مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند بنتلی، گران‌ترین SUV دنیا!

کمپانی بنتلی که بالاخره و پس از حاشیه‌های فراوان، SUV خود را معرفی کرد، با انتخاب برچسب قیمت 229.100 دلار برای مدل پایه، Bentayga را تبدیل به گران قیمت‌ترین SUV حال حاضر جهان کرده است. هم اکنون بنتلی بنتایگا اولین شاسی بلندی است که از این قیمت عجیب برخوردار است و با این شرایط می‌تواند در کنار مرسدس بنز AMG G65 با بیش از 10 هزار دلار اختلاف بایستد. همچنین Rang rover SV نیز با حدود قیمت 30 هزار دلار و Porsche Cayenne با قیمت 70 هزار دلار در این رده بندی حضور دارند.

bantayga

SUV جدید کمپانی رولز رویس نیز که هم اکنون با رمز پروژه Cullinan در حال طراحی و تولید است، احتمالا پس از معرفی گران‌تر از این محصول خاص بنتلی خواهد بود؛ اما در حال حاضر این Bentayga است که این نام و عنوان را با خود یدک می‌کشد.

بنتلی اعلام کرده است که علاوه بر کسب عنوان گران‌ترین SUV جهان، این محصول سریع‌ترین، قوی‌ترین و لوکس‌ترین شاسی بلند دنیا نیز بوده و هم اکنون در دسترس همه خریداران و علاقه‌مندان است. همان‌طور که پیش از این نیز اعلام کرده بودیم، این محصول لوکس و قدرتمند از یک موتور پر قدرت 6.0 لیتری W12 با فناوری دوگانه توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرت عجیب 600 اسب بخار و گشتاور 663 پوند فوت گشتاور را تولید کند. این پیشرانه قدرتمند به راننده اجازه می‌دهد تا سرعت صفر تا صد کیلومتر را تنها در عرض 4 ثانیه طی کرده و با حداکثر سرعت 300 کیلومتر بر ساعت با این خودروی غول پیکر حرکت کند.

به نظر می‌رسد که بنتلی قصد دارد تا در آینده موتورهای هیبریدی و دیزلی را نیز به این محصول لوکس خود بیفزاید.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا