مکمل بنزین
گوناگونخبر

فرانکفورت در انتظار فولکس‌ واگن تیگوان

فولکس‌ واگن اولین تیزر نسل جدید محصول تیگوان خود را منتشر کرد تا از همین ابتدا به همه نشان دهد که چیزی از رقبا حداقل ازلحاظ طراحی کم نخواهد داشت. این کراس اوور محبوب قرار است در نمایشگاه فرانکفورت عرضه شود. طرح جدید تیگوان از سوی این کمپانی تایید شده است و گویا از همان المان‌های کراس کوپه GTE که قرار است در نمایشگاه دیترویت نمایان شود، استفاده کرده است. در جلوی تیگوان می‌توان همان چراغ‌های LED استفاده شده در GTE را مشاهده کرد، همچنین وجود 3 خط دریچه هوا و چراغ‌های عریض چهره‌ای شبیه به برادر کوچک خود یعنی پاسات ایجاد کرده است. خطوط روی بدنه، سانروف و چرخ و رینگ‌های بزرگ به هرچه تهاجمی‌تر کردن طراحی کمک کرده است. به همین دلایل به‌احتمال‌زیاد نسل بعدی تیگوان به‌خصوص برای جوانان جذاب‌تر خواهد بود.
2017-volkswagen-tiguan-sketch-ولکس-واگن-فولکس-واگن-تیگوان (2)خیلی قبل‌تر شایعاتی مبنی بر تکوین یافتن فولکس‌ واگن تیگوان بر روی پلت فرم MQB درز پیداکرده بود که درست از آب در آمد. بدین ترتیب شما می‌توانید 3 مدل مختلف از تیگوان را داشته باشید: مدل استاندارد که یک کراس اوور معمولی است، مدل دوم فاصله دو محورش کمی کشیده‌تر و برای بازار چین طراحی شده است و مدل کوپه این کراس اوور که در کلاس BMW X4 و مرسدس بنز GLC کوپه قرار می‌گیرد. مدل استاندارد نسبت به نسل قبل حدود 10 اینچ کشیده‌تر است تا فضای بیشتری را برای سرنشینان فراهم آورد. طول بلندتر می‌تواند یک ردیف دیگر را هم به این اتومبیل اضافه کند. در آمریکا تیگوان با یک موتور 1.8 لیتری توربو شارژ 4 سیلندر و یک موتور 2 لیتری توربو دیزلی عرضه خواهد شد. تمامی مدل‌ها با یک جعبه‌دنده 7 سرعته اتوماتیک دابل کلاچ جفت می‌شوند و نیرو را به چرخ‌های جلو می‌فرستند. اما فولکس‌ واگن سیستم تمام چرخ متحرک را نیز برای این اتومبیل در آپشن‌ها قرار داده است.

2017-volkswagen-tiguan-sketch-ولکس-واگن-فولکس-واگن-تیگوان (1)مسلما روز سه‌شنبه، روزی بزرگ برای این خودروساز ولفسبورگی خواهد بود. روزی که بار دیگر عظمت کمپانی خود را به رخ جهانیان خواهد کشید.

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا