مکمل بنزین
خبرداخلی

فولکس‌واگن پاسات به زودی وارد ایران خواهد شد!

گروه صنعتی ماموت تصمیم گرفته نماینده خودروهای آلمانی فولکس‌واگن در ایران باشد و مدل‌های مختلف این خودرو را وارد بازار کند. به تازگی تصاویر جدیدی از ورود خودروهای فولکس‌واگن تیگوان به ایران در رسانه‌ها منتشر شد و حالا نوبت به مدل بعدی یعنی سدان پاسات (Volkswagen Passat) رسیده است.

بیشتر بخوانید:

فولکس‌واگن پاسات یکی از محصولات پرفروش این کارخانه آلمانی است و توانسته رقبای فرانسوی و کره‌ای در تیپ سدان مانند رنو و هیوندای را کنار بزند و در صدر جدول فروش بازار جهانی قرار بگیرد. این خودرو مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ خطی ۱۶ سوپاپ با گنجایش ۱.۸ لیتر، قدرت خروجی ۱۷۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر است که متصل به جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک شده و می‌تواند تنها در ۷.۹ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

مصرف سوخت این خودرو به طور متوسط ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. فولکس‌واگن پاسات ابعادی به طول ۴.۸، پهنای ۱.۸ و ارتفاع ۱.۴ متر دارد. از لحاظ ایمنی این خودرو نیز بالاترین رتبه ایمنی را از NHTSA دریافت کرده که می‌تواند یکی از ویژگیهای بارزش به حساب آید. بسیاری از کارشناسان معتقدند فولکس‌واگن پاسات را می‌توان رقیب رنو تلسیمان، هیوندای اکسنت، کیا اپتیما و هیوندای سوناتا دانست. البته بستگی دارد گروه صنعتی ماموت خودرو چه قیمتی برای این خودرو وارداتی تعیین کند!

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا