مکمل بنزین
خبر

ایندی 500 با مقام پنجمی آلونسو آغاز شد

مسابقات اتوموبیل‌رانی طرفداران خاص خود را در سرتاسر جهان دارد و ایندی ۵۰۰ نیز به‌عنوان معتبرترین مسابقات اتومبیل‌رانی شناخته می‌شود. در جدیترین دوره این مسابقات، اسکات دیکسون در خط اول و فرناندو آلونسو در خط پنجم جای داده شده‌اند. در گام نخست به‌عنوان بخش افتتاحیه، تیم چیپ جناسی با سرعت ۳۷۳.۶ کیلومتر بر ساعت، مقام نخست را کسب کرد تا رقابت‌ها را جلوتر از بقیه آغاز کند.   فرناندو آلونسو، که قهرمان شناخته شده مسابقات فرمول یک است و توانسته ۲ دوره رقابت‌های فرمول یک را به‌نام خود به‌پایان برساند، امسال برای اولین‌ بار در ایندی 500 شرکت کرده است. در گام نخست، وی رکورد خوبی را به‌نام خود ثبت کرد و با سرعت ۳۷۲.۲ کیلومتر بر ساعت، جایگاه پنجم را در رقابت تعیین خط کسب کرد.

c577f1e5-b9a4-4c89-a5a5-77a1498f9076

فرناندو آلونسو، راننده ۳۵ ساله اسپانیایی است که رقابت خود را از سال ۲۰۰۱ با میشائیل شوماخر آغاز نمود. وی بعدها توانست با لباس تیم رنو در ۲ دوره متوالی قهرمان مسابقات فرمول ۱ شود. همچنین سطح بالای رانندگی آلونسو باعث شد بعد از پیوستن این راننده به فراری، در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ عنوان نائب قهرمانی فرمول ۱ را کسب کند. زمانی که کارنامه این راننده را مشاهده می‌کنید، بدون شک غافل خواهید شد. او تا به امروز ۳۲ مقام قهرمانی را به خود اختصاص داده. اگر بخواهیم مسابقات فرمول ۱ را در جهان تقسیم بندی کنیم، مسابقات فرمول یک در موناکو،لمانز ۲۴ ساعته و ایندی 500، پر اهمیت‌ترین مسابقات خواهند بود. قهرمانی در این مسابقات از ارزش بالایی برخوردار بوده و برندگان در طول تاریخ به نیکی یاد می‌شوند. تا کنون ۱۰۰ دوره از مسابقات ایندی ۵۰۰ برگزار شده و صد و یکمین دوره‌ی آن از روز یکشنبه آغاز خواهد شد. هیجان در این مسابقات در دمای ۴۵ درجه‌ای، بدون شک داغ‌تر از همیشه خواهد بود. یکی از قهرمانان اسطوره‌ای این رقابت‌ها، اسکات دیکسون ۳۶ ساله است که در سال ۲۰۰۸ به مقام قهرمانی رسید. جالب اینجاست که تمام خودروهای حاضر از پیشرانه‌های ساخت هوندا و شورولت بهره می‌برند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا