Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

راه‌اندازی سیستم برآورد هزینه‌های سوپرشارژر تسلا

اخیرا یک ماشین حساب جدید در وب‌سایت تسلا طرح‌ریزی شده است که به شما امکان محاسبه هزینه‌های سوپرشارژ برای مدل‌های s و x تسلا را نسبت به بنزین و بر اساس فواصل پیموده شده می‌دهد. ضمنا خود این ماشین حساب، به صورت اتوماتیک، میزان اعتبار سوپرشارژ سالانه شما را نیز به طور تقریبی محاسبه می‌کند. هرچند که متاسفانه تسلا تصمیم دارد خدمت رسانی رایگان این برنامه را متوقف کند. ولی تسلا بنا به گفته مدیرانش، درحال حاضر کمی تاریخ توقف عرضه رایگان برنامه را عقب انداخته است و خریداران هنوز هم می‌توانند تا پایان سال جاری از این برنامه استفاده کنند. بنابرین طبیعی است که تمامی خریداران فعلی محصولات تسلا، به صورت اتوماتیک، وارد برنامه پرداخت به ازای هر بار استفاده شوند. هرچند ممکن است که این قوانین بازهم تغییر کنند. ولی تسلا گفته است که این وضعیت تا پایان سال 2017 تغییری نخواهد کرد و همچنان روال قبلی در پیش گرفته خواهد شد.

راه‌اندازی سیستم برآورد هزینه‌های سوپرشارژر تسلا

گفتنی است که مدل پرداخت به ازای هر بار استفاده فعلی تسلا با اعتبار اولیه 400 کیلو وات ساعت هم به خودی خود شما را مجبور به پرداخت برخی هزینه‌ها می‌کند و کاملا هم به صرفه نیست؛ چراکه این نرم‌افزار در نسخه جدید خود، هزینه هر گالن بنزین را معادل، 2.73 دلار امریکا و نرخ شارژ را 20 دلار به ازای هر کیلو وات ساعت لحاظ می‌کند. این درحالی است که تمامی این قیمت‌گذاری‌ها بر اساس بازار کالیفرنیا که بزرگترین بازار تسلا در جهان به شمار می‌رود، صورت گرفته است. بنابرین این برنامه، برای کسانی که می‌توانند سوخت ارزان‌تری را خریداری کرده یا هزینه کمتری را بابت سوپر شارژر پرداخت کنند، چندان هم دقیق نخواهد بود.

راه‌اندازی سیستم برآورد هزینه‌های سوپرشارژر تسلا

فارغ از تمامی این مسائل، نرم افزار اختصاصی تسلا، تنها با هدف نمایش یک براورد تقریبی از قیمت سوخت ساخته شده است. علاوه بر آن، به سبب تفاوت شرایط بازارهای مختلف، تسلا ناچار به محاسبه صورتحساب شما بر اساس زمان است که سبب می‌شود در هر دو صورت سود بکیند. البته این براوردگر کاربردهای دیگری نیز دارد که مین جمله آنها می‌توان به قابلیت مقایسه بازده مدل‌های s و x اشاره کرد. ضمنا در آینده‌ای نه چندان دور و همزمان با اضافه شدن مدل جدید تسلا به این براوردگر، می‌توانید آن را هم در مقایسه خود جای بدهید و بدین ترتیب این مدل جدید را در برابر اجدادش به چالش بکشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.