مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

با کیفیت و بی‌کیفیت‌ترین خودروهای سواری کشور معرفی شدند!

در خرداد ماه گذشته بیش از ۸۹ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد که این تولیدات شامل خودروهای سبک و خودروهای گروه سنگین می‌شود. در حال حاضر حدود ۵۰ مدل خودرو در گروه سبک و ۸ مدل در گروه سنگین تولید می‌شوند. به نظر می‌رسد صنعت خودروسازی کشور این روزها به حداکثر تولید خود رسیده باشد.

از سوی دیگر مسئولان این بخش از کشور انتظار فروش هر چه بیشتر محصولات تولیدشان را دارند. اگر کمی به خبرهای شرایط فروش نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که اکثریت خودروسازان از چندین سال گذشته انواع و اقسام شرایط فروش را برای فروش هر چه بیشتر خودروهایشان اعلام کرده‌اند.

ماه گذشته شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، جدیدترین رده بندی کیفی خودروهای تولید داخل کشور را منتشر کرد.31933

این شرکت خودروهای سواری کشور را به ۵ دسته بر اساس قیمت خودروها تقسیم بندی کرده است که شامل خودروهایی با قیمت بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان، ۷۵ الی ۱۰۰ میلیون تومان، ۵۰ الی ۷۵ میلیون تومان، ۲۵ الی ۵۰ میلیون تومان و کمتر از ۲۵ میلیون تومان قرار گرفته‌اند.

امتیاز بندی خودروها از یک ستاره تا پنج ستاره (باکیفیت‌ترین خودرو) در نظر گرفته شده است. امروزه تنها دو خودروی تولید کشور، نیو مزدا ۳ ساخت شرکت بهمن موتور و سوزوکی گرند ویتارا تولیدی ایران خودرو در دسته بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان قرار گرفته‌اند که هر دو تنها توانسته‌اند ۴ ستاره کیفی را بدست آورند.

در دسته دوم خودروهای ۷۵ الی ۱۰۰ میلیونی تنها ۴ خودروی کیا سراتو، هیوندای i20، تیگو ۵، جک S5 قرار دارند که از میان این خودروها تنها هیوندای i20 و کیا سراتو محصول سایپا بهترین کیفیت را بدست آورند.

اما میان خودروهای بین ۵۰ الی ۷۵ میلیون تومان تنها هیوندای i10 کرمان موتور توانست ۴ ستاره کیفیت برتر را بدست آورد و از سوی دیگر در همین رنج قیمتی خودروهای لیفان X60 و ام وی ام ۵۵۰ بی‌کیفیت‌ترین خودروهای ساخت تولید کشور شناخته شده‌اند.

در نتیجه به نظر می‌رسد خودروهای هیوندای i10 و i20 باکیفیت‌ترین خودروهای تولید کشور در این امتیاز بندی باشند.lifan-x60-usa

در میان خودروهایی با رنج قیمتی ۲۵ الی ۵۰ میلیون تومان که حدود ۲۳ مدل می‌شود تنها دو خودرو محصول پارس خودرو: رنو ساندرو و پارس تندر و دو خودروی محصول ایران خودرو تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک و تندر ۹۰ اتوماتیک باکیفیت‌ترین خودروهای این دسته شناخته شده‌اند، در مقابل خودروهای سمند تبریز، پژو پارس، پژو ۴۰۵، ساینا، تیبا ۲، ام وی ام 110S بی‌کیفیت‌ترین خودروهای سواری با قیمت ۲۵ الی ۵۰ میلیون تومان کشور شناخته شدند.

جالب است که بدانیم دو اتومبیل اچ سی کراس (دانگ فنگ H30) و ام وی ام ۳۱۵ جدید تنها دو ستاره کیفی توانسته‌اند کسب کنند که نشان از کیفیت پایین این خودروهاست. با توجه به این دسته بندی نباید انتظار داشت که خودروهای تولیدی کشور با قیمت کمتر از ۲۵ میلیون تومان بتوانند کیفیت خوبی داشته باشند. خودروهای خانواده سایپا X100 و تیبا، همه تنها یک ستاره کیفیت را از این شرکت بازرسی بدست آورده‌اند.

در آخر باید گفت چرا در این نتایج اعلام شده هیچ کدام از خودروهای تولیدی کشور نتوانسته‌اند پنج ستاره کیفیت را از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بدست بیاورند؟!

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. نکته اصلی اینکه جک جی ۵ اتومات سه ستاره شده و حسابی داره میتازه

  2. چه آمار و ارقام بیخودی داده سازمان بازرسی کشور! نه هیچ دلیلی نه هیچ سندی نه هیچ چیزی درباره معیارهای این انتخاب ها ! لااقل میفرمودن معیار کیفیت چیه براشون که فلان ماشیندگ باکیفیت تر از اون یکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا