Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مقایسه تندر ۹۰ و دنا: زیبای ایرانی یا زشت رومانی؟

مدتی هست یک خودروی جدید به جمع محصولات ایرانی اضافه شده که طرفداران خاص خود را دارد. دنا نام این خودرو بوده و اگر چه یک خودرو مانند سایر خودروهای ایرانی عرضه شده، اما چهره جدیدتر آن نسبت به سایر محصولات باعث جلب توجه بیشتری شده است.

از سوی دیگر تندر ۹۰ نیز سالهاست عرضه می‌شود و استقبال بالای مردم از این خودروی نچندان زیبای مثلا فرانسوی باعث شده تا هر سال رشد قیمت داشته باشد. چیزی که در اینجا کاملا مشخص می‌شود وضع آشفته خودروسازی ایران است که باعث شده چنین محصولاتی بعنوان برترین‌های ایران معرفی شوند. دنا محصول جدید ایران‌خودرو، پلتفرم مشترکی با سمند دارد و به همین دلیل می‌توان آن را سمند فیس‌لیفت دانست.

این خودرو که قرار بود با قیمتی مناسب جایگزین سمند و پژو ۴۰۵ شود اکنون قیمتی بالاتر از این خودروهای دارد و محصولات یاد شده نیز با جدیت تمام تولید می‌شوند و هیچ اثری از تغییر سیاست در عرضه دیده نمی‌شود. تندر ۹۰ محصول داچیا رومانی است که باهدف تولید یک محصول اقتصادی و ارزان قیمت، طراحی شد و هیچگاه فکر نمی‌کرد که در ایران به محصولی تبدیل شود که چنین جایگاهی برای آن قائل باشند و به‌نوعی خودروی قشر متوسط جامعه محسوب شود. نسل‌های جدید این خودرو مدت‌هاست که از سوی رنو و داچیا معرفی شده ولی در ایران مونتاژ مدل مربوط به سال‌های ۱۹۹۹-۲۰۰۰، همچنان با قدرت دنبال می‌شود.

امروز با مقایسه این ۲ خودروی بازار با شما هستیم. با ما همراه باشید…

طراحی

دنا اگر چه یک خودروی آشنا برای ایرانی‌ها است اما از چهره بروزتری نسبت به تندر ۹۰ بهره می‌برد. پلتفرم بدنه، چراغ‌های جلو و عقب، بدنه عضلانی‌تر و جلوپنجره بزرگ و زیباتر باعث شده تا تندر ۹۰ در مقابل دنا حرفی برای گفتن نداشته باشد. وقتی که این ۲ محصول را در کنار هم قرار می‌دهیم و از جلو به آنها نگاه می‌کنیم، کاملا می‌توان فهمید کدام خودرو زیباتر است. البته در مدل جدید این خودرو با نام دناپلاس، ایران‌خودرو ضعف‌های ظاهری این خودرو را کمی برطرف کرده است. دنا چهره‌ای اسپرت را به‌نمایش می‌گذارد که جوانان بدون شک بیشتر از تندر ۹۰ جذب آن خواهند شد.

طراحی داخلی و متریال

علاقه ایران‌خودرو به طراحی داخلی سوناتا باعث شده تا دنا نیز در بخش داشبور شباهت زیادی به این محصول هیوندایی داشته باشد. زمانی که درب این خودرو را باز می‌کنید طراحی داخلی آن از هر محصول ایرانی که تابه‌حال دیده‌‌اید بهتر است. بخش‌های چوبی رنگ در داخل کابین به زیبایی آن افزوده و صفحه کیلومتر ۲ تکه اسپرت، همه چیز را تکمیل کرده است. در مقابل اما تندر ۹۰ به هیچ وجه از طراحی خوبی بهره نمی‌برد و نمی‌توان از داشبورد این خودرو لذت برد چرا که کاملا تکراری، زشت و قدیمی طراحی شده است.

اصلا تندر ۹۰ از لحاظ فضای داخلی در مقابل دنا حرفی برای گفتن ندارد و نمی‌توان این خودرو را با دنا مقایسه کرد. از لحاظ متریال داخلی نیز هر ۲ محصول از کابین پلاستیکی خشک بهره می‌برند که سرنشینان حس خوبی نخواهند داشت.

پیشرانه

دنا در قلب خود همان پیشرانه‌های EF7 را دارد که حجم آن 1646سی‌سی است و می‌تواند ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. این موتور در سمند نیز بکار گرفته شده و هزینه بالای تعمیر و نگهداری آن بر کسی پوشیده نیست و همه می‌دانند که این موتورها هزینه بالایی دارند. در مقابل تندر ۹۰ از یک پیشرانه 1600 سی‌سی ۱۰۵ اسب بخاری بهره می‌برد که شتاب آن طرفداران زیادی دارد. عملکرد و شتاب تندر ۹۰ را می‌توان بیشتر از پیشرانه دنا دوست داشت. مصرف سوخت ۶.۹ لیتری تندر ۹۰ در مقابل ۷.۴ لیتری دنا نشان می‌دهد که از لحاظ مصرف سوخت نیز تندر ۹۰ شرایط بهتری دارد.

تجهیزات و ایمنی

دنا از تجهیزات نسبتا کاملی بهره می‌برد که می‌تواند با رقبای چینی براحتی مقایسه شود اما تندر 90 در این بخش شکست خواهد خورد چرا که اصلا تجهیزات خوبی ندارد. لیست برترین تجهیزات دنا به شرح زیر است:

  • مجهز به سامانه کروز کنترل
  • سامانه کمک پارک عقب
  • برخورداری از سامانه الکترونیکی مالتی پلکس
  • قابلیت دسترسی به صندوق عقب از داخل اتاق
  • رادیوپخش با مانیتور تصویری بزرگ و قابلیت پخش فایلهای صوتی و تصویری
  • دارای قابلیت استفاده از سیستم ناوبری (رهیاب)
  • غربیلک فرمان مجهز به دکمه های کنترل سیستم صوتی، هندزفی موبایل و کروز کنترل
  • آینه های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک
  • سیستم پاسخگویی به تلفن همراه (هندزفری موبایل(
  • جابجایی‏های صندلی‏های راننده و سرنشین جلو بصورت کاملا برقی
  • مجهز به سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک
  • ۲ کیسه هوا

تجهیزات تندر ۹۰ نیز به این شرح است:

  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • ABS  دارای ۴ کاناله به همراه  EBD
  • سامانه ضد سرقت ،قفل مرکزی با ریموت رادیویی
  • سیستم تهویه مطبوع کنترل دستی
  • رادیو CD به همراه MP3 به همراه ۴ بلند گو
  •  آیینه های جانبی به همراه تنظیم برقی
  • بالابر شیشه های جلو و عقب برقی

از لحاظ ایمنی تندر ۹۰ توانسته است 3 ستاره ایمنی از موسسه استاندارد اروپا دریافت کند در حالی که دنا چنین شرایطی را ندارد ولی بنظر نمی‌رسد از لحاظ ایمنی چیزی کمتر از تندر ۹۰ داشته باشد. ضریب اطمینان ترمزهای دنا بسیار خوب است ولی ایمنی تندر ۹۰ به‌حدی خوب بوده است که نظر مردم را جلب کند.

قیمت

دنا با گیربکس دستی با قیمت ۴۳ میلیون تومان از سوی ایران‌خودرو به فروش می‌رسد در صورتی که سایپا تندر ۹۰ را با قیمت ۳۹ میلیون تومان می‌فروشد. در گران بودن هر ۲ محصول شکی نیست اما دنا ارزش پرداخت ۴ میلیون تومان بیشتر را دارد چرا که امکانات و زیبایی بیشتری را ارائه می‌کند.

 

مزایا و معایب

در پایان این مقاله مزایا و معایب این ۲ خودرو را در کنار هم قرار دادیم تا شما بهتر با نقاط ضعف و قدرت هر ۲ محصول آشنا شوید.

مزایا

تندر۹۰

دنا

موتور خوب و قدرتمند

مصرف سوخت کم

استهلاک پایین

ایمنی خوب

طراحی مناسب

تجهیزات خوب

سیستم ترمز قوی

هندلینگ خوب

معایب

تندر ۹۰

دنا

میدان دید عقب محدود

سیستم صوتی ضعیف

صندلی های ناراحت و اذیت کننده

طراحی داخلی و خارجی نا امید کننده

لوازم یدکی گران

امکانات رفاهی کم

موتور پر صدا

هزینه بالای تعمیرات

تعلیق نه‌چندان نرم

کیفیت مونتاژ پایین

به سوپر گروه خودروی تندر 90 (L90) ملحق شوید

Telegram-Group-Tondar

 

81 دیدگاه
  1. کارشناس خودرو می گوید

    با نگاه کردن به مزایا و عایب مشخصا” ال نود یک سروگردن بالاتر از دنا میباشد .
    مردم در انتخاب اشتباه نمیکنند هر چند که اتاق ال نود واقعا” حالگیر است .

    1. ناشناس می گوید

      درسته

    2. مم می گوید

      کارشناس خودرو به نظرم مزایا و معایب دنا رو اشتباهی ال نود خوندی

      1. علی می گوید

        مم هر چیزی رو که میخونید باور میکنید؟
        -داخل اتاق ال۹۰ کم صدا و جاداره، اما نویسنده مقاله فقط از نظر ظاهری مقایسه کرده
        -اتاق در حین جادار بودن کوتاه تره برای پارک کردن راحت تره
        -شتاب بیشتر، مصرف کمتر و موتور قابل اتکا تر نسبت به دنا، اما میگن دنا برای مسافرت بهتره!!! ما که بخیل نیستیم، دنا بخرید، مشکلاتش مال خودتونه.
        اگر نظر بدون تعصب میخوای، از افرادی که دنا و رنو داشتند بپرس چقدر راضی هستند؟
        از تعمیر کار ها بپرس کدام بیشتر خراب میشن؟

    3. علی می گوید

      عزیزم شما معایب ال ممد را یک بار دیگه نگاه کن تازه به آنها مشکل گردگیر پلس ، چپ کردن سر پیچ ، نداشتن فرمان در سرعت های بالا ، نداشتن آپشن را هم اضافه کن

      1. محمد می گوید

        سلام ِ مقایسه دنا با ال ۹۰ مقایسه خودرو با تراکتور مانیتور دار است. اصلا قابل قیاس نیستند. اگه کسی رو دیدید که تا به حال ال نود فروخته باشه و دنا خریده باشه من اسمم رو عوض می کنم

    4. علی می گوید

      ال لگن شد ماشین آخه من کار به دنا ندارم ولی آدم باید خیلی مشکل داشته باشه _۴۰ میلیون بده پول این قوطی کبریت

      1. علی می گوید

        معلومه از روستا اومدی یا اصلا سوار نشدی
        دوست عزیز برو سوار النود شو بعد میفهمی چی میگم
        منم اولا اصلا النود رو جز ماشین ها حساب نمیکردم ولی مال داییم رو سوار شدم فهمیدم خانواده پژو باید پیشش لنگ بندازن

        1. بهرام می گوید

          چه ربطی به روستا داشت اخه

      2. غفاقفتاقبتا می گوید

        یادش بخیر همین ال ممد ۴۰ میلیون بود الان ۲۰۰ میلیونه

    5. امیر می گوید

      سلام دوستان هیچ کس بد ماشینشو نمیگه اما یه حقیقتی هست که باید قبل از خرید تحقیق کنید یه ال ۹۰ مدل ۸۷ سوار شدم که ۲۰۰ هزار تا کار کرده بود یعنی ۹سال که بازم تو این مدت خبری از صدا و ایراد های فنی ازش دیده نشده بود حتی اتاق هم بی صدا بود وبه گفته خود مالک غیر از خرج های مصرفی مشکلی پیدا نکرده بود اما پسر خالم یه دنا خریده مدل ۹۵ که فقط ۳۰ هزار تا کار کرده بود از داشبورد واتاق صدا میومدحتی صدای موتورش هم از ال ۹۰ بیشتره چند باری هم برای رفع ایراد های منتاژ وفنی به نمایندگی مراجعه کرده بود من خودم میخواستم دنا بخرم دنا امکانات وطراحی بهتری داره اما نظرم بیشتر به ال ۹۰ جلب شد موفق باشید.

  2. کارشناس خودرو می گوید

    با نگاه کردن به مزایا ومعایب مشخصا” ال نود یک سروگردن بالاتر از دنا میباشد .
    مردم در انتخاب اشتباه نمیکنند هر چند که اتاق ال نود واقعا” حالگیر است .

    1. ناشناس می گوید

      اوکی من ال ۹۰ دارم ماشینه خوبیه فقط ماشین سرعت نیست

  3. آقاجانی می گوید

    دنا کجاش قشنگه آخه خخخخخ…

    1. سینا محمدیان می گوید

      ال ممد قشنگه پس؟

  4. علی می گوید

    با سلام
    به طور کلی اگه ماشینی بخاید که حداقل بعد از ۶ سال رنگ مکانیکی را هم نبینید و هنوز مشکلی نداشته باشه فقط تندر ۹۰ ولی اگه ماشینی میخاید که ظاهر و داخل بزک کرده و زیباترذی داشته باشه و سمند بزک کرده باشه و صرفا بحث آپشن مطرح باشه دنا گزینه بهاریه مظافا به اینکه از خرجهای سنگین این ماشین از ماههای اول هم نباید غافل بود .
    البته در آپشن ها می بایست به کامپیوتر سفری تندر ۹۰ نیز اشاره می شد که واقعا هم دقیقه و هم بسیار کاربردی که البته اشاره ای نشده.

    1. حسن می گوید

      ال نود ماشین خوبیه ولی این حرفتون که تا ۶ سال هیچ عیبی نمیاره گزافه.دو نفر از همکاران ال نود دارند و کم خرج بالا نمی آوردند از جمله بریدن دسته موتور ،خرابی منبع اگزوز و…که من متوجه شدم.البته ۴ ،۵سال کارکرده بودند.

      1. علی می گوید

        با سلام خدمت شما دوست عزیز
        من از سال ۹۰ تا الان دارم و تنها خرجی که داشتم باطری و تسمه تایم بودش و حتی یه لامپ هم براش نخریدم البته بسته به شرایط نگهداری هم داری ولی مثلا خانواده پژو تو پر قو هم که باشن خرج میارن دیگه موتور ای اف ۷ که بدتر

    2. بهمن می گوید

      خرج سنگین ماه های اول؟ ظاهرا تعمیرگاهی که رفتید سر شما کلاه گذاشته. گارانتی به کنار کارت طلایی همه پول رو میده اگه خیلی بدشانس باشید و خرج زیادی در کار باشه.

      1. ناشناس می گوید

        سمند ال ایکس با دنا باید ۳ میلیون اختلاف داشته باشه واقعا گران هست چرا اینطوری هست .خدا داند

  5. امین قاف می گوید

    جفتشون مثل فیلم هایی هستن که حتی ارزش دیدن هم ندارن چه برسه به نقد کردن…

    1. 09103185965 می گوید

      کاملاااااا موافقم
      دوستان یه نصیحت دوستانه بکنم
      ماشین ایرانی در کل نخرید حتی شده بری یه بنز قدیمی بخری ماشین ایرانی نخرید
      اصلا جای بحث همندارد

  6. فرزاد می گوید

    با سلام
    با بودجه حدود ۳۰ میلیون تومان چه خودرویی مناسب خریده؟
    البته باید بگم که مصرف شخصی بنده از خودرو خیلی زیاده و و همچنین معمولا ماهی دوبار به مسافرت می روم و نیاز به یه خودرو با مصرف پایین و استهلاک کم دارم و همچنین خیلی حوصله و وقت مراجعه به تعمیرگاه رو ندارم. لطفا راهنمایی کنید.

    1. ///mahdispd می گوید

      یه ال نود مدل نود بخری کارت راه میفته کیفیت مدل های سال نود از همه بهتره من الان دارم

    2. علی می گوید

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      به نظرم با این شرایطی که فرمودین تندر ۹۰ انتخاب معقولانه ای هستش چون هم استهلاک پایین تری داره و هم چشمتون به مکانیک جماعت نمیفته ولی واقعا نمی دونم با این پول سالمش گیرتون بیاد یا نه ولی اگه گیر آوردین شک نکنید تو خریدش .البته این نظر منه

  7. رخسار می گوید

    خداوندا… به کجا رسیده ایم که در سال ۲۰۱۷ میلادی و در اوج فناوری دو خودروی تندر ۹۰ و دنا را با هم مقایسه میکنیم و مردد در انتخاب یکی از آنهاییم و البته که خیلی ها در خرید هر یک از آنها ناتوانند…

  8. محمد می گوید

    طراحی جلو عقب بغل دنا اصلا با هم هماهنگ نیست و از نظر من ال نود از دنا زیباتره . از نظر داخلی دنا , خوب داشبورد قشنگی داره و ایضا امکانات بیشتر . از نظر فنی بی شک ال نود از دنا بهتره هم گیربکسی هم موتوری

    1. مرتضی می گوید

      عزیزم شما ۴۰ میلیون داری یک اتاق پراید که ۲۰ میلیون هست و ۲۰ میلیون یه گیربکس و موتور می خوای اونم بد باشه ۲۰ میلیون پوله فنیشو دادی پیش پیش خبر نداری

  9. ناشناس می گوید

    فقط میتونم بگم در جاده های کوهستانی باید از ال نود تشکر کرد.نه تو کفی که پراید هم ارزاندام میکنه…تشکر….

  10. ابوالفضل می گوید

    اگر موتور و گیربکس ال نود را می انداختند روی دنا و همچنین عقب دنا را با جلویش هماهنگ می کردند عالی میشد حتی اگر قیمت به ۵۰ میلیون هم میرسید

  11. علی می گوید

    منظور از دنا همون سمند جراحی شده هست دیگه
    اگر از نیم رخ بهش نگاه کنید به نظر میرسه کاپوت بازه یک درز زیر کاپوت دیده میشه
    چراغهای عقب و صندوق خطی داره که انگار از یک ماشین دیگه برش دادن و به سمند چسبوندنش
    حالت صاف و غیر آیرودینامیک درب موتور(کاپوت) واقعا افتضاحه
    عدم تطبیق طراحی درها با جلوی ماشین

    1. علی می گوید

      قربونه ال نود قشگتون برید شما ها واقعا که شما باید کمد دییواری سوار بشید با صندلی های مثل نیمکت پارک و امکاناتی کمتر از پراید

    2. حسن می گوید

      راست میگه دنا از نظر طراحی اصلا هماهنگ نیست مثلا نمای جلوش خشنه ولی عقبش نه
      مونتاژشم ضعیفه فاصله درزاش زیاده کاپوتشم صافه یکم جلوی دیدو میگیره

  12. علی می گوید

    چرخ دنارو نمی گیرم ال ممد سوار بشم

  13. علی می گوید

    لطفا دنا رو با ال ممد بیریخت مقایسه نکنید

    1. ت می گوید

      أخه تو میدونی ال ۹۰
      چیه

    2. امیر می گوید

      داداش آخه تو نمیدونی قوطی کبریت چیه که میگی طراحی آشغال دنا را با ال نود بیریخت مقایسه نکن

  14. محسن می گوید

    من ۲۰۶ تیپ ۲ داشتم رفتم ال ۹۰ خریدم . ماشین جادار و قوی ایه . تو ۲۰۶ دایم دنده معکوس میرفتم ولی تو ال نود با یه گاز دنده رو پر میکنم . از لحاظ مصرف بنزین هم عالیه . ضمنا” طول کاپوت و طول درب صندوق هم کوتاهه و بدلیل همین کوتاهی هنگام رانندگی میتونی راحت رد کنی . تو ۲۰۶ بالای ۱۲۰ آدم میترسه چون ماشین سبک میشه انگار باد زیر ماشین میپیچه ولی تو ال ۹۰ اینطور نیس و دوست داری بالاتر از ۱۲۰ بری .
    در مورد دنا تجربه ای ندارم ولی میدونم با این قیمت ، آپشن و زیبایی ، رقیب قدری برای ماشینای چینیه و ایرانخودرو با این ماشین بازار خودروهای چینی رو هدف گرفته البته خیلی عجله ای !!! مطمینن از لحاظ لوازم یدکی ، دنا از خودروهای چینی سرتره .
    اینم اعتراف میکنم که ال نود از لحاظ قیافه واقعن مونگوله و از لحاظ سرخوردن باد ( آیرودینامیک ) تو سرعتای بالای ۱۲۰ ایراد داره ولی دوستان این خودرو از لحاظ فنی و دوام خودروی قدریه بشرطیکه باهش درست رفتار کنی . با ۲ جفت لاستیک رودستون n5000 انقدر نرم میشه که تعجب میکنی !!… ارتفاع ال ۹۰ رو اگر بررسی کنید از همه ی خودروهای همرده ی خودش بالاتره که این برای پستی بلندی اسفالتهای ما چیز خوبیه . یه جایی خوندم گفته بود کیفیت سواری ال ۹۰ بخاطر این ارتفاع در حد خودروهای کراس اووره که اینم گردن اونی که این حرفو گفته!! …. موفق باشین

  15. احسان می گوید

    انصافا کجای دنا زیباست؟

    1. علی می گوید

      نه ال لگن قشنگه looool

  16. اکبر می گوید

    زیبایی نه ،برداشتی از مادر فولاد زره دیو

  17. mtbehrooz@yahoo.com می گوید

    واقعا باید بر مردم ایران تاسف خورد با این که باید مبلغ هنگفی پرداخت کنند و ماشینهی بگیرند که با جان و مالشان بازی میکند من سمند لی اف سون دارم پدرمو در خرج در اورده

    1. امیرحسین می گوید

      سلام من مدل ۹۴ شو دارم و هیچ خرجی نداشته جز تعویض روغن و پارس تیوفایو صفرداشتم واقعا خسته کننده بود و اخرهفته توجاده ام و بیرون شهر
      دوستان ماشین ایرانی و چینی صدای اتاق داره به مرور مخصوصا مث من روش سیستم هم ببندی اگه یه تودوزی ماهرگیر بیاری که برات قشنگ ماشینو میزون کنه هیچ صدایی نمیاد
      ال نود واقعا موتور خوب داره ولی امکانات نداره

      1. علی شیرعلی بیک می گوید

        سلام/ ممنون از اینکه نظرتون رو اعلام کردید

  18. ناشناس می گوید

    ال نود ماشین خوبیه .. تو نظر سنجی اکثر کسانی که ال نود دارند راضی هسنن.. اگه خدا بخواد من هم دارم ثبت نام میکنم ال نود پلاس اتوماتیک بخرم… ایشاا… همه عزبران اون ماشینی رو که دوست دارن بخرن…

  19. ali می گوید

    ال ۹۰ در عین اینکه ماشین پرتوان و کم استهلاکیست بدلیل مشکلات ظاهری خصوصاً از دید خانم ها نمی تواند همواره انتخاب اول باشد، ولی در مواقع زیر بهترین انتخاب است:
    ۱- خوراک استفاده زیاد و مکرر مثل تاکسی و آژانس و پیمایش زیاد … (در شرایطی که گیربکس و موتور و هماهنگی آن و طول عمر بالای جلوبندی مهمترین پارامتر باشد، همچنین احتمال خرابی ناگهانی در جاده به مراتب کمتر از رقبا است)
    ۲- خوراک سن های بالا که دنبال ماشین بی هیجان و بی دردسر هستند
    ۳- خوراک دست دوم خری (بدلیل استهلاک کمتر، در مدل های فرسوده نیز در درزا مدت خرج کمتری به بار می آورد)
    ۴- خوراک آنهایی که چندان اهل تعمیرات و رسیدگی به ماشین نیستند و فقط می خوان سواری شن
    ۵ – عدم نیاز به رد کردن خودرو پس از دو سال تا سه سال استفاده یا رد شدن از حدود ۷۰ هزار (تا ۵۰۰ هزار و حتی بیشتر (تا زمانی که تسمه پاره نکنید جا داره!))
    در ضمن بد ریختی بدلیل بالا بودن زیاد و بلندی فنرها هم محاسن خاص خودش را دارد و باعث افزایش طول عمر جلوبندی این ماشین در جدال با سرعت گیر و دست اندازها شده است.

  20. هادی می گوید

    مشخصه که هر دو ماشین عیب دارن ،،،،،،:یکی زشت و دیگری پر خرج ،،،،،،،

  21. امیرشونم می گوید

    ال ممدا عشقه دنا کیلویی چنده

  22. مرتضی می گوید

    یادمه ال نود سال ۸۹ ۹۰ هم قیمت سمند بود حالا سمند با ال نود دست کم ۱۰ میلیون اختلاف داره این نشون میده شما پول تعمیراتو قبلا دادید عزیزان

    1. حامد می گوید

      حق با شماست از قبل پول تعمیراتش دادی خخخ
      خب در عوض دیگه معطل تعمیرگاه و تعمیرکار نمیشی
      توی جاده یهو الاخون والاخون نمیشی
      و از همه مهمتر موقع فروش پول تعمیراتی رو که از قبل داده بودی رو پس میگیری آیا در باره سایر ماشن هایی که پول تعمیراتشو از قبل نمیدید این رو میشه گفت!!!
      قطع یقیین پول برای راحتی هست
      با این توجیه که باید گفت در واقع بنز هم همون سمنده اما پول تعمیرات و طراحی و آپشن هاش رو از قبل دادی
      در اینکه موتور ای اف ۷ دیگه اون ایرادات قبلی نداره شکی نیست و اینکه من خودم الان سمند ای اف سون دارم خدایی تحویل ۲۳ تیر ماه ۹۵ هست تا الان ۳۶ هزارتا رفته اما واقعا اتاقش کامل به سر و صدا افتاده اما از لحاظ موتوری عیب و ایرادی نداشته تا الان هم شتابش خوبه هم کاراییش اما به قل معروف باید بهش رسید اما تندر به نظر من از دنا بهتره من خودم اولین سری های دنا داشتم مشکل اساسی خانواده سمند و دنا و سورن (جدای از سرو صدای موتور و به صدا افتادن و اصطلاحا لش شدن اتاق) گیر بکس هست که اصلا با موتور همخوانی نداره و خیلی وقت ها که داری دنده ۵ میری احساس میکنی دنده ۴ داری میری یعنی قشنگ فشار روی موتور رو احساس میکنی که میشه گفت بخشی از صدای بالای موتور هم همین میتونه باشه متاسفانه یه ایرادی که حتی من غیر متخصص هم میفهمم نمیدونم چرا مسئولسن خائن ایرانخودرو رفعش نمیکنن
      قطعا بین دنا و تندر برای خانواده و برای کسیکه واقعا میخواد ارزش پولی که داده حفظ بشه و مشمئن برونه ، تندر نود بهتره با همون ۳ تومن اختلاف قیمت تندر و دنا میشه یه سیستم مالتی مدیا لمسی و به روز (نه یه سیستم گیج مثل دنا)و دوربین نصب کرد وقتی به بازار دست دوم مراجعه کنید و کیفیت تندر نود های بالای ۲۰۰ هزار کار کرده رو میبینید متعجب میشید فلسفه این خودرو اقتصادی هست و مشتری این رده از قیمت اقشار متوسط هستند که قطعا بهترین انتخاب هست براشون

  23. حمید می گوید

    ال لگن شد ماشین؟؟؟

  24. محمودی می گوید

    متاسفانه توی ایران هرکس از ماشین خودش تعریف میکنه وکاری به واقعیت نداره وبه همین خاطرهست که خودروی خوب وبد ازهم تشخیص داده نمیشه ولی واقعیت این هست که محصولات داخلی خیلی باهم تفاوتی ندارن وهیچکومشون آش دهن سوزی نیستن وخودروهای دهه ۹۰ میلادی رو داریم سوار میشیم ولی پول خودرو ۲۰۱۷رو میدیم . پس دوستان لطفا گزافه گویی روبذارین کنار و واقعیت ها رو به خریداران بگیم

  25. بهرام می گوید

    سلام دوستان اسم ال ۹۰ رو هر جور هم صداش کنین چیزی از کیفیتش کم نمیکنه بلکه روز به روز امار فروش وقیمتش میره بالا البته قبول دارم از روی تعصب دنا سواران هست اگه معیار زیبایی وامکانات برای خریدار مهم باشه دنا گزینه خوبیه اما اگه کیفیت و ایمنی مد نظر باشه تندر ۹۰ اینم بگم برادر بنده دنا داره ماشینش بجز ظاهر واپشن در مقابل ال ۹۰ من حرفی برای گفتن نداره ال ۹۰ دارای شاسی بهتر بدنه محکم تر موتور وگیربکس با کیفیت تر فظای پا وصندوق بزرگ تر مصرف کم تر وهمچنین شتاب صفر تاصدش بهتر از دناس وهمچنین کابین وصدای موتور کم تری داره وخیلی زود فروش میره وبه تعمیرگاه ها ونمایمدگی کم تر مراجعه میکنید

  26. hamid می گوید

    سلام دوستان
    بندە قبلا ۴۰۵ و سمند LX داشتم والان ال نود دارم ، واقعا خودروی بی درد سری است ، برتری ال نود نسبت بە ماشینای دیگە سروصدای بسیار کمتر این خودرو هست واسە همینە هیچکدوم از خریداران این خودرو پشیمون نیستن ولی دنا واقعا جوون پسند هست ، ولی با این موتور EF7 مدتی بگذرد باید سراغ صاحبانش را در تعمیر گاهها گرفت .
    با احترام بە نظرات تک تک دوستان

  27. HB می گوید

    ال نود چندین سالە امتحانش رو پس دادە و میتوان از نظر فنی بە آن اعتماد کرد ولی مالکان موتور EF7 دنا چندان دل خوشی ازش ندارن این یک واقعیتە ولی از نظر ظاهر برتری دنا را نمیتوان انکار کرد و با این اختلاف قیمتی کە دارن میتوان تا حدی ال نود را از نظر ظاهر زیباتر کرد .

  28. HB می گوید

    ال نود چندین سالە امتحانش رو پس دادە و میتوان از نظر فنی بە آن اعتماد کرد ولی مالکان موتور EF7 دنا چندان دل خوشی ازش ندارن این یک واقعیتە ولی از نظر ظاهر برتری دنا را نمیتوان انکار کرد و با این اختلاف قیمتی کە دارن میتوان تا حدی ال نود را از نظر ظاهر زیباتر کرد .

  29. الن می گوید

    بنده تقریبا تمام خودروهای مونتاز داخل رو سوارشدم،بدون غرض ورزی با قاطعیت میتونم بگم که ال۹۰ بهترین سواری ونرم ترین انهاست،اینم بابت نظارتی است که رومانی وفرانسه برشرکت خودروسازی رنو دارن،وگرنه ایرانیها توهرچی ماشین خارجی بوده وبا کیفیت مثل پزو … واقعا چرا ما ایرانیها میتونیم موتورموشک نقطه زن وبا اون همه پیچیدگی تولیدکنیم ولی ازلحاظ خودرو ازبقیه عقب هستیم،نتیجه استقلال اینجامعلوم میشه که ما د صنعت خودرو چشم به خارجیها دوختیم.

  30. علی می گوید

    واقعا اتاق ال ۹۰ حال به هم زنه بیشر سبیه کانال کولره حیف موتور ازاین اناق

  31. ali می گوید

    با این اوصاف بهتره تندر بخرم.

  32. احسان می گوید

    هیچ وقت ال نود قوطی که سر پیچ با سرعت بالا بخوای بری کله میکنه به پای دنا نمیرسه مخصوصا دنای پلاس با اون همه امکانات تندر نود مزخرفترین ماشین هس که اپشنش حتی از ماشین سایپا کمتر هس

  33. احسان می گوید

    هیچ وقت ال نود قوطی که سر پیچ با سرعت بالا بخوای بری کله میکنه به پای دنا نمیرسه مخصوصا دنای پلاس با اون همه امکانات تندر نود مزخرفترین ماشین هس که اپشنش حتی از ماشین سایپا کمتر هس

  34. علی می گوید

    باسلام ممنون حتما بخوانید ببخشید ولی کسی میره دنا یا دنا + که مغزشو از دست داده ماشینای ایرانخودرو از سال ۹۰ به بعد چینی شد به غیر تندر ۹۰ درسته ایرانی زیبا و رومانی زشت ولی میشه بگید ایرانی زیبا بد موتور و رومانی زشت با موتور عالی و درسته که ال نود کابین بدنش جالب نیست ولی دنا کابین و بدش عالیست و ال نود اسپرتش خیلی زیاست یکی از اقوام ما تندر اسپرت داره پدر خودم یه تندر سفارشی دارم درسته تندر سر پیچ چپ میکنه چاره اون اینکه لاستیک پهن بندازی زیرش و من خوم یه ساندرو دارم ولی دنا و دنا+ فنیش مشکل داره و مهم ترین چیز در خودرو موتور و فنی ماشینه نه ظاهر ماشین ممنون

  35. علی می گوید

    سلام توماشینای زیر پنجاه میلیون فعلی اگه خواستید ماشین بخرید بدون حتی سه ثانیه فکر کردن ال نود بخرید ،این ماشین لامصب همش کیفیته ،اصلا دنا وسمند وپارس ورانا درمقابلش ماشین محسوب نمیشن ،من دارم خییییلی هم راضیییم ممنون از پارس خودرو گل کاشتی

    1. علی می گوید

      ‌آفرین علی ال نو سالاره دنا شبیه یک کارگر افغانی میمونه واقعا حیفه و اسکلیته که خرس قطبی ول کنی بری کارگر افغانی بخری

  36. علی می گوید

    باسلام ببخشید ولی کسی که مغز خر خورده ال نود سالار ول میکنه میره دنا مزخرف میخره درسته دنا بسیار زیباست ولی موتور دنا چینی است دنا ولی ال نود موتور فراسنسوی کلا دنا خرج داره ولی ال نود بی ازاره ما کلا خانواده ال نود رو دوست داریم مادر من ساندرو داره پدرم داستر خودم ال نود خواهرم سیمبل و برادرم پیکاب ال نود داره و دایی من یه ال نود اسپرت داره

  37. علی می گوید

    سلام واقعا حیفه ال نود سالار ول کنی بری دنا که شبیه کارگر افغانی بخری واقعا حیفه خرس قطبی ول کنی بری کارگر افغانی بخری

    1. ناشناس می گوید

      توهین به قونیت ها نکنید لطفا

  38. tt می گوید

    دوستان باید بگم باتجربه ای که از ماشینایی که سوار شدم باید بگم ۲۰۶ کمردرد صندلیاش وهزینه زیادش سمند با اون سادگیش که یه افتضاحه که تو جاده گیرت میاره هرچند ظاهرشو دوست دارم ولی خرجش داغونتون میکنه حالا چه برسه به ماشین پیچیده ای مثل دنا ماشین ایرانی فقط خرج میزاره رو دست بنظرم با این اوضاعی که وضع اقتصادی مردم و قیمت گزاف ماشین فقط خودروهای شرکت رنو خوبن از ال نودو ساندرو مگان تا داسترو کولیوسو تالیسمان هیچوقت بین خرید ماشین شرکت رنو با هیوندا(پژو که دیگه جای خود دارد)نباید شک کنی که رنو بگیری حالا چه برسه به ماشینای ایرانی واسه پولو رفاه خودتون ارزش قائل باشین کسی از رنو ضرر نکرده

  39. Amir می گوید

    اخه ادم ال ۹۰ول میکنه دنا میخره به نظر من هیچوقت به ظاهر ماشین اعتماد نکنید ظاهر دنا گولتون نزنه ال ۹۰بخرید یشک ضرر نمیکنید بعضیا هی میگین ماشین داشبوردش سادست یکی نیست بگه مگه میخوای تو ماشین زندگی کنی بخوابی . …صدای موتور دنا بالای سرعت۱۱۰مغز ادمو میخوره بقیش با خودتون خو دانید

  40. پارسا می گوید

    فقط دنا من الان ۱ ساله دنا دارم همچیزش عالیه فقط ی اشکال ریز داره ی خورده لرزش و صر و صدای موتورش زیادی من مکانیک گفت واست لرزششو میگیرم خیلیم صداش زیاد نیست ولی نسبت به ال ۹۰ ی ذره بیشتره

  41. ناشناس می گوید

    اقا کی میگه تندر ۹۰ اپشن نداره ما پارس تندر خریدیم مولتی مدیا داره توش gps داره بلوتوث داره سیدی میخوره tvداره یعنی میتونی فقط یه انتن وصل کنی و تموم شبکه هارو میگیره با بلو توث به مولی مدیا وصل میشی و میتونی از اون شماره بگیری و حرف بزنی مه شکن جلو و عقب مموری میخوره هندسفری اینه برقی دوربین عقب و جلو بهش وصل میشه از اپشن هم بگذریم اصلا موتور تندر با دنا قابل مقایسه نیست موتور تندر از فرانسه میاد مصرف پایین داره شتاب زیاد اونایی هم که میگن سرعت دنا از تندر بیشتره فقط ۱۵کیلومتر بر ساعت بیشتره مگه این چهقدره که میخوای ۲ لیتر بیش تر مصرف کنی

  42. رحمت الله می گوید

    آقا شما اگه یه سال ال ۹۰ داشته باشی یه سال دنا مطمعن باش به ال۹۰ رای مثبت میدی

    1. ناشناس می گوید

      ال نود ماشین خوبیه و بدنه محکم تری داره

  43. آرمین می گوید

    سلام
    چرا ماشینی که طراحیش واسه ۱۵ سال پیشه رو با ماشینی که طراحیش واسه ۸ سال پیشه از نظر شکل و ظاهر مقایسه میکنید؟
    برای من سواله

  44. ناشناس می گوید

    اگه ال ۹۰ پارس حودرو داشته باشی هفت یا هشت سال برات کار میکنه و خراب نمیشه
    ولی ال نودای سایپا و ایرانخودرو حتی ممکنه بعد از سه سال بیفتن به خرج و تعمیر
    ما هر سه مدلشو داشتیم ولی پارس خودروای یهبعد ۶ سال هیچیش نشد

  45. علی می گوید

    درسته L90ماشین خوبیه از سمند و پارس بهتره اما به دنا نمیرسه دنا خیلی خوشگله پر امکانات پرقدرت اماL90 هم خویه نسبت به سمند و پارس بهتره حالا این نظر من البته دوستام هم اینو میگن

  46. فضول نباش می گوید

    من خودم ال نود داشتم ۲۰ هزارتا باهاش راه رفتم من هر هفته میرم شمال و ال نود بد جور آشغاله هندلینگ ضعیف شتاب کم امکانات کم من الان فروختمش و دنا ۱۳۹۸ خریدم و ازش خیلی راضیم خیلی ماشینه خوبیه من که خیلی ازش راضیم اگه نظرم منو میخواید دنو بگیرید عالیه

  47. تندر 90 بی ریخت می گوید

    برید قم شید بابا.. تندر را با یک فرمون چپ میشه با اون طراحی زشت و آپشناش از تیبا کم دیده شده… اما با یک سوار شدن به… یک خودروی کره ای… آدم میفهمه یک خودروی گران قیمت سوار شده .. با طراحی زیبا.. موتور قوی تر… ال نود با پارس و ۴۰۵ و ۲۰۶ مقایسه می‌شود دنا با.. برلیانس و آریو مقایسه می‌شود احمق هایی که میگن تندر خوبه خاک بر سرشون

  48. محسن می گوید

    امان از بیسوادی و نادانی

  49. امیر می گوید

    سلام دوستان عزیز بنده مکانیک خودرو هستم و بدون طرف داری نظرمو میگم اول راجب دنا بخوام بهتون بگم این ماشین خیلی ظاهر خوب و جذاب و اتاق زیبایی داره خلاصه قیافه داره ولی در عوض ال نود فنیش از قبیل جلوبندی موتور گیربکس قطعات جانبیش خیلی مقاومه دیرتر خراب میشه هماهنگی موتور گیربکس ال نود خوبه ولی ظاهرش چنگی به دل نمیزنه در عوض به لحاظ فنی دنا حرفی برا گفتن نداره در برابر ال نود در کل سلیقه ای ماشین تو ایران اگر ظاهر میخوای برو دنا بگیر اگر میخوای ماشین کم اصطهلاک و بی آزاری داشته باشی ال نود بگیر.موفق باشید.

  50. ناشناس می گوید

    دناتوربو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.