Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

هیوندای کونا را بشناسید؛ کوچولوی نو رسیده!

اکنون کراس‌اوور کوچک کمپانی هیوندای با نام کونا رونمایی شده و فرصت مناسبی به دست آمده تا نگاهی به این خودروی دوست داشتنی بی‌اندازیم. کونا بر روی پلتفرم جدید هیوندای برای تولید خودروهای جدید در سگمنت B طراحی و ساخته شده است. کونا زبان طراحی جدیدی از کمپانی هیوندای را به نمایش گذاشته و طراحی عجیب و غریب آن یادآور Jeep Cherokee و نیسان جوک است.

2018-hyundai-kona7

کونا بسیار کوچکتر از Cherokee و حتی تویوتا C-HR طراحی شده و بیش از حد کوچک است. طراحی کونا تا حد بالایی به نور و تغییرات نوری، در چشم مخاطبین خود تکیه دارد. این خودرو در نمای جلو از LED های کوچکی به عنوان چراغ‌های اصلی استفاده می‌کند؛ اما چراغ‌های مه‌شکن آن بسیار بزرگ و عجیب طراحی شده‌اند. نکته قابل توجه درباره چراغ‌های مه‌شکن هیوندای کونا، این است که آنها با استفاده از روکش فلزی و سیاه رنگی که به هیچ عنوان با بدنه خودرو تناسب ندارند؛ در نمای جلوی کونا جاخوش کرده و خودنمایی می‌کنند؛ جالب اینجاست که در نمای عقب هیوندای کونا نیز با طرحی مشابه روبرو هستیم! اما این پایان کار نیست و هیوندای از چراغ‌هایی خوشه‌ای در پایین سپر کونا استفاده کرده و عجیب و غریب بودن طراحی خود را تکمیل کرده است!

2018-hyundai-kona

هیوندای کونا در ایالات‌متحده آمریکا، به یک پیشرانه چهار سیلندر مجهز بوده و احتمالا دو دیفرانسل خواهد بود و به نظر می‌آید که به‌زودی مدل‌های برقی آن نیز راهی بازار خواهد شد.

2018-hyundai-kona3

کونا از یک پیشرانه 2 لیتری با توانی معادل با 147 اسب‌بخار و گشتاوری 132 پوند فوتی بهره می‌برد و برای انتقال سرعت از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. به گفته هیوندای؛ کونا در 10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن 120 مایل در ساعت است. این پایان کار نیست و مدل قوی‌تر کونا با یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو شارژ خطی با قدرت 175 اسب‌بخار و گشتاوری معادل با 195 پوند فوت عرضه خواهد شد. این مدل برای انتقال سرعت خود از یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه استفاده کرده و صفر تا 100 کونا را به 7.7 ثانیه خواهد رساند.

2018-hyundai-kona2

 

هیوندای برای اروپایی‌ها نیز فکرهایی کرده و کونا را با یک پیشرانه 1 لیتری توربوشارژ به همراه یک گیربکس شش سرعته و توان 118 اسب‌بخار عرضه خواهد کرد و به نظر می‌رسد که مدل 1.6 لیتر کونا نیز برای خریداران اروپایی عرضه می‌شود.

2018-hyundai-kona1

کونا در کلاس خود بهترین فضای داخلی را داراست و صندلی‌های بسیار راحتی دارد. این خودرو از سیستم‌های CarPlay و Android Auto؛ با امکان سفارشی‌سازی صفحه نمایش و انتخاب اندازه‌ دلخواه آن عرضه خواهد شد.

2018-hyundai-kona4

کونا در مدل فول از سیستم‌های ایمنی فراوانی بهره می‌برد که از جمله آنها می‌توان به سیستم هشدار برخورد با ترافیک بسته، هشدار نقطه کور و هشدار برخورد با مانع اشاره کرد.

2018-hyundai-kona6

کونا اواخر این ماه راهی بازار کره‌جنوبی شده و پس از چندی عرضه جهانی آن شروع خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.