Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

با سانگ‌یانگ رکستون G4، محصول جدید رامک خودرو آشنا شوید

سانگ‌یانگ یک شرکت خودروسازی کره‌ای بوده که اگرچه در مقایسه با هموطنان خود یعنی هیوندا و کیا، از محبوبیت کمتری در سطح جهانی برخوردار است ولی محصولات باکیفیتی را تولید و روانه بازار می‌کند. در حال حاضر بخش عظیمی از سهام این شرکت در مالکیت کمپانی هندی ماهیندرا قرار دارد. در ایران شرکت رامک خودرو نمایندگی رسمی این برند محسوب شده که تا امروز برخی از محصولات آن را به فروش رسانده است. یکی از محبوب‌ترین خودروهای این شرکت که در ایران از فروش مناسبی برخوردار بوده، سانگ‌یانگ تیولی است. رامک خودرو اخیرا دو محصول اکتیون و کوراندو را به‌روزرسانی نموده و در آینده نزدیک نیز رکستون G4 را جایگزین رکستون موجود در بازار خواهد کرد. اولین نسل این خودرو در سال 2001 معرفی شد و حال در سال 2017 با نسل چهارم این اتومبیل روبرو هستیم. برای آشنایی بیشتر با رکستون G4 همراه چرخان باشید.

نمای بیرونی

رکستون G4

طراحی این خودرو نسبت به نسل قبل با پیشرفت‌های زیادی مواجه بوده است و می‌توان آن را زیبا نامید. طول، عرض و ارتفاع این دستگاه به ترتیب برابر با 4850، 1960 و 1825 میلی‌متر بوده و فاصله دو محور آن نیز 2865 میلی‌متر است. در جلوی این خودرو شاهد چراغ‌های LED هستیم که در پیچ‌ها با حرکت فرمان تغییر جهت می‌دهند.

در سایت رسمی سانگ‌یانگ رینگ‌های مختلفی برای این خودرو درنظر گرفته شده که سایزهای 17 تا 20 اینچ را تشکیل می‌دهند. در پشت رکستون G4 با طراحی نسبتا ساده‌ای روبرو هستیم که نسبت به جلو خودرو از جدابیت کمتری برخوردار است، البته نمی‌توان ایراد چندانی به آن وارد کرد.

81.7 درصد از صفحات فولادی استفاده شده در شاسی رکستون G4 از صفحات فولادی با مقاومت بالا در برابر کشش بوده که در هنگام تصادف از تغییر شکل آن جلوگیری کرده و امنیت سرنشینان را تضمین می‌کند. بدنه این خودرو به‌گونه‌ای طراحی شده که صداهای ورودی از جاده و موتور به کابین را به حداقل می‌رساند.

نمای داخلی

طراحی فضای داخلی را بیشتر از زیبا، باید هوشمندانه نامید چراکه قطعات به خوبی در کنار یکدیگر چیده شده‌اند و کیفیت بالایی دارند. در کنسول شاهد استفاده از نمایشگر غول‌پیکر 9.2 اینچی لمسی هستیم که از کیفیت بالایی برخوردار است. در بالاترین نسخه این خودرو از 10 بلندگو استفاده شده است.

رکستون G4 در دو نسخه با دو یا سه ردیف صندلی عرضه می‌شود که خریدار با توجه به فضای موردنیاز خود، قادر به انتخاب یکی از آن‌هاست. روکش صندلی‌ها چرمی بود و بر روی درب‌های جلو نیز شاهد استفاده از چرم هستیم، کیفیت این چرم مناسب ارزیابی می‌شود.

مشخصات فنی

برای این خودرو چند پیشرانه‌ درنظر گرفته شده که ظاهرا مدلی که در این عرضه می‌گردد از موتور 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد. شاید با مشاهده عدد 4 کمی ناامید شوید، چراکه در نسل قبلی از موتور 6 سیلندر استفاده شده بود ولی باید اعلام کنیم که با وجود توربوشارژر، این پیشرانه قادر به تولید حداکثر 221 اسب بخار قدرت و 350 نیوتون متر گشتاور است.

رکستون G4 در دو نسخه با دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل عرضه شده که هر دو از جعبه دنده خودکار 7 سرعته ساخت شرکت مرسدس بنز بهره می‌برند.

تجهیزات رفاهی و ایمنی

این خودرو از گوگل اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی کرده و کاربر قادر به اتصال گوشی هوشمند خود به مانیتور 9.2 اینچی است. نمایشگر موجود در این اتومبیل تصویر 360 درجه اطراف را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به راحتی بتوانید خودرو را پارک و یا از پارک خارج کنید.

قرار گرفتن 9 کیسه هوا در این اتومبیل شامل کیسه‌ هوای زانویی و برای ردیف عقب، نشان‌دهنده امنیت بالای رکستون G4 است. این خودرو دارای سیستم‌های BAS ،ARP و ESP بوده و همچنین مجهز به اخطار به راننده پشتی در هنگام ترمزهای شدید، کنترل خودرو در سرایزی‌ها و کم به آن در هنگام بالا رفتن از شیب است که به‌ ترتیب با نام‌های اختصاری HDC، ESS و HSA شناخته می‌شوند. در صورتی که دست راننده پر باشد، با داشتن سوییچ هوشمند و نزدیک شدن به خودرو، درب صندوق عقب به صورت خودکار باز می‌شود.

قیمت

هنوز قیمت رسمی رکستون G4 توسط رامک خودرو اعلام نشده ولی باتوجه به بازار هدف و وجود رقبایی همچون هیوندا سانتافه، کیا سورنتو و میتسوبیشی اوتلندر، قیمتی بالاتر از 200 میلیون را باید برای آن درنظر بگیریم.

این دستگاه برتر خاصی نسبت به رقبای خود ندارد و تنها شاهد چهره به‌روز آن را به‌عنوان یک عامل برای فروش آن دانست. نظر شما در رابطه با خودرو چیست؟ آیا شاهد رقابت نفس‌گیر میان رکستون 4G و دو برادر کره‌ای آن خواهیم بود. برای اطلاع از این موضوع باید تا عرضه رسمی و واکنش بازار به آن، صبر کنیم.

8 دیدگاه
  1. محمد می گوید

    ماشین خوبیه ولی گرونه 😐

  2. محمد می گوید

    شاسی مستقل و موتور قویتر از رقبا داره.اما من اعتماد به محصولات سنگ یانگوم نداری.

  3. منصور موسوی می گوید

    این دستگاه برتر خاصی نسبت به رقبای خود ندارد و تنها شاهد چهره به‌روز آن را به‌عنوان یک عامل برای فروش آن دانست.

    این جمله یعنی نویسنده دانش خودرویی بالایی نداره. جناب نویسنده محترم شما بفرمایید مطالعه کنید فرق شاسی مونوکوک و مستقل و همینطور سیستم تعلیق مک فرسون و دوجناغی چیه و همینطور نگاهی به ابعاد خودرو و توان موتوری این ماشین و رقبا بیاندازید بعد اظهار نظر کنید

  4. منصور موسوی می گوید

    ببخشید ۴L رو یادم رفت
    جناب نویسنده محترم هیچ کدوم از کره ای ها غیر از سانگ یانگ دنده کمک سنگین نمیذارن رو ماشین

  5. سامورایی می گوید

    واقعا ایرانی ها بدبختن مجبور هستن به بدبختی.فرغون کره ای ارزشش از بهترین ماشین ایران بالاتره اپشن هاشم بیشتره.

  6. سامورایی می گوید

    سانگ یانگ یا همون موسو چند سال پیش با یک حرکت عاقلانه ظاهر تیوولی رو با قدرت رکستون میکس کردن جی ۴ به این قشنگی در اورده که ادم باهاش حال میکنه.ایران بگو بدون کمک گرفتن از دیگران چنین کاری انجام بده.مثلا تیبا=مخلوطی از ماشین های سایپا و ایران خودرو

  7. ناشناس می گوید

    خدا برکت بده چقدر ماشین چینی و کره ای و آت آشغا ل های دیگه نمی دونم تو کدام آشغال دانی پیدا می کنن با قیمت گزاف به خورد مرم می دن تا ماشین های داخلیشون به فروش بره

  8. ناشناس می گوید

    ما مجبور هستیم ماشینهای کره ای و چینی سوار شیم .فقط همواطنان عزیز دقت بفرمایید قطعات این ماشین ها فوق العاده گران میباشد و تامین قطعات ضعیف. .من تخصصم قطعات یدکی است.و میبینم مردم چه عذابی میکشن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.