغن و گاز

  8. با سلام
    من همیشه اینجور مقاله ها راجع به سایت شما رو خوندم و بهش علاقه دارم ولی به نظر می رسه در مورد این شرکت بیش از حد سلیقه ای عمل شده چون پارامتر قیمت مثلا در مورد اینها در نظر گرفته نشده البته بگم ماشین من تندر ۹۰ هستش و طرفدار و یا صاحب اینها هم نیستم ولی از نزدیک با یکیش آشنایی کامل دارم در مورد x50 قبول دارم حرفتون رو ولی این ضعف رو می شه با خرید مدل دنده ایش برطرف کرد در مورد x60 بله سری های به اصطلاح اولش گیربکسش تو سربالایی کم می آورد ولی در سری های بعدش با تعویض شدن گیربکس این نقیصه شون برطرف شد(در مدلهای عقب برا دنده عقب رفتن ضامنی را باید به بالا حرکت داد بعد دنده را جا زد مثل خیلی از مدلهای هیوندای و یا فولکس و یا ..)ولی در مورد ۶۲۰ اصلا و ابدا باهاتون موافق نیستم در جایی که من کار می کنم یکی از ادارات دولتی جنوب کشور هستش که گرمای هوا به راحتی بالای ۵۰ در تابستان می رسه و از بهار کولر گازی ماشینها و خانه ها روشن می شه پس بدترین شرایط برا یه ماشین هستش تو گرمای شدید و ماموریتهای زیاد و …. یکی از ماشینهای استیجاری ما لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۸۰۰ سی سی هست من هر روز با این راننده و ماشین سر و کار دارم تا الان ۲۰۰۰۰۰ کیلومتر راه رفته مدل ۹۳ هم هست ولی نه داخلش صدا می ده و نه زور و قدرت موتورش کم شده و نه کولرش مشکل پیدا کرده فقط خرجهای معقول مثل صفحه کلاچ و لنت ترمز و … صورت گرفته نا گفته نماند کولرش هم با نصب قطعه ای توسط یکی از کولرسازای شهر تقویت کرده تا به حال هم موتورش تعمیر نشده (البته می خام در صورتی که صاحب ماشین تمایل داشته باشه یه مقاله جامعی در مورد این ماشین با این کارکرد بالا بنویسم) ولی پارس پدرم که مدل ۸۵ هستش و ۱۱۰۰۰۰ راه رفتاه هم صفحه کلاچ عوض شده و هم واشر سر سیلندر سوزانده علی رغم اینکه میگن موتور این سری از پارسها اصلیه و …. حالا شما بگید آیا واقعا این لیفان نمی ارزه؟؟؟؟؟نمی گم عالیه ولی به ۴۲.۳ تو مان پول با این امکانات چی می شه خرید؟ به ما هم بگید .متاسفانه مشکل هزینه ای هست که باید بشه برا یه ماشین وگرنه هر کسی می دونه مثلا ماشین کره ای از اینها بهترن یا ژاپنی و …. ولی چاره چیه؟با این پول دو تا گزینه خوب رو بهم بگید ممنون می شم

    1. سلام. مرسی از نظر و نقد محترمانه شما. بحث قیمت و تنوع محصول در ایران و همه‌جای دنیا وجود دارد که در کشور ما کمی مشکلات بیشتر است و خودروها کیفیت خوبی ندارند اما باید بین بد و بدتر، بد را انتخاب کرد و بدون شک گزینه بد، لیفان نخواهد بود. همچنین این نقد فقط مربوط به خودرو نمی‌شود برای همین بحث خدمات پس از فروش را در اول مقاله آوردیم. در بزودی مقاله جدیدی برای پاسخ به سوال شما در ارتباط با بهترین گزینه در بازه قیمتی خاص، منتشر خواهیم کرد. مرسی از همراهی شما

  9. سلام من سه سال لیفان x60 دارم کارم طوریه باید تو جاده دائم رفتو آمد کنم ماشین الان ۷۵۰۰۰ تا کار کرده .تنها خرجش بنزین ،روغن ، و لنت جلو و عقب بوده .تسمش هنوز فابریکه .دیسکو صفحه فابریک . قبلشم سمند ef7داشتم . بیوک داشتم .خدایی لیفان هیچوقت مثل برند تویاتا نیست . بی ایرادم نیست .ولی متاسفانه خیلی از نویسندگان مقاله های ماشین .تجربه کافی با خودروهای مختلف ندارند . وبیشتر به شنیده ها از اطرافشون اکتفا میکنند..باید متوجه بود خیلی از خوانندگان مقالات از خیلی از نویسندگان در زمینه خودرو با تجربه ترند…

    1. آخه لیفان که تسمه نداره با زنجیر تایم کار میکنه
      چه جوری لیفان داری شما که از این موردش بی خبری؟

  10. سلام
    دوستان عزیز ما در کشورمون حق لذت بردن از خودرو رو نداریم مگر اینکه حاضر بشیم دو یا سه برابر قیمت منطقی و معمول اون رو پرداخت کنیم. لذا وقتی دوستی میپرسه پس ما چی بخریم؟! میتونم این جواب رو بهش بدم که در صورتی که بخوای زیر صد میلیون تومن هزینه کنی تقریباً هیچ فرقی نداره چی بخری چون قطعا محصول که ارزش پولی رو که پرداختی داشته باشه پیدا نمیکنی و تفاوت صرفاً در شکل و قیافه اونهاست بدون اینکه خیالت از بابت کیفیت راحت باشه. ولی شما بالای ۱۰۰ تومن بده کیا و هایوندای و تویوتا و . . . بخر و اطمینان داشته باش هیچ کدومش از نظر کیفیت نا امیدت نمیکنه و این سیاستی است که بر ما ساکنین ایران تحمیل شده تا مجبور بشیم محصولات ایران خودرو و سایپا رو بخیریم که اگر جز این بود هیج انسان عاقلی از این دو شرکت ماشین نمی خرید و اونها باید بساطشون رو جمع می کردن. که این اصلا مطلوب دولت نیست

    1. با سلام
      دو کلام حرف حساب ایول منظور منم همینه که اینها زمانی خوبه که ما کلی تنوع فروش داشته باشیم نه اینجوری

  11. ۶۲۰ داشتم و از سال ۹۳ دستم بود
    ۹۰ تا باهاش روندم و عالی بود و کککاملا ازش رضایت دارم.ولی هیچی پژو پارس داشبورد جدید سوناتایی تی یو فایو فرمون گرد پدال خرگوشی قالپاق گوشتی نمیشه. عججججب ماشینیه پ. جهت اطلاع عرض کنم ک اغلب قطعات تویوتا کرولا ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ به لیفان ۶۲۰ میخوره و کافیه قطعه خراب رو ببرین ایرتویا.

  12. لطفا وقتی اطلاعات کامل و کافی درباره خودرویی نداریدو بررسیهاتون فقط معطوف به سوال از چند نفر دلال و یا راننده ناشی ناراضی هست در مورد یک ماشین قضاوت نکنیدو نظر ندهید. مدل ۶۲۰ که درموردش صحبت کردید کاملا بر اساس پلت فرم خودروی تویوتا کرولا ۲۰۰۶ ساخته شده به طوری که ۹۰درصد قطعات موتور و جلوبندی و عقب بندی ماشین و حتی شاسی این دو ماشین باوهم یکی هست و جالب اینکه همین مدل تویوتا یکی از محبوب ترین خودروها از نظر سواری و راحتی و بی عیب بودن هست و هر وقت که قطعه ای از نمایندگی برای این ماشین پیدا نمیشه مشابه اون رو از لوازم یدکی تویوتا تهیه میکنیم و این یکی از محاسن بزرگ این ماشینه در مقابل سایر چینی ها. اگر این ماشین با دوام و خوب نبود این مقدار محبوب روسها نبود و در سرماهای روسیه دوام نمی آورد. متاسفانه در بازار دلالی ما وقتی یک کالا حتی خوب با قیمت پایین عرضه بشه تولید کنندگان دزد داخلی برای فروش ماشینهای بی کیفیت خود به قیمت بالاتر شروع به تخریب آن میکنند. مسلما اگر ایران خودرو درباره لیفان ۶۲۰ همچین سمپاشی نکنه کسی دیگه دنا نمیخره. فکر کردید دلیل متوقف کردن تولید این خودرو چی بود بی کیفیتیش در مقابل خودرو های داخلی؟! خیر رقیب سرسخت برای تولیدات داخلی به حساب میومد. در خصوص مشکلات مونتاژی مطالبی که گفتید تا حدودی درسته که این مشکلات در مورد هر خودروی مونتاژ داخل وجود داره یکیشون خوب در میاد و مشکل نداره یکیشون هم از روز اول صاحبش باید دم در نمایندگی و تعمیرگاه باشه…

  13. از حکیمی پرسیدند کی غذا بخوریم ؟
    گفت : پولدار وقتی گشنه شد،
    فقیر وقتی غذا پیدا کرد.
    به قول دوستمان ببین به چه ماشینی عادت کردی وچقدر پول داری بعد ماشین جدیدت رو انتخاب کن وبدون توجه به نظر دیگران از آن لذت ببر

  14. خوشم میادکه برای محصولات چینی انقدر کامنت گذاشته شده هرکاری کنید مفتشونم گرونه بهتون بربخوره یانخوره

  15. سلام. من بیش از دوساله ایکس ۶۰ دارم حدود ۴۰۰۰۰ تا کار کرده. ۱۰۰ درصد معایبی که نوشتید به هیچ وجه قبول ندارم. من راننده ای هستم که سرعت رو دوست دارم. این خودرو توی دفترچه اش نوشته حداکثر سرعت ۱۷۰ و من خودم ۱۷۷ با اون روندم و کسی دیگری با عکس گرفتن از کیلومترش نشان داد که بالای ۱۹۰ هم رفته. این ماشین از نظر من تنها عیبش اینه که کمی در دور بالا صدای موتور زیاده ولی نه اون واجعه ای که شما نوشتید درست مثل پژوپارس. من بارها سربالایی دیزین رو باهاش روندم. اولین بار یه کمری وقتی رسید بالا دود از موتورش بیرون می زد که کنار زد. نمی گم کمری عیب داره که همه بخندند ولی خوب گاهی یک ماشین خوب هم مشکل پیدا می کنه. به نظر من ایکس ۶۰ طراحی خارج و داخل قابل قبولی داره و من بسیار راضیم. جای پای سرنشینان عقب فوق العاده است. صندوق بسیار جادار. ماشین بدون سر و صدا. در مورد قدرتش کافیه که مقدار قدرتش رو به وزنش تقسیم کنید و همین حسیاب و کتاب رو برای سایر هم رده هاش انجام بدید، خواهید دید که از همه هم رده هاش سرتره. من دو بار با این ماشین رفتم دریاچه تار در شرق دماوند برید پی گیری کنید ببینید چه جاده سنگلاخی وحشتناکی به طوری که من چند ساعت پیش از غروب آفتاب از ترس ماندن احتمالی تصمیم به برگشت گرفتم. اما در آخر یک گروه تلگرامی به اسم ایکس ۶۰ سواران بود که من عضوش بودم و نزدیک به ۴۰۰ نفر عضو داشت. اولا همه در اون گروه به ایکس ۶۰ سالار می گویند و هر روز عکس های سالار و حتی حمام رفتنش رو تو گروه میذارن و لذات سفر با ایکس ۶۰ رو با دیگران شریک میشوند و به جرات می گویم بیش از ۹۹ درصد کاملا راضی هستند البته این به معنی بی عیبی نیست مثلا دیسک و صفحه اش گفته میشه ضعیفه که با انواع دمپردار و یا تقویت شده تعویض می کنند. این گروه حتی برای خودشون برچسب هم تولید کرده اند و روی خودروهاشون نصب کرده اند تا هم گروهی ها در شهرهای مختلف همدیگر رو بشناسند و نقریبا هر فصل گردهمایی دارند ووووو

  16. من فکر میکنم شما حتی پشت فرمان ایکس شصت ننشسته ایید که ببینید چه احساس خوبی هنگام رانندگی به شما می دهد مگر اینکه انتظار داشته باشید که با شصت میلیون تومان سانتافه سوار بشید که منصفانه قضاوت کنیم همان احساس سانتافه رو هم داره بدلیل طراحی و چینش قطعات هم داخل کابین و هم ظاهر ماشین من توی این یکسال نه صدای آزار دهنده شنیدم و نه کم شتابی غیر از این که در گردنه حیران باآن سربالای با چه نفسی انصافاً باپنج سرنشین مثل یک اسب سرکش اومد بالا که واقعاً پولش همانجا دراومد از وقتی گرفته ام کوه و کمر نمانده نرفته باشد واز همه همسفرها سریعتر و راحت تر اومدیم امنیت هم که بیسته، نمیدونم دیگه متریال داخل به چه درد می خورد این هم شد دلیل، منصفانه نظر بدین مردم به چشم یک سایت معتبر مراجعه می‌کنند که راهنمایی بگیرند و گرنه انتظار پرواز از ماشین شصت میلیونی خطاست مگر پیشنهادتون پراید یا…….

  17. باسلام
    ممنون بابت نقد هایی که از خودروها عنوان میکنین. با مطالعه این مطالب به این نتیجه می رسیم که کلا باید پای پیاده و با وسایل نقلیه عمومی رفت و آمد کنیم !
    این که مشکلات خودرو ها رو عنوان میکنید خیلی خوبه ولی یک راهنمایی هم بکنید که در این وضع آشفته بازار خودرو که چاره ای جز این انتخاب ها نداریم چه کنیم؟
    وضع بد و بدتر پیش روی خریداران با وضع مالی پایینه و در بازار خودرو متاسفانه خودرویی زیر ۴۰ میلیون تومان با کیفیت مناسب دیده نمیشه.
    الان به شخصه جهت خرید خودرو با مصارف شخصی که دارم واقعا نمیدونم چه خودرویی بخرم …
    حداقل یه راهنمایی بکنید که بتوانیم بهتر خرید کنیم.
    با مقایسه خوب خودروهای هم رده و یا با اختلاف کم در بازار دست دوم آنها…
    سپاس

  18. من اتوماتش دارم عالیه به خصوص مصرف طی مسافرتی که ۱۶۵۰ کیلومتر بود رفتم و ۱۳۵ لیتر بنزین مصرف کردم که تقریبا ۱۰۰ ۷/۹ هستش اون هم با کولر روشن تو سفر که راحت بود و از مزایا خوبش شما با سرعت ۱۲۰ تا دور موتور زیر ۳۰۰۰ قرار داره نمی دونم چه مرض این سایته که بیشتر قصد تخریب داره جوری میگه موترش ضعیفه که انگار موتر گازی روش نصبه شما می خوای کراس اور بخری نه suv بعدش در حال حاضر ارزان ترین کراس اور موجود در بازار هستش تو سر بالایی شد ید خاکی نمیره وگرنه یه شیب ۴۰ درجه راحت با ظرفیت کامل من با اتوماتش رفتم

  19. من تا امروز نزديكه ٢ ماهه دارم راجع به ٦٢٠ تحقيق ميكنم و از هر دوست و آشنايي كه داشته و داره پرسيدم خيلي راضي بوده و از نظر قطعات اكثر بدنه و تعليق و پلت فرم همون تويوتا كرولا ٢٠٠٦ هست و مشكلاتي كه شما نوشتيد همگي در مورد محصولات داخلي ايران خودرو و سايپا هم صدق ميكنه در صورتي كه كاملا مشخصه شما اين ماشين و نداشتيد و حتي خيلي از اطلاعاتتون هم بر حسب شنيده هاي بحث عوامه كه الكي يه حرفي ميزنن، به فرض كه حرفاي شما درست با اين پول يا بايد پارس و ٢٠٦ خريد يا امثال ليفان و جك و ساير چيني ها حالا خريدار بايد ببينه با ٤٢ تومن پارس چه مزايا و آپشني داره يا L90 چي داره و ليفان و ساير چيني ها چه آپشنا و مزايايي من نظر شخصيم با چينياست چون تو برند چيني مشخصه داري چيني ميخري ولي تو پژو و… ميري به اسم فرانسه و ايران همون قطعه چيني و به مراتب چند درجه پايينتر رو ميخري دوستاني كه قصد خريد ليفان دارن در صورتي كه با افت قيمت و ديرتر فروش رفتن ماشينشون مشكلي ندارن بخرن اپشن خوبي داره كيفيت خوبي داره و از همه مهمتر قيمت بسيار پايينتر از همرده ها حتي تو چينيا فقط به لطف دوستان از سمپاشي زيادشون و حرفاي بي اساس بازار فروش خوبي نداره و از نظر من يكي از عيب هايي كه بايد گفته ميشد ولي اصلا بش اشاره اي نكردن همين بود كه اگه كسي جرات امتحان داشته باشه و يه دوري با اين ماشين بزنه ديگه سوار پژو و سمند و ٢٠٦ نميشه.
    از قديم گفتن شنونده بايد عاقل باشه
    موفق باشيد

  20. يه چيز ديگه اين كه اين شركت اگه شركت در پيتي بود مثل ايران خودرو بايد الات همون موتور ١٢٥ سيسي رو منتاژ ميكرد ولي تو همين چند ساله كه شروع كرده با ٨٢٠ خودشو نشون داد بايد پيشرفتشو ديد و با ايران خودرو مقايسه كرد حالا بريد ال٩٠ و پارس بخريد ٤٠ تومن به اين نيت كه چيني سوار نشديد

  21. من که 5 ساله لیفان 620 دارم با 150 هزار کارکرد نسبت به پولش راضی بودم- همه چیزشم الان سالمه-یه کاتالیزور عوض کردم- یه پولوس چپ-هنوز لنت ترمزای من فابریکه- هیچ وقت هم ایراد برقی نداشتم- نه روغن و اب کم میکنه نه نشتی داره-کاپوتو میزنی بالا فقط گردو خاک کثیفش کرده- من فقط از کیفیت رنگش ناراضی هستم-در حد سمنده-

  22. سلام دوستان من حدود دوسال لیفان X50 مدل دنده ای دارم از سواری، امکانات و قدرت و سراغش کاملا راضی هستم و خود هم با همین ماشین 180 کیلومتر سرعت رفتم مصرفش تو جاده و بین از شهر عالیه ولی در شهر و ترافیک کمی بالا هستش، مشکلات مونتاژ را تا حدی قبول دارم، ولی برای سرویسهای دوره ای با اینکه تو نمایندگی انجام می دهم مبلغ دریافتی مناسب می باشد. از لحاظ خدمات پس از فروش هم کاملا راضی هستم چون اگر هم مشکلی داشتم تماما رایگان و با گارانتی انجام شده، یکی از دوستان من که همین ماشین را دارد تو جاده برایش مشکلی پیش آمد (سوراخ شدن پوسته گیربکس) که مجبور به حمل با کفی شد و هزینه 700 هزار تومانی این کار را شرکت کاملا پرداخت کرد. که فکر نمی کنم ایرانخودرو و سایپا این کار را بکنند. ضمنا همانطور که دوستان دیگر گفتن بسیاری از لوازم تویوتا به این ماشین می خورد مثل جلو بندی و موتوری در کل نسبت به مبلغی که برای این ماشین و دیگر محصولات لیفان مخصوصا 620 و 820 پرداخت می کنی کاملا مناسب است و از محصولات داخلی خیلی بهتر و با ارزش تر می باشد.
    بنظر من افت قیمت دست دو این ماشین ها هم دلیلش سمپاشی خودروسازهای داخلی و افکار ساده بینانه مردمه متاسفانه.

  23. واسه شما همون خوبه که برید کاسه لیسی ایران خودرو و سایپا رو بکنید
    واضحه که تمام نوشته هاتون مغرضانه است
    من خودم شخصا هم ۶۲۰ داشتم و هم x60 و واقعا خودرو های فوق العاده ای هستند در مقایسه به خانواده ایران خودرو و سمند

    1. دمت گرم منم لیفان سوارم سگش به محصولات ایران‌خودرو و سایپا شرف داره

  24. سلام هموطن من خودم ی X60 مدل 94 خریدم منو بیچاره کرده و مجبور شدم علاوه بر هزینه های گزافی که براش بکنم با 25 میلیون ضرر به دلیل عدم انجام تعهدات شرکت کرمان موتور برای خرابی گیربکسش که همون هفته اول سرو صدا میکرد بفروشمش اونایی که از لیفان تعریف میکنند یا ماشین لیفان ندارن یا مجبورن ازش تعریف بکنن مثل یه هموطنی که تو یکی از این نظرات گفته هنوز تسمه تایمش فابریکه فقط اینو میگم که برادر محترم لیفان X60 تسمه تایم نداره . من نمیگم چه ماشینی بخرید ولی هموطن اینو میگم فقط قبل از خرید محصولات کرمان موتور بخصوص لیفان ی ، یکهفته این ماشین را امتحان بکنید اگه دیدین خوبه پول خود را برای چنینی ماشین ……. بدین . بازم میگم هموطن قبل از خرید محصولات کرمان موتور بخصوص لیفان حتما ی بررسی و تحقیق اساسی بکنید و خودتون رانندگی با لیفان را تجربه بکنید

  25. به احتمال زیاد نویسنده مقاله لیفان از قسمت سر به دیوار سنگی کوبیده شده !!!
    دچار توهمات شدیده و فکر میکنه که تو آلمان نشسته و شرایط یه بنز اس کلاس رو با لیفان مقایسه میکنه!حالش خیلی وخیمه

  26. سلام
    ماشین های ایران فقط یک‌برتری دارن به چینی ها
    اونم فراوانی قطعه و سرعت تعمیر قطعات و هزینه کمتره تعویض و تعمیره
    شما یه برتری اضافه بر این از خودروهای داخلی نسبت به چینی پیدا کردی شک‌ نکن و‌ماشین ایرانی بخر

  27. سلام دوستان این اقایی که این مطلب رو‌نوشته واقعا از این محصول خبر نداشته من از سال ۹۳ تا به امروز یک لیفان x60 دارم واقعا باکیفیته از هر لخاظ بی صدا اصلا صدای موتور رو داخل کابین متوجه نمیشید کم مصرف و بسیار نرمه قبلش ریو داشتم از لحاظ شتاب نمیگم مثل ریو هستش ولی نیازتون رو ارضا میکنه از لحاظ شتاب و سوخت خودرو داخل شهر ۹ تو جاده ۷/۵ هستش من با این ماشین تا ترکیه رفتم و اومدم عالیه باور نکنید این چرندیات رووو ممنونم

  28. من ایکس ۵۰ دارمو عالیه اینقدر راحت یک محصول رو خراب نکنید.

  29. من ایکس 50 دارم عالیه هم از نظر امکانات هم سواریش چیزی که ندیده این حرف الکی نزنید در ضمن صفر ش حالا 130 ملیونه

  30. سلام خدمت دوستان عزیز
    نظر بنده به عنوان یک شخص فنی و مصرف کننده
    تمام کسانی که لیفان خریدند ۱۰۰ درصد قبلا از خودروهای بی کیفیت داخل رو داشتند والان ملاک مقایسشون همینه
    تمام ایرادهای ۶۲۰ با اندکی هزینه به طور کامل قابل رفع شدنه.
    اگر تعادل لیفان رو با دنا یا سمند قیاس کنید چه در سرعت بالا و چه در پیچ های تند جاده عملکرد پایینتری داره که بنده با تعویض رینگ ماشین با رینگ سایز ۱۶ با آفست ۲۸ و لاستیک هانکوک به نتیجه مطلوبی رسیدم به طوری که الان با هر سرعتی چه در مسیر مستقیم و چه در پیچ بدون استرس رانندگی میکنم.
    دومین ایراد صدای موتور در دور ۳۰۰۰ تا ۳۲۰۰ هست که یک لرزش رو به اتاق منتقل میکنه که اونم با تعویض دسته موتورها با دسته موتور تویوتا کرولا ۲۰۰۵ کلا رفع میشه وصدای داخل اتاق هم اگر با حوصله کف ماشین یعنی زیر موکت ها و داخل درب ها و زیر صندلی عقب و حتی صندوق عقب رو نمد و فوم استفاده کنید بسیار ماشین بی صدا خواهد شد.
    رنگ بدنه بسیار ضعیفه و نسبت به محصولات ایران خودرو بسیار بی کیفیته که با برخورد کوچکترین ریگ در جاده آسیب میبینه.
    ترمزهای ماشین بسیار عالی هستند و مخصوصا در سرعت های بالا
    سوخت واقعا نسبت به قدرت و حجم موتور پایین است
    به طوری که تا سرعت ۱۲۰ با کولر روشن و ۴ سرنشین در جاده ۶/۵% و داخل شهر حدود ۷/۵تا ۸ حداکثر
    بیشتر لوازم موتور و جلوبند مشترک با تویوتا کرولا ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸
    شاسی بسیار محکم که میتونید تصادفات رخ به رخ لیفان ۶۲۰ رو در اینترنت سرچ کنید تا به این نتیجه برسید.
    در پایان مطمئنا تمام کسانی که این خودرو رو دارند حاضر نیستند هیچ خودروی داخلی با این قیمت رو سوار بشوند.
    شما هم اگر با این خودرو مخالفید صرفا به خاطر اسم چینی لطف بفرمایید نام خودروهای پیشنهادی با این قیمت را که دلیل بر بهتر بودن آن دارید نام ببرید.
    ممنون که وقت گذاشتید.

  31. من خودم نزدیک ۵ سال هست که x60 دارم تمام این مشکلاتی که شما گفتی هیچ کدوم رو ندیدم ماشین بسیار نرم و خوبی است از سربالایی ها خوب بالا میرود و در این ۵ سال حتی کوچیک ترین مشکل از نظر خرابی نداشته
    این خصلت هایی که شما میگی همه مال ماشین های ایرانی هستش هر کی جفت ماشین هارو استفاده کرده میفهمه من چی میگم

  32. باسلام خدمت دوستان
    آقا اینا همش حرفه هرکی هر ماشینی دوست داره بخره فوقش اگه خوب نبود میفروشدش یاحق

  33. سلام
    سایت شما در گذشته سایت خوبی بود ولی الان….
    روی صحبتم با آقای محمد سعید بهمنی یا Msb هستش
    چند وقت پیش مطلبی گذاشتید در سایت و گروه های چرخان
    با عنوان ضعف خودرو های چینی
    جالبش اونجا بود ک نوشته بودید لیفان ایکس ۶۰ و چری ایکس ۳۳ بسیار امنیتشون پایین هست
    حالا من یک سوال از شما دارم
    این ۲ ماشین ایمنی بهتری دارن( بدنه محکم تره) یا پراید و ۴۰۵؟
    نوشته بودید ضعف اپشن ؟؟؟
    میشه یه ماشین فول اپشن داخلی نام ببرید؟
    نوشته بودید ضعف در شتاب گیری ایکس۳۳ و ایکس ۶۰
    در صورتی که اسمی از ماشین خودتون نیوردید( اچ سی کراس)
    ایا واقعا شتاب ۱۲ ثانیه چری و لیفان از شتاب ۱۶ ثانیه ای دانگ فنگ ضعیف تره؟
    پس تا اینجا که مطلب تعصبی منتشر کردید
    ببینید
    لیفان و چری کراس اوور قیمتی حدودا ۱۵۰ ملیون دارن
    پارس و دنا ( با رینگ فولادی و ترمز عقب کاسه ای و بدنه حلبی) ۱۳۰‌ملیون قیمت دارن
    شما باید لیفان و چری با ایرانی ها مقایسه کنید نه با ماشینهای ۷۰۰ ۸۰۰ ملیونی
    شما به قیمتش نگاه کن برادر
    کسی که میره لیفان ۶۲۰ میخره با همون پول میتونه ۲۰۶ تیپ ۲ بخره
    مقایسه این ۲ ماشین خنده دار نیست؟
    ۱۳۱ اسب بخار در برابر ۷۴ اسب بخار
    اپشن ها رو مقایسه کنید
    ماشینهای پژو خیلی از چینی ها بهتره اما نه پژو های دهه ۸۰ میلادی ….
    سمند که اصلا معلوم نیست چی به چی هست
    پلت فرم ۴۰۵ هست
    اتاقش یه معروفه به فاجعه آئودی
    ماشینهای چینی حداقل خوشکلن
    پژو ۴۰۵ … ۲ تا چراغ و کاپوت عوض کردن اسمش گذاشتن پارس ۵۰ ۶۰ ملیون گرونتر میدن به ملت … مردم هم خوشحالن میخرن
    بد نیست شما یه سر بری تو شهر ببینی تعداد چینی ها تو تعمیرگاه بیشتره یا ایرانی ها
    از سایت خوب شما ( البته قبلا خوب بود) خواهش میکنم مطالب احساسی ننویسن
    در ضمن لازم به ذکر هست من خودم سانتافه سوارم و وکیل مدافع شرکت لیفان نیستم .
    حالا اگه واقعا سایت بی طرفی هستید این مطلب رو منتشر کنید

    1. اینم از انتشار.
      ولی پاسخ سوال شما خیلی سادست!
      ما خودروهای چینی رو با خودروهای چینی مقایسه کردیم!
      با ادعاشون مقایسه می کنیم
      با پراید مقایسه نمی کنیم!
      اتفاقا اگر بخواهیم با پراید مقایسه کنیم از رسالت رسانه ای خودمون فاصله گرفتیم و قصدمون چیزی جز تمسخر نیست! ولی الان ما صادقانه اشکالات رو میگیم.
      به هر حال ممنون از کامنتتون.

    2. سلام، دوست من ما ایرادات خودروهای چینی رو بررسی کردیم نه خودروهای تولید داخل. شما بهتره بیشتر تو سایت چرخان گشت بزنید و مطالب مختلف رو بخونید ما تو این سایت همه محصولات و برای مصرف کنندگان بررسی کرده ایم

  34. نویسنده مقاله حداقل یکبار سوار لیفان میشد بعد این همه از این ماشین انتقاد میکرد.من نزدیک به 3 سال ایکس 60 دارم و بیشتر جاده های ایران را با این ماشین رفتم . جالب اینجاست که هیچ کدام از موردهایی که گفته شده برخورد نکردم . موضوع جالبتر اینکه معمولا بیشتر افرادی که این خودرو را دارن از ماشین راضی هستند و بیشتر افرادی که این ماشین را ندارند یا حتی سوارش هم نشدند از آن ناراضی اند …!! شما اگر بنز هم سوار شوید اگر رانندگی بلد نباشی بعداز چند وقت میتوانی ایرادهای زیادی از آن بگیری . پس کمی منصف تر باشیم و کورکورانه نظر ندهیم.

  35. با سلام
    دمت گرم بابت اطلاعات خوبت
    من ۳ ساله x60دارم خیلیم راضیم ازش یک ریال هم تاحالا خرج رو دستم نزاشته.شایدم ماشین من خوب از آب دراومده نمیدونم!
    البته به نظر من خریداران قبل از خرید باید بدونن چه انتظاراتی از ماشینشون دارند به نسبت اون خریداری کنن.ایکس ۶۰ چون موتورش ضعیفه ۱۸۰۰ و بدنش سنگین انتظار یک ماشین با موتور سریع و تند مثل ۲۰۰۰ رو نباید داشته باشین.که البته اینم با ریمپ حل میشه مال من شد.ولی در کل به نسبت پولش و کاراییش قابل قبوله.

  36. من لیفان x60 اتومات دارم فوق العاده نرم و پرشتاب کم مصرف بدون هزینه و قبلش سانتافه ۲۷۰۰ اطاق قدیم داشتم لیفان ماشین خوبیه هر کی داره راضیه . بهتر از ایران فرغونه

  37. هرکه بامش بیش برفش بیشتر پول زیادی بدیم ماشین بهتر میآریم.ولی اگه پولتونم تو جوب آب ریختین به ایران خودرو و سایپا ندین تا ورشکست شن.

  38. ببینین تمام این داستانها که شما فرمودین از روی عمد و جهت دار بوده و هست ایرانخودرو و سایپا باید بفهمن این قیمت با این کیفیت مردم رو خواه ناخواه به سمت حودروهای حتی چینی سوق داده و به محض ازاد سازی واردات ار صحنه روزگار محو خواهند شد
    تمام این به اصطلاح کارشناسی ها فقط و فقط سم پاشی بر روی محصولاتی هست که ممکن بود جایگاه دلال های وطنی دوشرکت خودرو ساز که چه عرض کنم ….رو بگیرن
    این رو بفهمیم که هر خودرویی که حتی چین تحویلمون بده یه سروگردن بالاتر از گاری هایی هست که مدل 90 میلادی توی اروپا از رده خارج شدن وبه اسم خودرو روز تحویل مشتری های اکثرا دلال شدن
    در مورد 820 هم یه کلام میگم یه سروگردن بالاتر از حتی سراتو سایپا هست واگر شما نظری ندادین برای اینکه بسیار به روز و تکمیل هست البته در قیمت و مدل خودش

  39. باسلام
    من کارشناس خودرو نیستم فقط کاربر هستم از تیرماه سال 1393 خودروی لیفان 620- 1800 از کرمان موتور خریدم و تاکنون دارم و سوارش میشم. تا حالا حدود 171 هزار کیلومتر هم باهاش راه رفتم
    تنها ایرادی که میتونم به این ماشین بگیرم کولر ضعیف و ورود صدا به داخل کابین هست. از لحاظ قدرت موتور و چابکی خیلی خوبه.
    من یکبار دقیقا 650 کیلو برنج زدم و از شمال جاده رشت قزوین را با کولر روشن اومدم تهران.
    حداکثر باهاش 180 تا رفتم و البته اگه به پدال گاز فشار می آوردم به نظرم به راحتی تا 200 میرفت ولی صداش واقعا زیاد بود.
    امکانات خیلی خوب و کاربردی هم داره یکبار دینامش خراب شده یکبار بوش طبق ( البته امیدوارم درست نوشته باشم ) خراب شده و البته از پارسال دیگه کاتالیست هم نداره چون داخل اگزوز سرامیک کاتالیست پوکیده شده مجبور شدیم درش بیاریم.
    اگه سوال خاصی داشتید ایمیل بزنید در خدمتم

  40. من حرفی با سخنان بقیه ندارم ولی سال 91بابام لیفان 620اونم 1600خرید خیلی راضی بودیم باهاش کل ایران و گشتیم سواریش عالی هیچ کدوم ازعیبایی هم که میگین نداشت
    پارسال هم خودم یه دونه لیفان 620از نوع1600خریدم و خیلی خیلی خیلی هم راضیمم

    1. بیش از 5 سال است که لیفان ایکس 60 سوار می شوم تا کنون هیچ قطعه ای را عوض نکردم حتی صفحه کلاچ و لنت و شمع ..
      بسیار راضی هستم و شکل وشمایل ان خوشم میادشبیه بی ام دبلیو است و خیلیا با بی ام دبلیو اشتباه میگیرند رانندگی باهاش راحت هستم و اصلا خسته نمی شوم و در کورس با بسیاری از ماشینها حتی در سربالایی حال کردم باید راننده باشی

  41. الان که من دارم این مطلب رو مینویسم. قیمت پراید ۷۰ م تومنه. سال ۹۹‌. امیدوارم سالهای بعد کسانی که این مطلب رو میخونن سرشون صوت نکشه.
    من نسلی هستم که با پیکان بزرگ شدم با پراید پوز ماشین دادم و بالیفان سالهای میانه ی عمرم رو میگذرونم. ایران من متاسفم که به جز مردها و زنان غیورت که هر از گاهی پرچمت را به بالاترین نقطه ی فخر میبرند چیز دیگری برای گفتن نداری.
    نه امیدی به مسئولین است و نه امیدی به آینده ات.
    خیابانهایت پر از خودرو های ساخت دو ابر شرکت رانتی و بالای ۷۰درصد قطعات آنها ساخت بنجول زنان چینی.
    تحریم هستیم به خاطر اینکه اگر تحریم نباشیم ملت ما امکانات انسانهای پیشرفته را خواهد داشت. تحریم هستیم چون نباشیم مافیای دلار ۴۰۰۰ تومنی نمیتواند خون ملت را بمکد. تحریم هستیم چون به نفع خر زاده ها و غلدرهای سگ صفت است که از چین بخرند و ۱۰ برابر گران بفروشند به ملت تا خانواده هایشان پورش و بی ام وی سوار شده و در کشوری که به ما یاد دادند صبح تا شب مرگ برایش بفرستیم زندگی لاکچری نمایند. برادر و خواهر من نه لیفان خوب است نه سایر محصولات چینی… بین بد و بدتر انتخاب میکنیم. به امید روزی که چشمها دقیقتر دیده شود.

  42. بیش از 5 سال است که لیفان ایکس 60 سوار می شوم تا کنون هیچ قطعه ای را عوض نکردم حتی صفحه کلاچ و لنت و شمع ..
    بسیار راضی هستم و شکل وشمایل ان خوشم میادشبیه بی ام دبلیو است و خیلیا با بی ام دبلیو اشتباه میگیرند رانندگی باهاش راحت هستم و اصلا خسته نمی شوم و در کورس با بسیاری از ماشینها حتی در سربالایی حال کردم باید راننده باشی

  43. دقیقا اینا با لیفان و چینی مشکل دارن نمیتونن ببینن یه چینی ازشون جلو بزنه 8 ساله دقت کنید 8 ساله لیفان x60 دارم کاملا راضیم برعکس کسایی که میگن 4 سال بعد ایراداش میزنه بیرون خیلی هم بازارش خوبه من 40 خریدم الان 140 میخوانش اما من نمیدم چون ماشین با این قیمت بهتر از این نمیشه پیدا کرد نویسنده ی عزیز اصلا لیفان رو از دور هم ندیدن بازار خودرو هم شباهتی به بازار موبایل نداره مگه ایران خودرو و سایپایی که از اول تو بازار خودرو بودن چه گلی به سرشون زدن؟ لیفان یه شرکت محبوب بین لیفان سواراس هر کی توهین بکنه با انتقاد ما ها طرفه

  44. داداش میبینی دیگه نشد اصلا پشت لیفان ننشستی که از تعصب حرف میزنی ما تعصبی نداریم حرف حق رو میزنیم کسی که این حرف ها رو میزنه چیزی از ماشین نمیدونه دیقه نشد اینجا داری دروغ سر هم میکنی دوستانی که در مورد کشش در سربالایی حرف میزنن اوایل خریدشونه کمی برن جلو (البته اگه راننده باشن) یاد میگیرن که چطور برونن لطف کنید دروغ سر هم نکنید بزارید مردم زندگیشونو بکنن با این قیمت بریم دنا بخریم که تو تصادف بختمونو سیاه میکنه برید تست های تصادف رو نگاه بکنید و امنیت لیفان رو ببینید الکی هم دروغ نگید به مردم
    مردم تو اوضایی نیستن که الکی پول بدن برا اشغالای ایرانی بعدشم پشیمون بشن شما با چین مشکل داری الان بهترین شاسی بلند دنیا ساخت چینه الکی نیست که چین قطب صنعت دنیا هستش لیفان x60 تو روسیه هم طرف دار داره من خودم چند تا تو ترکیه دیدم با پلاک ترکیه

  45. سلام
    من از سال 1393 لیفان 620 تا سال ۱۳۹۵ لیفان ۱۶۰۰ و از سال ۹۵ لیفان ۱۸۰۰ تلنت دارم؛ تا الان که در سال ۱۴۰۰ قرار داریم من هیچ مورد بدی در این ماشین ندیدم و از اون هم خیلی راضی هستم ولی این را قبول دارم که کمی کیفت رنگ بد است ولی آزار دهنده نیست. بعد از یک مدت هم خراب و در گوشه ی پارکینگ نیافتاده با اینکه نزدیک ۲۰۰ هزار کیلومتر کار کرده ولی من راضی و ماشیم محکم و قایل اعتمادی هست و با ظاهری زیبا و اتاق بیست و عالی فقط مشکش همان بی کیفتی رنگ میباشد که با سرامیکی کردن بدنه درست میشود. ماشین آخ نگفته. راضی هم هستم ازش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا