مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا خودرو پرنده برای روشن کردن مشعل المپیک ۲۰۲۰ می‌سازد!

در حالیکه بسیاری از خودروسازان در حال تلاش کردن برای دستیابی به فناوری خودران هستند،کمپانی خودروسازی تویوتا یک قدم جلوتر از رقبایش عمل کرده و به دنبال رسیدن و تولید خودروهای پرنده است. چندی پیش دو کمپانی ایتال دیزاین و ایرباس خودرو تیزری از خودروی پرنده‌شان را رونمایی کردند و از سوی دیگر کمپانی تاکسیرانی اوبر اعلام کرد که در آینده نزدیک تاکسی‌های پرنده خود را در سال ۲۰۲۰ میلادی در دبی و دالاس در اختیار مشتریانش قرار خواهد داد. حالا به تازگی کمپانی تویوتا هم رسما اعلام کرد که خودرو پرنده‌اش را در المپیک ۲۰۲۰ توکیو رونمایی خواهد کرد.

بنا به گزارش مجله Nikkei Asian Review، حدود ۳۰ مهندس و کارشناس داوطلب کار روی این پروژه تویوتا شده‌اند و استارت‌اپ جدیدی به نام Cartivator را تاسیس کرده‌اند. این پروژه ساخت پهپاد توسط جمعی از مردم و تویوتا مورد حمایت مالی قرار گرفت. تا به امروز تویوتا به این استارت‌اپ بیش از ۳۷۵ هزار دلار کمک مالی کرده است و حتی به مهندسان این پروژه از لحاظ ابزار و تهیه مواد اولیه کمک فراوانی کرده است. سرپرست کمپانی تویوتا معتقد است که تنها با پرداخت پول نمی‌توان انتظار دیدن نتیجه عالی از پروژه‌ها داشت و باید به این گروه‌های مهندسی همکاری کرد و حمایت‌های مختلفی را انجام داد.imageshandler.ashx-3

این گروه خودروی پرنده را با نام SkyDrive در مرداد ماه سال جاری رونمایی می‌کنند که پروتوتایپ اولیه از این خودرو را تا سال آینده میلادی آماده خواهند کرد و در سال ۲۰۲۰ میلادی شروع به تجاری سازی این خودروی پرنده خواهند کرد و مسئولان ژاپنی در مراسم روشن کردن مشعل المپیک ۲۰۲۰ توکیو از این خودرو پرنده استفاده خواهند کرد.imageshandler.ashx-2

این خودروی پرنده ۲.۹ متر درازا دارد که به عنوان کوچکترین خودروی برقی پرنده شناخته خواهد شد. هنوز اطلاعات بیشتری از این خودرو به بیرون درز پیدا نکرده است ولی به زودی اخبار بیشتری از آن منتشر می‌شود. از تصاویر منتشر شده مربوط به این خودرو پرنده می‌توان گفت که شبیه به سه چرخه‌ای است که تنها یک سرنشین را در خود جای می‌دهد.

از لحاظ کارایی خودروی پرنده می‌تواند از ۱۰۰ الی ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد. به علاوه SkyDrive مجهز به انواع و اقسام فناوریهای برقی، خودران و … خواهد بود و حتی با داشتن سیستم کنترل ترافیک هوایی می‌تواند مسافر خود را به سرعت به مقصد برساند. به نظر می‌رسد ساخت خودروهای پرنده چشم‌اندازی برای خودروسازان و کمپانی‌های بزرگ در دنیا باشد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا