مکمل بنزین
گوناگونخبر

پیکاپ کلاس X مرسدس با قدرت ۱۹۰ اسب بخاری رونمایی شد!

مهر ماه سال گذشته خودروسازی مرسدس کانسپت کلاس X را معرفی کرد و حالا به تازگی این کارخانه آلمانی مدلی تازه از پیکاپ این کلاس را رونمایی کرد تا بار دیگر به رقابت دیگر خودروسازان مشهور جهان برود. این پیکاپ طراحی زیبا و خیره کننده‌ای دارد و می‌تواند پیشرانه‌هایی با سوخت گازی یا دیزلی را پشتیبانی کند. یکی از ویژگی‌های بارز این خودرو شاسی‌ قدرتمندش است که در آزمایشات مختلف سربلند بیرون آمده است.

2018 Mercedes X-Class1

اگر با دقت به پلتفرم این پیکاپ نگاهی بیندازیم متوجه شباهت آن با دو خودروی نیسان Navara و رنو Alaskan می‌شویم. در واقع این خودرو با همکاری دو خودروساز مرسدس و نیسان ساخته و تولید خواهد شد. البته بعضی از کارشناسان معتقدند طراحی خارجی این پیکاپ با دیگر وسایل نقلیه هم ردیف مرسدس یکسان است و تغییر نکرده است، برای مثال اگر به سپر و توری جلوی خودرو توجه کنیم متوجه شباهت آن به شاسی‌بلندهای سری GLS می‌شویم. اما تجهیزات اضافی بارز این پیکاپ شامل نواری فلزی در زیر درب‌ها برای پایه ورود به داخل کابین، نمایشگر استاندارد ۵.۴ یا ۸.۴ اینچی که در وسط داشبورد جلو تعبیه شده، صندلی‌های برقی با پشتی‌های قابل تنظیم، اتصال بلوتوث، فرمان سه پره مجهز به انواع و اقسام تجهیزات و یک ردیف صندلی‌های چرمی در عقب با گنجایش کافی برای ۳ سرنشین می‌شوند.2018 Mercedes X-Class2

ابعاد پیکاپ کلاس X مرسدس به ترتیب برابر ۵.۳۴ متر طول، ۱.۹۲ متر پهنا و ۳.۱۵ متر فاصله بین دو محور است. حداکثر ظرفیت تحمل بار برای این پیکاپ معادل ۱۰۴۲ کیلوگرم در نظر گرفته شده که در بازار جهانی می‌تواند رقیب شورولت کلرادو و هوندا ریج لاین باشد. این پیکاپ در ۳ نسخه مختلف پیشرانه شامل پیشرانه دیزلی X220d یا X250d با ۱۶۳ و ۱۹۰ اسب بخار یا پیشرانه با سوخت گازی دارای قدرت ۱۶۵ اسب بخار به بازار خواهد آمد که می‌تواند متصل به جعبه دنده دستی ۶ سرعته یا ۷ سرعته اتوماتیک باشد.

نسخه قدرتمند دیگری با پیشرانه X350d از اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی با قدرت ۲۵۸ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر به بازار خواهد آمد. مسئولان مرسدس اعلام کرده‌اند که این مدل قدرتمندتر از دیگر پیکاپ‌های موجود در بازار است و در پنج تیپ مختلف رانندگی شامل آفرود، دستی، راحتی، اکو و اسپرت به بازار خواهد آمد.

2018-mercedes-x-class-2

نسخه استاندارد پیکاپ مرسدس کلاس X با سیستم رانندگی تمام چرخ 4MATIC و دیفرانسیل عقب با قیمت حدودی ۴۳ هزار دلاری وارد بازار آلمان می‌شود و سال آینده میلادی وارد بازارهای استرالیا و آفریقای جنوبی و اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی وارد آرژانتین و برزیل خواهد شد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا