مکمل بنزین
مشاوره خریدگوناگونبرگزیده‌هاخبر

8 دلیل برای آنکه لیفان 620 را نخریم!

در سال‌های گذشته تولیدکنندگان داخلی به دلیل تشدید تحریم‌های اقتصادی مجبور شدند تا با شرکایی از دیار اژدها دست به همکاری زده و خودروهایی را تولید کنند که آینده و گذشته آن‌ها برای مشتریان ایرانی کاملا مجهول بود. کرمان‌موتور پیشتاز تولید خودروهای چینی شد و یکی از اولین چینی‌های این شرکت خودروی لیفان 520 از یک کمپانی ناشناخته شرقی بود.

520 در ابتدا با اقبال مناسب مشتریان ایرانی مواجه شد؛ اما پس از گذشت اندک زمانی مشخص شد که 520، خودروی مناسبی برای تولید در ایران نبوده و حتی کمپانی مادر هم دیگر راضی به تولید آن نیست؛ زیرا مردم چهره، قدرت و البته کیفیت آن را نمی‌پذیرند؛ لذا تولید آن متوقف شد و کرمانی‌ها به سراغ لیفان 620 با یک پیشرانه 1.6 لیتری رفتند. لیفان 1.6 لیتری با اقبال مشتریان ایرانی مواجه شد و همین موضوع باعث گردید که کرمانی‌ها یک پیشرانه 1.8 لیتری را جایگزین پیشرانه قبلی کرده و لیفان 620 تلنت را معرفی کنند. لیفان 1.8 لیتری در ابتدا روزهای خوبی را سپری کرد؛ اما گذشت زمان، بروز مشکلات فنی و عرضه رقبایی تازه نفس در بازار ایران نفس کشیدن را برای او سخت کرد؛ به طوری که این روزها کمتر نام لیفان 620 را می‌شنویم و ظاهرا خاطره آن از ذهن ایرانی‌ها پاک شده است.

34

با این حال هنوز هم این خودرو نفس کشیده و به دنبال راه فراری در بازار پرهیاهوی ایران است؛ اما مشکلاتش نسبت به سایر رقبا اجازه نفس کشیدن به لیفان را نمی‌دهد؛ چه برسد به آنکه لیفان فکر قدرت‌نمایی در بازار ایران را داشته باشد! مشکلات مذکور عاملی شد تا مشتریان داخلی دیگر به سراغ لیفان 620 نروند و کم‌کم از لیفان چهره بدی در ذهن ایرانی‌ها خلق شد. اکنون فرصت مناسبی است تا نگاهی به مشکلات لیفان 620 و دلایل نخریدن این خودرو بی‌اندازیم. با ما همراه باشید.

توقف تولید

25

همان‌طور که در مقدمه مقاله ذکر کردیم؛ لیفان 620 به دلیل عدم استقبال مشتریان ایرانی خیلی زود چمدان‌های خود را بست و از بازار ایران خداحافظی کرد. کرمان‌موتور تلاش زیادی برای پیدا کردن راهی برای تنفس بهتر لیفان 620 انجام داد؛ ولی نتیجه‌ای نگرفت و دست آخر با اعلام توقف تولید این محصول دل صاحبان اندکش را شکست.

جالب اینجاست که پس از توقف تولید لیفان 620 شاهد عرضه مدل‌های 94 تا 95 این خودرو توسط برخی از شرکت‌های لیزینگی بودیم؛ که این یعنی انبارهای کرمان‌موتور از هرگونه لیفان 620 خالی شده و به شکل کاملا مجلسی و آوازگونه شعار “بری دیگه بر نگردی” را سر داده‌اند! بنابراین شما فقط باید مدل‌های دسته دوم لیفان 620 را خریداری کنید که اصلا معقول و به‌صرفه نیست.

خدمات پس از فروش

12

اما کرمان‌موتور تعداد زیادی خودروی لیفان 620 را تولید کرده و ناچار است تا خدمات پس از فروش این خودروی چینی را به عهده بگیرد. اما فغان از خدمات! در این رابطه تجربه شخصی نگارنده بسنده کرده و اینجانب به شما می‌گویم که اگر مثلا خودروی لیفان 620 شما دچار مشکل فنی و… شود باید فاتحه آن را بخوانید!

دلایل زیادی برای این فاتحه خوانی وجود دارد که به یک نمونه آن اشاره می‌کنیم. فرض را بر این بگیرد که خودروی شما به یک قطعه بسیار حیاتی محتاج شده و با توجه به عدم تولید این خودرو در ایران امکان تامین قطعه اصلی نیست؛ بنابراین عزیزان زحمتکش کرمان‌موتوری به سراغ خودروهایی مانند پژو 405 و یا سمند رفته و قطعه مورد نظر را از دل آنها خارج کرده و با اندکی تراش‌کاری، فشار و زور آن را به عنوان قطعه جدید خودروی شما جا می‌زنند! حالا به نظر شما خودروی عزیزتان مثل سابق عمل خواهد کرد!

کیفیت رنگ

4

درباره کیفیت رنگ محصولات کرمان‌موتور حرفی نزنیم بهتر است؛ چون به قدری ما و سایر نشریات مکتوب و مجازی به این مشکل اشاره کرده‌ایم که دیگر خسته شده و نفسمان بریده است! توجه داشته باشید که رنگ خودرویی مانند پراید را می‌توانید به صورت سه پوششه سفارش دهید؛ آن هم با یک کیفیت معقول! اما در کرمان‌موتور خبری از پوشش نیست! رنگ را مالیده و تحویل خلق الله داده‌اند. به همین سادگی!

کیفیت قطعات

1

در این‌‌باره از بحث درباره کیفیت قطعات فنی و پیشرانه لیفان 620 خودداری کرده و قضاوت در این رابطه را به متخصین اهل فن می‌سپاریم و شما را دعوت می‌کنیم تا سری به تعمیرگاه‌ها و یا مراکزی که خودروهای چینی را تعمیر می‌کنند بزنید! اما درباره کیفیت قطعات داخلی و مواد به کار رفته در این قسمت باید بگوییم که سطح انتظارات از لیفان 620 را پایین‌تر بیاورید. کیفیت قطعات در محیط داخلی لیفان 620 بسیار پایین بوده و به خوبی صداگیری نشده و خیلی راحت می‌توانید با سطح جاده ارتباط برقرار کنید! البته منکر آپشن‌های عزیز لیفان 620 و فواید آنها نیستیم؛ اما صفحه نمایشی که مدام هنگ کند و تاچ ضعیفی داشته باشد به چه درد راننده می‌خورد؟

صدای موتور

همان‌طور که گفته شد؛ محیط داخلی لیفان 620 به‌خوبی صداگیری نشده و می‌توانید به راحتی با سطح جاده ارتباط عاطفی برقرار کنید! اما این پایان کار نیست و شما برای برقراری ارتباط با سطح جاده باید از روی یک هیولای پر سر و صدا عبور کنید. حقیقت این است که پیشرانه لیفان 620 واقعا پر سر و صداست و در سرعت‌های بالا امان راننده و سرنشینان آن را می‌برد.

سیستم تهویه

2

لیفان 620 از سیستم تهویه ضعیفی برخوردار بوده و کولر و بخاری این خودرو قدرت پرتاب مناسبی ندارد. به این ترتیب باید قبول کرد که لیفان 620 برای استفاده در مناطق گرمسیری خودروی خوبی نیست و در صورت استفاده از این خودرو در آب و هوای سرد باید مراقب سلامتی خود باشید!

تعویض دنده

دریچه پدال گاز لیفان 620 برقی بوده و همین موضوع باعث شده است که تعویض دنده در این خودروی چینی به کندترین شکل ممکن صورت بگیرد. این موضوع کمی نگران کننده است و اعصاب رانندگان لیفان 620 را با خاک یکسان می‌کند!

سیستم تعلیق

سیستم تعلیق لیفان 620 از یک ضعف بسیار عجیب رنج می‌برد و آن هم یکپارچه بودن سیستم تعلیق عقب این خودرو است. در این باره باید بگوییم که اگر با یک دستگاه لیفان 620 و به همراه سایر اعضای خانواده برروی یک دست‌انداز بزرگ بروید؛ احتملا چرخ‌های عقب، به سپر و یا گلکیرهای خودروی شما برخورد می‌کنند!

و…

لیفان 620 مشکلات فراوانی دارد و به قدر کافی ادله مستند و بسیار محکمه پسندی وجود دارد که شما را از خرید آن منصرف کند! هم اکنون تنها می‌توان مدل‌های دسته دوم و قدیمی لیفان 620 را در بازار ایران تهیه کرد که باتوجه به استهلاک آن‌ها و البته مشکلاتی که ذکر کردیم، خرید آن را توصیه نمی‌کنیم؛ اما باید به این نکته اشاره کرد که می‌توان با پرداخت هزینه‌های اضافی برخی از مشکلات مذکور را حل کرده و یا کاهش داد؛ که البته آن هم به دل و جیب پر پول خریداران لیفان 620 بستگی دارد!

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

‫287 دیدگاه ها

  1. در خصوص خدمات و قطعات، حرف عجیبی بیان شد، قطعات پژو و سمند و تراشکاری و…!!! قطعات لیفان ۶۲۰ با قطعات تویوتا کرولا همخانی بالایی دارد، بنظر شما کرمان موتور ازین موضوع آگاه نیست؟!!
    در خصوص کیفیت پاشش رنگ با شما موافقم.
    درباره کیفیت قطعات، شما داخل خودرو بشین و فقط دستی به روکش چرمی صندلیها و داشبورد این ماشین بکش قطعا نظرت رو پس خواهی گرفت..
    درباره پیشرانه ۱۸۰۰ سی سی و کم مصرف این خودرو چرا نظری ندارید! میفرمودید استفاده میکردیم…
    درباره صدای موتور تفاوتی با خودروهای ۱۸۰۰ سی سی در همین رنج قیمت من احساس نکردم، اما در دور موتور ۳۰۰۰ یکم صدا بیشتر از حالت عادیست.

    شما در رنج قیمت ۳۵ میلیون( دست دو کم کارکرد)
    چ ماشینی با این امکانات، با این قدرت موتور و با این طراحی بروز سراغ دارید پیشنهاد بدید ما هم مشتری بشیم لطفا..!
    .
    بنده قبلا و بمدت سه سال مالک یک لیفان ۶۲۰ مدل ۹۲ بودم و ازین ماشین راضی بودم و اینو گفتم که محکوم به تعصب داشتن بر خودرو نشم…الان مالک یک سمندم…

    1. ما عادت كرديم هر فروشگاهى براى خريد ميريم اول ميپرسيم چينى كه نيست؟من جنس اصلى ميخوام كه برام كار كنه. ماشين چينى دوزار نمى عرضه. ١١ساله ريو دارم. عاليه

      1. اتفاقا ماشینش اصلا با اجناس درجه چندمش قابل مقایسه نیست با ریو که اصلا من ۶ سال لیفان ۶۲۰ دارم واقعا ازش راضیم

        1. سلام گفتین لیفان ۶۲۰ دارین ۱۶۰۰ دارین یا ۱۸۰۰ ؟

        1. من۴ساله که لیفان۶٢٠ خریدم عالیه حرف نداره من هیچ کدوم از حرفای کارشناسی که دربالا نظر داده رو قبول ندارم فقط دریک جمله لیفان۶٢٠ عالییییه

      2. این کارشناس چقدر بیسواد بوده. ماشین های چینی هرچی باشه از این قراضه های سایپا و ایران خودرو بهتره

        1. دمت گرم من خودم سمند ای اف سون مالتی پلکس داشتم که بقول بعضیا روش کار کرده بودن وخودرو روز ایران خودرو بود اینقده دیاگش زدم خواستم دیگه خودم برم دستگاه دیاگ بخرم که همراه داشته باشم اما موفق شدم فروختمش

        2. سلام واقعا کارشناسی غیر عادلانه‌ای در مورد لیفان داشتن من 4سال لیفان620. 1600 و6ساله هم لیفان620 1800دارم کاملا ازش راضیم اصلأ فابل مقایسه با ماشینهای داخلی نیست اگه ماشینی میخواید که نسبت به قیمتش کیفیت عالی داشته باشه لیفان بهترین گزینه است

        1. من 5 سله 620 دارم کوچکترین اذیتی نداشته سگش می ارزه به ماشینهای ایرانی

      3. فکر کنم کارشناس نبودید که چنین نظرات اشغالی دادین، یا شاید هم سوار نشدین، من خودم ۴ ساله که ۶۲۰ مدل ۱۸۰۰ دارم ……عالی عالی عالی

        1. کاملا کارشناس چرت میگه ومشخصه از افراده خودروسازیه ایرانه
          بنده لیفان ۶۲۰ 1800دارم دوساله وازش خیلی راضیم بنظرم سگش شرف داره به بهترین ماشینه ایران

      4. برو بمیر که که تو چی سرت میشه که فرق جنس چینی و ایرانی خیلی بی خودی را نمی دونی

      1. سلام دوستان لیفان 620 1800 خوبه من به 1600 خریدیم از تهران مدل 90 پدر ماشین درآوردن نمایشگاه هم هر چی لوازم خوبش باز کرده خراب جاش گذاشته که داره 15 میلیون فقط خرج موتور کردم قطعات گیر نماید بیاد خیلی گرونه ولی با ماشین های داخلی صد برابر بهتره

      2. آخه مردک نفهم لیفان 620به خاطراینکه سگش میرزید به این ماشینای آشغالی ایرانی باسیاستهای مافیای خودروی ایران کنارگذاشته شدکه یک رقیب بی نظیر وکم قیمت برای این ماشینای آشغالی وطنی بودبله عزیز یاکدام ماشین چینی دیگه ای رو از رده خارج کرده اند

    2. داداش من ایناازتولیدکنندگان داخلی پول میگیرن تابیان اینجاچرت وپرت بنویسن اصلالیفان ۶۲۰قابل مقایسه باماشینهای ایرانی نیست .خیلیم سواریش عالیه وکم هزینه

      1. با سلام
        اتفاقا این خودرو بسیار خودروی خوبی است.
        به لحاظ مصرف سوخت عالی
        به لحاظ استهلاک عالی
        کیفیت به مراتب بسیار بهتری از ماشینهای ایرانی داره
        امکانات در حد خودروهای کره ای داره.
        واقعا کارشناس شما کارشناس نبوده که چنین نظراتی داده.

    3. یکی از بهترین و کم مصرف ترین ماشینهای موجود بازار ایران لیفان ۶۲۰ هست از نظر موتور و گیربگس و فرمان پذیری و سیستم تعلیق عالیه اتاق و صندالیها نرم سیستم تهویه توپ من که دارم وپیشنهاد میکنم بخرید هرچی باشه بهتر سمندو پراید و ۴۰۵ چون اگر فکر میکنی که اینا جنساشون ایرانی است اشتباه فکر میکنی
      سمندهای الان بی کیفیت تریننن

      1. اوسگلی که اسم خودتو گذاشتی کارشناس خیلی خری من 10 ساله لیفان 620 1800 دارم سگش به ایرانی می ارزه ریو هم هیچ گوهی نیست ماشین ابوقراضه ی 20 سال پیش دوره شم تموم شده بره گاوشو بدوشه سایپا و ایران‌خودرو

        1. سلام ببخشیدلیفان۶۲۰موتوری مشکلی نداره

    4. سلام دوست عزیز
      من هم به نوبه خود با نظرات شما موافقم
      چون پراید و پژو و سمند داشتم و از هیچ کدام به اندازه لیفان راضی نبودم. بدون تعصب باید بگم بجز مساله کولر و بخاری باقی آپشن ها ۱۰ برابر بهتر از خودروهای حال حاضر ایرانی است.
      اگر مافیا اجازه تولید میدادند با تویوتا رقابت می کرد.
      ارادتمند همه شما

    5. 6سال پیش این پیام و گذاشتی که قیمت لیفان 36م بوده، ای روزگار….

  2. در مورد تامین قطعات اصن موافق نیستم
    امروز چینی ها قطعات پژو رو تامین می کنند پس مطمینا در تامین قطعات خودروساخت خودشون بازار رو از دست نمیدن
    و مطمین باشین وقتی هنوز قطعات نو و اصلی دوو های بیس سال کارکرده قابل خرید هست یه خودروی چینی هیچ موقع نباید قطعات کمیاب داشته باشه 🙂

    1. کاملا کارشناس چرت میگه
      بنده لیفان ۶۲۰ 1800دارم دوساله وازش خیلی راضیم بنظرم سگش شرف داره به بهترین ماشینه ایران

      1. 10 ساله ۱۸۰۰ دارم سگش یا ناخن چیده اش میارزه به ایرونیا که فقط دزدی میکنند و تابوت میسازن .اقا مدرک کارشناسی داری بیار ببینیم از کدام مدرسه افغانی گرفتی برو خدا جایی دیگه حوالت کنه اینکاره نیستی برای رقابت خوب نیست گه ایرانخودرو را بخوری

    2. دوستان عزیزسلام من یه لیفان 620 1600 میخام بخرم ودوراطرافیانم میگن نخربدردخوزستان نمیخوره راست میگن بنظرتون

  3. یکی از بیخودترین ماشینهایی که داشتم و واقعن بد بود ، همه این مواردی که زدین درسته بعلاوه مصرف بالا و خراب شدن سریع سیستم برق و…
    بلایی بود که سرم اومد . تو چینیها باز جک بهتره اگرچه خدمات کرمان موتور واسه همه ماشیناش بده

    1. سیستم برق لیفان چ موردی داشته و نکته مهم معایب نام برده در 206 و تندره که اذیت میکنه-مصرف سوختشم تو شهر از ال نود کمتره 8.3 و در جاده زیر 7- در نکات بالا تنها مواردی که میتونه منفی باشه1- رنگ خودرو که کیفیتی در حدرنگ سمند داره-2- توقف تولید- شما 95 درصد قطعات این خودرو حتی تزیینات داخلی را در کمتر از یک هفته به دستتان میرسد-یعد میفرمایند چرخ به سپر و گلگیر میخوره- نکته ضعیف سیستم یکپارچه نوسان بیشتر اونم اگه با سرعت بالا باشید – و حسنشم عدم بهم خوردن تنظیم- و هزینه کمتره- شاید همه لیفان سوار نشدند اما همه لیفان سواران 206 و تندر و پرشیا و سمند سوار سدند- کیفیت رانندگی لیفان به خصوص در شب و در سر بالایی ان هم با کولر حد اقل 30 درصد بالاتره-

      1. لیفان ۶۲۰ واقعا ماشین عالیه مخصوصا سیستم کولر و بخاری همین جور سوخت پایین این ماشین نسبت به حجم و قدرت بالای موتور واقعا عالیه همین طور سیستم ترمز من واقعا راضیم نسبت به سمند پارس .پژو .حتی برلیانس خیلی بهتره؟

    2. یا خیلی بدشانس بودی، یا اولین بار است خودروی صفر گرفتی و تجربه کافی در مورد رفع اولیه خرابیهای تولید که همه خودروها حتی بسیار لوکس هم دارند نداری ، یا نمیدانی که سایر تولیدات داخلی چه وضع وحشتناکی دارند ، یا در نگهداری خودرو و شناسایی و تعمیر به هنگام خودرو دقت کافی نداشته ای ، یا با پرداختی که داشتی توقعت و مقایسه ات در حد یک خودروی سه تا چهار برابر قیمت است ، اگر هر کدام اینهاست که اشکال شما در قضاوت عجولانه است وگرنه هیچ اشکالی ندارد که فردی بی تجربه بوده و از دیگران چیزی بپرسد و یا غرض مندانه توسط منابع داخلی برای چنین صحبتی هدایت شده ای که احساس نمیکنم شما چنین کسی باشی.

        1. سلام من میخوام بخرم مدل ۹۱ ورنگش سفید ۱۸۰۰ccبنظرتون چیکار کنم بخرم یا نه

        2. معلوم هست چقدر راضی بودی از نوشتن کلمه رازی !!

        3. من لیفان ۱۸۰۰دارم مدل ۹۱ با۹۹پژو عوض نمیکنم اونی که ناراضیه راننده نیست کم مصرفتین ماشینه واقعا به پولش می ارزه

      1. شما یه عده هستید که انتظار دارید با 200میلیون پول الان یه بنز سوار شید من لیفان 1.8داشتم سال 95 الانم فروختمو یه لند کروز خریدم باور کنید لیفان عالیییییییی

    3. حتما قبلا گاریچی بودی سیم برق اصلا داخل موتور مثل پارس و سمند و ۴۰۵ اویزوون نیست اشتباه اومدی بهتره بری با همون گزارشت شب حال کن بدبخت ۱۰ ساله دارم کیف میکنم بدون ذره ای استرس زنجیر تایمش فقط تویوتا برابری میکنه یا انداختن بهت یا تصادفی سوار میشی

  4. هرچی باشه از پژو و سمند سواریش. فنیش ظاهرش و دوامش یکسرو گردن بالاتره . این جور مقاله ها واسه کشور آلمان خوبه .نه ایران. لیفان بد نیست ولی بهتر میشد اگر کرمان موتور زحمت بستن پیچ های قطعاتشو نمیکشید . خدایی نمیدونم چرا خودروسازای ایران زحمت بستن پیچو بخودشون میدن . که بشه داستان …

  5. با سلام
    من واقعا تعجب می کنم که چرا سایت چرخان دو چند روزه گیر زیادی داده به لیفان و کرمان خودرو البته من خودم ندارم ولی قبلا گفتم تو اداره ای که هستم ماشین استیجاری اداره لیفان ۶۲۰ هست و تا الان ۲۳۰۰۰۰ کیلومتر راه رفته مدل ۹۳ و تا الان عیب موتوری پیدا نکرده البته به جز صفحه کلاچ و دیسک ترمز و شمع و .. عیب موتوری نداشته.
    با کیفیت رنگ موافقم که پایینه ولی خواهشا از یه سایت تخصصی ماشین انتظار بیشتری می ره چه طور قطعه یه ماشین رو تراش کاری کنند به موتور دیگه ای بخوره؟؟؟؟این واقعا از اون بحث های بازاری بود و تازه اینجا که یکی از شهرهای جنوبی ایرانه و گرمای هوا بالای ۴۰ . ۵۰ هستش کولرش درسته پرتاب بادش کمه و خنک کنندگیش هم خیلی خوب نیس ولی کولرسازها این ماشین اداره رو نمی دونم چه طوری تقویت کردن که سرمادهیش بهتر شده و ….
    خواهشا بد نیست منصفانه تر نقد صورت بگیره بهتره و تاثیر گذار تر چون وقتی اینجوری بخاید نقد کنید در مورد هر ماشینی می شه نوشت متاسفانه قشر متوسط جامعه با این پولی که داره از این بهتر نصیبش نمی شه تو این بازده قیمتی هر ماشینی که بگیری ایرادهای خاص خودش رو داره و اون سازنده ها هم اینو خوب می دونند نمی گم لیفان عالیه ولی مشکلاتش از یه پارس مثلا به مراتب خیلی کمتره

  6. سلام
    ازسال ۹۱یک لیفان ۶۲۰ دارم و همچنان دارم ازش لذت میبرم.البه قبلا سمند و پژو هم داشتم و لیفان رو به اونا ترجیح میدم.

  7. شما یک خودرو زیر ۴۵ میلیون معرفی کنید که تسمه تایمش زنجیر باشه، اما تسمه لیفان ۶۲۰ زنجیره….
    .
    حتی نقد کردن هم برای تاثیر گذاری خواننده اصولی دارد( رعایت انصاف الفای اولیه انتقاده )…..که عدم رعایت اون اعتماد خواننده رو مخدوش میکنه….

    1. دوست گرامی. ما اینجا به ذکر دلایل نخرید لیفان ۶۲۰ اشاره کردیم نه خرید!! ضمن اینکه اگر هم به دلایل خرید این خودرو اشاره کنیم احتمالا داشتن زنجیرتایم یک ویژگی خواهد بود؛ ولی با توجه به اینکه برای خرید لیفان ۶۲۰ باید به سراغ مدلهای قدیمی و دسته دوم رفت؛ میشه نمونه های دیگه ای ذکر کرد که از زنجیر برخوردار هستن؛ مانند جک جی ۵ دنده ای!(دسته دوم تا ۴۵ میلیون هم قابل تهیه هست- جدا از قدرت موتور و …)…!!

      ..
      تعصب بیجا و بی مورد هم باعث دوگانگی در میان خریداران و علاقه مندان خواهد شد و اصولا کسی که داره نقدی رو می خونه باید تعصب رو هم کنار بزاره!!

      1. سلام پس شما این سند رو از خودت بجا گذاشتی- خیلی خوبه تا حالا 140 هزار کیلومتر با لیفان رانندگی کردی- به مدت 5 سال-در تمام 8 مورد بالا در 2 مورد درست فرمودید- 1- توقف تولید- اولا قرار نیست مثل پراید و 405 تا اخر دنیا تولید بشه- تمام خودرو سازهای دنیا نهایت 5 سال از یک مدل تولید میکنند- و در کشور ما این عیب خیلی ملموس نیست چرا که خودروهای زیادی- مثل کمری ازرا توقف تولید دارند و مردم با قیمتهای غیر واقعی می خرند- یا زانتیا که سرطان هزینه هست- 2- رنگ خودرو خوب نیست اما مگر در این رنج قیمت خودروهای دیگر کیفیت رنگ خیلی بالاتری دارند- که شاید ضعیفتر هم باشد – 3- شما از کیفیت ادوات داخلی گفتی اگر کیفیت ادوات داخلی لیفان داغونه برای تندر 90 چیه- مثلا 206 داخلش پوست کروکدیله- 4-از سرو صدا گفتی نکته برخورد لاستیک با جاده اولا با تعویض لاستیک بهبود میابد- در ثانی بعلت اسفلتهای داغون ماشینهای همرده این مشکلو دارند- اما صدای موتور فقط زمانی شما شتابگیری خیلی سریع داری با این مورد صدای موتور مواجه میشی و بعد از اینکه در محدوده سرعتی یکنواخت قرار گرفتی دیگه صدا عادیه- و همین مشکلو تندر 90 هم داره- و عیب بزرگش صدای عجیبه کارکردن فن و کمپرسور کولره- و اون دیگه مدام میاد 5-در مورد تعویض دنده برای کسی که تازه لیفان سوار میشه غیر عادیه همین مشکل رو 206 داره- کلاچ اونم برقیه و تاخیر داره- 6- در مورد سیستم تعلیقش خیلی نرمه و نرمی بیش از اندازش میتونه خوب نباشه- به خصوص سرعت بالا تو پیچ- اما عقبش میگی به به سپر و گلگیر میخوره این دیگه خیلی ناشیانه تحلیل کردی- بین اتاق و محور عقب قطعات لاستیکی هستند که وقتی کیفیتشون کم میشه یکم صدا میده – اما اگر لاستیک به گلگیر و سپر بخوره که روز اول هر دو رو داغون میکنه- حرف زدن بلد نیستی حرف نزدنو یاد بگیر-7- من فدای تو بشم با تمام ادله محکمه پسندت- با اون عینک خوشگلت – 30 سال تمام خودروهایی رو که الان تو اسمشونم نشنیدی روندم و ندیدم خودرویی بی عیب باشه- البته هرگز بنز نداشتم- اگر شما لیفان رو دست دیگران دیدی و تو مقاله های بی سرو ته در مورد خوندی این برادر حقیر 140 هزار کیلومتر روندمش- و به دلیل بالا رفتن عجیبه قیمتها نمیتونم عوضش کنم- ولی اینو میدونم خودروهای تو این قیمت برام دیگه حس خوبی ندارند- و کیفیت رانندگی با لیفان در خودروهای داخلی نیست- اینهایی که لیفان سوارند با لیفان از چین نیومدن که لیفان هم ارث باباشون نیست- ایرانی هستند- و یقینا تمام خودروهای داخلی رو قبلش زیاد استفاده کردند- و همزمان هم خیلی هاشون مثل بنده یه خودروی دیگر دارند- در محل کار خودروهای دیگر رو میرانند- دوستان و اشنایان هم هستند خودشان پشت لیفان مینشینند و بعد از 100 کیلومتر رانندگی تفاوت و لذت رانندگی رو درک میکنند- البته در خودروهای هم قیمت- خوش باشی

        1. فدای نگارش زیبا و پر مغزههه شما بشم که نشان از عدم تعصب و… دارد. 140 هزار کیلومتر رانندگی با لیفان 620 واقعا جای تبریک داره و این افتخار آفرینی رو به شما تبریک عرض می کنم. و اما… فکر نکنم در متن به 405 و یا پراید اشاره کرده باشم! اینکه بعد از پنج سال هم تولید این خودرو متوقف میشه و این مسئله یه چیزه جهانی و … هم به متن بنده مرتبط نیست؛ چون ما اینجا داریم میگیم که تولید این خودرو متوقف شده و در کل خرید این خودرو در مدل دست دوم هم صرف نمیکنه؛ یعنی دقیقا همون خودرویی که شما دارید. رنگ خودرو هم که تمام خریداران محصولات کرمان موتور به ضعف اون اشاره دارن و هیچ ایرادی به این موضوع وارد نیست. کیفیت ادوات هم پایین هست دیگه!! تازه ما اینجا بحث مقایسه بین خودروها را مطرح نکریدم که همش از 206 و تندر 90 و … صحبت کردید. البته در مطالبی جداگانه به ضعف های خودروهای مذکور هم اشاره کردیم. در باره باقی مسائل هم صحبت نشه بهتره؛ چون کاملا مشخصه که حق با کی هست! در پایان از اینکه کسی در مدت 30 سال خودروهای مختلفی رونده که حتی ما اسمشونم نشنیدیم و در چرخان حضور پیدا کردن خوش حالیم. امیدواریم از خاطرات رانندگی با خودروهایی که گفتید برای ما هم بگویید. در ضمن فکر نکنم در متن به این موضوع اشاره کرده باشم که هیچ خودرویی به غیر از لیفان 620 مشکل خاصی ندارد. پس لطفا دقیق مطالعه کنید و بدون تعصب نظرات خود را بیان کنید. خوش و خرم بوده و برای رسیدن به رکورد 200 هزار کیلومتر تلاش کنید.

        2. هر وقت سوار شدین میتونین نقد کنین
          یه نگاه به ایراداتی که گرفتین بکنین میبینید که اصلا فنی و منطقی نیستن.
          مثلا در مورد صدای موتور و ارتباط عاطفی با جاده، کاملا برعکس میفرمایید.منطقی باش پسرم

        3. سلام من لیفان ۶۲۰ تلنت دارممدل ۹۳خداروشکر خیلیم راضی هستم تو این چند سالم هیچ خرجی نداشته انقدر هم آپشن داره که نیازی به نصب چیزی نباشه و از ماشینهای ایرانی که لوازم چینی درجه ۳و۴ میزارن خیلی بهتره در حد یه ما شین ۱۰۰تومن هم سواری میده لیفان

      2. عزیزم – وقتی میگم فلان جنس بی کیفیته دارم در ذهن خودم یه استاندارد میسازم- و ان جنس را با ان میسنجم- شما که یقینا نظرتان خیره- بفرمایید یک لیفان کارکرده حدود 30 تومانی باید کیفیتی در چ حد داشته باشد- رنج اعتبار بخشی شما در این قیمت چیست- اگر دنیا ذهنی تکرا ر پذیر و وابسته داشته باشه و نخواهد از انچه اطرافش هست بگذره الان هنوز خودوهای دهه پنجاه میلادی رو سوار میشدیم- خیلی هم با دوام و ایمن بودند- اما ایا میشه خودرویی را در زمان حال بدون تکنولوژی های امروزی تحمل کرد- که همه انها به کیفیت رانندگی کمک شایانی دارند- از بهبود سیستم ترمز گرفته تا سیستم خنک کاری و حتی سیستم روشنایی- اما شما هم کیفیت ساخت لیفان – کیفیت قطعات لیفان – کیفیت رانندگی – و بعد روانی توقف تولید را اشاره میکنید- من سوالم همینه حد استاندارد شما کجاست- در محدوده خودروهای زیر 50 میلیون – زیر 100 میلیون- زیر 300 میلیون- الان من میتوانم بگویم جنسیس خودروی بی کیفیتیست – و دهها عیب ریزو درشت بگویم- و در ذهن خودم کیفیت یک خودوی 2 میلیاردی را از ان انتظار دام- شما دنبال راهنمایی کردن هستی باید در مورد مشخصات و ایده الهاتون برای خواننده ای که می خواهد از ان استفاده کند یک غالب مشخص کنید- مثلا بگویید لیفان کارکرده در محدوده زیر 35 میلیون دارای این نواقص هست- یعنی سطح کیفی کاملا مشخص- من یه سوال مشخص از شما دارم- ایا واقعا تندر 90 دارای 3 ستاره کیفی و ایمنیست و جک اس 5 هم دارای 2 ستاره- یا 206 دارای 2 ستاره- بعد ایکس 60 دارای 1 ستاره- توجیه این بی عدالتی در کجای کار شما مشخص میشود-من فقط عیب نفوذ اب و باد را داخل تندر انهم در تمام تندر 90 های محل کارم بوضوح میبینم- کاش ادمها ادعای صداقتشونو عملی میکردن- من حاضرم روزی که کیلومتر 200 هزارتا را خواندم بیام پیشت- تا منصفانه بنویسی انچه را که میبینی- حدود 3 سال دیگه

        1. کاربر گرامی. بحثی که درباره کیفیت و… مطرح کردید در کل در بین تمام خودروهای مونتاژی و تولید داخل کشور معنا و مفهومی نداره. من و سایر همکاران بنده هم به این موضوع واقف هستیم و تقریبا متنی نبوده که در اون به کیفیت پایین خودروهای مختلف اشاره نشه. استانداردهای من با شما و حتی سایر همکارانم در حوزه خودرو متفاوت هست؛ چون سلایق متفاوت هست. ممکنه شما بگی خوبه و من بگم بده. اما باید به فکر چاره بود! و چاره اون نگاهی به آمار مختلف، نظره مصرف کنندگان و… مرتبط به این حوزه هست. از بابت اینکه شما توقف خودروی مذکور را بعد روانی می دانید واقعا عذرخواهی می کنم. باور کنید که قصدی در کار نیست. اگر واقعیات نوشه نشود به خود و دیگران ظلم کرده ایم. بحثی که درباره ستاره های کیفی نیز مطرح کردید پاسخش مشخص است. بنده به شخصه آمار منتشره از سوی استاندارد را قبول ندارم. دوست عزیز. بنده خود مصرف کننده محصول کرمان موتور به نام جک جی 5 اتومات هستم. بارها به نمایندگی شماره 3 کرمان موتور در جاده قدیم کرج مراجعه کردم. خوده بنده خودروی چینی سوار میشم ولی به خودم اجازه نمیدم که کور کورانه از یک خودرو تعریف و تمجید کنم. همان طور که می دانید هم اکنون تولید جی 5 هم فعلا متوقف شده و…؛ بازار دست دوم مناسبی هم ندارد و خیلی چیزهای دیگر. اما بنده یک نویسنده هستم. لیفان 620 هم خوبی ها و بدی هایی دارد. خلاصه اینکه بحث خیلی طولانیست. امیدوارم که تا قبل از رسیدن به کیلومتر 200 هزار توانه خرید یک خودروی بهتر و ایده آل تر را پیدا کنید و با آن خودرو در خدمت شما باشم. البته من که از فردای خودم بی خبرم. موفق باشید.

        2. برای اینکه هم میهنانی که تمایل دارند انتخاب درستی داشته باشند نکاتی را میگویم امیدوارم تاثیرش مثبت باشد.
          بخش اول:
          در مورد گزارش، از شروع و نام گزارش نیت متخصص مشخصه بنابراین نمی شود گزارش را بد یا خوب دانست مثل آن است که کسی گرمش باشد و بگوید چثدر هوای اینجا گرم است، در همین زمان کسی بگوید نه سرد است ولی کارشناس باید بگوید با توجه به دمای 18 درجه هوای مطلوب و خنکی را داریم. هرکسی آزاد است نظرش را بگوید اما در مورد متخصص انتظار دیگری داریم. این گزارش کارشناسانه نیست. بسیاری از نظرها هم همینطورند اما ما آنها را نقد نمیکنیم چون نظر شخصی است.
          بخش دوم:
          فقط یک مورد را بررسی می کنیم. درنظر بگیریم که چه خودروهایی از اکسل ثابت عقب برخورداند. آیا این یک اختراع چینی هاست؟ نه . اکسل صلب زمانی بکار می رود که یک خودرو در عقب به استحكام بالا ، توان تحمل بار زیاد نیاز دارد و با توجه به صندوق عقب بسیار بزرگ لیفان طراحان از اکسل نیمه مستقل ثابت استفاده کرده و با راحتی بیشتر سرنشینان جابجا کرده اند البته در این رنج قیمت تا حتی 100 م هیچ خودرویی از اکسلهای خاص استفاده نمی کند. خودرو هایی مانند پژو 405 از نمونه میل پیچشی استفاده می کند که تفاون چندانی با نوع قبلی ندارد ولی کمی آزادی بیشتری در چرخش مستقل هر چرخ دارد در مقابل در صورت وزن بالای عقب خودرو کنترل خودرو سخت تر از اکسل ثابت است. چالب است بدانیم که خودوری پژو 206 و هیوندای گتز بلحاظ وزن کمتر و جای اشغال کمتر از این سیستم که ضعیف تر است استفاده می کنند که با توجه به نداشتن صندوق در این خوردورها انتخاب مناسبی است. پس در خصوص موارد فنی باید بیش از این هوشیار باشیم که مثلا خودرویی با 4 ستاره ایمنی را ناایمن تر از خودرویی مانند ال 90 با سه ستاره ایمنی جلوه ندهیم. سمند و پراید که جای خود دارند.
          بخش سوم:
          اطلاعات نادرست در بازار قطعات یدکی. هم اکنون تمامی قطعات خودروهای چینی در بازار وارد می شوند و تهیه قطعات منحصر به نمایندگی ها نیست. تقریبا تمامی قطعات اصلی و حتی تزئینی لیفان 620 در بازار موجود است و راحنی تهیه آنها در قیاس با حنی برخی از خودروهای ایرانی بسیار راخت تر است. کافی است اینترنت را دنبال کنید و یا تلفن بزنید.برای جمع کردن گیربکس خودکار یک هیوندای مدل 2014 یاید یک ماه بازار ها را بچرخید و با چند برابر قیمت واقعی تهیه کنیید. همین کرا با قیمتهای رقابتی خودروهای چینی تعجب شما را بدنبال خواهد داشت.موردی که نویسنده اشاره کرده در زمان ورود خودرو در سالهای اول و دوم است که اصولا برای همه خودروها در ایران حنی تولید داخل وجود دارد و برای خودرو های کم فروش کره ای هرگز شما به وضعیت نیمه عادی هم نمی رسید اما قیمت های رفابتی قطعات چینی اصل در بازار این مشکل را کاملا حل کرده است.
          بخش پنجم:
          کیفیت قطعات. وضعیت قطعات تزئینی لیفان متوسط است ولی در مقابل از بسیاری خودرو ها بویژه کیفیت داشیورد در قسمت بالا از فوم بوده که مشخصا از پژو 206 و 405 و سمند وال 90 و توسان و .. و بسیاری از خودرو ها از نرمی برخوردار است و خداقل من در خودروی فامبل طی 5 سال گدشته که در پارکینگ آفتابگیر روزانه بیش از 10 ساعت پارک شده ندیدم که ترک بخورد یا خشک شود. اما جا عینکی توسان همکارم در سال چهارم مثل پودر خرد می شود و گیرش هم نمی آید. سایر قطعات اصطحلاک عادی دارند و در هر صورا از خودرو های ایرانی کاملا عمر بیشتری دارند. ضعف این خودرو را در دو مورد می توان ویژه دانست ، اول کیفیت سری اول دیسک و صفحه کلاچ که در سری بعدی و قطعات موجود بازار دیگر وجود ندارد و دوم در شتاب گیری کند تر در مقابل علاقه ایرانیها برای تیک آف زدن و مسابفه در پشت چراغ قرمز. این مشکل با حرکت در دور بالاتر (حدود 500 دور) بالاتر از خودروهای دیگر بخوبی جبران می شود و در مقابل مصرف بسیار عالی در مسافرتها و سرعت گیری قابل توجه و کم نظیر در سرعتهای بالاتر از 100 شما را شگفت زده می کند.
          بخش ششم:
          پایداری این خودرو در سرعتهای بالا و فرمان پذیری قابل توجه است و عبور از استانداردهای بدنه در آلمان و موتور مستحکم 1600 بی ام و کرابسلررا نمی توان چشم پوشی کرد. البته باید گفت لیفان 620 یک خودروی اقتصادی با فضای بسیار عالی برای مسافرت و مصرف کم و استهلاک پایین است.
          من قضاوت کلی را بر اساس خودوری 6 سال با کارکرد 165000 کیلومتر قردی از فامیل اظهار می کنم که چند باری هم باتفاق مسافرت رفته ایم. یادم رفت بگویم که علی رغم کارکرد در جاده های بسیار پردست انداز کولر این خودرو بدلیل کاملا عایق نیودن هوای گرم خودرو در تابستان بامشکل گرم شدن خودرو مواجه می شود. با گذاشتن شیر در سر راه لوله بخاری این مشکل کاملا رفع می شود. ضمنا فن این خودرو مشکلی ندارد بلکه صدای کم ان هنگام دهش باد از کانالهای بسیار عالی طراحی شده افراد را با توهم فشار باد کم روبرو می کند.
          اما با این قیمت عالی هرگز خودرویی با این ویژگیها نمی یابید. بدبینی برخی از افراد بدلیل گاهی دیدگاه منفی ما ، کمی شایعه پراکمی دستگاههای داخلی برای فروش خودروی داخلی و قیاس نادرست با خودروهای در کلاسهای متفاوت است.

      3. حال با این تفاسیر خریدن دست دوم اون چطور ؟؟؟؟؟؟؟؟اشتباهه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        1. اگر داغون نشده باشد، برنده هستید.ولی اگر نعش خودرو را تحویل می گیرید نباید انتظار زیادی داشته باشید. با این حال اگر بخش موتوری سرپا باشد، بخشهای دیگر میتواند براحتی نوسازی شود.موتور تعمیری و گیربکس تعمیری برای هر خودرویی ریسک بزرگی است.

      4. این نظر شما در مورد جک 1800 صادق است ولی در مورد مدل 1500 که تا سال 93 در بازار بود مصداق ندارد. اشکال دیگر این نقد شما این است که خرید ماشین دست دوم ایرانی که معمولا با این کارکرد فاجعه است و نیازی به بررسی کارشناسی هم ندارد، از سوی دیگر توجه کنید که دیگر نه ال 90 ماشین 8 سال پیش است و نه سمند و … و در هر سال با هرچه کارخانجات بدستشون برسد خودرو را به بازار روانه کرده اند. ال 90 را که بعنوان خدای خودروها به ملت ایران تحمیل کرده اند یک خودروی با ایمنی کم،ظاهر نازیبا و دست دوم چند سال کارکرد دردسر ساز است که حتی یک سال در اروپا جای فروش پیدا نکرد و به کشورهای درحال توسعه و فقیر فرستاده شد.اگر هنوز فرصت مطالعه نیافته اید سری به اخبار بزنید و ببینید که این خودرو ها قادر به تامین حتی استانداردهای ایران برای سال 98 نیستند. ما واقعا به چه فکر می کنیم. کاش نظر میدادیم و میدیدیم که مثلا چرا این خودرو هنوز در بازار با بیش از 90 درصد حمله بی دلیل کارشناسان (از این نظر که حتی داشتن برخی ضعفها که برای تقریبا همه خودرو ها انواع آن وجود دارد عیب کلی نیست و در بازار ایران دوام و کارآیی حرف اول را می زند که چه خوشمان بیاید یا نیاید در این مورد دلیفان 620 بخصوص 1600 یک خودروی سرآمد است) دارای طرفدارانی است که حاضر به فروش خودروی خود نیستند. کارشناس محترم پیشنهاد من این است که برای نقد یک خودرو مقیاسهای مشخصی داشته باشیم. فلان خودرو 220 سرعت دارد یا شتابش 9 ثانیه است معیار بسیار ضعیفی است ولی مثلا توجه به کیفیت رنگ که چندان در لیفان دلچسب نیست نکته خوبی است که البته تاثیری در کارکردآن به عنوان خودروی دست دوم ندارد.ولی اشاره به بخاری بسیار ناشیانه مطرح شده زیرا بقدری این خودرو بخاری با توان بالایی دارد که تقریبا در هیج زمانی ندیده ام فامیل بنده آن را روشن نماید. این خودرو برای شهرهای سردسیر ایده آل است و برای شهرهای گرمسیر برای مسیر های پرترافیک درون شهری همانند پژو 405 و سمند است و نه برتری و نه ضعف دارد. کمپرسور طبق آمار خرابی عالی عمل کرده و نرخ خرابی آن در اثر استهلاک در کارکردهای بالا (آمار تعویض کمپرسور در کرمان موتور) تقریبا صفر است.

  8. کسانی که نظرات مثبت رو این ماشین و اصلا بقیه محصولات لیفان دارن یا تعصب بیجا ماشینشونو دارن میکشن یا از باغ مقداری پرت هستن
    شما فکرشو بکن یکی نخواد تو کوچه پسکوچه ها بازار تهران دنبال قطعات این اشغال بگرده اصلا من موندم خدایی اقا نمیخریدی کا الان مجبور شی بیای از لگنت حمایت بیجا کنی

    1. امین قیف . ما مثل تو نیستیم که کمپین نخریدن خودرو ایرانیو شکستی .رفتی پراید قستیو خریدی . ماها وقتی لیفان خریدم تو تو صف وام بیکاری بودی. یچیزی ول دادی

      1. شما هر وقت املا قسط رو یاد گرفتی بیا نظر بده بیسواد
        متاسفم که نظرات هر ادمی رو تایید میکنی میزاری چرخان انگار چاله میدونه
        شعور و ادب ادم هایی که تعصب رو اشغال چینیشون دارن در همین حده

        1. دوستان عزیز، انتقاد کردن درست را یاد بگیریم بهتر است. اگر هدفتان رساندن اطلاعات درست به هموطنان است توهین کردن هیچ کمکی به ما نخواهد کرد. باستنادات واقعی روی بیاورید و تجربیاتتان را بدون اغراق یا لاپ.شانی مطرح کنید. دوستان یکدیگر باشید نه دشمن. بهر حال سلایق افراد متفاوت است. به هم احترام بگذارید.

      2. فکر کنم کارشناس نبودید که چنین نظرات اشغالی دادین، یا شاید هم سوار نشدین، من خودم ۴ ساله که ۶۲۰ مدل ۱۸۰۰ دارم ……عالی عالی عالی

    2. شما درست ميگين ، حق صد درصد با شماست ، ٤٠٥ و پارس ٨ سوپاپ خوبن كه تو موزه هاي پژو ي فرانسه به سر ميبرن، يا ٢٠٦ ١/٦ ليتري با قدرت ١٠٥ اسبي خوبه اما ليفانه ١/٨ ليتري ١٣١ اسب بخاري بده ، جناب با وزن 1155 و موتوري كه ١٣١ اسب بخار قدرت توليد ميكنه امكان نداره ماشين توليد داخلي بتونه تو شتاب بهش برسه ، اين يه حساب كتابو جمعو تفريق سادست، اصلا ماشيني نداريم تو توليد داخل كه اين مقدار بتونه قدرت توليد كنه ،ميتونين بررسي كنين، ماشين هاي ايراني با اين وضعيت وحشتناك ترمز خوبن اما ليفان با ترمز ABS كه تو چهار چرخ عمل ميكنه و اصطلاحا ميگن ٤ كاناله نام داره بده و EBD هم داره ، مرد مومن چينيا اشغالا همه مام قبول داريم اما ايا ماشين هاي توليد داخل خوبن؟؟؟؟ماشين هاي ٨ سوپاپ ؟؟؟ روي سمند سورن اومدن ترمز چهار كاناله ABS و EBD رو گذاشتن ، لطفا حتما تست كن و با ماشين هاي چيني مقايسه كن ، اصلا ترمزش با ٢٠٦ معمولي فرقي نميكنه فقط اسمش انگار عوض شده ، هيچ كس نميگه ماشين هاي چيني خوبن ، اشغالا ، اما سگشون ميارزه به ماشين هاي داخلي ، دنا پلاس موتور سمند EF7 داره با توربو اما بازم نميتونه به اندازه همين ليفان قدرت توليد كنه ، تازه جالبه نزديك ١٠/١٥ ميليون هم گرون تره اما آپشناشون يكيه يا ٢٠٧ يا بقيه ماشين ها ي توليد داخل و برليانس و … هم شامل همين مسائلا ، كجاي چين از ايران بدتره و عقب تره كه قرار باشه بگيم ماشين هاي چين از ماشين هاي توليد ايران بد ترن

  9. امین قاف،
    تعصب تو بیانت موج میزنه
    دم از تعصب بیجا نزن که بیانت خود گویاست…دیگران رو محکوم به چی میکنی!!
    .
    راجع به هر چیزی که خواستی اظهار نظر کنی اول تجربش کن بعد نظرتو بیان کن
    غیر ازین باشه بیشتر از مقداری از باغ پرت هستی…

    1. چند ساله این ماشین رو دارم.همش میگم ردش کنم اما بازم تو این رنج قیمت گزینه خوبیه.ماشینم ۸۵ هزار کار کرده .موتوری اذیت نکرده.اما باید رو ۱۰۰ تا عوص کنم دیگه. باهاش سفر زیاد رفتم ماشین خوب و راحتی. کیفیت قطعاتش پایین. کمک فنر و دیسک و صفحه جالب نداره. من یه mvm 110 چهار سیلندر دارم که بالای ۱۰۰ تا کار کرده اما فوق العاده بوده تا الان

  10. مشکلش فقط سیستم تعلیق و صندلی هاش هستن
    که البته مشکل کوچیکی نیست !
    ولی خب به جاش چی بخریم ؟

  11. اقا من تعصب دارم بله که تعصب دارم ولی نه روی یه ماشین اشغال…رو ماشینای خوب تعصب دارم روی هموطنام تعصب دارم رو کشورم دوس ندارم اینجا بشه زباله دونی محصولات درجه سه چینی دوس ندارم خودروسازی کشورم بیمار و فلج باشه و کسی دم نزنه شما هم تعصب داری ولی شما کجا و من کجا اقای بهزاد

    1. شما مشکلت اینه که تعصب داری روی چیزی که نمیتونی داشته باشی- میتونی رو نداشته هات پا فشاری کنی- شما اول خوب درور برتو نگاه کن ببین مکانت کجاست زمانیت چیه- فرهنگ مملکتت در چ حدیه- امکانات و رفاهیات مردمت چگونه هست- من هم بنز خیلی دوست دارم خیلی هم بهش متعصبم- ولی تا بحال فقط دست اینو اون دیدم- شما میتونی اونقدر پیاده بری تا شاید یه زمانی برسه تویوتا کرولای 25 هزار دلاری رو با 80 میلیون تومان بتونی بخری

    2. آقای امین قاف خوش غیرت، شما دلت برای آشغال ساز کشورت نسوزه, برای آقازاده ها که هم از تولید آشغال های داخلی و هم از واردات ماشینهای خارجی سود می‌برند نسوزه، برای خانواده های دلت بسوزه که در اثر حوداث ماشینهای ساخت داخل داغدار شدن، من هم پراید سوارم، هر روز دارم به دو تا شرکت حروم خور سایپا و ایران خودرو نفرین میکنم، مرده شور تولید داخل ببرن که از هیچ نظر نمیتونن رقابت کنن، برید تو صف واستید خودروی ملی بخرید!!!!!!!

  12. امین قاف،
    با این شدت که شما شعار میده منو یاد روزهای قبل از انتخابات انداختی

    باشه، شما برو خودرو ایرانی بخر و با دقت، روی تک تک قطعات اون قسمت که نوشته made in chine پرچم ایران رو بزن و با غرور سرود ملی رو گوش بده و شعار بده….
    .
    تولیدات درجه ۳ چینی صاف میشینه تو دل محصولات ایران خودرو و سایپا
    هممون اگاهیم و بهتره خودمون رو فریب ندیم و با شعار دادن عوام فریبی نکنیم

  13. من به ۹۲ مشکی ش رو دارم خیلی خیلی خوش رخ وکلای بالایی داره فضای داخل زیبا با آپشن های خوب جادار و کم مصرف قدرت مانور خوبی دارم واقعا لذت میبرم ضمنا تسمه تایپش هم زنجیره که مزیت بسیاری برای تیم خودرو هست تورنج قیمت بهتراز این نیست باموتور ۱۸۰۰پیشرانه و۱۶ سوپاپ فوق العاده هست .

    1. سلام وقت بخیرخداقوت
      داداش من یه مدت بفکرخریدلیفان ۶۲۰هستم ۱۸۰۰ بنظرتون اذیت نمیکنه ماشین خوبی هست که بخریم ممنونم

  14. من حداقل ده جا تو همین سایت از کمپین نخریدن خودرو صفر گفتم چه عوام فریبی مگه اصلا سودی به من نوعی میرسه بخوام کسیو فریب بدم
    بحث اینجاست که هیچکدام از محصولات لیفان واقعا کیفیت نداره و ضرره خریدنش

  15. شمایی که از خودروی ایرانی طرفداری میکنی بنظرت از یه شرکت مثل ایران خودرو که حتی کوچکترین زحمتی به خودش برای بالا بردن کیفیت ماشینهاش نمیده باید طرفداری کرد فقط و فقط هر روز قیمتها رو بالا میبره الحق که لیفان ۶۲۰ یه سر و گردن از پژو و سمند بالاتره ، بدون هیچ گونه اغراق . از کیفیت روکش صندلی بگیر تا دیزاین داخلی خودرو و سانروف ، لاستیکهای روی درب و سپر که سالهاست کنار گذاشته شده ولی هنوز در ایران ازش استفاده میشه حتی نوع باز شدن قفل های ماشین و طراحی شکلش که واقعا جدیده در مقایسه پژو و سمند ، سنسور پشت کیلومتر که وقتی هوا تاریک میشه خودبخود پشت امپر روشن میشه . صندوق بسیار بزرگ و مزایای که اگه بخوای بگی کلی باید بنویسی ، منم ایرانیم و قطعا دوست دارم ماشین ایرانی با کیفیت و قیمت مناسب سوارشم ولی وقتی میبینم خودرو ساز ایرانی کوچکترین ارزشی برای مشتریاش نداره و فقط تولید میکنه بدون کوچکترین تفکری در بالا بردن کیفیت تولیداتش ، قطعا دلسرد میشم و سراغ خودروهای چینی که حداقل دیزاین روز رو دارن میرم . بیاییم با دید باز و روشنفکرانه به مسئله نگاه کنیم ، نه کور کورانه و تقلیدی ، به امید چنین روزی

  16. آقا من مدل 92 دارم خیلی هم عالییییی چرت و پرت نوشته.خیلی خیلی بهتر از این آشغالای ایرانیه

    1. سلام من هم مدل 92دارم،طرف خیلی هاشو چرت نوشته،بحث مافیای ایران خودرو و سایپا هست و بازار انحصاری……
      لیفان 620 با این قیمت خیلی بهتر و مقرون به صرفه تر از ماشینهای ایران خودرو هست،
      پراید و پارس و سمند داشتم،یکی از یکی پرعیب تر….
      به قول اون دوستمون،میشه مقاله ای بالابلندتر در مورد معایب ،از محصولات ایران خودرو و سایپا نوشت،
      چرا بیخودی ذهن مردم رو گمراه میکنید.

      1. منم خیلی دلم میخاد بخرم ولی همه از سر و صدای کابین ناله میکنن، این که نوشتن قطعات رو تراش میدن واقعا مسخرس، اخه اومدم چند وقت پیش راجع به جک جی3 خوندم، عین همین متنو نوشتن فقط جای لیفان نوشتن جک جی3،،واقعا جای بسی تاسفه چجوری سایتو دادن دست این جور ادما

  17. سلام‌من مدل ۱۸۰۰ سال ۹۱ دارم
    کیفیت رنگ پاینه
    صدای موتور از دور ۳۰۰۰ به بعد داخل اتاق میاد
    کولر هم نمایندگی بردم یه قطعه گذاشت با هزینه ۱۵۰۰۰ تومان واقعا عالی شد در حدی که درجه خیلی کم میزارم
    کیفت داخل کابین از سمند و پژو بهتره
    فقط در سرعت ۹۰ به بالا به نظرم سمند احساس امنیت بیشتری میکنید تا لیفان
    در کل ماشین خوبیه

    1. با سلام من مدل۹۲ دارم بسیار کم استملاک وبی اذیت هستش ولی چندتا اشکال داره مثل کولر ضعیف صدای لاستیکها میادداخل ولی در مقایسه به ماشینهای ایرانی قابل مقایسه نیست شمانبایداین ماشینوباماشینهای کرهای ویا ژاپنی مقایسه کنید

      1. دیوونه لاستیک صدا نداره فقط صدای پنچر داره و موتور صدا داره

  18. من ک ندارم ولی میخوام بخرم چون حداقل رخ خشگلی داره و تحقیق کردم گفتن ماشین خوبی هست موتور ۱۸۰۰۰ و اپشنهای خوبی داره.نصبت ب پولی ک هزینه میکنی می ارزه نصبت ب ماشینهای پژو و سمند

  19. سلام ، من از سال ۹۰ لیفان ۶۲۰ دارم ۱۱۰۰۰۰ کار کرده، همه جا باهاش رفتم، کاپوتاژ کردم دو بار گرجستان رفتم، تا الان هیچ مشکلی غیر از تعویض قطعات مصرفی نداشتم
    این ماشین، از سمند ، ۴۰۵ یک سرو گزدن بالاتره، من که ازش راضیم خدا هم ازش راضی باشه!

  20. سلام بنده یه لیفان ۶۲۰ مدل ۹۴ دارم خداییش پولم حلال بود کع این ماشینو خریدیم چون قبل همون روز ثبت نام این خودرو رفته بودیم نمایندگی ایران فرغون که یه پارس ثبت نام کنیم ولی به دلیل مدارک ناقص رفتیم خونه تا مدارک رو کامل کنیم و برگردیم که توراه به نمایندگی کرمان موتور رفتیم و ماشین های اونارو هم دیدیم و از لیفان خوشمان امد و همون جا این ماشین رو ثبت نام کردیم وتا الان بعد از گذشت ۲سال نیم و پیمودن ۸۵۰۰۰ هزار کیلومتر جز قطعات مصرفی هیچ چیز دیگری تعویض نکردیم این ماشین بهترین ماشین من با توسان پسر داییم کورس هم گذاشتم این ماشین پابه پایه اون میرفت من از این ماشین واقعا راضی هستم ماشین فوق العاده ای هست

  21. کاملا یک مقاله دروغ و جعلی نگارش شده
    دلیل این همه دروغ چی میتونه باشه؟؟؟

  22. تقریبا هرکس لیفان ۶۲۰ داشته راضیه و من هرکسی رو دیدم که از این ماشین بد میگه تا حالا حتی سوارم نشده
    من داشتم و راضیم

  23. همه مطالبی که تو مقاله هست صد در صد چرت و پرت هست .فقط کیفیت رنگ یه کم مشکل داره و اون هم فقط رو سپر های پلاستیکی که تقریبا تو همه ی ماشین های ایرانی وجود داره و بعد از چند سال رنگش مشکل پیدا میکنه.
    مقاله کاملا مقرضانه نوشته شده.برای مقایسه بین خودرو های ایرانی و کرمان موتور یه سر به نمایندگی ها بزنید

  24. سال 93 یک عدد به اصطلاح تلنتشو خریدم. واقعا تو ذوقم خورد . ماشین صفر هزارتا مشکل داشت. بوی بنزین درون اطاق تا صدای عجیب چرخهای عقب تا کولر ضعیف بگیر تا خدمات ضعیف واقعا بدترین ماشینی بود که داشتم. دو سه بار هم رفتم ایرادهاشو برطرف کنم اصلا فایده نداشت. بعد یکسال با 3000 کیلومتر فروختمش و از شر این آشغال راحت شدم و یه سندرو اتومات خریدم. ماشینی که یه چرخش میرزه به کل هیکل زشت این چینی.

    1. هزار تا عیب شما شد سه تا ایراد متداول در بیشتر خودروهای هم قیمت- الان یه 15000 هزارتا با سندرو برون ببین بوی بنزین میاد یا نه- چون کنیسترش زود پر میشه- کولر هم بگیر تا موتور سندرو زور بزنه-

  25. همه حرفهارو دوستان گفتند و دیگر نیازی به طرفداری از این خودرو نیست فقط خیلی کوتاه بگم که هدف این سایتها فقط خراب کردن بازار خودروهای چینی و تبلیغات به نفع خودروهای آشغال ایرانی ی بدون آپشنه . چرا که هیچ کدوم از خودروسازهای ایرانی توان رقابت با چین رو ندارن و اگر فروش خوردوهای زیبای چینی به همین روال ادامه پیدا کنه کم کم باید با ترفندی جدید مردم رو به خرید خودروهای ایرانی وادار و تهدید کنند .

  26. منم با نظر اقا محمد موافقم. میخان بازار خودروهای چینی رو خراب کنن تا بازار لگنای ایران داغ بمونه.
    بهترین بهترین و بهترین کار به جای اعتماد به یه مقاله ی بی اساس و مضخرف اینه که برید و از صاحبای این ماشینا سوال کنید که این ماشین چجوریه. من خودم از چند نفر پرسیدم و خدایی راضی بودن.
    حداقل بهتر از 405 های جدیده که چند وقت پیش تو یدونه جدیداش نشستم ادم حس میکرد تو ماشینای پلاستیکی تو لپ لپ نشسته. همه تو دوزیش با پلاستیک کرمی رنگ بود و لبه هاش پیلیسه(لبه ها و زائده های اضافی مواد و وسایل پلاستیکی) داشت.

    در مورد رنگم که میگن والا رنگش بهتر از رنگ سمنده که بعضی از سمندا انگار از جنگ برگشتن رو سپراشون به صورت لکه لکه رنگ ریخته و سفید و مشکی شده.

    من لیفان نداشتم ولی ماشین ایرانی زیاد داشتم.چند باری هم سوار لیفان 620 شدم و دور زدم و خلاصه هرچی داشت و نداشتو تست کردم و نتیجه اینه:
    1- آپشن های کابین: نمایشگر لمسی، مبدل دیجیتال تلویزیون، کنترل از روی فرمان، سانروف دو حالته، سنسور روشن شدن کیلومتر به صورت خودکار، صندلی چرم خوب، طراحی نسبتا خوب داخل کابین(که میتونست با تعویض رنگ تریم داخلی قشنگ تر بشه)، راحتی و جادار بودن. بزرگ بودن صندوق عقب. صندلی عقبای تا شونده.

    2- اپشن های بیرونی: رینگ های الومینیومی، راهنما روی اینه، اینه تاشو برقی، چراغ های قوی با عدسی، تنظیم چراغ از داخل و ….

    3- فنی: موتور قوی و خوب، تسمه تایم زنجیری، شتاب خوب، سرعت عالی(فقط یکم موقع تعویض دنده تاخیر داره که به خاطر برقی بودن کلاجشه که 206 هم همینطوره) از صاحبشم در مورد مخارجش سوال میکردم میگفت از لحاظ خرجی خرجش از یه پراید تر و تمیز کمتره فقط تعویض روغنش گرون تره و یکم از پراید مصرفش بالاتره(در حد پارس و سمند و اینا)

    حالا با این تفاسیر شما کدوم ماشین ایرانی رو با این رنج قیمت معرفی میکنید که همچین چیزایی داشته باشه. بگید تا مام بریم بخریم. گرچه ماشینایی که سنگپا( سایپا) و ایران لگن داره تولید میکنه همشون محصولات عهد بوق فرانسه و کره و اینا هستن که حالا هی میگه تولید ملی تولید ملی.
    من خودم پارس سال دارم میخام بفروشم یدونه لیفان بخرم. اگه ام نشد با تمام قوا میرم برا خرید یه ماشین چینی دیگه ولی پولمو بالا لگنای ایران نمیدم. خداحافظ

  27. من سه ساله لیفان دارم…یکسال مدل ۹۲ داشتم و دو ساله مدل ۹۴ دارم و واقعا راضیم ،البته نسبت به پولی که دادم…و اینو بگم که واقعا از تولیدات داخل یک سروگردن بالاتره
    در ابتدا خریدم یک سری مشکلات جزئی داشت که بیشتر بر می گشت به عدم دقت در مونتاژ.
    در مورد رنگ بدنه باید بگم نه تنها لیفان بلکه کلیه محصولات کرمان موتور رنگ بدنه ضعیفی دارن
    و یکی از ایرادهای وارده به این خودرو همین است و هندلینگ لیفان نسبت در سرعت بالا و سر پیچ جاده نسبت به سمند کمتر است و صادقانه بگم من طی مدت این سه ساله تا الان هیچ ایراده فنی نداشتم
    ۱۲۰۰۰۰ هم فقط با لیفان ۹۴ راه رفتم و هزینه هایی که کردم فقط لوازم مصرفی بوده و بس…
    هنگ کردن سیستم صوتی هم بیشتر در برخی از مدل های ۹۱ و ۹۲ شایع بوده و رفع شده
    لوازم یدکی هم من که شهرستان هستم همه لوازمش هست تهران هم خیابون ملت و چراغ برق فراوان…البته لوازم یدکیش نسبت به پژو و سمند خیلی گرونتره ولی خرابیش هم کمتره
    متریال داخل هم بستگی داره معیار مقایستون چی باشه!!!؟که باز هم از تولیدات داخل متاسفانه بهتره.
    قدرت موتور واقعا عالیه …صدای موتور تو دور ۳۰۰۰بین سرعت ۱۰۵ تا ۱۱۵ همراه با یک لرزش به اتاق منتقل میشه که اونم من دسته موتور تویوتا کرولا بستم ۷۰ درصد کمتر شد.
    اگر سواری نرمتر هم خواستید با تعویض کمک ها با کمک تویوتا کرولا مدل ۲۰۰۵ و همچنین تعویض لاستیک ها با لاستیک نرمتر مثلا هانکوک
    که البته این ها تجربه شخصی بنده بود و تفاوت محسوسی هم داشته.
    در پایان اگر قصد خرید خودرو تو این رنج قیمتی رو دارید ۱۰۰ درصد از تولیدات بی کیفیت داخل بهتره و اگر هنوز مردد هستید بهترین معیار پرسو جو از افرادیه که این خودرو رو دارند و بس…نه تحقیق در سایت ها و خواندن مقاله ها
    موفق باشید.‌..یا حق

  28. شعار « بری دیگه بر نگردی » بهترین شعار یه خودرو ساز میتونه باشه برای محصولی که از کیفیتش اطمینان داره و تو بازار مکاره خودرو سازی ایران که همه رقبا در کیفیت تولیدشون کم میزارند در نهایت مجبور می شه که محصول با کیفیت رو دیگه تولید نکنه!

  29. دلایلتون بجز یکی دوتا کاملن غیر فنی و متعصبانه بود من از سال ۹۳ لیفان ۶۲۰ تلنت دارم واقعن با پارس یا ۲۰۶ یا سمند قابل مقایسه نیست شما باید این ماشینو با هم رنجای قیمتی خودش مقایسه کنی نه اینکه از یه ماشین ۴۵ میلیونی انتظار یه ماشین ۱۰۰ ملیونی رو داشته باشی ولی در کل منکه بعد نزدیک ۴ سال از خرید خودم راضی بودم سواری ماشین عالیه اصلن اذیت کن نیست خرابیم خیلی خیلی کم داشته تا حالا قطعاتم براحتی گیر میاد..برای مثال من با دنده ۳ ماشین ۱۲۰ یا ۱۳۰ تا میرفتم دور موتورم روی ۶.۵ در حال کات اف بود که موقع تعویض دنده به اشتباه دنده رو بجای ۴ تو ۲ جا زدم (تحت تاثیر الکل) و شوک عجیبی به موتور وارد شد دور موتور چسبید به اخر جوری که ماشین به چپ و راست کشیده میشد و بوی لاستیکا درومده بود قطعن اگه محصولات سایپا یا ایران خودرو بود چیزی از موتور و گیربکس نمیموند ولی با کمال تعجب گیربکس هیچیش نشد فقط تایمینگ ماشین بهم ریخت اما سوپاپ ها هیچیش نشد و با یه ریتایم میل سوپاپ ها مشکل برطرف شد…تنها ایرادایی ک میشه بهش اشاره کرد تاخیر دریچه گاز هست که اونهم با یه ریمپ ایسیو در مراکز تیونینگ تا حد زیادی برطرف میشه یکی هم صدای زیاد پیشرانس که اوهنم تو دور گیری بالای موتور تو بازه دور موتور ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور داخل اتاق میاد و بعد عادی میشه اونم بخاطر زنجیر موتور هست..درکل ارزش خریدن داره

  30. سلام. تمام کسایی که لیفان سوار میشن قبلا محصولات ایرانی داشتند و همه از لیفان راضی هستند شما از همه میخواهید بدون تعصب واقیت را بگن . از نظر شما واقعیت همون چیزیه که شما میگید . فکر میکنم باید به نظر همه احترام بذارید و قبول کنید

  31. نویسنده این متن حتما درگیری شخصی با سازندگان لیفان یا کرمان موتور داشته. تو این رنج قیمت اگه نخواین همچین ماشینی بخرین باید تا آخر عمر ماشین های آشغال ایرانی بخرین. کاش پیشنهاد می کردین جاش چه ماشینی میشه خرید که هم 1800 باشه، هم انقدر آپشن داشته باشه. غر زدن و ایراد گرفتن رو همه بلدن. راه چاره ارائه بدید

  32. من زیاد ماشین عوض کردم.ولی به جرات میگم توی ماشین های با قیمت زیر 35 تا 40 میلیون این انتخاب خیلی خوبی هست.
    بالاخره هر ماشینی مشکلاتی داره ولی این متن کاملا یک طرفه و ناعادلانه هست.یه زمانی ماشین چینی بد بود که ماشین های ما با کیفیت بودند.نه الان که تمام ماشین های ساخت داخل به کیفیت پایین سوق داده میشن برای منفعت طلبی دو شرکت انحصاری…
    الان نظرات دوستان رو می بینیم که اکثر دوستانی که این ماشین رو داشتند ازش راضی هستند

  33. تحلیل کوچه بازاری !!!!
    چرخان هیچوقت نتونستی یه تحلیل درست رو بیان کنی و اغلب تحلیلها و برسیهات تو نخریدن می چرخه

  34. من از سال 92 مالک لیفان تلنتم- الان کیلومترم 128 هزارتا ست- هنوز لنت ترمزم فابریکه- تنها دو بار کاتالیست بنزین عوض کردم- بو میومد تو اتاق-تا حالا دیسک و صفحه من عوض نشده- یه پولوس چپ هم گارانتی عوض کردم – خدایی خیلی کم خرجه- دوتا عیبش اول رنگه- دوم یکم لرزشه موتور در حالت درجا-

  35. عزیز اون مقاله همش چرتو پرته.به عنوان یه مالک لیفان ۶۲۰ مدل ۹۲ با کارکرد ۱۲۰۰۰۰ کاملا راضیم اصلا قابل قیاس با پارس یا سمند نیست و به مراتب کیفیت لیفان از این اشغالای ایرانی بهتره

  36. من الان 6 ماهه یک تلنت با 100 هزار کارکرد خریدم- 29 میلیون پول دادم- خوب باید بگم اتفاقا خریدن خوردروهایی که افت قیمت زیاد دارند برای مصرف کننده به صرفه هست به شرطی تمیزو بی درد سر باشه- خودرویی که من خریدم مدل 91 باطری نو- صفحه کلاچ نو-و میشه گفت دست ادم تمیزی بوده- خط و خششم کمه-داخلشم خیلی نو هست- و خیلی خودروی پر توانیه- مسافرت تابستون برام خیلی لذت بخش بود با داشتن امکاناتی نظیر tv-سیستم صوتی خوب- کولر خوب -ترمزای عالی- نور شبش فوقالعاده بود- هندلینگ عالی- احساس خوبی داشتم- و چند تا سفر تابستونی خوبی بود- نزدیک 8000 کیلومتر تو سه ماهه اول روندمش و اصلا دردسر نداشت- دو تا نکته مهم یکی سانروفش که حس خوبی داره به خصوص شبای کویر- یکی هم سیستم خنک کاری خیلی عالی- و اصلا نه روغن ریزی میبینی نه اب کم میکنه-من اس دی داشتم با ضعف اب کم کردنش داغون شدم-سمند هم اینجوریه یا روغن ریزیاشون- همیشه کارتون زیر ماشین مینداختم تو پارکینگ و مشکل همه همسایه ها بود اونایی که این خودرو ها رو داشتن

  37. نویسنده مطلب بالا در کمال بی انصافی ابراز اظهار کرده اند من سه سال است لیفان 620 دارم و می گویم این ماشین بی مشکل نیست ولی این مطالبی را نوشته اند بسیار یک طرفه و اغراق آمیز است من ماشین های دیگری مانند 405 و 206 هم داشته ام لیفان در خیلی از موارد از این ماشینها سر تر است لطفا در اظهار نظر قدری اخلاق و انصاف را رعایت کنید

  38. لیفان بر اساس تویوتا ساخته شده و ماشین کم استهلاکیه نمیشه با ماشینای ژاپنی جدید مقایسش کرد ولی شاسی و بدنش همون تویوتا کرولا 2005 هست با یک سری دستکاریها

  39. سلام قبلا سمند داشتم واقعیتش مصرفش وحشتناک بود فروختم تیبا ۲ خریدم ،کم مصرفه و کم اصتحلاک ام نه از سمندم خوشم اومد نه از این ،حالا یکی از همکاران لیفان داره و گیر داده با تیبا هاچ بک بنده تعویض کنم بدجور هم پی گیره ،راستش با لیفانه رانندگی نکردم اما ڟاهرشو دوست دارم نمیدونم تعویض کنم یا خیر

  40. معلوم نیست نویسنده چه کینه ای دارد که اینقدر یک طرفه و ناجوانمردانه نظر داده است این اظهار نظر کاملا غیرطبیعی و احتمالا ناشی از حواشی دیگری است و بنده بیش از سه سال است این ماشین را دارم به نسبت قیمتش بسیار خوب است و از خیلی خودروهای هم ردیفش بهتر است

  41. درود و احترام و با تشکر از تحقیق و تحلیل شما به عقیده بنده در بخش تامین قطعات و قدرت بخاری و ظبط ماشین و کیفیت رنگش این مقاله کمی تند روی کرده بنده صاحب یک لیفان ۶۲۰ ۱۸۰۰ و یک ال ۹۰ E2 هستم لیفان من بعد ۳ سال استفاده سواری بسیار نرم تر و بهتر نسبت به پراید پژو پارس و ال ۹۰ داره و به اندازه اونا شمارو خسته نمیکنه اما به دلیل منتاژ ضعیف، مشکل رگلاژ درب داشت و مشکل بی کیفیتی قطعات داخل و ضعیف بودن کولر(این ماشین برای روسیه ساخته شده که طبیعتا نیازی به کولر قوی نداره و صد البته بخاری قوی داره) اما واقعا مشکل فنی این ماشین نداشته که بخواد تعمیرگاه بخوابه اگ بخوام با ال ۹۰ مقایسش کنم
    خودرو ال ۹۰ از نظر کیفیت ساخت قطعات موتوری کمی بهتر از لیفانه اما با توجه به قدرت موتور ضعیف تَرِش و نداشتن آپشن هایی نظیر سان روف و… که لیفان همه رو داره و همچنین با توجه به سه ستاره امنیتی بودن لیفان و بهره وری از فناوری جدید تر دنیای ماشین ها از شما میخوام یک ماشین در رنج قیمت لیفان معرفی کنین که تنها بتونه پا به پای لیفان رقابت کنه سمند؟ پژو؟ L90؟ واقعا چه خودرویی میتونه با ۳۰-۴۰ میلیون این همه آپشن به شما بده شاید یکی از دلایل توقف تولیدش همین باشه که کاسبی درشکه سازان داخلی رو حسابی مختل کرده بود پیروز و پاینده باشین

    1. ماچهار ساله داریم خیلی راضی هستیم بخصوص برای مسافرت ماشینه خیلی خوبیه وباشتاب عالی

  42. سلام . من 4 سال لیفان 620 رو داشتم . تا 3 ماه قبل 28 میلیون مفت فروختمش و ام وی ام x22 اتوماتیک اسپرت خریدم 72 میلیون. واقعا افتضاح هست . خیلی اشتباه کردم لیفانو فروختم . صفحه نمایش ، اسپیکر و موتور لیفان خیلی جلوتر از x22 هست . اشتباه کردم . تو این دلایل بالا هم من فقط به کمبود قطعه برخوردم فقط

    1. سلام خیلی از پژو پراید و امثال انها بهترە و خیلی مسافرت با لیفان خوبە امنیتشم بیشترە من خیلی راضی هستم

  43. سلام بنده یک هفته ای هست لیفان ۶۲۰ مدل ۹۲ تلنت گرفتم واقعا راضیم ازش امکانات و سواریش خیلی خوبه و بی سر و صدا.صدای موتورم تو دور ۳۰۰۰با حالت صدای اسپرت تو اتاق میاد کولرش بد نیست مصرفشم خیلی خوبه و شتابشم خوب در مورد دلایل نخریدن هم این ضعف ها بسیار کم تر از نمونه های خودروی ایرانی هستش باتشکر

  44. با سلام من الان نزدیک دو ساله لیفان 620 دارم از کیفیت این خودرو تا حدی راضیم که به جرات میتونم بگم تا حالا سرمون کلاه رفته سوار این ماشینهای ایران خودرو و سایپا شدیم حرفهای بالا هم صرفا جهت تبلیغ محصولات سایپا و ایران خودرو نوشته شده جهت بد نام کردن محصولات چینی

  45. فقط ۱ کلام ماشین لیفان ۶۲۰
    من ۳ ساله دارم فقط دارم بنزین میزنم با خودرو هیوندا الانترا و خودرو های لگن ایرانی مثل برلیانس که دم از کیفیتشو به سینه میزنن تو شتاب و سواری حرف اول میزنه الکی هم وقتتونو با این نظرات نگذرونین

    1. آشغال تر از پارس و پراید و سمند؟؟؟؟
      خیلی بهتر از ماشینهای داخل هست.کسی که هفتاد میلیون میخواد بده پارس معمولی!که هیچی هم ندارن جز مصرف سوخت بالا و استهلاک موتور پر خرج پژو…
      لیفان با هیکلی بزرگتر و جادار تر از پارس و سمند با مصرف ۵/۷سوخت! به اضافه آپشن هایی که داره،مثل مانیتور و سانروف و دوربین دنده عقب و جی پی اس فارسی گویا و ……قابل مقایسه نیستند!!!

  46. زرت و پرت نوشته. خدایی از همه لحاظ عالیه. من سه ساله دارم. کاملا راضیم. قبلا هم انواع ماشین ایرانی رو داشتم. مقایسه کردنش با آشغال های داخلی هندیه.

    1. حتما بخر
      من ۶ ساله دارم هیچکدوم از مطالب این متن و قبول ندارم نویسنده این متن حتی لیفان از نزدیک ندیده مگرنه اینقدر مطالبش با واقعیت فاصله نداشت

  47. سلام دوست عزیز کولر لیفان با تعویض فن تهویه انداختن فن جیلی کامل درست میشه فکر کنم چیزی بهت دادن که از ماشینای ایرانی که یه گاز بدی سرسیلندر بزنه تعریف کنی همون ماشین ایرانی رو سوار شو

  48. با سلام دوستان عزیز ،اگر این خودرو تولید شود خودروهای ایرانی خریداری نخواهند داشت برای همین در مقابل این خودرو جبهه منفی ایجاد میکنند.

  49. داداش شما برو همون پراید سوار شو. تو رو چ به نظر کارشناسی آخه؟؟ تراشکاریه قطعات؟؟؟؟ مصرف بالا؟؟؟ خخخخ
    از طرز نگارشت سطح سواد و نیت سوء که داری مشخصه. انقد تو مخ ملت فرو نکنید که ماشین چینی بده تا مردم فکر کنن بنجل ایرانی خوبه و بخرن. این هم یه نوع دزدیه. آقای کارشناس دزد لطفا به این فکر کن که این صحبت ها هم حق الناسه. تا افرادی سودجویی مثل شما هست ما همینجور عقب مونده هستیم

  50. سلام- اقا من میخام لیفان تلنت رو بفروشم با این پول چی بخرم – 35 تومان دارم- اونهایی که ادعای خودو دارند راهنمایی کنن-

  51. سلام.بنده لیفان 620 دارم وحدود 80000 کارکردم باهاش مسافرت هم رفتم .ماشین نرمی است و صدای آزار دهنده هم ندارد وتابه حال فقط یک بار شمع وآتامات عوض کردم والبته باطری.

  52. به عرضتان برسالم که لیفان 620 از تمام ماشین های مزخرف ایرانی بهتره.من پنج سال این ماشین را داشتم و فقط آب و روغن و بنزین خرجش همین بود .از لحاظ سرعت و قدرت هم خیلی بهتر از ماشین های داخلی هست .حتی مصرف سوختش با کولر واقعا عالیه با سرعت0 12 تا 140 .من تمام ماشین های ایرانی .پراید .206 .405.سمند .پارس هم داشتم .ولی از لحاظ بهتری و راحتی لیفان 620 بهتر بود .ماشین های ایرانی حداقل هر سه یا 6 ماه باید لنت ترمز را عوض کنی ولی این ماشین 5 سال نه لنت عوض کردم و نه هیچ چیز دیگر ای .ضمنا 195 هزار کیلومتر هم با لیفان 620 رانندگی کردم .و بلاخره تصادف کردم .و قطعاتش درسته سخت گیر میاد .ولی امروزه با تحقیق در اینترنت یک فروشگاه مرکزی در تهران هر چی از این ماشین را بخوای داره و نهایتا ظرف مدت 48 ساعت به دست مشتری میرساند .فقط مشکل این ماشین .رنگ بدنه ظریف است ولی اگر همین را هم رعایت کنی .خوب است .و در نهایت توصیه من این هست که از ماشین های ایرانی خیلی بهتر. خیلییییی. لااقل نمی میری اگر تصادف کردی .مثل من .و نویسنده این سایت هم منظورش این بوده که برید .پراید یا پارس که اصلا ترمز نداری بخرید .که در سال جان چقدر از هموطنان را میگیرد

  53. سلام .خدایی بگو چی چی بخرم .یک ماشین ایرانی بگو که قطعاتش از خود چین نباشد .من مکانیک هستم .و به نظرم ماشین های چین کیفیت بهتری دارد .و از شما میخواهم که اگر برای لیفان 8 دلیل پیدا کردید که نخریم .من برای ماشین های ایرانی صد دلیل می آورم که نخرید.ولی مردم متاسفانه ناچارند که این لنگن ها را بخرند. جز این است؟؟

  54. خيلي ناشيانه و بي معلومات نوشته شده به قول دوستان تو اين رنج قيمت بايد پرشيا يا ال نود بگيري كه سگ اين ماشين از همه لحاظ به اونا شرف داره. توقع داري ٤٥ تومن بدي آپشنهاي بنز اس ٥٠٠ رو داشته باشي بعد بهتون ميگن جهان سومي عقب افتاده ناراحتم ميشين

  55. من یه فان مدل 93 داشتم واقعا فوق العاده بوده و من از این مورد ها فقط با کیفیت رنگ موافقم

  56. فقط چرت و پرت نوشته ، فقط کافیه یه دور باهاش بزنی خیلی از مواردی که گفته شده نفی میکنید . در مورد قطعات هم همه چیز دردسترسه درحالیکه اونقدر کیفیت داره که حالا حالا ها قطعه نخواد . ۴ ساله که دارم کاملا راضیم اگر صفرش بیاد دوباره لیفان ۶۲۰میخرم.
    تا به حال ۷ مرتبه قصد تعویض ماشینم رو کردم هر بار که توبازار رفتم و آشغال های ایرونی رو دیدم یا خارجی های ۳ برابر قیمت با آپشن کمتر باز پشیمون شدم .و هنوزه راضیم .

  57. من دارم واقعا راضی هستم سوار شین ببینین چی هست.. اینا چرته و بس

  58. لیفان 620عالیه من خودم 2ساله دارم خیلی ازش راضیم.هم از لحاظ مصرف بنزین وهم راحتی.واز بابت این مقاله خیلی ناراحت شدم که به مردم آدرس غلط میده.

  59. بهترین ماشینی هست که تا الان وارد ایران شده.این خودرو بینظیره

  60. خدایی کدوم عقل سلیمی موتور های TU5 یا EF7 رو ول میکنه میره ماشینی میخره که اوراقی هست و قطعاتش از اینور اونور جمع شده اند؟! لطفا کمی درباره این دو موتور در اینترنت تحقیق کنید بعد این ماشین چینی رو با سمند یا پژو اروپایی مقایسه کنید. البته اگه دنبال آپشن های مشتری جذب کن هستید من حرفی ندارم اما اگه دنبال ماشین با موتور خوب و امنیت بیشتر هستید بیخیال مانیتور بشید. به نظرتون چرا برای خرید ماشین های ایرانخودرو صف هست و اما این چینیا با التماس ماشین میفروشن؟

    1. دادش چیش اروپایی سمند و پژو داخل ایران یکم فکن بعد نظر بده

    2. من از سال ۹۲ لیفان دارم هنوز حتی یک بارم تعمیر گاه نرفتم هر سال هم عید با ماشین میرم مسافرت هم موتور قدرتمندی داره و هم احساس امنیت میده و به هیچ وجه قابل مقایسه با خودرو های داخلی نیست این مقایسه برای لیفان مثل بی احترامی است

  61. با سلام خدمت همگی
    من 5ساله پرشیا دارم
    الان هم لیفان 620تلنت
    خداییش لیفان خیلی از خانواده پژو سر هست
    همه چیزش
    هر کی نداشته و خوب نرونده بد میگه
    قابل توجه نویسنده مقاله!!!!!

  62. پناه هزار کارکرده فقط بنزین و شمع . صافی کولر بردارید بعداز دو دقیقه درجه را کم میکنید صدا روی ۳۵۰۰میاد که بعداز مدتی کارکردن دیگه محو میشه رنگ اون هم با پولیش برطرف میشه چشم نخورم هنوز چرخ ها را باز نکردم موتور نو نو نرمتر هست و هندلینگ خوبی داره ولی اگر سنگین کنی زیادی عقبش میوفته هر کسی میگه ماشین خوبیه بخاطر اینکه چشم نخورم میگم والا چی بگم ای بد نیست . شما هم زیاد خودت را لو دادی اینطور ایراد گرفتن ناشیانه حتی خیلی غیر حرفه ای و نمایشی بود برای خراب کردن ماشین چینی که حالا هم میترسم تعریفشو بکنم اوایل سمند نو خریدم بلوک سیلندرش مکانیک باز کرد بخدا قاچ قاچ بود جدار نازک بلوک سمند را ببین که همان موتور پژو هست واقعا پشیمان میشی تو این کشور داری ماشین سوار میشی

  63. من ۶۲۰مدل ۹۳ دارم و میخام به ایراداتش اشاره کنم
    ۱)سیسیتم برق ضعیفه و اگه از لامپ های ال ای دی استفاده کنید بیشتر متوجه این ضعف میشید.
    با فشار دادن دکمه شیشه ها نور چراغها کم میشه
    یا با روشن شدن فن ها نور چراغها کم میشه
    ۲) نور آمپر کمه و دمای آب و اندازه بنزین واضح دیده نمیشه
    ۳) سیستم تعلیق عقب یکپارچس و تعادل سر پیچ ها نسبت به پژو کمتره
    ۴)کاتالیست این خودرو زیر ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر باید عوض بشه و همیشه چراغ چک روشنه
    ۵) ایرادات تلرانسی داره.یعنی با کمی کارکرد شیشه ها راحت بالا و پایین نمیرن و یا سانروف نصفه میره و میاد و باید هرچند مدت یه تنظیمی انجام بشه

    و اما محاسن این خودرو:
    ۱)در حالت کلی حدود ۵۰درصد آسایش بیشتری نسبت به خودروهای داخلی داره
    ۲)از نظر اطمینان از عملکرد سیستم های فنی حدود ۱۰۰درصد بیشتر قابل اعتماده.یعنی سیستم ترمز بی نقص و چراغهای خطر بدون خراب شدن و استحکام دو برابری در تصادف فوق شدید و صندلی هایی بدون خم شدن و شکستگی و با آسایش و ترمز دستی قابل اطمینان
    ۳)از نظر قدرت موتور و سرعت عملکرد و کیفیت انتقال قدرت کاملا استاندارد و تقریبا قابل قیاس با مزدا۳ دنده دستی هستش و تنها ۳ماه رانندگی با این خودرو کافیه تا دوتا دوست صمیمی باشید و زبون هم رو بفهمید
    قدرت ۱۳۱ اسب بخار این خودرو با قدرت ۱۴۷ اسب بخاز مزدا۳ تنها با تفاوت ۲۰۰ اسب بخار بقدری غیرقابل لمس هستش که میتونید براحتی شاخ و شونه بکشید برای زانتیا و حتی دنا پلاس بغیر از توربودارها
    ۴) شکل ظاهری این خودرو در حد خودروهای لوکس ساده طراحی شده و شما رو وادار میکنه با اصول و احتیاط کنید و متشخصانه رانندگی کنید و بهتون اطمینان خاطر میده که نگاهی حقیرانه به ظاهر خودروهای داخلی داشته باشید و تنها دنا پلاس میتونه رقیب ظاهری این خودرو باشه

    در کل از نظر من با کمی تغییرات ساده و فنی میشه آسایش و اطمینانی در حد هیوندای اکسنت یا مزدا ۳ و تویوتا کورولا داشت و لذت برد از رانندگی با این خودرو

  64. تعداد زیادی از نقدهای بالا رو خوندم
    و کاملا مشخصه که نویسنده عزیز و گرامی یا لیفانی داشته که ایشون رو اذیت کرده یا هم اصلا از لیفان خوشش نمیاد و دوست داره اینو به خواننده متن القا کنه
    کاملا مشهوده که مقرضانه صحبت کردید ویا اصلا لیفان ۶۲۰ رو سوار نشدید دوست من
    هیچ کدوم از ما نمیگیم خوبه وبه قول دوست گرامی احمد آقا باید یه الگو برای قیاس داشته باشیم که اون رنج قیمتی و امکاناتش و کیفیتشه
    و اینو هم درست گفتن همه کسانی که لیفان داشتن بیشتر خودرو های وطنی رو تجربه کردند و بنده به عنوان یک شخصی که هم مهندس مکانیک هستم وهم تمام خودروهای داخلی رو داشتم به جز ال ۹۰ اینو میگم
    و الان هم مدت ۳ ساله که ۶۲۰ دارم که اصلا منو اذیت نکرده و از تمام خودروهای هم قیمتش از هر نظر بهتره.
    ایرادات ۶۲۰ یکی رنگ ضعیف بدنه ،دوم تعادل خودرو در سرعت های بالاتر از ۱۴۰ سر پیچ جاده و قسمت هایی که آسفالت موج داره اصلا خوب نیست
    در سرعت ۱۱۰ هم یه خورده صدای موتور بیشتره
    من هیچ گونه ایرادی تا کیلومتر ۱۶۵۰۰۰ به غیر از این سه مورد ندیدم .

  65. نظر من و تمام کسانی که لیفان دارند اینه که اگر بخوای تو این رنج قیمت دوباره ماشین بخریم هیچ کدوم حاضرنیستیم سمند یا پژو یا هریک از خودرو های بی کیفیت و قدیمی تولید داخل رو سوار بشیم
    حالا شما هر چی دوست داری بنویس که لیفان آشغاله یا نیست.

  66. این بنده خدا مثل اینکه تو عمرش لیفان 620 سوار نشده.
    فقط بهش گفتن از این ماشین بد بگو

  67. واقعا ک مسخره و بسیار چرت بود نقد بی پایه و اساس من دوتا لیفان۶۲۰ داشتم هیچ مشکل قطعات نخوردم نمایندگی همه چیشو داره برعکس ماشین ایرانی های بی کیفیت کابینیشم خیلی بهتره از تمام ماشین های ایرانی هم رده اشه و سواری بهتری داره مشکل پرتاب باد کولر هم فیلتر هوای اتاقت گرفته ماشین مشکل نداره

  68. فقط در یک کلام باید بگم مقاله ی شما چرت محض هستش. من مالکم و واقعا از, 620راضی هستم و توی این 7سال هیچ خرجی نداشته
    لطفا بدون اطلاعات مقاله ننویسید

  69. من الان سه ساله لیفان ۶۲۰ دارم همه خودروها خرابی دارند ولی این خودرو باتوجه به قیمتش ازخودروهای ایرانی خیلی بهتره، قدرت بدنه ش شتابش ازخودروهای ایرانی بهتر،من سوار پرایدپژو۴۰۵ پژو۲۰۶،سمند ال نود شدم اصلا بپای لیفان نمی رسند تولیفان اصلا متوجه دست انداز خیابان نمیشی هرکی هم توماشینم نشسته راضی بوده خصوصا ک بنده جدیدا یک تصادف بدی داشتم ازسپر پشت ولی اگر همین تصادف روی خودروی ایرانی اتفاق می افتاد فاجعه بود اینوهرکی دید گفت، من واقعا راضی ام با توجه تواین گرانی خودروهای نامطمئن ایرانی

  70. در مورد قطعات که خیلی راحت به دست مشتری میرسد و حرف شما اشتباه در آمد در حالی که روز به روز به تعداد قطعه فروشان اضافه هم میشود سیستم تعلیق عقب این ماشین از جمله اکسل و کمک فنر ها کپی تویوتا کرولا ساخته شده پس شما داری الان تویوتا کرولا را هم نقد میکنی صدای موتور که داخل میاد شاید برا شما لذت بخش نیست البته ما ایرانی ها عادت به نقد غیر منصفانه داریم صدای موتور بی ام و شیرینه ولی لیفان که صدای موتورش مثل غرش میمونه بده حتما صدای موتور ماشینای ایرانی خوبه که بیشتر صدای زور میده تا غرش تازه اگه سیستم زنجیر تایمشا رو ماشینای ایرانی بزاری خدا میدونه چقدر صدا بدن هرچقدر پول بدی اش میخوری پس لیفانا با تولیدات همرده مقایسه کنید میفهمید چقدر سرتره لزومی نداره با بی ام دبلیو مقایسه بشه.

  71. در مورد قطعات که خیلی راحت به دست مشتری میرسد و حرف شما اشتباه در آمد در حالی که روز به روز به تعداد قطعه فروشان اضافه هم میشود سیستم تعلیق عقب این ماشین از جمله اکسل و کمک فنر ها کپی تویوتا کرولا ساخته شده پس شما داری الان تویوتا کرولا را هم نقد میکنی صدای موتور که داخل میاد شاید برا شما لذت بخش نیست البته ما ایرانی ها عادت به نقد غیر منصفانه داریم صدای موتور بی ام و شیرینه ولی لیفان که صدای موتورش مثل غرش میمونه بده حتما صدای موتور ماشینای ایرانی خوبه که بیشتر صدای زور میده تا غرش تازه اگه سیستم زنجیر تایمشا رو ماشینای ایرانی بزاری خدا میدونه چقدر صدا بدن هرچقدر پول بدی اش میخوری پس لیفانا با تولیدات همرده مقایسه کنید میفهمید چقدر سرتره لزومی نداره با بی ام دبلیو مقایسه بشه.

  72. والا خودرو سازای ایرانی ماشالا به یک تیکه پلاستیک تو ماشین های پراید l90 غیره رحم نمیکنن مدل جدیداش حذف شده
    جنس دستگیره ها از دمپای پاره نان خشکیها خریدن مصرف کردن در صورتی که لیفان داخلش حتی از کپسول اتشنشانی دریق نشده
    توش در حد یک هیوندا کفپوش قالبی چرم داره….
    واقعا متاسفم برا کسی که فکر کنه 1در صد خودرو ایرانی بهتر از چینی بندگان خدا من تو شرکت سایپا کار میکنم اشقال ترین جنس چین میخرا براتون ماشین تولید میکنن فکردین چی خودرو ایرانی واقعا قطعاتش ایرانی؟؟؟

  73. سلام
    من فکر میکردم که شما با علم از ماشین صحبت می کنید ولی مشخصه اصلا سوار این ماشین نشدین که این چنین مقرضانه نوشته اید.
    بعد از تجربه کل ماشینهای تولید داخل شانس به من رو کرد تا لیفان 620 با حجم 180 بخرم و در طول این 4 سال با وجود 90هزار کیلومتر هیچ مشکل جدی با این ماشین نداشتم و قصم میخورم از تمام خودروهای داخلی سطح و کلاس خودش خیلی خیلی سره بدون تردید و پیشنهاد میکنم در مورد چیزی خبر ندارید ننویسین بهتره با تشکر

  74. از نظر من لیفان 620 تلنت بهترین ماشینی که میشه در رنج قیمتش پیدا کرد.و هیچ کدام از این دلایل دلیلی برای خرید لیفان نمیشه …….اتفاقا کیفیت قطعات و رنگ متالیک واقعا عالیست.صدای تو کابینم به خاطر مونتاژ نادرست کرمان موتور.من پیشنهاد میکنم که این ماشین رو بخرید.1800cc
    131اسب بخار

  75. به نظر من با تمام این معایب بازم به ایرانی بی کیفیت شرف داره … سال ۹۰ با این ماشین تصادف کردم و به لطف بدنه قوی و محکمی که این ماشین داشت از مرگ حتمی یکی از عزیزانم جلوگیری کرد و فقط یک صدمه جزعی … اقای تحلیل گر لطفا اتاق و شاسی های محکم این خودرو را مد نظر قرار بده … البته الان بدمت یکساله که این ماشین رو فروختم ولی اگه تولید میشد مطمئنا یک صفر این ماشین رو بازم به پارس صفر کیلومتر زیر پام ترجیح میدادم

  76. سلام
    من چهار ساله لیفان۶۲۰هزار هشتصد دارم بسیار رازی هستم حدود سی ساله انواع خودروهای ایرانی داشتم . وقبل از این خودرو زانتیا داشتم.ولی باید بگویم از این از همه خودرو هام رازیترم.

  77. سلام
    من چهار ساله لیفان ۶۲۰دارم و بسیار رازی هستم.باید بگم اکثر ماشینهای ایرانی داشتم هیچ کدام به خوبی این نبودند.قبل از ۶۲۰زانتیا داشتم واقعا ازین بیشتر رازیم.از لحاض قطع بیشتر قطعات تویوتا کرولا ۲۰۰۸میخوذه اکثر وسایلش حتی قطعات موتور فیلتر ها لنت ….من که خیلی رازی هستم.

    1. اقا خسرو من به یک دلیل مهم و بخاطر اینکه بیشتر فکر اقتصادی داشتم این ماشینو خریدم . دلیل من چه بود ؟ داشتن زنجیر تایم . فقط همین . تمام ماشینای ایرونی را با دلهره و اضطراب باید سوار بشی یا مسافرت بری . چون همینکه پشت فرمان سمند و پژو و ال90نشستی با خود میگی نکنه تسمه تایمش خراب بشه که هزینه اش مساویست با تعمیر و تعویض نیم موتور . ولی لیفان هنرمندانه بفکر مشتری بوده که زنجیرتایمش بالای 200000 کیلومتر خراب نشده و پاره شدن هم در کارش نیست . وگرنه بقیه مسائلش مانندهمان ماشین ایرونی هست که مشکلات کوچکی دارند و آپشن لیفان را هم ندارند . زیاد تعریفی نیست ولی زنجیر تایمش واقعا تعریفیه خدا خیرش بده

  78. من خودم از سال 93تا الان لیفان 620 1800دارم تا الانم منو اذیت نکرده و تازه امسال من جلوبندیشو بعد 4سال باز کردم و فقط 2تا سیبک و میله موج گیرشو عوض کردم.در مورد تعلیقش من تا الان 90هزارتا باهاش راه رفتم ک توی مسافرتی ک خانوادگی داشتیم ک با لیفان خودم سوناتای 2010یکی از بستگان بود از شمال به جنوب کشور رفتیم و من برا تست نرمی سواری لیفان 6ساعت بدون توقف پشت فرمون لیفان بودم و 6ساعت روز بعد پشت فرمون سوناتا ک واقعا لیفان در مقابل سوناتا کم نیاورد و نرمیش با سوناتا در ی سطح بود.
    در مورد تعویض دندش این ماشین خیلی راحت و نرم دنده عوض میکنه و تو شتاب گیریم رضایت راننده رو جلب میکنه.
    در مورد سیستم تهویه ای خودرو باید گازشو عوض کنی ک سرمایش و گرمایشش از ماشینای ایرانی و رقیباش خیلی بهتر میشه
    توقف تولید این خودرو بخاطر استقبال کمش نبود بلکه کرمان موتور بدلیل اوردن محصولات جدید یکسری از خودرو هاشو توقف تولید زد ک مثل لیفان 620جکj3ولی در عوض لیفان 820 و جک s5,s3اورد بعد شما اول میگی استقبال کم بعد تو خدمات پس ار فروش میگی تولید زیاد این خودرو؟
    خدمات پس از فروشش این خودرو هم من ازش راضیم با اینکه تو تهران نیستم.
    در مورد رنگش اتفاقا در کرمان موتور سفارش پوشش رنگ وجود داره و من خودم سفارش داد ک این مشکل این ماشینو حل کردم.البته کیفیت رنگش راضی کننده است به شرطی ک ماشین همش تو افتاب نباشه.
    و در اخر خنده دار ترین بخش تحلیل میرسه به صدای موتور ک گفته پر هیاهو ک واقعا جای خنده داره اخه استاد تحلیلگر این ماشین تست لرزش و صداش لال لال شما نمیدونم یا تحلیل بلد نیستی یا این ماشینو با ی ماشین دیگه اشتباه گرفتی.
    شما این مشکلات فراوان و محکمه پسندو ی نموشو بیارین تو محکمه تا ما ازش دفاع کنیم البته اگه دلایلتون مثل اون بالاییا نباشه.

  79. اصلا نمیدونم چیزی از ماشین هم سر درمیاری که اینجوری انتقاد کردی
    اول بهتره یکم مطالعه و سپس تحقیق کنی بعد نظر بدی

  80. مطالب کاملا مقرضانه عنوان شده. من چهار سال ۶۲۰ داشتم. اصلا با تولیدات داخلی قابل مقایسه نیست. قدرت موتور عالی. طراحی داخلی خوب. آپشن های عالی، مصرف کم. کافیه ی مسافرت جاده ای باهاش برین تا امنیت و کیفیت رو احساس کنید و لذت ببرید

  81. من ۶ سال لیفان ۶۲۰ دارم حتی باهاش تصادف هم کردم جالبه خودروهای ایرانی و خارجی مقابل کاملا داغون شدن و بدنه لیفان فقط ضربه خورده و با رنگ همون تیکه درست شده اما اونا مجبور به تعویض و… شدن تو این ۶ سال هم خداروشکر خرابی قطعات نداشتم فقط مصرفی عوض کردم در کل در مقایسه با خودروهای هم طراز خودش یه سر و گردن از همه بالاتره هم از نظر کیفیت بدنه هم اپشن ظاهرشم که طرح بی ام دبلیو نمیشه بهش ایراد گرفت. این مقاله رو که خوندم حس کردم نویسنده با رییس کرمان موتور خصومت شخصی داشته مگرنه این چیزا در مورد لیفان اصلا صدق نمیکنه مثلا نمونش صدای موتور اونم در حدی که امان از شهرنشین ببرهاینقدر بیصداست که نه سرنشین توی کوچه هم همیشه باید بوق بزنم عابر متوجه بشه ماشین پشت سرشه . در مورد یه ماشینی اخبار کری بدیدکه تعداد مصرف کنندش کم باشه متوجه اخبار کذب نشن حداقل

  82. از سال ۹۴ لیفان دارم الانم دارم خیلی ماشین راحت و کم خرج و بی سرو صدا و دارای آپشن های بی نظییر اصا قابل مقایسه با ماشین هدی ایرانی نیست . چندین مسافرت طولانی در تابستان انجام دادم . بی نظیر است . تسمه تایمرم ندارد با ذنجیره و هیچ نگرانی برای پاره شدن تسمه تایمر نداره. دارای سانروف و اتومات بودن چراغ ها و سیستم تهویه و کولر عالی . نویسنده متن همه رو برعکس گفته . تمام وسایل آن در نمایندگی کرمان موتور موجود است. قطعات خودرو های ایرانی همش از آشغالای چینی تامین میشه

  83. نسبت به ماشینهای داخل خیلی بهتر و سرتره
    نویسنده ی متن کم لطفی فرمودند
    سیستم تعلیق لیفان ۶۲۰ بسیار نرم و انعطاف پذیر و در عین حال کم استهلاک و قویه
    من باهاش ۱۲۰هزار کیلومتر رفتم تا حالا خرجی برای زیر و بندش نکردم
    از نقاط قوت لیفان تعلیق و موتور کن مصرف و پر قدرتشه
    پدال گازش هم اصلن بد نیست

  84. سلام
    به نظر من بطور کلی با این رنج قیمت و آبشن ها از این خودرو بهتر تو ایران نیست و خیلیییی سر تر از خودروهای ایرانی مثل پژو وسمند است.

  85. حق شماست که با یه ماشین ایرانی با۶۰ سرعت تصادف کنی هیچی از تو ماشینت نمونه . من ۳ سال دارم سوار میشم خیلی راضیم .

  86. دصاحب پیج ؟ فکر کنم شما ۱۰/۱۲ سالته ، اونی که تو نقد وبررسی کردی ماکت ( همون اسباب بازی ) لیفان ۶۲۰ شما بوده ، اشتباه گرفتی داداش ! برو بزرگ شدی نشستی پشت فرمون ماشین واقعی بررسی یا نظر بده

  87. هرچی باشد از ماشین ایرانی بهتر است من سمند داشتم پدرم دراورد

  88. اینا همه اراجیف بود قصدش فقط خراب کردن لیفان بود. من بعداز ۵نوع ماشین عوض کردن که آخریشم سمند سورن توربو۹۶بود لیفان۶۲۰ انتخاب کردم از انتخابمم کاملا راضیم شاید قطعاتش یذره از سمندو پژو گرانتر باشه ولی ارزشش به اینه که قطعه ۲.۳برابر قطعه سمندوپژو کار میکنه بهترین ماشین تا قیمت ۱۰۰ملیون تومن همین لیفانه. از این بهتر بخای سوار بشی باید حداقل ۱۳۰تومن پول بدی که حداقل یه جک مدل پایین سوار بشی

  89. نویسنده یه زری زد شما جدی نگیرین درسته ریو ماشین خوبیه اما دلیل نمیشه از لیفان سر باشه.لیفان 620 2برابر از ماشینای ایرانی سره

  90. سلام کاظم هستم از سال 91تابحال لیفان 620سوار هستم قبل از ان پژ405 2000داشتم پدرم دراورد پژو از بس بنزین مصرف می کرد بخدا خیلی راضی هستم از لیفان 620تابحال هم یک دیسک وصفحه کلاج عوض کردم بهتر از ماشین های داخلی هست خرابی برای همه ماشین ها پیش می ایید دلیل براین نیست که ماشین بدی باشد انسان ها هم مریض می شوند وبرای درمان پیش دکتر می روند

  91. سلام کاظم هستم از سال 91تابحال لیفان 620سوار هستم قبل از ان پژ405 2000داشتم پدرم دراورد پژو از بس بنزین مصرف می کرد بخدا خیلی راضی هستم از لیفان 620تابحال هم یک دیسک وصفحه کلاج عوض کردم بهتر از ماشین های داخلی هست خرابی برای همه ماشین ها پیش می ایید دلیل براین نیست که ماشین بدی باشد انسان ها هم مریض می شوند وبرای درمان پیش دکتر می روند

  92. من ازسال ۹۴تا حالا لیفان ۶۲۰ دارم وبا جرات میگویم فقط هزینه تعویض روغن وبنزین را داشته ام و همیشه راضی از این خودرو بوده ام.

  93. من ازسال ۹۴تا حالا لیفان ۶۲۰ دارم وبا جرات میگویم فقط هزینه تعویض روغن وبنزین را داشته ام و همیشه راضی از این خودرو بوده ام.

  94. خواهشا بیایید واقعیت را بنویسیم درسته مشکلاتی داره ولی نسبت به ماشین های داخلی خیلی سرتره

  95. بنده خیلی راضیم ولی حیف پول لازم دارم باید بفروشم مدل۹۰ مشگی

  96. سلام به همگی.اصلا ماشین ژیان هم بخری اگه اذیت نکنه ازش راضی هستی.ماشین چینی بر خلاف عوام فریبی ها که رخ داده بد نیست که هم رده ماشینهای وطنیه بد بهتره ما اینه که ایران خودرو یا سایپالیاقت ندارن لااقل ۵سال به ۵سال یه تغییر چشم گیری به قیافه ماشین بدن.ادم تو ماشینهای چینی جوون میشه تو محصولات ایرانی پیر والسلام

  97. به نظر من که چند مدتی ایکس ۶۰ روندم که مدل۶۲۰.۱۸۰۰همون موتور رو داخلش داره ماشین خوب و کم مصرفیه.به شرط اینکه برای هر مورد کوچیکتر نبریش تو نمایندگی که کارهایی میکنن که الله و اعلم.۱۶۰۰ هم پرشتاب و خوشکله.نترسید اگر از قیافش خوشتون اومد درنگ نکنید

  98. من الان ٧ساله ليفان دارم يه سري از اين چيزايي كه نوشتين چرت محضه سيستم گرمايشي و سرمايشيش عاليه اصلا با ماشين ايراني قابل مقايسه نيست و حتي از يه سري ماشينهاي خارجي هم بهتره
    مشكلات فني ماشينم داشته ولي هم تو تعميرگاه مركزي خيلي راحت درست شد هم تعميرگاه هاي ديگه
    در كل به نسبت قيمتش خيلي ماشين خوبي صد در صد از ماشينهاي ايراني بهتره

  99. فکر کنم سایت واسه سایپا یا ایران خودروئه ۵ ساله لیفان دارم..خرجی نیاورده…و پارس ای ال ایکس..ال نود..زانتیا دوهزار…سمند .ریو..و تقریبا تمام هم رده های خودشو تو دور میگیره..شتابشم بالاس ولی از ای ال ایکس و زانتیا کمتره..ولی فقط شتابش..ماشینه خیلی تیزیه با اون هیکل بزرگ…و مطمئن باشید بهترین انتخابه..قطعاتشم کاملا موجوده..با اینکه تولید نمیشه و تحریمیم..برای مدیر سایت متاسفم.

  100. از این آشغالهای ایرانی بهتره.۵ساله دارم یک قطعه عوض نکردم

  101. منهم ماشین لیفان 620 1800خریدم قبلا پژو 405 داشتم خیلی از پژو بهتره درسته کمی گرونتره ولی نسبت به قیمتش عالیه.

  102. من حدود 5 سال هست که لیفان 620 دارم و اصلا اشکالاتی که نویسنده در مورد این خودرو گفته را قبول ندارم و کاملا مغرضانه می باشد تنها ایرادی که داشته کمی کیفیت رنگ ان پایین می باشد و اصلا هیچ کدام این حرفهایی که زده درست نیست

  103. پارس تیوفایو صفر خریدم اکسل جای مهره نداشت اصلا رزوه نکرده بود کارخونه ، کاستنمد گیربکسم روغن میده , با این قیمت میتونستم لیفان بگیرم بیست میلیونم بمونه واسم، ایرانخودرو و سایپا فقط باید فرغون تولید کنن

  104. سلام من قبلا سمند سورن داشتم بعدش هم سمند ef7 یعنی آشششغال تف به این ماشینا خداشاهده هفته ای نبود که من نبرمشون تعمیرگاه ۳۰۰ تومن خرج نکنم درهفته این از آشغالای داخلی اما لیفان ۶۲۰ ی دوستی دارم رئیس اتحادیه لاستیک فروشای شهرمونه که ی آدم بد فرمون و رانندگی ای هستش دیدمش ۶۲۰ داره گفت ۵ ساله دارمش پدرشو آتیش زدم تاحالا برای دست انداز و چاله چوله نگه نداشتم جلوبندیش تاحالا آخ نگفته یک قرون غیراز خرجای مصرفیش خرجی نکردم همین حرف باعث شد سمندم رو بفروشم یدونه ۶۲۰ بگیرم بغیراز زیبایی و جادار بودن و فوق فوق کم مصرف بودنش خداشاهده این ماشین چنان سواری نرمی داره که از تویوتا کمری ام بهتره.چن وقت پیش تو اتوبان با سرعت۱۳۰تا منحرف شدم تو شونه خاکی دوباره گرفتم تو جاده مطمئنم هرپاشین دیگه بود چپ میکرد ولی این ماشین عین کشتی یذره تلوتلو خورد بعد دوباره خودش صاف شد در کل عالیه واقعا ازش راضیم سواریش از هیوندای بهتره.یاعلی

  105. بیش از چهار ساله که من مالک لیفان۱۸۰۰/۶۲۰هستم . بیش از۲۱۰۰۰۰کیلومتراین ماشین رو دوندم!!!اما تاکنون هیچ ایرادی از ناحیه موتور و علی الخصوص سیستم تعلیق بسیارعالی اون رو ندیدم. متاسفم که یاحقیقت روکتمون میکنیدیا بدون اطلاع میگید….درموردرنگ بگم که با یه سری موادخاص نگهداری کیفیت رنگ میشه چشم ماشین سواران ایرانی رو جذب کرد. من قبلاً همیشه ماشین ایرانی داشتم .آخرین ماشین ایرانی پژو۴۰۵ازخودنمایندگی خریدم که بعدازتحویل وفقط۶۷کیلومترکارکرده !!!بامشکل ترمزو…فنی مواجه شدم !!!!ان موقه نه بحث تحریم ونه…. بود.جالب بود که بشنوی نمایندگی ایران خودروگارانتی ماشینم رو نپذیرفت و گفت اینطوریه دیگه و علاوه براخذمبلغ …امامشکل فنی حل نشد ومجبوربه فروشش کردم!!!!آقایی بودکه سمندخریده بودوبلبوق زدن ماشین قفل می‌شد..و… !!!پراید که خودفرمانده ناجا از ان به ارابه مرگ تشبیه کرد!!!!
    به نظر میرسه این آقایی که حرفهای غیرواقعی ومتطقی زد
    .!! من پیشنهاد میدم درموردماشین لیفان۶۲۰بیشترتحقیق کنه !!!بنظرمیادقاتحه خواندن شمابه این سبک یا اینکه بدون غرض نیست …یاانجام خدمتی در کارهست!!!!

  106. سلام خدا قوت خدمت اونای که بدو خوبه 620 رو گفتن.. میخام مدل 91 سفید بخرم 150تا کار کرد داره ترو خدا منطقی بگید هوبه یا نه وچند بخرم میگه 57م

  107. از حالات و رفتار نوشتاری معلومه دشمنی داره یا هرق و تعصب داخلی . ولی اگه داخلی خوبه دروغ گفتی من میدونم همه تولیدات داخلی و خارجی برای جیب پرکردنه یک عده هست که غصه مردم در درجه چندم قرار نداره . چینی هین داخلی هست بت 4 تا آپشن که گولمون بزنن .خدا لعنت کنه هم داخلی هم چینی . شما اگر طرفدار داخلی هستی بشدت کور کر و معلول ذهنی و خود خواسته هستی .همشون کاری کردن که مردم هرچی دارن بدن به چینیها و داخلیهای دزد .ترموستات ماشین 130000تومان این دزدی نیست میل ماهک ef7 ساخت داخل 123000تومان دزدیهاشون تازه شروع شده مرده شور منو بشورن که نمیتونیم غیر از مونتاژ داخلی یا چینی و بنجل بخریم .خدا لعنت کنه باعثان و بانیانش را که بتید مرتب اونجای مکانیک را بمالیم تا ماشینهای نوبرمان را دستی بکشه .

  108. واقعا حرف های الکی و بدون منطقی زدین من یه لیفان ۶۲۰تلنت دارم مدل ۹۵ ماشین من حدود صد هزار کیلیومتر کار کرده تا حالا از جلو تعمیر گاهم رد نشده فقط اب روغن همین حتی توی این صدهزار کیلومتر نه شمع عوض کردم ن دیسک صفحه و واقعا راضیم و نظرتون در مورد کولر بخاریش واقعا اشتباه چون من تا حالا کولرو تا اخر زیاد نکردم و به حدی یخ ک اصلا نمیتونی تا اخر زیادش کنی و در مورد بخاریش به حدی گرم که جهنم تو این دنیا میکنی و با کارکرد صد هراز کیلومتر هیچ ماشینی به گردش نمیرسه

  109. من مدل 93 دارم و 240 هزار تا راه رفته یه پژو صفر هم داریم که اصلا قابل قیاس با لیفان نیست
    شما لذت سواری لیفان رو وقتی میفهمید که یه مسیر طولانی باهاش رانندگی کنی مسیر تهران-قشم <تهران چزابه اونوقت میفهمی راحتی چیه
    من با پژو همدان میرم کل بدنم درد میگیره
    در مورد صدا درسته صداش زیاده
    در مورد مصرف سوخت خیلی مصرفش پایینه و تو جاده زیر 7 تاست
    در مورد شتاب فکر نکنم هیچ ماشین ایرانی به گرد پاش برسه -درگ هاش تو اینستا پره
    سیستم تغلیقش کپی تویتا کرولا هست و سیستم ترمزش
    تعمین قطعاتش خیلی خوب نسیت ولی دستتون میرسه و خودشون هم زنگ میزنن نظرسنجی میکنند و پیگیر میشن که مشکل حل شده یا نه
    ما ماشین زیاد قرض میدیم دوستان که هر کی سوار میشه کیف میکنه

  110. به نظرم نگارنده خیلی مغرضانه این اتومبیل رو به نقد کشیده
    حدود دو سال داشتم و میتونم بگم در محدوده قیمتی خودش بدون رقیب هست

  111. سلام
    دوستان این جعبه فیوز داخل کابینش کجاشه
    اونی که پشت جعبه سمت چپه زیر تنظیمات آینه های جانبی که شبیه نقشش نیست؟

  112. باسلام . عزیزان . تمامی مطالب شما رو خوندم ودر کل میخوام اینو خدمت همتون عرض کنم که هر کسی باید پاشو به اندازه گلیمش دراز کنه مثلا با پولی که داری چی میتونی بخری یا تو بازار خودرو چی گیرت میاد .بی خود همه چیزو بهم نریزین و نقد و بررسی هم نکنین اگه دنبال کیفیت بهتر میگردین پول شما کیفیت رو تعیین میکنه .میتونی برند خودرو رو تعیین کنی با زیر 80میلیون که نمیتونی بنز یا بی ام ..وغیره سوار بشی لطفا به چیزی که داری و هست و میتونی بسنده کن والا هم خودتون خسته میشین وهم اینکه دیگران رو در مورد خودتون بد بین میکنید با این مبلغ خودرو کارکرده کره ای هم گیرتون نمیاد ….

  113. بنظر من دلیل اینکه برخی لیفان رو با این تولیدات کم کیفیت داخلی مقایسه میکنند ضعف قیمت گذاری کرمان موتو هستش و تبلیغاتش که البته به نفع اونایی شده که خریدنش. من در یک شرکت معتبر قطعه سازی کار میکننم قرار بود فیس ۲ ال ۹۰ با همون قیمت ال نود بابت ضعف طراحی بیرون و کاهش فروش روانه بازار بشه اما دل خوش مصرف کننده ها و بازاریابی رنو باعث شد ما بابت فیس ۲ ال نود و ساندرو رو اینقدر اختلاف پول بدیم.تا الان ۲۰۶ و پارس و گل و ۴۰۵ داشتم الان کارکرده لیفان ۶۲۰ ۱۸۰۰ سی سی خریدم و فوق العاده راضیم. شما یه پژو پارس رو تو دنده سه در اتوبان یادگار شمال برون بعد لیفان ۶۲۰ هم برون خودت متوجه داستان میشی

  114. خدا میدونه تمام چیزهایی که گفته بود چرت بود حالا چند تاش آره ولی واقعا این طوری نیست من قبلا سمند داشتم پژو داشتم پراید و پارس هم داشتم به خدا سگ لیفان می ارزه به تمام ماشین های ایرانی َبهترین و راحت ترین ماشین که خریدم همین بود (با توجه به قیمت) الان بنده خودم اول بعدش یه تویتا سی اچ آر خریدم بهتر بود خیلی هم خوب بود ولی قیمت این کجا اون کجا بعد پول لازم شدم فروختم لیفان ۸۲۰ خریدم هردو لیفانی که داشتم خوب بود ما ایرانی ها عادت بد کردیم که ماشین چینی رو به جنس های بد چینی ربط بدیم نه نه نه! والا از ماشین ایرانی میلیار د ها بار بهتره َ خیلی هم بهتره من که میگم قیمت خوب و کم میخوای این عالی هست

  115. من ۵ ساله ۶۲۰ تلنت دارم…جز کیفیت رنگ تمام مواردی که فرمودن با اغماض بوده…مشکل برقی قطعا ندارن….موارد مصرفی کم…وایر نداره…تسمه تایم نداره…خداییش من راضی هستم…با این پول باید بری جا نونی بخری(تندر ۹۰)

  116. واقعا همه مطالب نوشته شده کاملا درسته من بدون تحقیق رفتم یه لیفان خریدم هر روز تو مکانیکی ها به سر میبرم و آخرش هم مشکل حل نمیشه

  117. من همه نظراتو خوندم واقعا موندم بخرم یا نخرم؟؟؟ هرکی یه چیزی میگه

  118. من قبلا پژو پارس داشتم، در حال حاضر حدود دو سال ميشه كه ليفان ٦٢٠ موتور ١٨٠٠ دارم، واقعا قابل مقايسه با ماشينهاى ايراني نيست، بسيار عالي هستش و تا حالا رنگ تعميرگاه را تو اين دو سال نديدم، من كه ازش راضيم و ديگر به هيچ عنوان حاضر نيستم ماشين ايراني بخرم، نسبت به قيمتش عاليه

  119. با سلام دوست عزيز نگارنده

    بنده مشين چيني ندارم و نداشتم و فقط چندباري پشت چند مدل نشستم و رانندگي باهاشونو با ماشينهاي که داشتم مقايسه کردم براي خودم…

    من تقريبا تمام نمونه هاي ماشين هاي داخلي از پرايد و ريو و 405 و پارس و 206 و درحال حاضر رانا و البته چند مدل ديگه ک مدت کوتاهي بود رو داشتم…

    و اصلا هم از ماشين چيني فقط و فقط بخاطر اينکه اسم چيني رو يدک ميکشه خوشم نمايد ولييييييييييييييييييي انصافا کيفيت و اپشن هاي هيچکدوم با هيچ يک از ماشين هاي داخلي قابل مقايسه نيست!!!!!!!!!!!!!!!!
    حتي همون رنگي که دوستان گفتن
    مخصوصا در مدل سال هاي اخير
    برادر من ، بنده ماشين صفر رو تحويل گرفتم و بيش از 20 بار بردم بالانس کردم و بازم ماشين ميکوبيد…
    صداي داشبورد و رو در هاي رانا که انقدر تو مخه که حد نداره
    صندلي هاي همه شون بدون استثنا بعد از يک سال ميچسبه کف ماشين تازه بعد 200 کيلومتر رانندگي کمر درد بيچاره ت ميکنه …
    درمورد ليفان 620 البته من 1800 رو رانندگي کردم انصافا بيش از يک سرو گردن از همه ماشين هايي که داشتم بهتر و راحتر بود و کيفيت کابينش که اصلا با هيچکدوم قابل مقايسه نيست

  120. مجیدمیگوید۴سال لیفان ۶۲۰دارم واقعا عالیه تصادف خیلی شدیدداشتم خال بهمون نیافتاداگه این ماشینای اشغال سایپا بودالان اون دنیابودیم واقعاماشین عالی

  121. قشنگ معلومه اونی که این مطلب رو نوشته کارش واردات برلیانسه. شایدم کار بچه های سایپا

  122. چرت ترین و یک طرفه ترین متنی که خوندم این بود دوست نا گرامی تو انگار تا الان پشت بنز میباخ بودی که درمورد لیفان 620نظر میدی یه لاستیکش می ارزه به تمام اسغالای داخلی از دنا پلاس تا هرچی که تو این مملکت اسم سایپا و ایران خودرو روشه اینو به عنوان کسی میگم که چند سال پارس داشتم و الان لیفان 620دارم .

  123. منم که ماشین ندارم. گران شده نپیتونم بخرم.
    ای داد بی داد.

  124. مزخرف ترین ماشینی بوده که تا الان داشتم ، اگه ایراد اساسی پیدا کنه باید بندازیش تو سطل آشغال

  125. من۴ساله که لیفان۶٢٠ خریدم عالیه حرف نداره من هیچ کدوم از حرفای کارشناسی که دربالا نظر داده رو قبول ندارم فقط دریک جمله لیفان۶٢٠ عالییییه

  126. سلام من لیفان 620 تلنت دارم 92 سه ساله دستم هستش قبلا پژو داشتم با 3مورد از مواردی که فرمودن موافقم مابقی رو از نظر من چرته این ماشین سه تا ضعف داره کولر کمی ضعیفه ولی بخاری خیلی خوبه. موتورش توی دور3000صداش یه مقدار زیاد هستش فقط روی همین محدوده صداش زیاده مابقی دورها از پژو کمتره صداش. کیفیت رنگ پایین که تو اکثر خودروهای داخلی هستش.محاسن هم موتور واقعا قدرتمند که به راحتی با کولر و سرنشین کامل تو سربالایی و سبقت گرفتن راحت دور میگیره جوابگو هست آپشن های خوب و ترمز های عالی و کیفیت قطعات داخل هم از هم رده های داخلی‌ واقعا بهتره و تعلیق خیلی خوبش که ماشینی نرم هستش در دست انداز ها و مهمترین مورد هم استحلاک کم این خودرو هستش قطعاتش هم زیاد تو بازار هست زیاد مشهدم

  127. من لیفان ۹۴ دارم هیچ کدوم از این ایراد هارو نداره وچشم نزنم تا به حال تعمیرگاه نرفته و هم کم مصرفه هم اپشن های خوبی نسبت به ماشین های ایرانی داره
    و در ضمن باید بگم ماشین های زیادی داشتم از پراید بگیر ۲۰۶ و پرشیا و… ولی هیچ کدوم به پای این نمیرسه که هیچ جاشم نمیگیره واقعا عالیه و به هیچ مشکلی باهاش برنخوردم

  128. من این ماشینو از سال ۹۳ دارم واقعا ازش راضیم لیفان ۶۲۰ تلنت ۱۸۰۰ شاهکاره کرمان متوره

  129. این مقاله بعنوان یک مطلب کارشناسی فنی که توسط یک کارشناس فنی‌ تهیه شده باشه که به حساب نمیاد و به درد کسی نمیخوره، اما یک فایده‌ خیلی خوبی که برای من داشت این بود که با خوندن‌نظرات که طی دو سالی که از انتشار مطلب گذشته نوشته شده‌ن، متوجه شدم اکثر قریب به اتفاق کسانی که لیفان ۶۲۰ داشته‌ن و از حداقل‌های لازم عقلی و سوادی و منطقی هم‌ بهره برده‌ن، از این ماشین فوق‌العاده راضی بودن.‌

    واقعا اعتقاد دارم اگر یه زمانی چندتا کارشناس خوب بخوان بهترین ماشینهای چینی در ایران رو انتخاب کنن، لیفان ۶۲۰ حتما بین ۵ تای اول خواهد بود.

  130. بنظرم انتقاد شما اصلا درست نیست و بعید می‌دونم اصلا سواری این ماشین رو تجربه کرده باشی ، من از سال ۹۳ دارم و خدا رو شکر هیچ ایرادی نداشته هنوز آچار به موتور ننداختم ، شتاب قدرت فرمان پذیری و تعلیق نرم در کنار مصرف سوخت و استهلاک پایین واقعا بی نظیره ، برام سواله چرا شما همچین انتقاد بیجایی کردید ،البته رنگ رو قبول دارم که حتی اونم از ماشین های داخلی خیلی بهتره ولی بقیه رو نه ، درسته شما در مورد نخرید صحبت کردید ولی بی انصافیه که این ماشین رو با کلی ویژگی های مثبت از زاویه منفی ببینید ، در مورد قطعات هم موضوع اینه که من یه پژو ۸۱ دارم که از صفری دست خودم بوده تا سال گذشته همه چیز فابریک بود ولی یه سر پولوس رو در عرض یکماه سه بار عوض کردم و آخر با دعوا و درگیری رفتم یه سرپولوس استوک دیگه گرفتم انداختم ، در حالیکه لیفان ۶۲۰تمام قطعات موتوری و کمک و … لوازم تویوتا کرولا هستش از شما به عنوان یک سایت مرجع معتبر انتظار دارم این موضوع رو اصلاح کنید ، تشکر

  131. لیفان طراحی بی ام وه است

    من دارم خیلی خوبه بدون صدا

    بزم پراید یه اشغاله عا شده
    145
    ملیون

  132. از سال ۹۳ دارمش
    هیچ اذیتی نداشته
    نسبت به ماشینهای ایرانی خیلی خیلی بهتره

  133. ببینید هر چی باشه خودروی چینی باز هم بهتر از خودروی ایرانی لش هست آخه کلاس لیفانو با این قوطی حلبی ای ایرانی مقایسه میکنید چند روز پیش با لیفان 1800 یه زانتیا 2000و یه ای ال ایکس و زدم کشش فوق العاده هست 220تا رو بدون خطا می‌ره عالیییییه عالیییه احساس میکنم بی ام و سوار میشم فوق العاده بی نظیر عالییییییییه

  134. در برابر ماشینایی مثل ای ال ایکس و ای اف سون لیفان 1800 حضرت و سرور و سلطانه فوق العده

  135. سلام خدمت همه بزرگوارانی که نظراتشون رو اعلام کردند،باور بفرمایید اگه هم ایرادی هست از ما ایرانی هاست موقعی می ریم قرارداد خودرو ارزون فیمت وبی کیفیت رو با خارجی ها می بندیم دقیقا همین میشه،زنبور عسل قبل از اینکه با ما آشنا بشه عسلش حرف نداشت،ولی الان پر شکر شده،پس باید بدونیم که اگه برا مردممون ارزش قایلیم باید با خودرو سازهای مطرح قرار اد ببندیم،من خودم لیفان1800دارم،انصافا از ماشین های ایرانی سرتره

  136. به غیر از ضعیف بودن پرتاب باد کولرش بقیش رو قصه گفتی بخاریش ک محشره من هر وقت بخاری میزنم کباب میشم سواری و نرمیش عالیه نرمی فرمان ک معرکه هست وقتی ماشین رو دور میوفته حس پرواز دارم کیفیت صندلیاش عالیه موتور بدون خرج معرکه ببخشید هفت تا سگش پژو و سمند رو می ارزه

  137. من پارس و سمند و ۲۰۶ داشتم و ۴۰۵ همشون رو بزار کنار فقط سوار لیفان ۶۲۰ شو معرکست الان یه متور ۱۶۰۰ رو دارم از همه چیش راضیم اصلا شک نکنید نسبت به قیمتش عالیه من فقط با بی ام و عوضش میکنم

  138. فقط در یک‌کلام اقای کارشناس حرف مفت زیاد زدی اول سوار شو چندتا مسافرت باهاش برو بعد نظر بده لیاقت شما همون گاری های ایرانخودرو وسایپا س

  139. من 6 ساله دارم و 135 هزار تا باهاش رفتم، سمند و پژو داشتم ولی از این رضایت بیشتری دارم. مشکل فنی خاصی در این مدت نداشته است.

  140. سلام بعد از نزدیک چهار سال و رسیدن به کیلومتر دویست هزارر تا با لیفان تلنت اومدم بگم این گرگ کمترین خستگی به خودش راه نداده— رو کشهایی که برای ماشین هشت سال پیش خرریدم عوض کردم-اما یکبار گیربکسش صدا میداد- همه میگفتن باید تعویض بشه– با راهنمایی دوستی رفتم به تعمیررگاه رادین نزدیک میدان ازادی گیربکس من رو تعمیر کردن و فقط دو تا بلبرینگ و دو تا واشر کاسه ای عوض شد- دنده برنجی ها سالم بودن-و لوازم دیگه بی عیب– -اما به جز این هیچ عیبی در این دویست هزار کیلومترر نداشتم—

  141. سلام من خودم توکارخرید وفروش ماشین هستم همه نوع سواریم داشتم سه سال ۶۲۰ داریم خیلی راضی

    یم همجا ایرانم باهاش رفتم بدون هیچگونه خرجی مدل۹۱

  142. مدتی پیش برای فروش لیفان ایکس ۶۰ به بنگاه مراجعه کردم چند نفر در بنگاه نشسته بودند گفتند چون ماشین چینیه بدرد نمیخوره محترمانه گفتم تا حالا تجربه استفاده از ماشین چینی رو دارید فرمودند خیر من هم با کمال احترام گفتم شما که تجربه ندارید گه می‌خورید اظهار نظر می‌فرمایید

  143. بنده اصلا بانظرات این کارشناس بالا موافق نیستم من شش سال که لیفان 620دارم وهیچ موردی هم برام پیش نیومده خودم هم فنی کارم وازشتاب وسرعت و جادار بودن وازمصرفش خیلی راضی هستم

  144. من خودم سه ساله که لیفان1600 دارم سکش میارزه به دناپلاس ایرانی خودمون این اقا که نظر داده خیلی هم بیجا گفته که لیفان خوب نیست

  145. سلام من یه ماه میشه که لیفان 620 خریدم ماشین قبلیم پارس بود اصلا قابل مقایسه نیست با لیفان خیلی ماشین خوبیه این نویسنده اون مطالب عسل زیادی خورده

  146. سلام من یه ماه میشه که لیفان 620 خریدم ماشین قبلیم پارس بود اصلا قابل مقایسه نیست با لیفان خیلی ماشین خوبیه این نویسنده اون مطالب عسل زیادی خورده

  147. سلام
    زیر فرمان هست خم بشید بالا کلاج و ترمز یک باکس مستطیل سیاه هست باید بکشی به سمت پایین تا درش باز بشه و فیوزها دیده بشه مواظب باش نشکنه

  148. سلام عزیزان جز اولین کسانی بودم که یه لیفان ۶۲۰ ۱۶۰۰
    مدل ۹۱ خریدم . صفر الانم دارمش نزدیک ۱۰ ساله که سوار میشم دست به موتوریش نزدم عالی یه چرخشو با پژو و امثال اینها عوض نمیکنم. خلاص

  149. من پیکان سواری پیکان وانت پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ سمند و پارس داشتم و هرکدوم غیر ممکن بود توی مدتی که مالکشون بودم حداقل یکبار تعمیر متور نکنم و یا همونجوری خراب فروختمش بخاطر نداشتن وقت تعمیر الانم دو ساله لیفان تلنت دارم خدا شاهده جز لنت ترمز و یک رادیات اونم چون جای بستش شکست خیلی سفت کردمش با ۲۱۰۰۰۰ کارکرد هنوز ریالی خرج یا تعمیر نبردمش خدارو شکر

  150. مقاله تون اصلا نزدیک به واقعیت هم نیست.
    توان موتور لیفان 620 از همه ماشین های ساخت داخل بهتره
    سیستم تهویه هم اگر فیلتر اتاق برداشته بشه یا زود به زود عوض بشه هیچ نقصی نداره
    سیستم ترمزش با هیچ ماشین داخلی قابل قیاس نیست تو رنج قیمتی خودش هیچ ماشینی 4 چرخ دیسکی نیست

  151. الان من دیدم مقایسه پرشیا با لیفان خود نویسنده کلا از پرشیا گفت ولی زیرش مردم نوشته بودن که لیفان لیفان لیفان. به نظر من هم لیفان بهترین گزینه برای خرید ماشین هست. خسته نباشید

  152. الان من دیدم مقایسه پرشیا با لیفان خود نویسنده کلا از پرشیا تعریف می کرد ولی زیرش مردم نوشته بودن که لیفان لیفان لیفان. الان من خودم 6 سال لیفان620 1800cc دارم
    عالیه خسته نباشید

  153. کاملا مشخصه نویسنده از مسئولیم ایران خودرو یا سایپا بوده وصددرصد مغرضانه قضاوت کرده. من 6 ساله این ماشین رو دارم و الان هم حاضر نیستم با 405 صفر ایران خودرو عوضش کنم بخاری و کولر عالیه شتاب عالیه مصرف حدود هفت. نرم و راحته. البته لوازمش گرونه ولی همه چیزی توی مشهد گیر میاد.

  154. کارکرده لیفان هزار بار میارره به خودروهای صفر داخلی من ۴سال لیفان مدل ۹۰ دارم همه جا هم مسافرت رفتم تا حالا هیچ ماشینی به نرمی وکم صدا وراحتی این نبوده مصرفش اندازه پراید از هر نظر عالیه الکی ماشینهای حلبی ساخت داخل رو تبلبغ نکنین

  155. با سلام
    در مورد نظر کارشناسی شما باید بگم احتمالأ لیفان ۶۲۰ رو با ماشین دیگه ای اشتباه گرفتین.
    بنده چند ساله ۱۸۰۰ دارم و خیلی هم ازش راضی هستم.
    در مورد صدای موتور از دور موتور ۳۰۰۰ به بالا هم یه تحقیق کوچیک بکنین بد نیست.(تبدیل حالت شهری به اسپرت)
    سواری نرم و ایمن.مصرف سوخت کم.آپشن های فراوان. طراحی زیبا. کیفیت بالای قطعات(نسبت به تولیدات داخل)
    تنها نکته منفی که من تو این ماشین دیدم ضعف در سیستم روشنایی ماشینه که اونم با دو تا لامپ هدلایت حل میشه

  156. سلام متاسفم از اظهار نظر کارشناس محترم فکر میکنم داره برای ایران خودرو تبلیغ میکنه این آقا اصلا لیفان 620 سوار نشده من مدل 94 لیفان دارم بسیار خودرو خوبیه خدا وکیلی هم ردیف خودروهای در رنج قیمت 500میلیون هست حتی بیشتر
    1.تسمه تایم نداره نیاز نداره نگران تعویض تسمه باشی
    2.استحکام بدنه در تصادفات کاملا امنیت داره
    3.مصرف سوخت بسیار پایین است
    4.جادار بودن صندوق عقب وراحتی صندلیها
    5.شتاب خوب و کشش عالی در سر بالاییها
    6.داشتن سیستم خنک کننده عالی
    7.داشتن سان روف. جی پی اس سیستم صوتی و تصویری
    8.داشتن دکمه های کنترل صدای رادیو ضبط روی فرمان
    9.داشتن آیینه برقی شیشه بالا بر برقی چهار درب و قفل
    کودک و قفل اتوماتیک سیستم ایمنی بالا در مقابل سرقت.
    10. دوربین دنده عقب و سیستم خاموش کننده اتوماتیک چراغها و همچنین سیستم روشن کننده اتوماتیک چراغها در تاریکی و داخل تونلها
    11.داشتن وسایل و تجهیزات لازم در نمایندگی
    مشکلی که داره اگر داشته باشید دیگه خودرو ایرانی نمیتوانی سوار بشی پژو 405 و سمند وتیبا و حتی دنا داشتم هیچ کدام قابل مقایسه با این خودرو نیستند

  157. واقعا لیفان 620 عالی تمرین ماشین می باشد واقعا این آقای کارشناس که در متن بالا در مورد لیفان 620 توزیع اشتباه داده واقعا فکر کنم که ایشان لیفان را نشانش دهید تشخیص ندهد من لیفان 620 مدل 91 را دارم این مدت وقت خودم دیسک وصحفه کالج و لنت ترمز را عوض کردم می بینی مثل ماشین های ایران خودرو و سایپا نیست که کل زندگی را خرج کنی من جرخ این لیفان را با هیچ ماشینی عوض نمی کنم

  158. واقعا لیفان 620 عالی تمرین ماشین می باشد واقعا این آقای کارشناس که در متن بالا در مورد لیفان 620 توزیع اشتباه داده واقعا فکر کنم که ایشان لیفان را نشانش دهید تشخیص ندهد من لیفان 620 مدل 91 را دارم این مدت وقت خودم دیسک وصحفه کالج و لنت ترمز را عوض کردم می بینی مثل ماشین های ایران خودرو و سایپا نیست که کل زندگی را خرج کنی من جرخ این لیفان را با هیچ ماشینی عوض نمی کنم با تشکر ع. ب

  159. آقا من که نه لیفان داشتم و نه دارم، اما دنبال ماشین میگشتم، ینی ملت پاک قهوه ایت کردن هرچی دروغه رو هم سمبل کردی، اولین انتخابم لیفانه

  160. سلام،دوستان من ساکن قزوینم ،غیاث اباد،۴۰۵داشتم،پارس داشتم،اماپارسال لیفان ۱۸۰۰خریدم،واقعاعالیست،بسیارکم مصرف،سواری عالی،پرشتاب،بریدفقط یکبارتست کنید من یکبارتست کردم سریع عاشق لیفان شدم،لوازماش ازدنا ارزانتره،تقریبا با پارس قیمتش یکی هست،مثلا چراغ دنا ۳٫۲۰۰،اماچراغ جلو لیفان ۱٫۸،توسواری،هرچیزی همه ماشینهای ایرانی و جامیزاره،واقعاباکلاسه

  161. سلام دوستان من تقریبا همه ماشین های سایپا و ایران خودرو رو سوار شدم اما برای اولین بار حدود 6ماه هست لیفان 620. 1800گرفتم و خیلی هم راضیم فقط مشکلم روی این ماشین فنر های عقب هست که ضعیفه همین

  162. سلام من ميخام ليفان ٦٢٠مدل ٩٠ ١٦٠٠سي سي بخرم خوبه يانه لطفا راهنمايي كنين.قطعاتش چطوره پيدا ميشه و خرجش چي

    1. سلام ۱۸۰۰ بگیر پشیمون نمیشی داشتم که میگم اصلا رانندگی کردن باهاش یه حس دیگه ای به ادم میده

  163. چرت و پرت میگی….۳ساله دارم یه هزار تومن خرج نزاشته رو دستم….

  164. دوستان اگ میخوایین همیشه در عذاب باشین لیفان بخرین عذاب میگماا عذاب جهنم شرافت داره پیش این خداشاهده سرم اومده میگم

  165. دوستان اگ میخوایین همیشه در عذاب باشین لیفان بخرین عذاب میگماا عذاب جهنم شرافت داره پیش این خداشاهده سرم اومده میگم

  166. این کارشناس اصلا گواهی نامه داره اینجوری نظر میده یا حتما فیلم زیاد می بینه یا دیوانه شده هر ماشینی عیبی داره و خوبی هم داره بنز با این همه مشتری بازم ایراد داره ولی خودرو ایرانی همش مشکل داره عین این کارشناس به قول خودش می گه کارشناس هستم حالا ما نا امیدش نمی کنیم شاید پیش خانوادش کمی کلاس بزاره مثلا بگه من بلدم ولی خواهشن اول برو گوهی نامه بگیر بعد بیا نظر بده چوس مغز

  167. من یه ۱۸۰۰ مدل ۹۲ داشتم فروختم و واقعا پشیمونم الان هم دارم به درودیوار میزنم تا یکی دیگه بگیرم بدون فکر کردن برید بخرید محشره یه آینه بغلش میرزه به تمام ماشین های ایرانی

    1. عالیه من ازش راضیم فقط تخت گاز یکم صدای موتور میاد که اونم بخاطر زنجیر تایم از لحاظ فنی بیست به وقت روغن عوض شه مرگ نمیزنه توی شتاب گیر نه نمیگه

  168. خدا شاهده تا وقتی که داشتم یک بار هم تعمیرگاه نرفتم الان یه ۴۰۵ دارم تو سه ماه دوبار واشر زده دهنم رو سرویس کرده هرکی میخوام لیفان ۱۸۰۰ بگیره معطل نکنه بره بگیره

  169. من از سال ۹۳ لیفان ۶۲۰ ۱۸۰۰ دارم تا الان بجز بنزین و فیلتر و روغن و لنت و لاستیک که برای همه ماشین ها هست هیچ خرج اضافه ای براش نکردم و مثل روز اول داره کار میکنه و توی این رنج قدرت هیچ ماشینی واقعا گردشم نمیگیره و اینکه زنجیر تایم هست، من فکر میکنم این نظر کارشناس نبوده یا کار سایپا یا ایران خودرو بوده

  170. سر و ته مقاله بدبینی و دشمنی باچی نمیدونم موج میزنه! من ۹۳ صفر خریدم هنوزم که هنوزه فقط دیسکو صفحه و لنت عوض کردم والسلام امسال فقط افتامات دینام عوض کردم.خیلی ضی ام خدا شاهده به نسبت قیمت ودر مقایسه با هم رده ها حرف اوله

  171. سلام و درود خدمت دوستان
    قطعات ۶۲۰ موجود هست تو نماینگی که من این خودرو را خریداری کنم ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید…

  172. دوست عزیز با این نظراتت ریدی
    شیش ساله لیفان 620 دارم به هزار تا ماشین اشغال ایرانخودرو سایپا عوضش نمیکنم درسته معایب داره ولی بجاش مزایایی هم داره به نسبت قیمتش خیلی بهتر از رقیباشه

  173. دوستان سلام . دنا معمولی مدل ۹۵،۹۶ بخرم یا لیفان ۱۸۰۰ هم مدل؟ لطفا منو راهنمایی کنید .

  174. سلام دوستان شرط میبندم این آقا که در مورد 620 نظر داده تا حالا این ماشینو از نزدیک ندیده و حتی داخلش ننشسته یه مزدور اجیر شده که هیچ حرف تخصصی برای زدن نداشته من یه ضربه شدید از یک موتور 250 داشتم درب و گلگیر و گوشه کاپوت ماشین صدمه دید اگر این موتور با اون لاشه و سرعت بالای 100 کیلومتر بزنه وسط یه ماشین ایرانی خدا شاهده ماشین نصف میشه در مورد آپشنهاش هم چیزی نمیگم چون ماشینهای ایرانی ندارن که باهم مقایسه شون کنم

    1. سلام من یه‌سوالی داشتم .
      واقعیتش شنیدم که اگه لیفان موتورش باز بشه دیگه اون ماشین سابق نمی‌شه خواستم ببینم درست می‌گن یا نه ؟؟
      لطفاً پاسخ بدید

    2. سلام من یه‌سوالی داشتم .
      واقعیتش شنیدم که اگه لیفان موتورش باز بشه دیگه اون ماشین سابق نمی‌شه خواستم ببینم درست می‌گن یا نه ؟؟
      لطفاً پاسخ بدید

      1. از اسمت معلومه رقابت کثیفی داری که شده دشمنی با کرمان موتور .لیفان ۱۸۰۰ عالی هست تا ۳۰۰ کیلومتر عالیتر هم میشه .اگر هم سوال داری برو نمایندگی اینجا هیچکس موتورش را باز نکرده چون خراب نشده که میپرسی اون گاریهای ef7 و پارس tu5 هست که فیلر گیری که ساده هست هیچ مکانیکی بلد نیست و دو روز باید فیلر گیری کنه

  175. سلام من یه‌سوالی داشتم .
    واقعیتش شنیدم که اگه لیفان موتورش باز بشه دیگه اون ماشین سابق نمی‌شه خواستم ببینم درست می‌گن یا نه ؟؟
    لطفاً پاسخ بدید

  176. من از سال ۹۲ لیفان دارم هنوز حتی یک بارم تعمیر گاه نرفتم هر سال هم عید با ماشین میرم مسافرت هم موتور قدرتمندی داره و هم احساس امنیت میده و به هیچ وجه قابل مقایسه با خودرو های داخلی نیست این مقایسه برای لیفان مثل بی احترامی است

  177. خیلی ماشین خوبیه لیفان ۶۲۰ ۱۸۰۰ سی سی نمیدونم چند سال بود؟ ریو داشتیم همش ریپت می زد تازه از شرکت غراضه سایپا و ایران خودرو بهتره

  178. من 11 ساله لیفان 620 1600 دارم فقط یک بار شینک بنزین تایر صفحه کلاچ برای من مشکل ساز بود و موتور لیفان 620 1600 با نزارت شرکت bmw یا همان بی ام وه درست شده ولی درسته که بعضی از خودرو های چینی بد هستند

  179. ببخشید شرمنده می شم واقا با این کارشناس دیوونه اصلا موافق نیستم اصلا داییم ازم خریدش داییم انقدر دیوونه بوده روغنو ریخته روی رادیات الان سوخته
    مدل ۹۳
    رنگ آلبالویی

    ۱۸۰۰ سی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا