مکمل بنزین
گوناگونخبر

بیشترین رفتارهای خطرناک پشت فرمان را بشناسید!

بسیاری از افراد در حال رانندگی را با نوشیدنی یا خوراکی دیده‌ایم، گاهی شده که راننده‌های وسایل نقلیه سنگین یا سبک با تلفن همراه خود صحبت می‌کنند، پیامک‌های خود را چک می‌کنند. بیشتر اوقات صبح‌ها لباس‌های خود را در هنگام رانندگی می‌پوشند و … بسیاری از این رفتارهای پرخطر در رانندگی باعث تصادف می‌شوند و گاهی ممکن است جان فرد یا افرادی را نیز بگیرد و خانواده‌(هایی) داغدار شوند.

به تازگی تحقیقی درباره رفتارهای پرخطر در رانندگی در کشور استرالیا انجام شده که نشان می‌دهد بسیاری از رانندگان با چشمان بسته رانندگی کرده‌اند، پشت فرمان ریش‌های خود را زده‌اند یا در حین رانندگی در ماشین به دنبال کشتن عنکبوت رفته‌اند!  از ۱۷۰۰ راننده در این تحقیق ۷۰ درصدشان به رفتارهای پرخطر در رانندگی اقرار کرده‌اند. از هر ۷ نفر از این افراد یک نفر به طور متوسط گاهی با زانوهای خود رل ماشین را کنترل کرده‌اند.

articleLeadwide-an-alarming-number-of-drivers-have-admitted-to-texgwjoyb

در تعطیلات نوروزی گذشته در کشور ما نیز ۳۸۹ نفر از ۲۹۴ تصادف جان خود را از دست دادند که مهم‌ترین علت این تصادفات خستگی و خواب آلودگی رانندگان و عدم توجه به جلو و رعایت نکردن فاصله ذکر شده است. از سوی دیگر بیشتر تصادفات درون شهری، به دلیل عدم رعایت فاصله طولی مناسبت رخ می‌دهد. هنوز هم بسیاری از رانندگان تنها با دیدن پلیس اقدام به گذاشتن کلاه کاسکت یا بستن کمربند ایمنی خود می‌کنند و بعد از گذر و دید پلیس دوباره قانون شکنی را اجرا می‌کنند!

در زیر رفتارهای پرخطر در رانندگی شامل:

  1. غذا خوردن در حین رانندگی
  2. فرستادن پیامک
  3. جواب دادن به تلفن‌های دریافت شده
  4. سیگار کشیدن
  5. نگاه کردن به عقب و کنترل کردن کودک (کودکان) در ردیف پشتی
  6. کنترل فرمان ماشین با زانو
  7. چرت زدن
  8. آرایش کردن و تمیز کردن صورت
  9. تعویض لباس(ها)
  10. کتاب، روزنامه، مجله یا … خواندن

Eating

شما چه کارهای خطرناکی در حین رانندگی خود انجام داده‌اید؟!

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا