مکمل بنزین
گوناگونخودروی سبزخبر

عملکرد بهتر باتری‌ها می‌تواند سهم خودروهای برقی در بازار را به ۹۰ درصد برساند!

گروه خودروسازی هیوندای موتور نسبت به دیگر رقبای خود در رابطه با تولید و تعویض کردن روند فناوری سوخت خودروهایش محتاطانه عمل می‌کند. به تازگی یکی از مسئولان ارشد هیوندای «لی کی-سان» در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرد اگر انقلابی در فناوری پیشرانه‌ برقی (باتری‌ها) به وقوع بپیوندد، تا سال ۲۰۲۵ میلادی بیش از ۹۰ درصد خودروها در بازار برقی خواهند بود.

هیوندای یکی از تنها کارخانه‌های فعال و مشهور در دنیاست که علاوه بر تولید خودروهای بنزینی، دیزلی توانسته به فناوری خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی، سوخت هیدروژنی و تمام برقی دست پیدا کند.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

بسیاری از مسئولان بخش خودروهای سبز در بازار جهانی معتقدند باتری‌های لیتیوم یونی ( با محلول الکترولیتی) توان تولید خروجی کمتری نسبت به خودروهای با سوخت فسیلی دارند و همین موضوع باعث سرمایه‌گذاری کمتر در این بخش شده است. اما خبرهایی به گوش ما رسیده که فناوری نسل بعدی باتریهای براساس باتری‌های جامد (یا شاید لیتیوم-سولفور یا سلول‌های لیتیوم هوا) خواهد بود که باعث می‌شود عملکرد بهتری به پیشرانه‌های برقی بدهد.

آقای لی کی-سانگ معتقد است بین سال‌های ۲۰۲۰ الی ۲۰۲۵ میلادی نسل بعدی باتری‌ خودروهای برقی به دنیا معرفی خواهد شد و این انقلاب باعث افزایش تولید خودروها که در حال حاضر ۲۰ الی ۳۰ درصد است به ۸۰ تا ۹۰ درصد برسد. در این صورت باتریهای لیتیوم‌ یونی تا سال ۲۰۲۲ الی ۲۰۲۳ در بازار خودروهای سبز باقی خواهند ماند و بعد از آن پیشرانه‌های برقی به نسل جدید باتری‌ها مجهز خواهند شد.hyundai-fe-fuel-cell-concept

گروه خودروسازی هیوندای قصد دارد تا ۳ سال دیگر ۱۰ خودروی هیبریدی، ۸ خودروی پلاگین هیبریدی، ۲ خودرو با سلول هیدروژنی و ۸ خودروی تمام برقی را به دنیا معرفی کند. اگر این کارخانه بتواند فناوری جدید نسل‌ بعدی باتری‌های لیتیومی را بدست آورد، باعث می‌شود تا در جهان با قدرت‌های بزرگ تولید باتری مانند سامسونگ SDI یا ال جی Chem مبارزه کند. امروزه بیشتر خودروهای برقی می‌توانند با هر بار شارژ به طور متوسط ۱۰۰ کیلومتر را بپیمایند ولی با ورود نسل بعدی باتری‌ها، تمام اعداد و رقم‌ها تغییر پیدا خواهند کرد. نظر شما درباره خودروهای برقی چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا