مکمل بنزین
خبر

سایک، بزودی شاسی‌‌بلند لوکس خود را عرضه خواهد کرد

خودروسازی سایک یک برند بزرگ در چین است که چندین خودروسازی بزرگ را در زیرمجموعه خود جای داده. یکی از شرکت‌های وابسته به این کمپانی ام‌جی موتورز معروف است.  اما یکی از دیگر برندهای این کمپانی، Roewe نام دارد که در سال ۲۰۰۶ میلادی توسط کمپانی سایک، شکل‌ گرفت. این برند چینی در بخش‌های دیگری از جهان شناخته شده نیست و کمپانی سایک این خودروسازی را بیشتر برای رفع نیازهای داخلی ایجاد کرده بود. اما بنظر می‌رسد، سایک سیاست خود را عوض کرده و قصد دارد با تولید خودروهای مدرن تحت نام Roewe، و نمایش آنها در کشورهای مختلف، این کمپانی را به جهان نیز معرفی کند.

9c18fde3-abc5-42af-9690-59cf4bb49c35

Roewe در نمایشگاه شانگهایی ۲۰۱۷، بازدیدکنندگان را خیره کرد و یک خودرو الکتریکی خاص را در این فستیوال به‌معرض نمایش گذاشت. Vision-E نام محصول زیبا و پیشرفته Roewe است که نشان می‌دهد صنعت چین به‌طور شگفت‌انگیزی در حال رشد است. اگرچه این خودرو یک کانسپت است اما رسانه‌های محلی چین اعلام کرده‌اند که از سال آینده این خودرو روانه بازار خواهد شد. طراحی بخش جلویی این خودرو با چراغ‌های کشیده و باریک، همچنین جلوپنجره نورانی بزرگ، بسیار جلب توجه می‌کند.

f99d5942-b598-45cb-b361-d3f47a673144

پلتفرم بدنه این خودرو کمی آشناست، اما جذابیت آن به‌حدی بالاست که نمی‌توان اسم شباهت با سایر خودروها را بر زبان آورد. چراغ‌های روشنایی روز به شکل زیبایی در زیر سپر جای داده شده‌اند. درب‌ها با طرح دروازه‌ای بر روی خریداران باز می‌شوند و لاستیک‌های فوق بزرگ در کنار رینگ‌های عالی، نشان می‌دهد که یک طراحی هدفمند مدنظر بوده است. چراغ‌های زیبا در نمای پشتی که به وسیله یک نوار کرمی باریک به هم متصل شده‌اند با نمای کلی خودرو در ارتباط‌ بوده و زیبایی این خودرو را تکمیل کرده‌اند.

bd404f76-26ee-43ff-a57e-bf3bb0332dbc

در داخل کابین شما متحیر خواهید شد و سطح بالایی از کیفیت و تکنولوژی را در مقابل خود خواهید دید. غربیلک فرمان چهارگوش طراحی شده و صفحه کیلومتر کاملا دیجیتالی است. سیستم هدآپ کامل کننده تکنولوژی در این کابین است و یک صفحه نمایش سرگرمی بزرگ نیز در وسط کنسول جای داده شده است.  Roewe سطح خودرو را با بکاربردن چرم و متریال باکیفیت بسیار بالا برده است. هنوز اطلاعاتی از سیستم الکتریکی پیشرانه در اختیار نیست اما بنابر اعلام شرکت سازنده، این خودرو شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۴ ثانیه طی خواهد کرد. همچنین با یکبار شارژ، ویژن ای، ۵۰۰ کیلومتر مسافت را طی خواهد کرد و در ۱۵ دقیقه به میزان ۸۰ درصد می‌تواند شارژ شود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا