مکمل بنزین
گوناگونخبر

اضافه شدن خودروهای الکتریکی به رالی‌کراس 2020

اخیرا بیانه‌ای از سوی اسپانسر رسمی رالی‌کراس، IMG، منتشر شده است که از برنامه‌ریزی آنها و فدراسیون بین‌المللی خودروها (FIA) برای استفاده از خودروهای الکتریکی در این رویداد خبر می‌دهد. آخرین گزارش‌ها نیز از تمایل بسیاری از کمپانی‌های خودروسازی مشهور جهان برای شرکت دادن خودروهای الکتریکی خود در رالی‌کراس جهانی سال 2020 میلادی حکایت دارد که نشان‌دهنده واکنش‌های مثبت به این ماجرا است. مدیرعامل مسابقات رالی‌کراس اروپا، پل بلامی، نیز در گفتگو با سایت Motorsport چنین گفت:

“ما و IMG با برخی از بزرگترین خودروسازان دنیا در رابطه با رالی‌کراس الکتریکی صحبت کرده‌ایم. این رویداد که برای نخستین بار در سال 2020 میلادی برگزار خواهد شد، هم اکنون در مرحله برنامه‌ریزی و ایده‌پردازی برای شکل کلی آن و خودروهای شرکت کننده است و هنوز نتوانسته ایم که به خوبی وارد جزئیات شویم. با این وجود چند کمپانی مشهور خوردوسازی نظیر فولکس واگن، آئودی و پژو، از همین حالا آمادگی خود را برای شرکت در این مسابقات اعلام کرده‌اند که امری مثبت ارزیابی می‌شود.

اما هنوز هیچ یک از این کمپانی‌ها که هم اکنون در World RX نیز حضور فعالی دارند، از قصد خود مبنی بر شرکت در گفتگوها و کنفرانس‌ها خبر نداده‌اند. ولی در هر صورت امیدواریم که بتوانیم نخست رویداد رالی‌کراس الکتریکی جهان را در سال 2020 میلادی برگزار کنیم؛ زیرا این همان چیزی است که بارها و بارها از سوی بسیاری از کمپانی‌ها درخواست شده است که البته بی ارتباط با تلاش‌های گسترده ما در سال‌های اخیر نیز نیست. رویدادی این چنینی به سبب رشد روزافزون استفاده از این خودرو در سراسر دنیا، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امیدواریم که برگزاری اولین دوره آن، سرآغازی برای شروع دورانی جدید در عرصه مسابقات اتومبیل‌رانی باشد.”

برنامه‌ریزی رالی‌کراس برای اضافه کردن خودروهای الکتریکی به مسابقات

هم اکنون شاهد برگزاری مسابقات جهانی RX در چهار دوره مسابقات کیفیت ‌سنجی و شش دور نیمه نهایی و نهایی انجام هستیم و می‌دانیم که خودروهای الکتریکی حاضر در این مسابقات، دارای دسته جداگانه مربوط به خود هستند و تاکنون نتوانسته‌اند راه خود را به کلاس سوپر اسپرت باز کنند. در حالیکه برنامه ریری فدراسیون بین‌المللی اتومبیل، برای حضور و شرکت همزمان خودرهای دارای موتورهای احتراق داخلی و الکتریکی در کنار یکدیگر و رقابت تنگاتنگ آنهاست.

او همچنین افزود:

“کلاس سوپر اسپرت مورد نظر ما، دربرگیرنده هرگونه خودروی الکتریکی ممکنی خواهد بود. ولی شرایط خاصی را برای خودروهای بنزینی در نظر گرفته‌ایم که در زمان مقتضی اعلام خواهد شد؛ چراکه حضور یک خودرو بنزینی دارای موتور دو لیتری توربوشارژ در کنار سایر خودروها، چندان منصفانه نیست. بنابرین لازم است که محدودیت‌های خاصی به روی آنها اعمال شود. ولی به هرحال گفتنی است که ما در حال انجام سرمایه‌گذاری هنگفتی بر روی این رویداد هستم و درنتیجه تلاش داریم که نظر جهانیان را به سوی خود جلب کنیم.”

برنامه‌ریزی رالی‌کراس برای اضافه کردن خودروهای الکتریکی به مسابقات

اواخر سال گذشته، گزارش توسط سایت خبری motorsport منتشر شد که از برنامه ریزی کمپانی اتریشی استارد برای تولید خودروی الکتریکی مسابقات رالی‌کراس حکایت داشت و این درحالیست که هنوز هیچگونه جزئیاتی در رابطه با این رویداد منتشر نشده است و و قوع چنین امری ابهامات زیادی به دنبال دارد.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا