Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بهترین و بدترین زمان برای خرید خودرو!

زمانی که تصمیم به خرید یک ماشین می‌گیرید نه تنها چه موقع از سال در یک بهترین و بدترین زمان خرید خودرو موثر است بلکه مراجعه در چه روزی از هفته نیز می‌تواند فاکتوری مهم برای داشتن یک معامله خوب و یا بد باشد. خوشبختانه تخمین این روزها و ساعت‌ها آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

  • بهترین زمان برای خرید
  1. در ماه‌های زمستانی

طبق گفته های سایت TrueCar، در این ماه ها خریداران می‌توانند در حدود 6تا7درصد از پول خود را ذخیره کنند. بیشترین تخفیف درماه دسامبر (آخرین ماه زمستانی میلادی –  اوایل آذرماه تا اوایل دی ماه شمسی) مشاهده شده است. درمجموع 7.3 درصد تخفیف در این ماه به نسبت ماه های پیش داده شده شده است. گرچه این مقدار شاید زیاد نباشد اما از هیچی بهتر است! زمانی که شما از قیمت های بالا مانند 60یا70هزاردلار صحبت می‌کنید این تخفیف بیشتر خودش را نشان می‌دهد. چندین دلیل برای اینکه خرید در ماه‌های زمستانی به صرفه است وجود دارد. اول اینکه آخرسال بوده و شرکت ها با تخفیف هایی سعی در خالی کردن کارخانه و وارد کردن مدل های جدید دارند. این نکته زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که مدلی طراحی دوباره و یا آپدیت شده باشد. بنابراین فروشندگان درصدد خروج هرچه سریعتر خودروهای قدیمی هستند. همچنین سردی هوا نیز نقش خودش را بازی می‌کند. هیچکس دوست ندارد در هوای سرد به دنبال ماشین بگردد. بنابراین مراجعه کمترشده و فروشندگان با تخفیف هایی قصد فروش بیشتر را خواهند داشت!

  1. درپایان هر ماه

درست است که فروشندگان در انتهای هرماه سهمیه ای را برای خود به ازای هرفروش خواهند برداشت. پس سعی براین است که هرطور شده تا انتهای ماه فروش خود را بیشتر کنند. پس اواخرماه به فروشندگان سر بزنید تا بهترین خرید را داشته باشید.

  • نکته: قبل از خرید خودرو، مهارت های خود را در مورد مذاکره خودرو افزایش دهید و بهترین خود را ارائه کنید!
  1. در آخر هر روز

بعضی از فروشندگان حساب و سهمیه روزانه دارند پس در روز کمی دیرتر به نمایشگاه سربزنید.

  1. در روزهای هفته (غیر از دو روز آخر هفته)

درروزهای هفته سرفروشندگان شلوغ تر است و سروکله زدن با آنها در دو روز آخر هفته (روزهای شنبه و یکشنبه برای اروپا و آمریکا) بسیارسخت می‌شود. در تصویر زیر میزان تخفیف ها به تفکیک روزهای هفته را مشاهده می‌فرمایید.

2

  1. جمعه سیاه (Black Friday) و روز تعطیلی عید

اینگونه روزهای تعطیلی که معمولا برای دادن تخفیف های بزرگ هست را هرگز از دست ندهید. همانطور که گفته شد برای واردکردن مدلهای جدید نیاز است که این مدل های قدیمی سریعتر به فروش برسند. مخصوصا جمعه سیاه که اواخرنوامبر و نزدیک کریسمس است یک فرصت مناسب است. پس هرگز از اینکه با فروشنده یک بحث سنگین در مورد یک معامله خوب داشته باشید، نترسید!

  • بدترین زمان برای خرید
  1. درماه های بهاری

براساس تحقیقات، بهار زمان مناسبی برای خرید خودرو به حساب نمی‌آید. در این ماه ها درصد تخفیف ها به شدت کاهش پیدا می کند. همچنین فرصت مناسبی برای بیرون زدن از خانه و شهرها نیز هست. همچنین در این ماه ها یک مالیات بسیارسنگین متوجه فروشندگان است و باید یک طوری این را به دست بیاورند. همچنین آنها زمان بیشتری را تا ورود خودروهای جدید دارند پس به خودشان زحمت تخفیف را نخواهند داد!

3

  1. زمان ورود مدل جدید

تا زمانی که خودرو جدید توسط چند فرد و یا کارخانه حرفه ای نقد و بررسی نشده است به سمت مدل های جدید و تازه وارد نروید!

  1. زمانی که تعداد خودرو محدود است

خرید خودرو نیز مانند خیلی از مسائل دیگر قوانین اقتصادی خاص خودش را دارد. زمانی که یک خودرو مشهور می شود (و تقاضا بالا می رود) تمامی برگ های برنده برای مذاکره در قیمت در دستان فروشنده خواهد بود، مخصوصا زمانی که میزان محدودی وجود داشته باشد. در این شرایط کمی صبرکنید تا خودرو بیشتری موجود شود تا فضای بیشتری برای مذاکره داشته باشید.

3 دیدگاه
  1. محمد می گوید

    تو رو خدا منظورتون اینه که این نکات تو بازار ایران جواب میده خدایی؟؟؟؟

  2. عزیز می گوید

    متاسفام

  3. ر می گوید

    به جای ترجمه این مطالب دو کلام از هر بچه ای میپرسیدید نتیجه بهتری داشت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.