مکمل بنزین
خبر

نگاهی کوتاه به برلیانس C3، محصول آینده پارس‌خودرو

سایپا به‌تازگی مونتاژ حودروهای برلیانس خود را به پارس‌خودرو واگذار کرده است و در همین راستا این شرکت از احتمال عرضه برلیانس C3، در ماه‌های آینده خبر داد. می‌توان گفت محصول جدید پارس‌خودرو، نمونه قد کشیده‌ای از برلیانس H320 است که مشابه این حالت را می‌توان در ساندرو و ساندرو استپ‌وی دید. برلیانس C3 را می‌توان یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای ارزان قیمت ایران دانست که باتوجه به شرایط و امکاناتی که دارد، قشر جوان جامعه را هدف گرفته است.

brilliance-c3-1

برلیانس C3 یک کراس‌اوور تقریبا هم‌اندازه استپ‌وی است که در شرکت پینین فارینا طراحی شده و علت هماهنگی بخش‌های مختلف ظاهری آن نیز، شرکت پینین فارینا بوده که بسیار قدرتمند این ظاهر را پدید آورده است. این خودرو معرف زبان طراحی برلیانس است که شباهت نزدیکی به زبان طراحی بی‌ام‌و دارد و احتمالا درآینده کمی تغییر خواهد کرد. پیشرفت چشم‌بادامی‌ها در طراحی را به وضوح می‌توان در این خودرو دید و خودروهای تولیدی این کشور کم‌کم در حال تبدیل شدن به یک سبک خاص در دنیا هستند. اگر از ابعاد کمی کوچک چراغ‌ها چشم پوشی کنیم در نمای جلویی خودرو با یک چهره تپل و حجیم روبرو خواهید شد.

showphoto.php

خطوط کشیده شده از ستون A به سمت جلوپنجره تاثیر فراوانی در ظاهر این خودرو داشته. در نمای جانبی سادگی به وضوح دیده می‌شود در حالی که سایز کوچ چرخ‌ها نیز کمی آزار دهنده است و پلاستیک دور چرخ‌ها همانند استپ‌وی برای نشان دادن کراس‌اوور بودن این خودرو بکار گرفته شده. نمای عقب چندان چنگی به دل نمی‌زند و بسیار ساده است اما در شرایط فعلی بازار بد بنظر نمی‌رسد. طراحی دوگانه‌ی سپر عقب با دیفیوزر در بخش پایینی آن باعث بهتر شدن نمای عقب شده است. از لحاظ ظاهری برلیانس C3 کاملا در ایران آشنا است و استقبال مردم از این خودرو نشان می‌دهد که مردم این ظاهر آراسته را دوست دارند.

brilliance-c3-int2

اما در بخش فنی شما غافلگیر نخواهید شد و ما نیز تاسف خواهیم خورد، چرا که همان موتور نسخه هاچبک در برلیانس C3 بزرگتر جای داده شده است. موتور برلیانس کراس‌اوور C3 همان پیشرانه ۱.۵ لیتری نسخه هاچ بک است که به یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تکراری متصل شده است.  حداکثر قدرت خروجی این پیشرانه ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور  138  نیوتن متر است که احتمالا چالاکی برلیانس را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد. در سیستم تعلیق جلو از مک فرسون و در عقب از میل پیچشی استفاده شده ه سواری نرم و قابل قبولی را پدید خواهد آورد.

brilliance-c3-int8

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به سانروف برقی دوحالته، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سنسور دنده عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای و روکش چرمی غربیلک فرمان اشاره کرد. پارس‌خودرو هنوز سطح تجهیزات برلیانس سی۳ را مشخص نکرده اما بنظر نمی‌رسد که چیزی فراتر از برلیانس ۳۲۰ در انتظار خریداران باشد. همچنین بنابر اخبار منتشر شده این مدل در بازه قیمتی ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد. بنظر در بازار خودروهای برلیانس در چین، این مدل چندان مطرح نیست، چرا که اطلاعات چندانی از آن منتشر نشده و اخبار زیادی از آن در دسترس نیست.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. میتونم بگم که […] شرکت های خودرو سازی را در کشور داریم که کوچکترین احترامی به مشتریان ندارن اگه این خودرو را مستقیم از چین وارد میکردم خیلی بصرفه ایمن و اپشن خوب میاوردم همه اپشن های خودرو را برمیدارید که چی را ثابت کنید متاسفم برای طراحان این جور ابشن ها .

  2. این چه فرقی با 320 داره که قیمتش بیشتره؟آبشن اضافه که نداره ظاهرش هم تغیر نکرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا