Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

رنو کولئوس یا نیسان ایکس تریل؟ منطق می‌گوید محصول رنو را بخرید!

بازار کراس اورهای شهری این روزها در کشور ما بسیار داغ است و علی‌رغم آنکه انحصار در بخش خودرو سبب شده تا نتوانیم محصولات روز را با قیمت جهانی و تنوع زیاد خریداری کنیم، اما گزینه‌های نسبتا زیادی هم وجود دارد که علی‌رغم بهای بالا، به خریداران چشمک می‌زند.

وقتی که بحث به کراس اورهای بالای 200 میلیون تومان می‌رسد، نام‌هایی چون هیوندای سانتافه، تویوتا راو4، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر، رنو کولئوس و نیسان ایکس تریل مطرح می‌شود که دو خودروی رنو و نیسان با توجه به استفاده مشترک از یک پلتفرم و همچنین موتور، بیشترین قرابت را با یکدیگر داشته و به همین خاطر، خیلی راحت‌تر می‌توان آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد.

در این مقاله ما قصد داریم به شما بگوییم که اگر بیشتر از 200 میلیون تومان پول دارید و می‌خواهید که یک شاسی بلند شهری با امکانات خوب و محصولی به‌روز بخرید، در بین دو خودروی رنو کولئوس و نیسان ایکس تریل، یک خط قرمز پر رنگ بر روی نام نیسان بکشید زیرا در مقابل کولئوس هیچ شانسی برای برتری نداشته و رسما پول خودتان را تا حد زیادی برای آن هدر می‌دهید. اما چرا؟

در حال حاضر نیسان ایکس تریل با بهای 248 میلیون تومان و توسط شرکت جهان نوین آریا در ایران عرضه می‌شود که از نظر سطح تجهیزات، می‌توان گفت نسخه فول آن ارایه شده و علی‌رغم تفاوت فاحش قیمت با مدل اصلی که پیش از این بدان پرداخته بودیم، در کشورمان پیش فروش شده و در دو مدل با تحویل 5 یا 30 روزه به مشتری عرضه می‌شود.

رنو کولئوس جدید هم توسط نگین خودرو با بهای 218 میلیون تومان و البته تحویل 45 روزه ارایه می‌شود که با توجه به پیش پرداخت 118 میلیون تومانی، مبلغ 2 میلیون تومان به‌خاطر سود مشارکت در زمان تحویل از بهای خودرو کسر خواهد شد.

در واقع با توجه به شرایط بالا، مشخص می‌شود که خودروی نیسان، در همین بدو فروش 30 میلیون تومان گران‌تر از برادر فرانسوی خودش است و از آنجایی که رنو و نیسان عضو یک مجموعه بوده و این خودروها از پلتفرم و موتور مشابه استفاده می‌کنند، چنین اختلاف قیمتی که با آن می‌توانید یک پژو 206 صفر بخرید، منطقی به‌نظر نمی‌رسد!

طراحی ظاهری

البته، فقط بحث قیمت نیست که خرید کولئوس را منطقی‌تر جلوه می‌دهد، بلکه تنها یک نگاه کوتاه به ظاهر این محصولات، به راحتی شما را مجاب می‌‌کند که کولئوس جدید در بخش طراحی یک سر و گردن بالاتر از نیسان بوده و حتی اگر قیمت این دو ماشین برعکس بود، باز شاید مشتری به‌خاطر چهره مدرن‌تر و جذاب‌تر، خودش را قانع به پرداخت پول بیشتر برای کولئوس می‌کرد اما الان برای چه هم بایستی پول بیشتر بدهد و هم ماشین زشت‌تر تحویل بگیرد؟

از نظر ابعاد، این دو خودرو با توجه به استفاده مشترک از یک پلتفرم، شباهت نسبتا زیادی با یکدیگر دارند، کولئوس دارای طولی برابر با 4672 میلی‌متر و ایکس تریل 4640 میلی‌متر است. از نظر ارتفاع محصول نیسان 42 میلی‌متر بلندتر بوده و البته محصول رنو 23 میلی‌متر عرض بیشتری دارد. در کل محصول رنو از نظر طول و عرض کمی بزرگ‌تر است که همین امر به راحتی بیشتر سرنشینان به‌خصوص اگر بخواهید به‌صورت 7 نفره از آن استفاده کنید، کمک شایانی خواهد کرد.

بایستی این اصل را قبول کنیم که طیف گسترده‌ای از خریداران خودروهای شاسی بلند، بیشتر از آنکه به دنبال استفاده از مزایای یک کراس اور دو دیفرانسیل باشند، چهره و استایل خودرو است که آن‌ها را مجاب به پرداخت چنین هزینه‌ای می‌کند و قاعدتا این امر تبدیل به فاکتور نخست در خرید آن‌ها خواهد شد، پس وقتی این دو کراس اور را در کنار هم یک مقایسه ساده فقط در بخش ظاهر خارجی بکنیم، به‌خوبی متوجه می‌شویم که قلم قرمزی که پیش از این بر روی نام ایکس تریل کشیدیم، این بار بایستی تبدیل به ضربدری پررنگ‌تر کرده و با علامت تعجب بزرگی در بالای ذهن خودمان بپرسیم، چرا من باید کولئوس را رها کرده و ایکس تریل بخرم؟

طراحی داخلی

مطمئنا پس از مشاهده طراحی خارجی، اولین کاری که یک مشتری انجام می‌‌دهد، این است که درب راننده را باز کرده و نگاه دقیقی به طراحی بخش داخلی و کنسول می‌اندازد. در واقع یک خریدار بیشتر از آنکه با ظاهر ماشینش سر و کار داشته باشد، با کنسول داخلی خودرو طرف است و در این قسمت رنو با استفاده از یک نمایشگر بزرگ 8.7 اینچی که به‌صورت عمودی نصب شده و پشت آمپر بسیار زیبای دیجیتالی و استفاده کم‌تر از دکمه و به‌نوعی پرهیز از شلوغی زیاد، کاری می‌کند تا شما لبخند رضایت را بر لبان‌تان بنشانید.

از سوی دیگر، نیسان نیز کابین زیبا و مناسبی دارد و این بار برخلاف طراحی خارجی که اختلاف زیاد بود، شاهد برتری مطلق یک محصول نیستیم اما باز هم بایستی برتری نهایی را به کولئوس داد، جایی که طراحان این خودرو در کل سلیقه بیشتری را به خرج داده و به‌نوعی خیلی به‌روزتر حرکت کرده‌اند.

حال با این حساب، وقتی که شما یک خودرو با ظاهر خارجی بسیار زیباتر و طراحی داخلی مدرن‌تر را در پیش‌روی‌تان دارید، آیا منطقی است که 30 میلیون تومان بهای بالاتر برای محصول سطح پایین‌تر بدهید؟

سطح تجهیزات

با توجه به آنکه می‌دانیم دو خودروی مذکور از نظر فنی شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند که شامل موتور 2500 سی‌سی با حداکثر توان 171 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و گیربکس اتوماتیک CVT می‌شود، پس به سراغ قسمت مهمی چون تجهیزات جانبی می‌آییم، بخشی که قاعدتا خریدار انتظار دارد که با توجه به گران‌تر بودن ایکس تریل و البته ضعیف‌تر بودن آن در دو بخش نخست، نماینده نیسان کاملا برتر ظاهر شود، امری که به نظر می‌رسد در اینجا نیز برعکس است!

تنها نگاهی به سطح تجهیزات دو خودرو که توسط نمایندگان آن‌ها اعلام شده، به‌خوبی ثابت می‌کند که رنو کولئوس در این بخش داستان نیز برنده ماجراست. استفاده از تجهیزاتی چون صندلی‌های خنک کننده، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه بغل با گرمکن، چراغ مه شکن با قابلیت چرخش فرمان، جا لیوانی خنک کننده و… که در رنو کولئوس وجود دارد و محصول نیسان فاقد آن‌هاست، به‌خوبی نشان می‌دهد که ضرب المثل هرچی پول بدی آش می‌خوری، در اینجا کاملا نقض شده و شما با پول کم‌تر، آش بیشتری نصیب‌تان می‌شود!

البته، این مورد بیشتر از همه به شرایط خاص بازار ایران و شاید سیاست‌های متفاوت نمایندگان در دریافت سود و قیمت‌گذاری آن‌ها بازمی‌گردد که سبب شده کالای بهتر، قیمت کم‌تری داشته باشد و اگر نگاهی به بهای جهانی خودروها بیاندازیم، متوجه می‌شویم که میانگین قیمت رنو کولئوس 32291 دلار و محصول نیسان 31837 دلار است، یعنی به طور منطقی شما برای ودروی رنو در خارج از مرز ایران، بایستی پول بیشتری بپردازید اما چون اینجا ایران است، قیمت ایکس تریل 30 میلیون تومان گران‌تر می‌شود و شما متعجب که چرا چنین اختلاف قیمتی آن هم در برابر محصول با ارزش‌تر وجود دارد؟!

رنو کولئوس یا نیسان ایکس تریل؟

اگر فرض بگیریم که هر دوی این خودروها با قیمت و شرایطی کاملا مشابه در بازار کشورمان عرضه شده‌اند، من باز هم رنو کولئوس را انتخاب می‌کنم؛ زیرا جدا از برتری‌های عنوان شده در قبل، سابقه بهتر و خدمات پس از فروش بیشتر رنو و نماینده آن در ایران، من را به خریدش بیشتر ترغیب می‌کند. اما وقتی اختلاف قیمت 30 میلیون تومانی و مواردی که پیش از این مطرح کردیم را هم به گزینه برتر بودن رنو در ایران اضافه می‌کنم، قاعدتا هیچ منطقی نمی‌پذیرد که شما پول بیشتر بدهید و محصول ضعیف‌تر را تحویل بگیرید! مگر آنکه نسبت به برند نیسان ارادت خاصی داشته باشید و یا از دانش چندانی در علم ریاضی برخوردار نباشید!

29 دیدگاه
  1. مصطفی می گوید

    من همیشه وقتی یه دونه از این اکس تریلها رو تو خیابون میبینم تعجب میکردم که چطور کسی حاضره حدود ۲۵۰ میلیون پول چنین ماشین زشتی رو بده در صورتیکه کلی ماشین بهترم هست!! هیچ کجای دنیا منطق ایران رو نداره اگرچه بنظرم این ماشین فروش چندانی نخواهد داشت بخصوص اگر خریداراش اگاه باشن که دارن این همه پول اضافی میدن!!

  2. یعقوبی می گوید

    من خودم یکی از ترفدارهای نیسان جوکه بودم اما با قیمت هایی که جهان نوین اورد کاملن پشیمان شدم . معلوم نیست چرا کسی روی کارهای این ها نضارتی انجام نمی دهد .

  3. امیرخان می گوید

    به نظر من رنو بسیار زیبا تر از نیسان … کولئوس و تلیسمان واقعا طراحی و امکانات بروزی دارن …. حیف که ژنهای من بده و از دستهی ادمهای ژن خوب نیستم وگرنه صد در صد کلئوس انتخاب من بود.ممنون از مقاله و نویسندهی محترم

  4. امین قاف می گوید

    هوندا crv رو فراموش کردین که بدون شک بهترینه

  5. هانی می گوید

    نمایندگی جهان نوین آریا بدترین نمایندگی هست که تابه حال تو عمرم دیدم بااینکه از برندنیسان خوشم میومد واقعا الان بدم میاد خیلی با مشتریها بد رفتار میکنند ، فکر میکنند که از ارث پدرشون بهشون رسیده که انقدر به خودشون اجازه میدن با ادم اینطور برخوردی داشته باشند.
    واقعا باید برن از دیگران طرز برخورد رو یاد بگیرن

  6. ///mahdispd می گوید

    واقعا این زبان طراحی جدید رنو که تو نسل جدید تلیسمان و کولئوس پیاده شده بی نظیره من خودم دیدار نزدیکی با کوئلوس داشتم و بررسیش کردم و محو اون شدم.نیسان به خصوص طراحی چراغای پشتش خیلی چرته و بدین ترتیب انتخاب من هم رنو کولئوس هستش

  7. مسیح می گوید

    چه مقایسه احمقانه ایی.
    ماشین ژاپنی سگ جان و قدرتی و با اصل و نسب میذار پایه رنویی که ماشینهاش چرت ااست.اصلا فرانسه اتوموبیل هاشو دوزار ارزش نداره.

    1. مصی می گوید

      شما انقدر اطلاعات دارید یه وقت دزدیده نشی!! خوبه تو مقاله نوشته پلتفرم و موتور کاملا یکی هست و دیگه الان هرکسی میدونه رنو و نیسان یه شرکت هستند که تازه رنو سهمش بیشتره یعنی اونه که یه جورایی نیسان رو خریده!! از این ادمهای متعصبی هستی که هنوز فکر میکنن هوندا ۱۲۵ از کاوازاکی اسپرت هم بهتره :)))))))))

    2. میرزا امیر خان می گوید

      احمق هیکل بی ریخت خودته . ماشین های اروپایی لیاقت میخوان که امثال تو ندارن . زمانی که سامورایی های ژاپنی با شمشیر به جون هم می افتادند و دعوا های قبیله ای راه می انداختند، برادران رنو فکر این بودند که لوگوی شرکتشون چه رنگی باشه…

  8. مصطفی می گوید

    مقاله کاملا زردیه، مثل سایر مقالاتتون. مملو از القای نظر.

    1. گیک می گوید

      ما که هرچی اینجا خوندیم فقط بحث یه مقایسه منطقی بود . حالا اگر شما از کارمندای جهان نوین و نیسان هستی خب باید هم بهت زور بیاد چون خیلی خوب روشنگری کرده که پول واسه ایکس تریل دادن یعنی حماقت ..!

  9. هادی می گوید

    جناب گلگار و سایت چرخان. معلومه رنو پول قلمبه‌ای بهت داده که اینو نوشتی. مخاطب باهوشه. نکنید از این کارا

    1. پیمان گل‌کار می گوید

      دوست عزیز به‌جای اتهام واهی، لطفا متن مقاله را نقد کنید که اگر تلاش ما برای هدایت درست خریدار به انتخاب منطقی جای شبهه و اشتباهی دارد، آن را تصحیح کنیم!
      مقابله با گران‌فروشی و آگاه سازی خریدار، وظیفه ماست و برای همه محصولات و شرکت‌های دیگر هم بدون نیاز به دریافت پول قلمبه!! جهت آگاه سازی مخاطب هوشمند خودمان این کار را انجام می‌دهیم.

  10. رضایی می گوید

    من جفت این ماشنیها رو تو خیابون دیدم حتی پشت فرمون کولیوس هم نشستم و واقعا برام عجیبه که کدوم انسان عاقلی حاضره پول بیشتر واسه ایکس تریل بده در حالیکه میتونه شاسی بلند رنو رو بخره !!!!!! آخه کی ؟؟؟؟؟؟

  11. علی می گوید

    من خودم جک اس۵ دارم و فکر میکنم ۵۰ تومن پول زور دادم به دولت .و تقریبا امکانات خیلی خوبی هم داره .ولی به خاطر یک جالیوانی خنک کن و دو سه تا آپشن دیگه چرا ملت راضی به دادن ۱۳۰ میلیون باج به دولت هستند نمیدونم.شاید یا پول مفت در میارن یا تو کوچه تنگ بیخیال شدن!

  12. مسعود می گوید

    رنو کولئوس حتی مدل قدیمی واقعا ماشینهای خوبی هستند البته کاملا واضحه که این مقاله با غرض ورزی زیاد نوشته شده(در هر پاراگراف اشاره به این موضوع که چه کسی حاضر است نیسان بخرد) که درست نیست

  13. بیژن می گوید

    به نظرم که یک طرفه قضاوت کردید
    نیسان ایکس تریل درمقابل کولیوس ازپیش بازنده نیست
    خودم برای خرید ایکس تریل وکولیوس مردد هستم هردو ماشینهای خوبی هستند هردوشون رو هم ازنزدیک دیدم به نظر خودم ایکس تریل ماشین استخون دارتری از کولیوس است ولی
    کولیوس ازنظر ظاهری وداخلی به مزاق جامعه ایرانی بهتره
    درحالیکه ایکس تریل پرفروش ترین خودرو تو آمریکاست درحالیکه کولیوس ورنو جایی تو بازارخودرو آمریکا ندارند

  14. سالار می گوید

    متاسفانه این مقاله با غرض ورزی نوشته شده است. نکاتی در این مقاله آمده که درست نمی باشد. من خودم ایکس تریل دارم. جالیوانی خنک کننده و بسیاری از مواردی که در مقاله گفته شده ایکس تریل فاقد آن است را ایکس تریل دارد. تمام امکانات کولیوس را ایکس تریل هم دارد به جز خنک کردن صندلی ها. ایکس تریل دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، رادار خروج از خط و غیره را دارد. فاصله صندلی های عقب در ایکس تریل قابل تنظیم است و در کلاس خود بیشترین است. در ماشین نوشته شده که در ژاپن ساخته شده نه در کره جنوبی. همچنین در صندوق عقب و سقف این ماشین این قابلیت است که اگر به مانعی برخورد کند خود بخود متوقف شده وبر می گردد و به ماشین و شخص صدمه ای نمی زند. در حالی که کولیوس فاقد این امکان است.
    اما در خصوص مقایسه نمایندگی ها. نمایندگی نیسان یعنی جهان نوین انصافا بسیار بسیار خوش قول و خوش اخلاق هستند. هم در زمینه زمان تحویل ماشین هم در زمینه آماده کردن مدارک برای شماره گذاری. تمام کارهای شماره گذاری را خود شرکت انجام داده و اگر خودتان بخواهید پلاک کنید فقط حداکثر یک صبح تا ظهر وقت می برد. تمام فیش ها به حسابهای دارایی و غیره واریز شده است. در قرارداد دقیقا تمام امکانات ماشین قید می شود و شما می دانید که ماشینی که می خرید دقیقا همان چیزی است که در قرار داد آمده.
    اما نمایندگی رنو را شرکت نگین خودرو به عهده دارد. اول اینکه زمان تحویل ماشین عمدتا با تاخیر است. الان بسیاری از ماشین های این شرکت تحویل شده که شماره گذاری نمی شوند دلیلش را هم نمی گویند. در قرارداد این شرکت قید می شود که ممکن است ماشین تحویلی شما به آنچه در قرارداد ذکر شده مغایرت داشته باشد و تمام امکانات ذکر شده را نداشته باشد.
    بنابراین مصرف کننده بایستی با اطلاعات کامل در مورد این دو ماشین تحقیق کند و سپس گزینه مورد نظر را انتخاب نماید. قیافه ماشین هم سلیقه ای است. من خودم قیافه ایکس تریل را بیشتر از کولیوس می پسندم.

  15. مهدي طاهري می گوید

    سلام، متاسفم بابت مقاله ی سراسر مغرضانه ی شما!! ایکس تریل اپشنهایی مانند اینه برقی و الکتروکرومیک و سایر مواردی که در مقاله به اشتباه و ظاهرا به عمد ذکر شده بود ندارد را دارد و اپشنهایی بیشتر هم نسبت به کولیوس دارد، دوربین ٣۶٠ درجه دارد که کولیوس ندارد، قابلیت تنظیم صندلیهای عقب دارد که کولیوس ندارد، قفل دیفرانسیل دارد که کولیوس ندارد، نسبت به کولیوس بسیار نرمتر است و سیستم تعلیق عالی دارد، لاستیکها دانلوپ ژاپن است نه مثل کولیوس نکسن کره، مونتاژ صفر تا صد ژاپن است نه مثل کولیوس قطعات چینی و مونتاژ کره

  16. مهدي طاهري می گوید

    در نمایشگاه درب نیسان ایکس تریل را که باز میکنید بوی مطبوع چرم میدهد ولی کولیوس بوی پلاستیک!!ایکس تریل نوربالای اتوماتیک دارد ولی کولیوس ندارد، مهمتر از همه اصالت برند نیسان و مونتاژ کشور ژاپن هست، کیفیت سواری و نرمی و سیستم سپر ایمنی نیسان هم بر کسی پوشیده نیست، شما اینهمه مزیت را رها کرده اید و فقط به اختلاف چند میلیونی این دو خودرو گیر داده اید؟ نیسان پنجاه سالست که ماشین شاسی بلند میسازد، ولی رنو این اولین تجربه ی شاسی بلندش است! تازه موتور و پلت فرم را هم از نیسان گرفته و در تبلیغاتش به این افتخار میکند، تازه همه چیز ماشین موتور و گیربکس نیست، سیستم های ایمنی و سایر تکنولوژیها و مهندسی بی نظیر نیسان با آنهمه خوشنامی چندین و چند ساله را نمیبینید؟

  17. مهدي طاهري می گوید

    البته تکنولوژیهای برتر برندهای برتری مثل نیسان تویوتا هوندا و غیره نیاز به توضیح و تعریف امثال بنده ندارند ولی چیزی که باعث شد این مطلب را بنویسم اینهمه بی انصافیست که در مقالات و تحلیلهای سما دیدم و نتوانستم جواب ندهم، هیچ چیز در این دنیا با ارزش تر از انصاف و عدالت نیست..

  18. مهدي طاهري می گوید

    در ضمن جهان نوین اریا نماینده ی رسمی نیسان در ایران هست که مستقیما ایکس تریل را از ژاپن وارد میکنند و با من که بسیار خوش قول و خوش برخورد بودند..

  19. کیومرث می گوید

    من از هر دو تا ماشین خوشم اومد اما ایکس تریل رو خریدم کولیوس قشنگ تره اما قطعات چینی و کره ای زیاد انسان رو به شک می ندازه.در مجموع ایکس تریل با کیفیت تره و همه جای دنیا هم فروش داره اما کولیوس نه. اما نویسنده در نوشتن این مقاله بیطرف نبوده و مشخصه.

  20. Arian می گوید

    سلام و درود.
    متن یکم مغرضانه بود متاسفانه. ایکس تریل آپشن‌هایی دارد که کولئوس از نبود آن رنج میبرد مثل دوربین ۳۶۰ درجه، رادار هشدار نقاط کور، رادار هشدار خروج از خطوط، رادار هشدار برخورد با مانع، صندلی‌های قابل تنظیم ردیف عقب، صندوق برقی با قابلیت تشخیص مانع هنگام باز و یا بسته شدن، سواری نرم‌تر، سنسور نور بالای خودکار، لاستیک‌های دانلوپ، تکنولوژی ۴by4 نیسان، کیفیت مثال زدنی نیسان و تجربه چندین دهه در تولید شاسی بلند‌ها، تریم داخلی با کیفیت و استفاده بسیار زیاد از چرم در کابین. شیشه‌های عقب رفلکس دودی. و اینکه موتور، شاسی، گیربکس و پلتفرم کلی کولئوس را نیسان طراحی کرده که همون ایکس تریله.

    در مقابل کولئوس آپشن‌هایی مثل سردکن صندلی جلو، سیستم صوتی حرفه‌ای Bose، دیزاین کابین با نور led، صفحه نمایش بزرگ و حرفه‌ای با رابط کاربری خوب، پشت آمپر دیجیتالی و… را بیشتر دارد.

    در مورد طراحی چیزی نمیگم چون سلیقه‌ای هست(نطر خودم این هست که کولئوس یکم طراحی بهتری داره)

    ولی فروش بسیار بالا در آمریکا و همچنین کل دنیا و خود ژاپن، خود نشانه‌ی کیفیت درخور ایکس تریل.

    و اینکه ماشین پر فروش در کل دنیا را نباید با خودروی پرفروش در ایران مقایسه کرد.

  21. ناشناس می گوید

    رنو کولیوس عالیه

  22. علی ازلگینی می گوید

    باسلام اگه میخوای بخریشون بخون بدردت می خوره
    اولا همه چیز زیبایی نیست هرچند کلیوس زیبا هم نیست و ایکس تریل زشت نیست .
    ثانیا باید بدونیم ماشین رو برای چه کاری می خریم اگه هیچ وقت به مسر های خارج از جاده نمی رید رنو شاید برایتان مناسب باشه اما اگه قراره هر از چند گاهی به خارج جاده هم برید بهتره که نیسان رو بخرید چون ۴WD هست نه AWD و با سیستم چهار چرخ تمام وقت نیسان هم داره .
    و فقط فرقشون در این هست واز سایر جهات (موتور و گیربکس و…) مانند هم هستند .
    قیافه هم یه چیز سلیقه ای هستش اگه دکتر و مهندس هستین ایکس تریل گزینه ی رسمی تر و سنگین تری هستش اما اگه بچه پولدارین رنو جلف تر و مناسب تره .
    خلاصه واسه خارج از شهر ایکس تریل مناسبه و واسه جاده و شهر هر دو .

  23. نادر می گوید

    من رنو کولیوس را ب ایکس ترایل ترجیح میدم چون خوشگله و از لحاظ موتور دقیقا ایکس ترایل هست پس خوشگلترینش کولیوس هس

  24. سیروس می گوید

    جرمی کلارکسون همیشه محصولات نیسان رو به سایر کارخانه های همرده توصیه میکنه که به نظر من میتونه کافی باشه. پس هرچی جرمی کلارکسون بگه.

  25. فاطمی می گوید

    بگذارید جواب شما را اینگونه بدهم
    مگر هیوندای و کیا هر دو موتور/گیربکس مشترک ندارند؟
    مگر سانتافه زیباتر نیست؟
    پس چرا در عمل سورنتو یک سر و گردن بالاتره؟

    مگر اسپورتیج و توسان دوقلو نیستن؟
    پس چرا اسپورتیج با کیفیت تره؟

    فک میکنم تونسته باشم بهتون بفهمونم که خیلی مغرضانه قضاوت کردین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.