مکمل بنزین
گوناگونخبر

BMW از پوملو برای تولید پوشاک کارگرانش استفاده می‌کند!

پوملو نام یک میوه مرکباتی بزرگ و تقریبا همانند گریپ فروت است. این میوه پوستی چروکیده و بسیار ضخیم دارد که از آن در برابر ضربات وارده محافظت می‌کند. BMW همراه با گروهی از شرکت‌ها و دانشگاه‌های مختلف آلمان به دنبال استفاده از طبیعت پوملو بوده و می‌خواهد با استفاده از آن پروژه سیستم‌های ایمنی Bio-Inspired را توسعه دهد!

پوست پوملو ضربات وارده را به دلیل ساختار اکستیک خود به خوبی جذب می‌کند. این یعنی وقتی پوملو کشش پیدا کند؛ پوست آن ضخیم‌تر می‌شود. گفتی است که برای توسعه این پروژه، مقاوت ماهی‌ها و الیگاتورها (نوعی خزنده) نیز برای بالاتر بردن کیفیت محافظت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

bmw-fruit-protection

محققان این پروژه، با نگاه به طبیعت انواع فوم‌ها و منسوجات کامپوزیتی را تولید کردند. آنها تجهیزات تولیدی خود را آزمایش کرده و نتیجه آن پایداری و سختی بیشتر تولیداتی مانند دستکش بود. این تولیدات 20 درصد سبک‌تر از نمونه‌های معمولی بودند.

کمپانی BMW از ویژگی‌های پوملو برای تولید تجهیزات و منسوجات جدید کارگران کارخانه‌جات خود استفاده کرده و حالا می‌خواهد راهی برای تولید این منسوجات در سطحی وسیع‌تر برای ورود به بازارهای جهانی پیدا کند. BMW به دلیل انعطاف‌پذیری و تنفس خوب مواد به کارگرفته شده برای تولید منسوجات جدیدش؛ آنها را راکبان موتورسیکلت‌ها مناسب می‌داند. به عنوان مثال کمپانی BMW به فکر تولید یک کلاه ایمنی برای محافظت از سر موتورسواران بوده که وزن کمتری نسبت به نمونه‌های فعلی داشته باشد.

سال گذشته کمپانی BMW و Alpinestars برای حفاظت بیشتر از سرنشینان موتورسیکت یک کابین مجهز به کیسه هوا تولید کردند. کابین مذکور برای محافظت ازپشت، کلیه، سینه و شانه‌های سرنشینان موتورسیکلت در تصادفات باد کرده و مانع آسیب دیدن سرنشینان می‌شد.

BMW در سال 2016 و در جریان نمایشگاه CES نیز یک کلاه ایمنی با صفحه نمایش داخلی معرفی کرد. این کلاه اطلاعاتی مانند؛ سرعت ، داده‌های ناوبری و مصرف سوخت را به موتور سواران نمایش می‌داد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا