Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مک‌لارن شرکت خودش را با مردم تقسیم می‌کند

1

در اواخر سال ۲۰۱۴، فراری تصمیم بزرگی را مبنی بر تبدیل شرکت خود به سهامی عام گرفت. برای اولین بار بود که یک شرکت خصوصی سهام خودش را به مردم پیشنهاد می‌دهد. این حرکت از لحاظ اقتصادی آنقدر موفق بود که بسیاری از شرکت های خصوصی و بزرگ دیگر مانند استون مارتین تصمیم به انجام اعمال مشابه را گرفتند. حال مک لارن تصمیم به انجام این حرکت گرفته است. در یک صحبتی که مجله تایمز چاپ کرده است، مایک فلویت، مدیرعامل مک لارن از خوبی این ایده گفته است.

2

فلویت گفت:‌ هرچه ما موفق‌تر باشیم، برای سرمایه‌گذاری مردم جذاب‌تر خواهیم‌شد. زمانی که فراری برای سرمایه‌گذاری مردم بازشد، ارزش سهامش تا ۶۲درصد افزایش پیداکرد و این نشان داد که این حرکت یک استراتژی موفق است. مانند فراری، مک لارن نیز فروش خودش را در سال ۲۰۱۶ دوبرابر کرده است. مک لارن در سال ۲۰۱۶ تعداد ۳۲۸۶خودرو فروخته که احتمالا در سال ۲۰۱۷ این رکورد را نیز می‌شکند. بزرگترین بازار برای مک لارن آمریکای شمالی بوده، جایی که یک سوم فروش خود را در آنجا داشته است. اروپا نیز با فروش ۹۹۶ خودرو بزرگترین بازار مک لارن به حساب می‌آید. مک لارن به عنوان یک شرکت بسیارخلاق شناخته می‌شود. تبدیل به سهامی عام می‌تواند یک حرکت بسیارخوب برای این شرکت بزرگ بریتانیایی باشد.

3

برای ما سخت است که میزان موفقیت این حرکت را مخصوصا بعد احتمالات جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا پیش‌بینی کنیم (ما دوست‌داران خودرو هستیم نه سهامدار). به هرحال اگر این حرکت مک لارن مانند فراری پیش‌برود، منطقی است که هرچه زودتر در این شرکت سرمایه‌گذاری کرد.

4

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.