مکمل بنزین
گوناگونخبر

وانت پژوی جدید رونمایی شد

پژو از جدیدترین محصول خود که یک وانت پیکاپ است، پرده‌ برداشت. این شرکت فرانسوی برای ساخت این مدل با شرکت‌های ژاپنی و چینی همکاری کرده است. بنابر اخبار منتشر شده، بازار مورد نظر پژو برای عرضه وانت خود فقط آفریقاست و در نقطه دیگری عرضه نخواهد شد. البته استقبال بالا می‌تواند باعث شود که پژو این وانت را با تغییرات مختلف در سایر کشورها عرضه کند.

پژو سابقه چندانی در تولید وانت ندارد اما قرار گرفتن لوگوی این شرکت در جلوی هر محصولی، می‌تواند نظر خریداران کشورهای آفریقایی و آسیایی را به‌خود جلب کند. پژو برای وانت خود در حال حاضر نام فرانتیر را انتخاب نموده و شباهت فراوانی به محصول شریک تجاری پژو در چین، یعنی دانگ فنگ دارد. پژو در سال‌های اخیر تلاش نموده تا تمام طیف‌های مختلف جامعه را با محصولات خود پوشش دهد و برای انواع طبقات اجتماعی خودرو تولید نموده و این وانت نیز با همین سیاست برای آفریقا نشینان آماده شده است.

68ed600d-e671-4e90-a6d8-473ba8f545a9

فرانتیر با پلت‌فرم D22 طراحی و تولید شده که مخصوص شرکت نیسان ژاپن بوده و وانت ناوارا نیز بر روی همین پلتفرم ساخته شده است. فرانتیر از کف زمین در حدود ۲۱۰ میلی‌متر فاصله دارد و موتور ۲.۵ لیتری دیزلی، قدرت آن را تامین می‌کند. این پیشرانه توانایی تولید ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر دارد که بر اساس تیپ خودرو به دو چرخ و یا هر چهارچرخ منتقل خواهند شد. از جمله امکانات استاندارد فرانتیر می‌توان به  گیربکس ۵ سرعته دستی، ترمز ABS، تنظیم الکترونیکی آینه‌ بغل، ایربگ سرنشینان جلو و سنسور پارک اشاره کرد.

HyperFocal: 0

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. پژو چرا برای ساخت وانت با شرکت‌های ژاپنی و چینی همکاری کرده است. یه سر به خودروسازهای وطنی میزد درجا براش وانت مساختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا