مکمل بنزین
گوناگونخبر

چگونه پژو 308 ریسینگ کاپ خود را بسازیم؟!

۱۰ سال پیش کارخانه فرانسوی پژو خودروی خانوادگی کوچک را با نام پژو 308 رونمایی کرد و در همان سال این خودرو را روانه بازار کرد. این محصول با استقبال بسیاری خوبی در بازارهای مختلف روبرو شد تا جایی که توانست در تیپ‌های مختلف هاچ‌بک، استیشن، کوپه روباز و سدان به بازار آید. نسل دوم پژو 308 چهار سال پیش معرفی شد و توانست یکی از بهترین جایگاه‌های خودروی اروپا را به خود اختصاص دهد. به علاوه باید اعلام کرد که همیشه محصولات پژو در بازار خودروهای ایران نیز فروش خوبی داشته‌اند و گاهی هم فروش‌ آن‌ها بحث برانگیز شده است.

اما نسخه جنجالی پژو 308 ریسینگ کاپ برای مسابقات اتومبیل‌رانی نیز از داکار تا لو مان توانست خودی بنماید و چندین قهرمانی را تجربه کند. اما به تازگی بسیاری از کارشناسان خودرو معتقدند که به راحتی می‌توان پژو 308 خود را به نسخه کاپ تغییر بدهید و خودروی شخصی اسپرت خود را داشته باشید. تنها کافیست پیشرانه پژو 208 T16 توربوشارژ با گنجایش ۱.۶ لیتری و قدرت ۳۰۴ اسب بخار را جایگزین پیشرانه فعلی پژو 308 کنید، البته تعویض و قرار دادن این پیشرانه باعث افزایش ۱۱۰۰ کیلوگرمی وزن خودرو خواهد شد.

از سوی دیگر متعاقبا باید جعبه دنده، پدال‌ها، فرمان و چراغ‌های خودرو را تعویض کنید که حدود ۸۴۷۰۰ دلار خرج بر‌می‌دارد. به علاوه دیگر خبری از ترمز ABS و سیستم‌های الکترونیکی هشدار دهنده در این خودروی اسپرت جدید موجود نخواهد بود و شما مسئول رانندگی‌تان در سرعت‌های بالا خواهید بود. اگر بخواهید آئرودینامیک پژو 308 ریسینگ کاپ را بیشتر کنید، می‌توانید پره‌ای به وزن ۱۰۰ کیلوگرم را در پشت خودرویتان تعبیه کنید. بنابراین افرادی که در ایران پژو 308 خود را دارند می‌توانند آن را به ابر قدرتی برای شرکت در مسابقات اتومبیل‌رانی تبدیل سازند. نظر شما درباره خودروهای جدید پژو در ایران چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا