مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی رنو اسپیس: مینی‌ون خوش‌منظر!

برخلاف دیگر محصولات رنو مانند مگان و تالیزمن، لازم نیست بر اسپیس سخت بگیرید. چراکه این MPV تنها می‌خواهد آسایش و راحتی را به سرنشینان خود عرضه کند. این تازه‌وارد توسط نگین خودرو، نماینده رسمی رنو، به کشور واردشده است. خلاصه بررسی انجام‌شده توسط autoevolution تقدیم شما می‌گردد؛

با چرخان همراه باشید.

2016-renault-espace_20
رنو اسپیس

معرفی

رنو اسپیس می‌خواهد ثابت کند که در مقابل E-Class استیشن مرسدس بنز حرفی برای گفتن دارد. هرچند چهار نسل قبلی به‌خوبی توانسته‌اند طرفداران رنو را راضی نگه‌دارند. حال با نسل پنجم اسپیس روبه‌رو هستیم؛ خودرویی با خط طراحی جدید و ویژگی‌های فوق‌العاده، تا بتواند در رقابت با مرسدس و آئودی یک جنگجوی تمام‌عیار باشد. سیستم هد آپ دیسپلی، ماساژور صندلی و پارک خودکار ازجمله ویژگی‌های بارز این رنو است. همچنین مانند کراس‌اوورها فاصله مناسبی تا زمین دارد؛ نکته مهمی برای رانندگی در جاده.

رنو اسپیس
رنو اسپیس

طراحی بیرونی و امکانات

بسیاری از اسپیس به‌عنوان انقلاب طراحی رنو یاد می‌کنند. گویا طراحان شرکت با الهام از فیلم‌های علمی تخیلی، طراحی انجام داده‌اند. رنو با استفاده از کروم در طراحی بیرونی، سعی در افزایش ویژگی‌های لاکچری در این مینی ون خانوادگی است. جلوپنجره کمی به بال شباهت دارد که لوگو رنو در قلب آن قرار گرفته است. البته با دیدن اسپیس در پارکینگ خانه خود خوشحال خواهید شد؛ چراکه ظاهر بامزه رنو کلیو گویا به این خودرو هم سرایت کرده است. پروژکتورهای LED در قاب چراغ جای گرفته اند. نوار کرومی زیر چراغ‌ها به شکل ترازو در آمده تا جلوپنجره بزرگتر جلوه کند. مدل 2016 تغییرات زیادی را تجربه کرده؛ فرم جعبه‌ای نسل قبلی جای خود را به خطوط منحنی داده است. پنجره‌های جانبی به سمت اسپویلر کشیده شده‌اند، چرخ‌های بزرگ، فرورفتگی روی درب‌ها و استفاده از پلاستیک به پویا کردن طراحی کمک نموده اند.

رنو اسپیس
رنو اسپیس

لچکی‌های عقب و جلو بیش‌ازحد بزرگ هستند، اما به‌هیچ‌وجه زشت و نافرم درنیامده‌اند. در حقیقت رنو سعی کرده است تا با نزدیک کردن طراحی به یک کراس اوور، طرفداران این کلاس خودرویی را به سمت خود جلب کند. همواره مدل‌های قدیمی اسپیس موردانتقاد شدید کارشناسان قرار داشت؛ دلیلش هم شباهت آن به خودروهای ون بود. اما در نسل جدید رنو توانسته اعتراضات را سرکوب نماید. فاصله دو محور در حدود 2.88 متر است که برای یک MPV مناسب به نظر می‌رسد. علاوه بر سیستم پارک اتوماتیک، فرمان چرخ عقب نیز در دسترس است. به دلیل وجود کلید هوشمند، همانند جگوار F-Pace می‌توانید بعد از باز کردن قفل با یک حرکت پا در زیر سپر عقب، صندوق را باز کنید.

رنو اسپیس
رنو اسپیس

تجهیزات

اکثر گجت های موجود در این خودرو برای آسایش و راحتی وجود دارند. مخصوصاً سیستم 4Control که به‌صورت آپشن عرضه می‌شود. در حقیقت این سیستم در سرعت‌های پایین چرخ عقب را کمی می‌چرخاند تا مانور پذیری را افزایش دهد. در سرعت‌های بالاتر در هماهنگی با فرمان کار می‌کند تا نتیجه بهتری ارائه دهد. سقف کامل پانوراما حس خوبی به سرنشینان می‌بخشد. البته سقف کمی کوتاه‌تر شده است که مسافران قدبلند را به دردسر می‌اندازد. همان‌طور که در ابتدای بررسی ذکر شد، وجود ماساژور صندلی یکی دیگر از اقدامات رنو در راستای اهمیت به سرنشینان است. البته هر چه مدل گران‌تری از اسپیس را انتخاب کنید، ماساژور صندلی حرکات پیچیده‌تر و تنظیمات خاص‌تری خواهد داشت.

رنو اسپیس
رنو اسپیس

پیشرانه و تجربه رانندگی

خودروسازانی مانند نیسان، رنو، هوندا و اوپل به مشتریان اروپایی خود موتورهای بزرگ را ارائه نمی‌دهند؛ چراکه رانندگان به هزینه‌های بعد از خرید توجه دارند و همچنین نمی‌خواهند مالیات سنگینی را متقبل شوند. اسپیس در سبد خود پیشرانه‌های 1.6 لیتر و 2 لیتری را قرار داده؛ توجه داشته باشید که موتور بزرگ‌تر بسیار تشنه است. TCe 200 قوی‌ترین مدل این خودروست که از همان موتور 1.6 لیتری توربوشارژ موجود در کلیو RS بهره می‌برد. 200 اسب بخار و 260 نیوتن متر گشتاور می‌تواند TCe 200 را در عرض 8.5 ثانیه به صد کیلومتر در ساعت برساند. وظیفه انتقال قدرت پیشرانه بر عهده یک جعبه‌دنده 7 سرعته اتوماتیک دابل کلاچ است.

موتور پایه 1.6 لیتر dCi توانایی تولید 131 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور را داراست که برای حرکت دادن جثه نسبتاً بزرگ اسپیس کافی به نظر می‌رسد. این موتور با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی چفت شده است. اگر به‌سرعت دنده‌ها را تعویض کنید می‌توانید در مدت 10.8 ثانیه به صد کیلومتر بر ساعت برسید. مدل پایه، توانست به ازای هر لیتر بنزین 13.4 کیلومتر طی نماید.

رنو اسپیس
رنو اسپیس

ایمنی

رنو تست‌های ایمنی را برای دو دهه انجام می‌دهد؛ این بار فرزندش اسپیس مانند پدران خود گل کاشته و توانسته هر 5 ستاره ایمنی را کسب کند. نمره آن برای محافظت بزرگ‌سالان 82 درصد و برای کودکان 89 درصد است. همچنین طراحی خاصی برای محافظت عابران پیاده دارد. در تست‌های پایداری هم توانست 80 درصد نمره را از موسسه Euro NCAP کسب نماید.

رنو اسپیس
رنو اسپیس

کلام آخر

اسپیس توانسته در نسل جدید خود به رقیبی قدرتمند تبدیل شود. طراحی جذاب، سیستم فرمان عقب، راحتی و عملکرد مناسب ازجمله ویژگی‌های مهم رنو اسپیس 2016 است. به دلیل بحران اقتصادی حدود 13 سال از تولید چهارمین نسل این خودرو می‌گذرد. ما خوشحالیم که تولید نسل پنجم به تأخیر افتاده بود تا امکانات به‌روز و جدید بر روی آن قرار گیرد. کیفیت عامل جهش بزرگ رنو در طول سالیان اخیر بوده که در اسپیس به خوبی مشهود است.

قرار است مدل 1.6 لیتری CTe 200 (نسخه Intiale Paris) توسط نگین خودرو وارد شود؛ باقیمتی حدود 46300 یورو یا 185 میلیون تومان. نظر شما در مورد رنو اسپیس چیست؟

به کانال تلگرام ما ملحق شوید

Telegram-channel (Copy)

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. این ماشین خوبیه ولی هر جای دنیا که بری بهت با ۱۸۵تومن ماشین خیلی بهتری میدن متاسفانه به نا که میرسه گرون میشه
    طراحی داخلیش فوق العاده بود
    در ضمن اسم اون تلیسمان هست نه تالیزمن .

    1. سلام…
      ممنون از زمانی که روی مطالعه مطلب انجام دادید…
      دوست گرامی با توجه به تلفظ خارجی نوشته شده “تالیزمن” و از نظر تلفظ تالیسمان غلط است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا