مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابرترین‌ها

10 خودرو خارق‌العاده‌ که جیپ Grand Cherokee آن‌ها را شکست می‌دهد!

گفته می‌شود که محصول بعدی کمپانی جیپ با نام Grand Cherokee قادر خواهد بود تا سرعت 0 تا 100 را در 3.5 ثانیه طی کند که این شتاب برای یک شاسی بلند (SUV) دیوانه کننده است.

jeep-grand_cherokee_srt_front-970x546-c

البته احتمال نمی‌دهیم که به این زودی‌ها جیپ مشخصات این محصول را اعلام کند اما انتظار داریم شاهد یک موتور قدرتمند همانند آن چیزی که در Challenger و Cherger دیده بودیم بر روی این خودرو باشیم همچنین گفته می‌شود از موتور سوپر شارژ HEMI V8 استفاده خواهد کرد. حال با توجه به سرعت بسیار خوب Challenger و Cherger رکورد 3.5 ثانیه‌ای Grand Cherokee چندان هم تعجب آور نیست. حال برخی از خودرو‌های پیشرفته جهان را لیست کرده‌ایم که از لحاظ اعداد و ارقام، شتاب صفر تا صد آن‌ها پایین‌تر از Grand Cherokee است اما باید بدین نکته توجه داشته باشید که تمام این اطلاعات رسمی و تایید شده هستند اما جیپ فعلا این شتاب را در محصول آینده خود تایید نکرده است.

Chevrolet Camaro ZL1

chevrolet-camaro-zl1

شتاب صفر تا صد: 3.9 ثانیه

این محصول از یک موتور 6.2 لیتری سوپر شارژ V8 بهره می‌برد که قادر است 580 hp و 556 lb-ft را ارایه دهد و البته این خودرو دوست داشتنی در شتاب صفر تا صد از جیپ Grand Cherokee شکست خواهد خورد و گفتنی است که این خودرو آرام‌ترین محصول در لیست ما است.

لامبورگینی  Gallardo LP550-2

lamborghini-gallardo-lp-550-2

شتاب صفر تا 62 مایل بر ساعت: 3.9 ثانیه

اگرچه فعلا قیمت جیپ Grand Cherokee اعلام نشده است اما هرچه که باشد مطمئن هستیم ارزان‌تر از این محصول لامبورگینی خواهد بود و البته نکته جالب این است که شاسی بلند جیپ قادر خواهد بود تا این ماشین اسپرت را در شتاب صفر تا صد شکست دهد. لامبورگینی گالاردو از یک موتور 5.2 لیتری V10 استفاده می‌کند که 543 hp و 397 lb-ft را ارایه می‌دهد.

پورشه Cayenne Turbo S

porsche-cayenne-turbo-s

شتاب صفر تا صد: 3.8 ثانیه

اگر بخواهیم رقابت عادلانه‌ای در این لیست داشته باشیم نماینده جیپ قادر خواهد بود تا 0.3 ثانیه زود‌تر از پورشه Cayenne Turbo S به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. با این اوصاف باید این تولید کننده آلمانی (پورشه) به خاطر قدرتی که توانسته به وجود آورد، به خود مغرور شود. زیرا در این محصول توانسته 570 hp و 590 lb-ft را از طریق یک موتور 4.8 لیتری توربو شارژ V8 ارایه دهد.

آئودی R8 V10

audi-r8-v10

شتاب صفر تا صد: 3.8 ثانیه

آئودی R8 V10 با موتور 5.2 لیتری و V10 خود که 525 hp و 391 lb-ft را دارد از شاسی بلند جدیدی که جیپ تولید کرده است عقب می‌ماند و در این زمینه نیز حدود 0.3 ثانیه اختلاف دارد.

Lotus Exige S Roadster

lotus-exige-s-roadster

شتاب صفر تا صد: 3.8 ثانیه

گویا برای نماینده جدید جیپ اصلا مهم نیست که طرف حسابش یک خودرو اسپرت باشد و یا یک اتومبیل سبک وزن نظیر Lotus Exige S Roadster، بلکه Grand Cherokee می‌تواند به سادگی آن را نیز شکست دهد. این محصول یک موتور 3.5 لیتری V6 دارد که از 345 hp و 295 lb-ft بهره می‌برد.

Chevrolet Corvette Stingray

chevrolet-corvette-stingray

شتاب صفر تا صد: 3.7 ثانیه

Corvette Stingray سریع‌تر از تمام شورولت‌هایی است که تولید شده اما همچنان در برابر محصول جدید جیپ شکست خواهد خورد. این محصول از یک موتور 6.2 لیتری بهره می‌برد که V8 است و 455 hp و 460 lb-ft را ارایه می‌دهد.

کادیلاک CTS-V Sedan

cadillac-cts-v-sedan

شتاب صفر تا صد: 3.7 ثانیه

بدون شک نسخه جدید کادیلاک CTS-V Sedan طرفداران زیادی دارد اما این نمونه نیز در برابر جیپ Grand Cherokee شکست پذیر است. این خودرو از یک موتور 6.2 لیتری بهره می‌برد که V8 است و 640 hp در کنار 630 lb-ft را ارایه می‌دهد و با این موتور قدرتمند 0.2 ثانیه دیر‌تر از Grand Cherokee به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مرسدس بنز SLS AMG GT

mercedes-benz-sls-amg-gt

شتاب صفر تا صد: 3.6 ثانیه

این محصول در حال حاضر عرضه نمی‌شود اما در واقع SLS AMG GT اتومبیلی است که مرسدس بنز در زمینه خودرو‌های اسپرت خود به آن می‌بالد و این خودرو از یک موتور 6.2 لیتری بهره می‌برد که V8 است و 583 hp به همراه 479 lb-ft را ارایه می‌دهد.

Aston Martin Vanquish

aston-martin-vanquish

شتاب صفر تا صد: 3.6 ثانیه

اگر خودرو‌های اسپرت ایتالیایی و آلمانی نمی‌توانند در مقابل نماینده جدید جیپ جلوه نمایی کنند، آیا یک کمپانی بریتانیایی قادر به انجام چنین کاری خواهد بود؟ Aston Martin Vanquish یک محصول بریتانیایی و البته عالی است که از یک موتور 6.0 لیتری و V12 بهره می‌برد و 568 hp به همراه 465 lb-ft را ارایه می‌دهد اما همچنان در برابر Grand Cherokee حرفی برای گفتن ندارد.

فراری California T

ferrari-california-t

شتاب 0 تا 62 مایل بر ساعت: 3.6 ثانیه

حتی اگر موتور توربو شارژر نیز بر روی فراری California قرار دهیم باز هم نمی‌تواند قدرتی همچون California T داشته باشد و این خودرو در میدان رقابت با نماینده جیپ سر به زیر از دور مسابقات خارج خواهد شد.

هرچه که باشد فعلا باید منتظر اقدام کمپانی آمریکایی جیپ باشیم تا با مشخصات اصلی Grand Cherokee آشنا شویم. اما اگر اطلاعات منتشر شده در خصوص شتاب این خودرو درست باشند با یک شاسی بلند خارق‌العاده رو به خواهیم بود.

سعید میرزاپور

عشق به آی‌تی و خودرو باعث شده که بتوانم با تغییرات سریع دنیا همگام باشم؛ امیدوارم در کنار یکدیگر تجربه خوبی از نرمی تکنولوژی و غرش خودرو داشته باشیم!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا