مکمل بنزین
گوناگونخبر

تأیید شد: ران دنیس سهم خود را در مک‌لارن به فروش می‌رساند!

سال 1991 که آیرتون سنا در تیم فرمول 1 مک‌لارن هوندا قهرمان شد، سال مهم و لذت بخشی برای ران دنیس بود. اما سال 2014 نیز برای او مهم بود، هرچند خوش‌آیند نبود. در این سال مدیرعامل معروف و باسابقه مک‌لارن مجبور شد تا 50 درصد سهام شرکت را به محمد بن عیسی آل خلیفه و منصور اوجه بفروشد. بااین‌حال در مهرماه سال 2016 ران دنیس بار دیگر به خرید شرکت اقدام کرد، با رقم تقریبی 1.4 میلیارد پوند. اما اوجه و هلدینگ مامتلاکات بحرین می‌خواستند تا دنیس شرکت را ترک کند. بنابراین با اتمام قراردادش در دی‌ماه 2017 شرکت مک‌لارن را تقریباً برای همیشه بدرود گفت.

ران دنیس
ران دنیس

ران دنیس پس از 37 سال سهام باقی‌مانده خود در کمپانی را به ارزش 275 میلیون پوند به فروش می‌رساند. او کسی بود که خودروی مک‌لارن F1 را در بازه زمانی 1992 تا 1998 تولید نمود. از سال 1980 عناوین متعدد فرمول 1 را با آیرتون سنا فقید، آلن پراست، میکا هکینن و لوئیس همیلتون به دست آورد و توانست سبک جدیدی از رانندگی با خودروی اسپرت را به جهان عرضه کند. در تیرماه 2017 دنیس 25 درصد سهامش در گروه تکنولوژی شرکت به همراه 11 درصد سهام خود در بخش خودروسازی شرکت را به فروش گذاشت.

مک‌لارن 720S
مک‌لارن 720S

بدین ترتیب گروه تکنولوژی مک‌لارن با بخش خودروسازی شرکت ادغام و همچنین شیخ محمد بن عیسی آل خلیفه رئیس بخش اجرایی می‌شود. البته هلدینگ مامتلاکات و گروه TAG همچنان سهامداران اصلی باقی خواهند ماند. مایک فلویت در نقش رئیس بخش خودروسازی کمپانی همچنان فعالیت میکند و جاناتان نیل و زاک براون نیز رهبری بخش تکنولوژی مک‌لارن را ادامه می‌دهند. سخنگوی کمپانی می‌گوید:

از سرمایه‌گذاری جدید در بخش تکنولوژی استفاده خواهیم کرد. همچنین باید به کسب‌وکار خود رونق دهیم و به تثبیت گردش مالی خود بپردازیم.

مرد سرشناس بریتانیایی از جانب ملکه نشان فرمانده رتبه امپراتوری بریتانیا (CBE) را در سال 2000 میلادی دریافت کرد. در سال 2014 به دلایلی نامشخص او و همکاران وفادارش از گروه مک‌لارن جدا شدند. همین موضوع باعث شد شیخ‌نشینان خلیج همیشه فارس برای خرید شرکت به تکاپو بیفتند.

Mclaren
Mclaren

ران دنیس در اعلامیه خود این‌چنین می‌گوید:

من بسیار خوشحالم که سهامداران شرکت با فروش سهامم موافقت کردند. این نمایانگر پایان مناسبی برای من در این شرکت است. دوران 37 ساله کارم در ووکینگ می‌تواند فصلی از کتاب پربار مک‌لارن باشد. آرزوی موفقیت برای گروه مک‌لارن.

همچنین محمد بن عیسی آل خلیفه با حفظ ظاهر در مقابل خبرنگاران می‌گوید:

طرح‌ها و برنامه‌های زیادی برای پیشرفت مک‌لارن وجود دارد که سعی داریم آن‌ها را پیاده‌سازی کنیم. بنابراین داستان کمپانی بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. اما امروز وقت تقدیر است. وقت آن است تا از ران دنیس به خاطر کارهای باارزشش قدردانی کنیم. بنابراین من، گروه پرتلاشمان و طرفداران با دو کلمه از وی قدردانی می‌کنیم: متشکریم ران!

مک‌لارن P1
مک‌لارن P1

طی چهار سال گذشته کمپانی توانسته به سود زیادی دست پیدا کند. بیشتر از هر شرکت خودروسازی که درزمینهٔ اسپرت و سوپر اسپرت فعالیت می‌کنند. تمام این موفقیت‌ها را باید مدیون انزو فراری دانست. وی با کنایه خود به مرد بریتانیایی باعث شد تا خون ران دنیس به جوش آید. بنابراین شرکتی را ساخت که اکنون باعرضه مک‌لارن P1 به جنگ فراری لافراری رفته است.

به کانال تلگرام ما ملحق شوید

Telegram-channel (Copy)

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا