مکمل بنزین
گوناگونخبر

محصول عجیب 3 چرخ الیوموتورز!

الیو موتورز قصد داشت خودروی تک‌درب سه‌چرخی را تولید کند که به ازای هر گالن سوخت، 84 مایل را طی کند. لذا سپرده‌های بلاعوضی را بابت پیش‌فروش این خودرو ساخته نشده از مردم دریافت نمود. دولت لویزیانا، کمپانی الیوموتورز را با استناد به نقش این کمپانی به عنوان یک تولیدکننده و عدم اخذ مجوزهای لازم برای دریافت سپرده‌های بلاعوض، به پرداخت جریمه‌ای 545 هزار دلاری محکوم کرد!

جریمه 545،000 دلار کمپانی الیو موتورز توسط کمیسیون خودرو لویزانا

ماجرا از زمانی شروع شد که استارت آپ الیو موتورز، از نیاز 376 میلیون دلاری خود برای ساخت سه چرخه‌ای فوق العاده خبر داد و در این راستا به جذب سرمایه پرداخت و درست به محض رسانه‌ای شدن این ماجرا بود که کمیسیون وسایل نقلیه لویزیانا به سراغ این کمپانی تازه تاسیس آمد. با این حال، مهلتی 60 روزه برای اخذ مجوزهای لازم به الیو موتورز داده شده است. اما در بیانیه‌ این کمپانی از تصمیم خود مبنی بر درخواست تجدید نظر در حکم صادر شده خبر داده است.

جریمه 545،000 دلار کمپانی الیو موتورز توسط کمیسیون خودرو لویزانا

البته در طول جلسه هفته پیش با کمیسیون وسایل نقلیه موتوری لویزیانا، مشخص شد که الیو موتورز، بالغ بر 65000 سپرده غیر قابل بازگشت را برای سه‌چرخه‌ای که حتی ممکن است هرگز ساخته نشود نیز دریافت کرده است. در این جلسه، وکلای الیو موتورز ادعا کردند که این کار به هیچ وجه قوانین ایالتی را نقض نمی‌کند؛ زیرا پرداخت هزینه برای رزرو، به‌هیچ عنوان فروش واقعی را تضمین نمی‌کند. با این حال وکیل کمیسیون به استفاده الیو موتورز از کلمات خرید، فروش و مالکیت در وب‌سایت خود به منظور انجام تبلیغات استناد کرده و باور دارد که این کمپانی قصد فروش خودروهای خود را داشته است.

جریمه 545،000 دلار کمپانی الیو موتورز توسط کمیسیون خودرو لویزانا

موضوع زمانی پیچیده‌تر شد که رئیس کمیسیون از وکلای الیو موتورز در رابطه با 27.8 میلیون دلاری پرسید که طی فرآیند پیش‌فروش از مشتریان دریافت شده است. این امر توانست تمامی وکلای این کمپانی نوپا را به سکوت وادارد؛ چراکه هیچ پاسخی برای این سوال نداشتند!

با این وجود، الیو موتورز طی بیانه‌ای که اخیرا منتشر کرده است چنین گفت:

“ما عمیقا باور داریم که دریافتی‌های ما، هیچ منافاتی با قوانین وسایل نقلیه موتوی، منافع مردم لویزیانا و یا خریداران ندارد. از این رو برای تجدید نظر در حکم کمیسیون درخواست خواهیم کرد.”

جریمه 545 هزار دلاری تعیین شده برای یک کمپانی نوپا و آنهم با موجودی حساب 100 هزار دلاری، به معنای ورشکستگی تمام عیار است. ولی با این حال این مبلغ، به مراتب کمتر از 7.5 میلیون دلاری است که در ابتدا پیشنهاد شده بود!

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا