مکمل بنزین
خبر

سنتناریو به کالیفرنیا رسید

آرزوی داشتن یک هایپرکار مانند خودروهای لامبورگینی، برای بسیاری دست‌نیافتنی است، مخصوصا زمانی که بحث تعداد محدود تولید نیز به آن اضافه شود. سنتناریو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 به مناسبت جشن تولد صدسالگی این شرکت، به‌نمایش گذاشته شد. لامبورگینی قصد دارد تا تنها 40 دستگاه از این محصول تولید کند که شامل ۲۰ خودروی کوپه و ۲۰ دستگاه کابریولت می‌شود. از زمان تحویل اولین خودروی سنتناریو در آسیا زمان زیادی نمی‌گذرد. دومین دستگاه ازسنتناریو برای اولین بار به آمریکا برده شده تا به مشتری کالفرنیایی این خودرو تحویل داده شود. بدنه عضلانی و شکسته‌وار، ورودی‌ بزرگ هوا، طراحی چند وجهی، چراغ‌های عقب منحصر به فرد، باعث شده یک طراحی تر و تمیز ارائه شود.

lamborghini-centenario-us2

بدنه فیبر کربنی خاص و تریم آبی‌رنگ، جلوه‌ای زیبا و منحصر به فرد به این خودرو داده است. منبع تامین انرژی سنتناریو یک پیشرانه 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی است که توانایی تولید 770 اسب بخار قدرت دارد. قدرت بالای این خودرو باعث می‌شود تا در کمتر از 2.5 ثانیه بتواند به شتاب ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. رسیده و سنتناریو می‌تواند با این شرایط به‌راحتی به حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. وزن کمتر و پیشرانه بروز شده، باعث برتری سنتناریو نسبت به اونتادور شده. لامبورگینی در نخستین ساعات اعلام فروش این خودرو توانست تمام ۴۰ خودروی در نظر گرفته شده را به مولتی‌میلیاردرهای دنیا بفروش برساند.

 

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا