مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه هندی داستر آبروی رنو را برد!

وولو XC60  را باید یکی از امن‌ترین شاسی‌بلندهای حال حاضر جهان بدانیم. تکنولوژی‌های خودکار و هوشمندانه ولووXC60  از بروز حوادث ناگهانی جلوگیری کرده و بدنه سفت و سخت آن به خوبی از سرنشینان حفاظت می‌کند. اما اندکی آن طرف‌تر یکی از شاسی‌بلندهای کمپانی رنو به نام داستر به لطف هندی‌ها آبروی چندین ساله رنو را به بازی گرفته و نمایش ناامیدکننده‌ای در تست تصادف جهانی NCAP داشته است. داستر در مدل پایه بدون کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو عرضه می‌گردد، که همین موضوع باعث شد که داستر هیچ ستاره‌ای از NCAP دریافت نکند.

1

همان‌طور که در تصاویر می‌بینید؛ در تصادف آزمایشی رنو داستر، صدمات وارده به بدنه آن بسیار بالا و غیر قابل قبول است. میزان حفاظت از سرنشینان بزرگسال در این خودرو بسیار پایین بوده و داستر از این نظر هیچ ستاره‌ای دریافت نمی‌کند. با این حال سرنشینان عقب و کودکان حاضر در این قسمت، آسیب کمتری دیده و با کمی دلسوزی می‌توان یک یا دو ستاره ایمنی برای حفاظت از سرنشینان عقب به رنو داستر داد.

2

آقای David Ward به عنوان دبیر کل NCAP درباره تست تصادف نسخه هندی رنو داستر گفته است: «این یک تست تصادف بسیار نگران کننده برای ما بوده و یک خودرو که عمدتا در هند عرضه می‌شود؛ هیچ ستاره‌ای از ما دریافت نکرده است. رنو داستر در بازارهای متعددی عرضه شده و به نظر می‌آید که نسخه هندی این خودرو ایمنی خوبی ندارد. رنو نسخه دیگری از داستر را با کیسه‌های هوای بیشتری عرضه کرده است؛ که این نسخه هم در بهترین شرایط تنها یک یا سه ستاره ایمنی دریافت خواهد کرد. نسخه دیگری از داستر در آمریکای‌جنوبی عرضه می‌شود، که دارای کیسه‌های هوای بزرگی است و در تست تصادف NCAP موفق به کسب چهار ستاره ایمنی شده است.»

3

کیسه‌های هوای نسخه هندی رنو داستر بسیار کوچک هستند و در صورت برخورد با موانع؛ سر سرنشینان رنو داستر با فرمان آن برخورد خواهد کرد. نسخه دیگر رنو داستر با داشتن کیسه‌های هوای بزرگتر توانسته است که سه ستاره ایمنی دریافت کند. متاسفانه هندوستان سابقه خوبی در بحث ایمنی خودروها ندارد و اکنون با دست کاری کیسه‌های هوای رنو داستر زمینه لازم برای یک رسوایی بزرگ را برای رنو فراهم کرده است. هندوستان تلاش زیادی دارد که با کم کردن کیفیت؛ هزینه‌های تولید را کاهش دهد و اکنون رنو داستر بدون دریافت ستاره ایمنی، قربانی استراتژی هندی‌ها شده است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اونایی که نسخه هندی رنو تیولی رو میخرن خطر رو احساس کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا