مکمل بنزین
خبر

شیرون رقیبت را بشناس! «هنسی ونوم F5»

از ایالتی می‌آید که از هرکس بپرسید نتیجه جواب‌ها به خشونت و غرب وحشی منتهی می‌شود. تگزاس محل گانگسترها و اسلحه‌دارانی است که اعتقاد دارند که در همه زمینه‌ها باید آمریکا حرف اول را بزند! حال چه بحثی مهم‌تر و داغ‌تر از سریع‌ترین خودرو خیابانی جهان. جایی که بوگاتی با معرفی شیرون دوباره آن را می‌خواهد از چنگ ونوم GT درآورد. اما کمپانی فرانسوی حال باید به فکر رقیب جدیدش باشد. هنسی ونوم F5 رقیب شیرون خواهد بود. نام این خودرو با الهام از تورنادو F5 ساخته خواهد شد که نام یک تندباد با سرعت 418 تا 509 کیلومتر بر ساعت است.

جان هنسی در گفتگو با Top Gear می‌گوید:

من فکر می‌کنم سرعت F5 در حدود 460 کیلومتر بر ساعت باشد و این امکان دارد.

venom_f5_front (1)
Hennessey Venom F5

اما از هنسی بعید نیست که اولین خودرو با سرعت 480 کیلومتر بر ساعت را بسازد. ونوم GT، رقیب بوگاتی ویرون، بر پایه لوتوس Exige ساخته‌شده بود. اما برای F5 کاملاً داستان متفاوت است. این مدل شاسی منحصر به فرد، طراحی و پکیج آئرودینامیکی مختص به خود را دارد که وجه تمایز بین ساخته جدید با پیشین هنسی را بر ما آشکار می‌کند. همه این‌ها به همراه یک موتور بزرگ V8 با دو توربو قدرتمند که توان زیادی (حدوداً نزدیک به 1400 اسب بخار) دارد. البته برخلاف تصورتان سیستم انتقال قدرت دابل کلاچ نیست چون وزن بالای آن موجب عدم موفقیت ونوم F5 برای دست‌یابی به سرعت‌های بالا می‌شد. پس تصمیم گرفتند تا از سیستم قدیمی تک کلاچه 6 سرعته استفاده کنند. هرچند ممکن است که نتوانند رکورد سریع‌ترین صفر تا سیصد کیلومتر جهان را که در دستان ونوم GT است، ارتقا بخشند.

venom_f5_rear (2)
Hennessey Venom F5

وزن این تگزاسی سریع در حدود 1.5 تن است. برای برقراری تعادل و توزیع بهتر وزن موتور در وسط خودرو جای می‌گیرد. قدرت به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. در عکس‌های منتشرشده می‌توان خطوطی را مشاهده کرد که نشان از ورودی‌های هوا می‌دهند. هوای ورودی هرچند به خنک کردن موتور می‌پردازد اما می‌تواند با اثر نیروی رو به پایین به باقی ماندن خودرو در پیست و همچنین بلند نشدن آن از آسفالت کمک کند. احتمالاً این خودرو اواخر سال به دست مشتریان خاصش می‌رسد و بعدازآن، هرلحظه باید منتظر جدالی هیجان‌انگیز بین هنسی ونوم F5 و بوگاتی شیرون باشیم.

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا