مکمل بنزین
گوناگونخبر

فولکس‌واگن به زودی خط تولید میکروباس جدیدش را راه‌اندازی می‌کند!

در سال ۲۰۰۱ میلادی، حدود ۱۶ سال پیش کارخانه آلمانی فولکس‌واگن اولین کانسپت میکروباس را به دنیا معرفی کرد و هر چند سال یکبار، نمونه ارتقا یافته این کانسپت را در نمایشگاه‌های مختلف خودرو به نمایش درآورد. این کانسپت در طول این چند سال به نام کانسپت Bulli تغییر پیدا کرد و به تازگی این کانسپت با نام ID Buzz (تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید) در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۷ به نمایش درآمد. متاسفانه هیچ کدام از این کانسپت‌های معرفی شده تا به امروز به خط تولید راه پیدا نکرده‌اند ولی به تازگی خبر‌های منتشر شده حکایت از راه‌اندازی خط تولید این کانسپت میکروباس را می‌دهند.

بنا به گزارش منتشر شده از خبرگزاری Auto Express، بالاخره کمپانی فولکس‌واگن درباره این کانسپت تصمیم جدی گرفته و می‌خواهد آن را به خط تولیدش راه دهد. البته این اولین باری نیست که چنین خبری منتشر شده است؛ برای مثال در سال ۲۰۱۰ میلادی رئیس بخش طراحی فولکس‌واگن «کلاوس بیشوف» درباره حضور این کانسپت به مرحله تولید صحبت به میان آورد. البته مدیرعامل کمپانی فولکس‌واگن «هربرت دایس» بیان کرده که میکروباس جدیدی با پیشرانه الکتریکی را روانه بازار خواهد کرد.volkswagen-id-buzz-concept-2

آقای دایس در مصاحبه با خبرگزاری مذکور گفت: تولید خودروهای هوشمند و نوستالژی برای برند فولکس‌واگن بسیار مهم است و هنوز این کارخانه فروش خوبی از سری فولکس‌واگن بیتل در بازار جهانی و به خصوص ایالات متحده آمریکا دارد و با تولید این میکروباس جدید برقی، کمپانی فولکس‌واگن تغییر و تحول مهمی را در این صنعت ایجاد خواهد کرد.

به احتمال زیاد این میکروباس جدید با پلتفرم MEB ساخته خواهد شد و چندین ویژگی خود را از کانسپت جدید ID Buzz که در ماه ژانویه گذشته به نمایش درآمده، داراست. به علاوه در نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو ۲۰۱۷، رئیس بخش طراحی خودروهای فولکس‌واگن «اولیور استفانی» ایده حضور میکروباس جدید را نیز مطرح کرده بود.volkswagen-id-buzz-concept-3

پلتفرم MEB یکی از بهترین طراحی‌های فولکس‌واگن است که فضای زیادی را به کابین وسیله نقلیه اختصاص می‌دهد و طراحی بسیار زیبایی دارد. بنابه گزارش‌های منتشر شده این میکروباس اولین سری وسایل نقلیه جدید برقی ID فولکس‌واگن خواهد بود و ویژگیهای مشترکی از کانسپت ID Buzz، اتوبوس‌های شاخص T1 و T2 را دارا خواهد بود. بسیاری از کارشناسان معتقدند تا آخر سال جاری اولین میکروباس‌های جدید ساخته خواهند شد و وارد بازار جهانی می‌شوند. برای خبرهای بیشتر از محصولات کارخانه آلمانی فولکس‌واگن همراه چرخان باشید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا