مکمل بنزین
خبر

یک رکورد سرعت جدید ثبت خواهد شد!

در دنیا همیشه افرادی وجود دارند که دنبال شکستن رکوردهای مختلف هستند تا نام خود را در طول تاریخ ثبت کنند. رکورد سرعت بارها در جهان حابه‌جا شده و اما اینبار احتمالا برای بار دوم این جابه‌جایی توسط تیم Ack Attack انجام خواهد شد. در تاریخ 25 سپتامبر 2010 این گروه توانست در دریاچهٔ نمک بونِویل به سرعت 605 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و عنوان رکوردار سرعت بر روی زمین باشد. از لحاظ فنی وسیله ساخته شده توسط تیم Ack Attack مجهز به دو پیشرانه 1.3 لیتری چهار سیلندر سوزوکی بود که با اعمال تغییراتی، بهینه شده و نصب توربوشارژر باعث بهره‌گیری مضاعف از این موتور شده بود. این وسیله در حدود ۹۰۰ اسب‌بخار قدرت را در اختیار داشت و ثبت چیزی جز یک رکورد خوب، از آن انتظار نمی‌رفت. بعد از ثبت رکورد انجام شده در سال ۲۰۱۰ این تیم به‌تازگی اعلام کرده قصد دارد مجدد رکورد خود را بهبود ببخشد. قرار است این کار در ماه آگوست امسال توسط راننده کاربلد این تیم به نام Rocky Robinson انجام شود که سه بار رکورد سرعت بر روی زمین را به نام خود ثبت کرده است.

7130

این رکوردشکنی اینبار در بولیوی انجام خواهد شد و راننده تیم Ack Attack در این ارتباط می‌گوید: محل مورد نظر ما در بولیوی مسافت لازم را برای ثبت این رکورد دارد. این مکان در حدود ۲۵ کیلومتر طول دارد و زمینه ثبت رکورد را فراهم می‌کند چرا که در رکوردزنی قبلی طول محل مورد نظر در حدود ۱۱ کیلومتر بود. سالاردو ییونی بزرگ‌ترین دریاچه نمک جهان با ابعاد 6575 کیلومترمربع است. البته فاصله 3655 متری از سطح دریا کار را برای پیشرانه‌های درون‌سوز سخت می‌کند اما Ack Attack ادعا می‌کند قصد دارد رکورد ۴۰۰ مایل در ساعت را برای خود ثبت کند. با توجه به سابقه این تیم، می‌توان انتظار داشت که درصورت مهیا بودن شرایط و رخ ندادن حادثه غیرقابل پیش‌بینی، این رکورد ثبت شود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا