مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

با ارزان‌ترین خطوط هواپیمایی دنیا آشنا شوید!

این هفته، اسکایترکس (Skytrax)، آژانس رتبه بندی هوایی جهانی، خط هواپیمایی AirAsia را برای نهمین سال پیاپی به عنوان ارزان‌ترین در بین خطوط هواپیمایی دنیا معرفی‌کرد. این شرکت مالزیایی جایزه خود را در نمایشگاه هوایی پاریس 2017 دریافت خواهدکرد. تونی فرناندز مدیرعامل AirAsia می‌گوید: ما رقابت های جهانی را بسیار جدی گرفته‌ایم و بسیار مشتاق هستیم تا در زمینه مشتری‌مداری و رضایت سهامدارانمان قدم های بیشتری برداریم. ما در 15سال گذشته یک برند بزرگ ساختیم و در تلاش هستیم در 15سال بعد خودمان را به عنوان شماره “یک” در جنوب شرقی آسیا و دنیا معرفی‌کنیم.

رتبه بندی Skytrax از نظرسنجی 19.87 میلیون نفر که به 105کشور مختلف سفرکرده اند به دست آمده است. این انتخاب از بین 325خط هواپیمایی و با درنظر گرفتن 49 پارامتر از قبیل کیفیت صندلی ها تا خدمات مهمانداران صورت گرفته است.

در زیر به 10تا از ارزان ترین خطوط هواپیمایی که توسط Skytrax معرفی شده‌اند اشاره خواهدشد:

  1. Indigo

رتبه قبل: 8

این خط هواپیمایی که در دهلی نو کشور هندوستان واقع شده است در سال 2006 به صحنه آمد و خیلی سریع به یکی از ارزان ترین خطوط هواپیمایی دنیا تبدیل شد. این شرکت دارای بیش از 100 ایرباس A320 بوده و سفارش 400عدد دیگر را در دستورکار دارد. Indigo یکی از شرکت هایی بوده که بیشترین سرعت را در پیشرفت داشته است. برای هشتمین سال پیاپی نام این شرکت در این لیست قرارگرفته است.

10

  1. Southwest Airlines

رتبه قبل: N/A

با داشتن بیش از 700هواپیما بویینگ 737، این شرکت یکی از بزرگترین خطوط هواپیمایی دنیا است. در چهاردهه قبل این خط هواپیمایی یکی از ارزان ترین ها بوده است. اما امسال با تغییر سیاست ها به 10خط هواپیمایی صعودکرده است.

9

  1. Azul Brazilian Airlines

رتبه قبل: 10

این شرکت یکی از دارایی های دیوید نیلمن است. این شرکت از هواپیماهای ایرباس، ATR و Embraer استفاده می کند. هدف اصلی این شرکت پوشش پروازهای درون برزیل است اما بعضی از ایرباس های این شرکت به سمت اروپا و آمریکا پروازهایی را انجام می‌دهند. این شرکت ارزان ترین خط هواپیمایی در آمریکای جنوبی است.

8

  1. AirAsia X

رتبه قبل: 6

این شرکت یک خط هواپیمایی دوبرد از غول هواپیمایی AirAsia است. هواپیماهای ایرباس 300A و 330A برای پروازهای خارج از آسیا طراحی شده اند. این زیرمجموعه غول آسیایی برای دومین سال پیاپی در این لیست قرارگرفته است.

7

  1. Jetstar Airways

رتبه قبل: 5

این شرکت ارزان ترین خط هواپیمایی استرالیا است. این شرکت که در شهر ملبورن واقع شده است از هواپیماهای ایرباسA320 و بویینگ 787 استفاده می کند. برای ششمین سال پیایی این شرکت در منطقه استرالیا و درجهان در لیست 10گانه ارزان ترین خطوط هواپیمایی قرار می‌گیرد.

6

  1. Virgin America

رتبه قبل: 2

این شرکت دیگر ارزان ترین خط هواپیمایی آمریکای شمالی نیست اما به خاطر خدمات با کیفیت بالای خود و با قیمتی ارزان از محبوب ترین خطوط هواپیمایی است. این شرکت که در سان فرانسیسکو بنا شده است در سال 2016 به قیمت 2.6 بیلیون دلار به Alaska Airlines فروخته شد. قراراست تا سال 2019 نام این برند کنارگذاشته شود.

5

  1. EasyJet

رتبه قبل: 4

در دو دهه گذشته سیاست های این شرکت آن را به یکی از سرمایه داران مهم صنعت هوایی دنیا بدل کرده است. از این شرکت بیش از 230 هواپیما ایرباس به 800 نقطه مختلف در سراسر اروپا پرواز می‌کنند.

4

  1. JetBlue Airways

رتبه قبل: N/A

بعد از ساخت این شرکت در سال 1998 در شهر نیویورک، آنها تصمیمی بر ارزان بودن خدمات این شرکت اتخاذ کردند. نورپردازی آرامش بخش، خدمات بسیار دوستانه، تلویزیون های ماهواره ای، غذا و سرویس رایگان آنهارا به یکی از بزرگترین ها در این صنعت تبدیل کرده است.

3

  1. Norwegian

رتبه قبل: 3

این شرکت یکی از بحث برانگیز ترین خطوط هواپیمایی دنیا است. قیمت های پایین این شرکت رقبای آمریکایی این شرکت را که برای نقاط مختلف ایرلند برنامه چیده بودند را با شکست مواجه کرد. این شرکت در 5سال پیاپی به عنوان ارزان ترین خط هواپیمایی اروپا نام گرفته است. همچنین این شرکت یکبار به عنوان ارزان ترین خط هواپیمایی در مسیرهای طولانی انتخاب شده است.

2

  1. AirAsia

رتبه قبل: 1

برای نهمین سال پیاپی این عنوان به این شرکت عظیم آسیایی می رسد. تونی فرناندز و همکارانش در 15سال گذشته کاری شبیه معجزه را انجام داده اند. آنها یک شرکت کوچک، شکست خورده را به یک غول بزرگ در صنعت هواپیمایی تبدیل کرده‌اند.

1

محمد رضوان پور

دانشجوی ارشد مهندسی شیمی گرایش انرژی و محیط زیست - دانشگاه تهران "Be Energetic, Go Green"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا