Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بلایی که پریوس خشمگین بر سر جی کلاس بیچاره آورد!

در هفته جاری، خبر تصادف یک دستگاه تویوتا پریوس با مرسدس بنز جی کلاس 2016، خبر داغ شد و به شدت در رسانه‌ها سروصدا کرد. به این خاطر که کمتر کسی عکس‌های منتشرشده از مرسدس پس از تصادف را باور می‌کرد!

به تیتر جالب یکی از سایت‌های انگلیسی دقت کنید:

coment

“این مرسدس جی کلاس آفرودی سه تنی بیچاره، طعمه چنگال تویوتا پریوس هایبرید خشمگین شده!”

در میان عاشقان بنزین و ماشین بازان حرفه‌ای، بخصوص از نوع آمریکایی، پریوس همواره خودروی منفوری بوده و دلیل خوبی هم برای این نفرت وجود دارد. فرم آئرودینامیکی آن بخصوص در عقب، برای کاهش مصرف سوخت طراحی شده و نه راحتی سرنشین یا زیبایی. چیزی از این بدتر نیست که راحتی انسان فدای شاید چند لیر سوخت اضافی شود. از آن بدتر تمام ملاحظات طراحی در زیر خودرو هم نه برای شتاب گیری و سرعت بیشینه بلکه برای یکنواخت‌ترین حالت سرعت‌گیری به هدف کاهش مصرف سوخت است. در یک‌کلام هر آنچه باعث لذت یا عشق ما به یک خودرو می‌شود، در پریوس محبوس و زندانی ممنوعه شده. شاید اگر تعداد پریوس­ها در خیابان زیاد شود، به نفع عشاق خودرو هم باشد! چراکه اگر پلیس تصمیم بگیر دست به تعقیب گریز بزند، پشت صفی از این خودروهای لاک‌پشت گون معطل خواهد شد.

در طرف دیگر اما!

G500 مرسدس بنز 4×4 که مملو از امکانات رفاهی در داخل و موتور پرقدرت و عالی در زیر کاپوت، تلفیق‌شده با ظاهری خشک و خشن که به یاد خودرو­های دهه 80 میلادی می‌افتیم! خودرویی که با حفظ اصالت به معنای واقعی و کمترین تغییرات ظاهری ولی با پیشرفته‌ترین تکنولوژی در زیر پوسته خودرو و در داخل اتاق، تبدیل به یکی از انتخاب‌های جدی پولداران در دسته آفرودی­ها شده.

حال این دو خودرو چه ربطی به هم دارند؟!

یکشنبه پیش در یکی از خیابان‌های خلوت لندن، غول عظیم 3 تنی با این جاروبرقی آیرودینامیک برخورد سر به کمر (T شکل) کرده و حاصل، چیزی درو تر و بعیدتر از تصورات و پیش‌بینی‌های هرکسی بود. عکس‌های منتشرشده نشان می‌دهد که پریوس خوش‌شانس، مرسدس سنگین‌وزن را ناک اوت کرده!

g classe

سناریو تصادف این بوده که راننده مرسدس بدون توجه به چراغ راهنمایی، چراغ‌قرمز را رد می‌کند و پریوس با سر به بغل مرسدس می‌زند. در ادامه مرسدس یک دور کامل چپ کرده و درنهایت در پهلوی راست خود ایستا می‌شود. خسارت وارده به این SUV بیشتر از تصور است و به نظر با توجه به طراحی قدیمی جی کلاس، ستون‌های A و B قوی به‌مانند محصولات روز ندارد (از ضخامت ستون‌ها هم همین امر برداشت می‌شود). مزید بر علت اینکه به دلیل مرکز ثقل بالای مرسدس، گشتاور خمشی ایجادشده به حدی زیاد بوده که باعث شده به‌راحتی خودرو چپ کند. خوشبختانه راننده هر دو خودرو سالم و سلامت از خودرو­هایشان خارج شدند. با توجه به‌ عکس­ها، دراین‌بین، راننده مرسدس باید از راننده پریوس خوشحال‌تر باشد و بیشتر خدا رو شکر کند!

انتشار این تصاویر در فضای مجازی و وب، شاید بیش از آنکه برای شرکت مرسدس بنز مشکل‌آفرین باشد، برای تویوتا و بخصوص پریوس سواران افتخارآفرین باشد و این اتفاق جالب احتمالا تا مدت‌ها در رسانه‌های خودرویی محل بحث باشد.

درنهایت نظر شما رو به عکس زیر که متعلق به پریوس بعد از تصادف است جلب می‌کنم!

prious

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.